tramadol

Bij  HerniaX

Pijn (algemeen) (85 meningen)
Artrose (67 meningen)
Reumatoïde artritis (24 meningen)
Gewrichtspijn (20 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

04-07-2021 | Vrouw | 40
Hernia
Dag 1 en 2 misselijk daarna niet meer. Ik ben gestart met 3x daags 1 tablet van 50 mg. Inname was om de 8 uren maar ik merkte dat de hevige scherpe beenpijn na 5 a 6 uren terugkwam. Nu ik 4x daags 1 tablet neem, om de 6 uren, in combinatie met paracetamol gaat het goed. Dit op advies neuroloog. Ik heb na verhoging geen hevige pijn meer. Het is nu prima vol te houden tot de[lees meer...] datum herniaoperatie.

26-06-2021 | Vrouw | 32
tramadol (300mg)
Hernia
Vijf jaar geleden was mijn eerste tramadolervaring. Naar aanleiding van een ongeval, moest ik tramadol nemen. Dit ongeveer twee maanden. Ik kende het middel niet. Bij het voorschrijven ervan werd ik ook niet gewaarschuwd voor het de extreme gewenning. Na twee maanden wilde ik afbouwen. Ik merkte dat ik lichamelijk verslaafd was geworden! Het afbouwen ging zeer slecht. Dokt[lees meer...]er geraadpleegd die beweerde dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk lukte het. Nadien kreeg ik een bepaalde hunkering naar het middel. Weer aan de tramadol. Weer afgebouwd. Het besef dat ik verslaafd was, was er nog niet. Enkele keren gestart en gestopt met het middel, maar de afbouw werd steeds zwaarder en zwaarder. Ik geraakte echt de grip op mijn leven kwijt. Twee jaar geleden wilde ik afbouwen met Tramadol Retard. De langzame afgifte zou minder verslavend zijn. Ik ervoer het tegenovergestelde. Mijn leven was een echte hel geworden! Een echte junkie. Uiteindelijk ben ik na 5 jaren in de afkickkliniek op 20 dagen tijd van meer dan 1200 mg per dag naar 0mg afgebouwd! Ik heb afgezien van de ontwenning - overal pijn, zweten, spierpijn, onrust, niet meer kunnen slapen, krioelende zenuwen, maniakale hoofdpijn, niezen, misselijkheid, uitgeput enzovoort enzovoort. Ik ben nog steeds in de afkickkliniek en ongeveer 5 dagen clean. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb gedaan! Alleen was het mij nooooit gelukt! De afkickkliniek heeft me zoveel geleerd. Dat was de beste stap ooit. Heb je hetzelfde voor? Treuzel niet en ga ervoor! Ik ben nu 5 dagen vrij van Tramadol en ik kan eerlijk zeggen dat de ontwenningsverschijnselen ECHT over zullen gaan! Ze zijn nu al sterk aan het afnemen bij mij, ook al nam ik monsterdosissen voor lange periodes. Op bepaalde momenten ga je je echt afvragen of het zal overgaan, en ik kan alleen maar bevestigen dat het zo is. Je gaat moeilijke momenten tegemoet, maar het is het waard. Tramadol, tot nooit meer!

20-01-2019 | Vrouw | 48
tramadol (150mg)
Hernia
Ivm aanleg voor verslaving extreme hel om te stoppen: ernstig depressief, twee suicidepogingen gedaan. Tijdens gebruik vaak hypomaan: dingen kopen, gevaarlijk gedrag, ontremd, etc. Nu, ivm overstap naar Lyrica, rustig en begeleid afbouwen via de specialist. Ik raad dit middel echt af bij mensen met een verslaving en gevoeligheid voor psychische aandoeningen. En als je h[lees meer...]et slikt en wil stoppen: langzaam afbouwen, nooit in 1x (zoals zo makkelijk gezgd wordt over veel middelen (anti depressiva idem dito)

27-08-2018 | Vrouw | 62
Nek- / rughernia
Ik kreeg Tramadol voorgeschreven voor mijn nekhernia, maar het hielp totaal niets. De pijn bleef even erg helaas.

07-08-2017 | Vrouw | 41
Nek- / rughernia
Ik neem sinds 2 jaar Tramadol omwille van nek- en rughernia's en artrose, in steeds stijgende dosis vermits je gewend raakt aan het product en de pijn weer doorbreekt, waardoor je de dosis moet verhogen. Met het verhogen van de dosis, krijg je ook steeds meer last van de bijwerkingen. Vooral de impact op concentratie en energie is bij mij enorm hinderlijk. Anderzijds is h[lees meer...]et momenteel het enige middel wat me door de dag brengt.

17-04-2017 | Vrouw | 21
Nek- / rughernia
Ik gebruik het zo nodig voor een brandende zenuwpijn in mijn bil t.g.v. een rug hernia. Was na de ervaringen die ik op deze site las wat huiverig om in te nemen maar gelukkig zo goed als geen bijwerkingen gehad! Alleen wat sufheid de eerste dagen. Werkt ook goed tegen de pijn die ik af en toe heb dus ik ben tevreden.

05-10-2016 | Vrouw | 65
Hernia
Tramadol heeft bij mij niet gewerkt als pijnstiller. Ik werd er zo beroerd van dat ik na enkele dagen ben gestopt met inname. Hevig transpireren, misselijk en gevoel dat ik wegzakte.

23-07-2016 | Vrouw | 51
Hernia
Gebruikte dit medicijn voor hevige rugpijn en uitstraling naar been ivm hernia. Voor mij hielp het niet echt veel. Het verhoogd de pijngrens iets, waardoor ik redelijk kon functioneren. Ik slikte 3x daags 100 mg gedurende een maand of 4. Na operatie afgebouwd gelukkig.

11-08-2015 | Vrouw | 43
Hernia
Na de eerste dag snachts hartkloppingen. 2de dag ging redelijk en snachts was drama en eng. Hartkloppingen en ademhalingsproblemen. Na snachts de HAP gebeld tehebben acuut gestopt. Daarna een lichtere vorm gekregen en maar 1 tablet genomen, bleven de klachten nog, wel in mindere vorm. Tegen de pijn werkte het wel super.

03-07-2015 | Vrouw | 40
tramadol (200mg)
Hernia
in combinatie met andere pijnstillers hielp t goed.

09-06-2015 | Vrouw | 59
tramadol (50mg/ml)
Hernia
Tramadol voorgeschreven gekregen door huisarts, na 2 weken gewenning ( erg misselijk en hoofdpijn) begon dit medicijn goed te werken. Pijn aanzienlijk minder ( gebruik dit nu een kleine 7 maanden) normaal 2x per dag 50 mg. maar soms ook 3x per dag 50mg. Wel last van kortademigheid ( heb ook astma) hoofdpijn komt en gaat en vaak een drukkend gevoel op de borst. \neem ik [lees meer...]minder in dan de dagelijkse hoeveelheid dan reageer ik direct met vervelende verschijnselen: HEEEEEL veel zweten en daarna koud, pijn in mijn hele hoofd en bijzonder duizelig tot bijna omvallen toe. Deze bijwerkingen vind ik erg vervelend en angstig. Is er iemand die ook zoveel moet zweten en duizelig wordt?

11-04-2015 | Vrouw | 40
Hernia
Ik kreeg deze pijnstiller voorgeschreven vanwege ernstige pijn in bil met uitstraling in linkerbeen tot aan mijn enkel.. ik werd er hartstikke ziek van.. boven wc pot gehangen, vreselijke hoofdpijn en mijn rug/bil pijn werd er niet echt minder van...hele dag niet kunnen eten en drinken, omdat ik dan gelijk misselijk werd :-( nu moet ik 1x per dag meloxicam met paracetamol [lees meer...]nemen en als dat niet voldoende werkt dan nog 4x per dag oxynorm maar durf eigenlijk niet zo goed.

07-04-2015 | Vrouw | 30
Nek- / rughernia
Ik gebruik de capsule, aangezien ik vegetarier ben en de capsule gelatine bevat, maak ik de capsule open en neem ik de poeder in met wat drinken. ik gebruik Tramadol voor spit, erge onderrug/zenuwpijn. 1-2 x per dag. Qua pijnstilling werk het redelijk tot goed. Ik heb véél bijwerkingen. De vervelendste bijwerkingen zijn zeer droge keel en mond. Tijdens het slapen drink ik[lees meer...] 0,5-1 liter water en word ik telkens wakker door een zeer droge keel. Ook veel last van zweten. Laatste paar avonden juist heel alert waardoor ik slapeloos ben. Soms moeite bij het urineren. Regelmatig last van oorsuizen, vooral wanneer ik zelf praat en metaalachtige smaak in de mond. Soms ook last van ademhalingsproblemen. Af en toe voel ik me wat high, stotter dan ook soms. Enkele keer euforisch gevoel.

30-08-2021 | Man | 30
Hernia
Werkt goed tegen de rugpijn van een hernia. Alleen de bijwerkingen zijn zeer vervelend

27-02-2020 | Man | 43
Hernia
goed middel, goede werking maar raad het iedereen af. ik neem het nooit meer je bent een echte junkie en de afkick is verschrikkelijk. als je bereid bent om het voor de rest van je leven te nemen ok. maar anders giga derpressieve gedachten, huilbiuen, spanningspijnen, hoofdpijn, toekomst ideen weg, nochtans heb ik alles wat ik wil en is de hernia goed aan het weggaan doo[lees meer...]r kine en oefeningen , heb ook reuma. had ik geweten wat de afkick zou zijn, nog liever pijn die je kan bestrijden met oefeningen en levensstijl. ooit was het mijn wondermiddel nam er 5 op een jaar maar als je ze dagelijks moet nemen .... ben ook wel een high geweest tijdens gebruik. heb het 6 weken 2x daags gebruikt en was gewoon naar 1 per dag gegaan omdat de pijn zeer goed te verdragen was en toen was het al prijs. Ben er zo boos door dat ik gewoon cold turkey doe. na 3 dagen 'en toen nam ik nog 1 per dag) maar ontdekt waarom ik ineens zo radeloos was. mijn advies. neem het als het maar voor 1 dag is . maar niet voor lange periode. ik doe het niet meer na deze beproeving. ik leef liever, desnoods met pijn.

19-07-2019 | Man | 39
Hernia
In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum