Ervaringen met Tramadol

tramadol

Bij  HerniaX

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

15-02-2023 | Man | 38
Hernia
Ik herken het gevoel van eng worden in bed. Alleen heb ik dit de ene keer wel en de andere keer niet. Vaak pas uren na inname. De hoeveelheid/tijd tussen dosis lijkt daar niet mee te maken te hebben. Het is heel random wanneer dit gebeurd. Ik heb het idee dat ik snachts het dan ook benauwd heb, al kan dat psychisch zijn. Ik gebruik het al enkele jaren, ook een lange[lees meer...]re tijd de Max van 300 tot 400 mg per dag. Toen ik de Max dosering gebruikte had ik helemaal geen last van bijwerkingen. Nu ik al langere tijd op 2x per dag 50 mg zit, dus heel random bijwerkingen. Zou er graag helemaal vanaf willen, maar dat lukt me nog niet. Gelukkig wel van de 400mg per dag terug naar 100mg per dag gegaan.

23-09-2022 | Man | 71
tramadol (50mg/ml)
Hernia
bij het ontbijt 1 capsule, dan is de dag goed mogelijk, door de corona te laat behandeld en werd het een zgn klapvoet, door de tramadol toch weer door weer normaal te bewegen bijna geen last meer van de klapvoet.

30-08-2021 | Man | 30
Hernia
Werkt goed tegen de rugpijn van een hernia. Alleen de bijwerkingen zijn zeer vervelend

27-02-2020 | Man | 43
Hernia
goed middel, goede werking maar raad het iedereen af. ik neem het nooit meer je bent een echte junkie en de afkick is verschrikkelijk. als je bereid bent om het voor de rest van je leven te nemen ok. maar anders giga derpressieve gedachten, huilbiuen, spanningspijnen, hoofdpijn, toekomst ideen weg, nochtans heb ik alles wat ik wil en is de hernia goed aan het weggaan doo[lees meer...]r kine en oefeningen , heb ook reuma. had ik geweten wat de afkick zou zijn, nog liever pijn die je kan bestrijden met oefeningen en levensstijl. ooit was het mijn wondermiddel nam er 5 op een jaar maar als je ze dagelijks moet nemen .... ben ook wel een high geweest tijdens gebruik. heb het 6 weken 2x daags gebruikt en was gewoon naar 1 per dag gegaan omdat de pijn zeer goed te verdragen was en toen was het al prijs. Ben er zo boos door dat ik gewoon cold turkey doe. na 3 dagen 'en toen nam ik nog 1 per dag) maar ontdekt waarom ik ineens zo radeloos was. mijn advies. neem het als het maar voor 1 dag is . maar niet voor lange periode. ik doe het niet meer na deze beproeving. ik leef liever, desnoods met pijn.

19-07-2019 | Man | 39
Hernia
In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.

27-09-2018 | Man | 34

09-05-2018 | Man | 48

02-12-2017 | Man | 38
tramadol (100mg/ml)
Hernia
6 vergevorderde hernia's beschadigde zenuwbanen artrose in de heup en 2carpeltunelsyndromen dosis moet ik om de 2a3weken verhogen omdat de pijn erdoor komt goed voor even maar is voor mij maar een pleister op een wond hoop rap meer te weten van specialist alleen word ik wel gewaar psygisch minder sterk te zijn en veel minder energiek de zin van het leven begint me na al di[lees meer...]e jaren beetje te ontglippen maar wie weet in februari naar specialist

10-06-2016 | Man | 43
Hernia
Na 4 maanden een zware rughernia te hebben, kreeg ik Tramadol voorgeschreven gekregen in combinatie met paracetamol. Het haalt de scherpe kantjes van de pijn af. Maar je voelt je zo sloom als een hond. Twee maanden later heb ik een hernia operatie gehad. Na een week mocht ik stoppen met de Tramamdol en de rest. Dat heb ik dus ook gedaan zoals de dokter, specialist, fysioth[lees meer...]erapeut en huisarts voorschreef. Dat moet je dus NOOIT doen. Stelletje prutsers om me dat te adviseren. Depressiviteit, huilbuien, Outer-body ervaring, ik had ze allemaal tegelijk. Drie dagen van de hel. Rustig afbouwen is mijn aanraden. Wat een troep is het toch!

13-03-2016 | Man | 66
Hernia
Heb een niet te opereren hernia. Erg veel pijn bij via sane in Mil geweest, risico opereren groot ivm complicaties. Via pijnpoli daar verschillende middelen geprobeerd tot ik tramadol kreeg eerst 3x dgs 100 Mg, nu nog 2x dgs 100 Mg. Ik vind het het een tovermiddel, ben al tijden zonder pijn en geen enkele bijwerking, kan weer gewoon leven. Dank Dank Dank !!!!!!

28-09-2015 | Man | 63
Nek- / rughernia
Het is even de voor jezelf zoeken naar de beste inname tijd, omdat je er suf van word na inname. Overigens kun je dit met cafeïne tabletten (via internet te verkrijgen ''Google op almax nutrion cafeïne 200 mg'') tegen gaan, dit moet je natuurlijk niet avonds na het innemen van de tramadol doen want dan doe je geen oog meer dicht.

16-07-2015 | Man | 30
tramadol (200mg)
Hernia
Ik heb paar weken tramadol gebruikt, na paar weken kale plekken op mijn paar en achterhoofd, en als je door gaat met innemen worden kale plekken groter en groter!

04-09-2022 | Vrouw | 34
Hernia
Één jaar geleden had ik enorme pijn vanuit mijn linkerschouder tot in mijn vingers. 2 vingers werden gevoelloos. Begonnen met ibuprofen, maar deed niets dan werd er door het ziekenhuis tramadol en tradonal odis en lyrica voor geschreven. Hier voelde ik me vaak dronken, een dikke tong en soms verwardheid. Dan zei de neurochirurg wij gaan uw medicatie 4x nemen. Dan de operat[lees meer...]ie en met al die medicatie had ik zoiets oke dit is niets. Tot de HA mijn vertelde dat ik verslaafd was. Lyrica wilt de HA dokter biet dat ik neem. Heb een enorme afkick gehad. Nu neem ik normaal 1x 100mg tramadol, maar zware dagen tot 300 mg. Het medicijn neemt mijn pijn niet weg, maar houdt het dragelijk

04-07-2021 | Vrouw | 40
Hernia
Dag 1 en 2 misselijk daarna niet meer. Ik ben gestart met 3x daags 1 tablet van 50 mg. Inname was om de 8 uren maar ik merkte dat de hevige scherpe beenpijn na 5 a 6 uren terugkwam. Nu ik 4x daags 1 tablet neem, om de 6 uren, in combinatie met paracetamol gaat het goed. Dit op advies neuroloog. Ik heb na verhoging geen hevige pijn meer. Het is nu prima vol te houden tot de[lees meer...] datum herniaoperatie.

26-06-2021 | Vrouw | 32
tramadol (300mg)
Hernia
Vijf jaar geleden was mijn eerste tramadolervaring. Naar aanleiding van een ongeval, moest ik tramadol nemen. Dit ongeveer twee maanden. Ik kende het middel niet. Bij het voorschrijven ervan werd ik ook niet gewaarschuwd voor het de extreme gewenning. Na twee maanden wilde ik afbouwen. Ik merkte dat ik lichamelijk verslaafd was geworden! Het afbouwen ging zeer slecht. Dokt[lees meer...]er geraadpleegd die beweerde dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk lukte het. Nadien kreeg ik een bepaalde hunkering naar het middel. Weer aan de tramadol. Weer afgebouwd. Het besef dat ik verslaafd was, was er nog niet. Enkele keren gestart en gestopt met het middel, maar de afbouw werd steeds zwaarder en zwaarder. Ik geraakte echt de grip op mijn leven kwijt. Twee jaar geleden wilde ik afbouwen met Tramadol Retard. De langzame afgifte zou minder verslavend zijn. Ik ervoer het tegenovergestelde. Mijn leven was een echte hel geworden! Een echte junkie. Uiteindelijk ben ik na 5 jaren in de afkickkliniek op 20 dagen tijd van meer dan 1200 mg per dag naar 0mg afgebouwd! Ik heb afgezien van de ontwenning - overal pijn, zweten, spierpijn, onrust, niet meer kunnen slapen, krioelende zenuwen, maniakale hoofdpijn, niezen, misselijkheid, uitgeput enzovoort enzovoort. Ik ben nog steeds in de afkickkliniek en ongeveer 5 dagen clean. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb gedaan! Alleen was het mij nooooit gelukt! De afkickkliniek heeft me zoveel geleerd. Dat was de beste stap ooit. Heb je hetzelfde voor? Treuzel niet en ga ervoor! Ik ben nu 5 dagen vrij van Tramadol en ik kan eerlijk zeggen dat de ontwenningsverschijnselen ECHT over zullen gaan! Ze zijn nu al sterk aan het afnemen bij mij, ook al nam ik monsterdosissen voor lange periodes. Op bepaalde momenten ga je je echt afvragen of het zal overgaan, en ik kan alleen maar bevestigen dat het zo is. Je gaat moeilijke momenten tegemoet, maar het is het waard. Tramadol, tot nooit meer!

20-01-2019 | Vrouw | 48
tramadol (150mg)
Hernia
Ivm aanleg voor verslaving extreme hel om te stoppen: ernstig depressief, twee suicidepogingen gedaan. Tijdens gebruik vaak hypomaan: dingen kopen, gevaarlijk gedrag, ontremd, etc. Nu, ivm overstap naar Lyrica, rustig en begeleid afbouwen via de specialist. Ik raad dit middel echt af bij mensen met een verslaving en gevoeligheid voor psychische aandoeningen. En als je h[lees meer...]et slikt en wil stoppen: langzaam afbouwen, nooit in 1x (zoals zo makkelijk gezgd wordt over veel middelen (anti depressiva idem dito)