Ervaringen met Tramadol

tramadol

Bij  RugklachtenX

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

30-11-2023 | Vrouw | 40
tramadol (100mg/ml)
Rugpijn
Ik heb onderzoek laten doen en orale medicatie neemt moon lichaam nog moeilijk op. Daarom om de 6 weken om een linosol infuus in opname. Nu heb ik al alle medicatie die op de markt is gehad. 6 jaar geleden binnen geweest voor korte afkick manier (morfinepleisters, Valium,....). Heb ook neurostimulator. Om me recht te kunnen houden en de dagen te overleven kreeg ik maandenl[lees meer...]ang 2 inspuitingen namelijk ochtend tradonal en avond Diclofenac. Maar omdat we op reis vertrokken en ook mijn achterwerk was kapot geprikt. Lees: overal verhardingen dat ze de vloeistof niet meer erin kregen. Stelde de arts contramal druppels voor. Nu in het verleden ook Tramadol instant en Tramadol retard moeten nemen. Maar wegens hevige bijwerkingen moeten stoppen. Contramal is hetzelfde maar als je wat levenskwaliteit nog wil zou je alles doen. Enige optie is nog pijn pomp en volgens specialist zal dit aangezien ik nog maar 40 ben de dosis verhogen en is geen voorstander. Ok dus enkel want ik ken de nevenwerkingen als het verbijten van de niet meer haalbaar is de contramal druppels en iedere keer is het zelfde resultaat zoals nu. Niet kunnen slapen ondanks slaapmedicatie, opgefokt gevoel, jeuk, duizeligheid noem maar op. Maar artsen weten niet meer wat te geven of is weer overschakelen volgens huisarts dan naar morfine klevers. Daar had ik de tijd minder bijwerkingen van maar hel om ervan af te komen. Radeloos pfff

26-03-2022 | Vrouw | 29
Rugpijn
Na door mijn rug te zijn gegaan deze pilletjes van de huisarts gekregen. Moest 3x per dag 1 tablet. Ik begon 's avonds met de eerste en voelde mij na een uur ontzettend suf worden. Gevoel van onder invloed te zijn van drugs. Armen en benen voelde zwaar, hoofd vol watten. Totaal niet meer doorhebben wat er om mij heen gebeurde. Besloot het geen 3x per dag te nemen ivm klein[lees meer...] kind thuis. Nam het alleen wanneer partner ook thuis was. Merkte vrij snel dat ik niet meer naar het toilet hoefde. Uiteindelijk 1x in een week tijd ontlasting gehad. Nu gestopt met Tramadol en zit aan de Bisacodyl om ontlasting op gang te helpen. Pijn was wel weg, dat was wel fijn. Maar de hoeveelheid bijwerkingen zorgt ervoor dat ik een volgende keer nog een keer extra nadenk voordat ik het neem. Voor mensen met een verslavingsverleden is het geen aanrader.

23-06-2021 | Man | 31
Rugpijn
In het begin werkt het wel even. Hierna heb je steeds meer nodig en wordt je een zombie. Uiteindelijk 3x daags 2x 50mg capsules. Ook dit werkte niet meer bij rugpijn door hernia. in één keer gestopt. Dit werd een hel! Afkickverschijnselen niet normaal. Voelde me een verslaafde... Braken, diarree, futloos, depri, misselijk, zweten als een otter!!! Zoals mijn arts zei: Tra[lees meer...]madol = tramelant...

28-01-2021 | Vrouw | 25
Rugpijn
Wegens dubbele scoliose erg veel rugpijn na de bevalling overgehouden. Codeïne en diclofenac werken niet. 3 x daags tramadol en ik functioneer weer een beetje . Ervaar geen enkele bijwerking. Laat je niet bang maken. Niet iedereen gaat hallucineren of wordt er suf van. Ik ben er erg blij mee

23-02-2020 | Vrouw | 53

24-06-2019 | Vrouw | 58

02-03-2019 | Vrouw | 55
Rugklachten
in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.

25-02-2019 | Man | 64
tramadol (100mg)
Rugklachten
Ik heb last van hevige rugpijn en bilpijn in de nacht. Overdag deze pijn niet, maar sinds kort overdag last van rechter been en voet met tintelingen in de tenen. MRI scan gehad. Sprake van ingedrukte wervels en wervels met weinig tussen ruimte. Rond de L 5 is een verdoving vloeistof in een zenuw gespoten. Heeft niet geholpen en de neuroloog heeft dossier gesloten. Volgens [lees meer...]neuroloog sprake van tendomyogene klachten. M.a.w.: pijn wordt veroorzaakt door extreme spierspanning en zenuw prikkeling. Ikzelf zeg dat er duidelijk wat in de knel zit en vraag een second opinion. Medicatie is Tramadol 100 mg retard, 1 tablet per dag. Voor mij nacht. Maar dat red ik niet > 200 mg per nacht geeft enige verlichting. Mijn vraag is: twee tabletten voor het slapen gaan: of eerst 1 tablet en de andere wanneer nummer 1 uitgewerkt is? 1tablet werkt hooguit 5 uren.

02-01-2019 | Vrouw | 20
Rugklachten
Na een aantal verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik tramadol voorgeschreven. De eerste weken heel blij met dit medicijn. Volledig van mijn klachten af en nauwelijks last van bijwerkingen. Tot drie weken terug. Toen kreeg ik mijn eerste ‘aanval’. Het begon met hele erge hoofdpijn en overgeven. Voor de rest duizelig en waanbeelden. Deze aanvallen komen nu st[lees meer...]eeds vaker en de werking van de tramadol wordt minder goed. Ik ben genoodzaakt om deze medicijnen te slikken, anders teveel pijn. Maar ik vind het echt rotzooi en wil hier zo snel mogelijk vanaf!!

26-12-2018 | Vrouw | 60
tramadol (100mg/ml)
Rugpijn
Helpt bij mij al jaren echt heel goed. Anders was ik bedpatient geworden. Ik heb hoge rugpijn (thoracaal) omdat ik Morbus Scheuermann gehad heb een daarnaast een (lich.) te zware baan. Van de tabletten zijn eerst het gladde omhulsel-laagje verdwenen - wrsch. om kosten te besparen. Dus later wel wat stroef om in te nemen. Maar nu hoorde ik verleden week dat de 100mg table[lees meer...]tten van Centrapharm uit het assortiment zijn!! Van een ander merk kreeg ik bijwerkingen! (Paraestesiën) Echt ZO balen.

07-06-2018 | Man | 38
Rugklachten
Voor mijn zijn dit super capsules. Werken goed tegen mijn rug en buikklachten. Voordat ik deze capsules gebruikte had ik veel pijn en was daardoor ook een hoop energie kwijt. Nu kan ik weer normaal functioneren en geven ze me een lekkere boost. Heb weer overal zin in. Slapen wordt wel wat lastiger en gebruik daarnaast wel zolpidem als slaapmiddel. Tramadol is echt een uitk[lees meer...]omst voor mij alleen het afkicken van dit medicijn is echt een hel. Jammer genoeg kan ik hierover mee praten. Tot nu toe gebruik ik ze weer en zie ik er ook erg tegen op als ik dit medicijn ooit zal moeten missen.

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
na diagnose dubbele breuk ruggenwervels (L1/S1) eindelijk pijn bestrijdings traject. Duurde lang maar uiteindelijk uitgekomen bij Tramadol. Als stand alone medicatie mbt pijnbestrijding was dit onvoldoende. Omdat ik nog wil en kan werken en ivm met soort werk absoluut niet hoger kan/mag in de opiaten toch verder gekeken voor “boosters”. Na verscheidenen combinaties [lees meer...]uiteindelijk uitgekomen op: 4x Tramadol (50mg), 4x diclofenac (50mg) en 8x paracetemol (500mg). Wel nog aparte medicatie voor het slapen op slechte dagen, maar over het algemeen kan ik een redelijk normaal leven lijden met deze combinatie. Wel belangrijk om ook maagbeschermers te gebruiken. En zeker in het begin heel erg oppassen met het autorijden en bedienen van machines. Ik kan wel alles normaal doen, maar merk wel een suf/verdoofd gevoel. Soms een ietwat vertraagde gedachtengang. (Ik slaap door pijn vrij weinig, max 4 uur per nacht, dit zal uiteraard ook invloed hebben)

09-12-2017 | Man | 52
tramadol (150mg)
Rugklachten
Ernstige rugklachten door ongeval, pijn verdween niet met contramal en infiltraties , dus op aanraden dokter in het begin 3 x 50 mg per dag, 5 jaar later nam ik 3 x 150 mg met als gevolg soms pijnlijke nier steken en vele bijwerkingen. Op aanraden van specialist pijnpomp laten plaatsen met ook veel bijwerkingen. Eindelijk na een jaar onderzoeken en diagnoses van 3 speci[lees meer...]alisten en een akkoord van het ziekenfonds een neurostimulator laten plaatsen. Is nu 2 maanden geleden dat hij geplaatst is en ben nog steeds de tramadol aan het afbouwen. Ongeloflijk hoe verslavend dit product is. Ik heb nu nog last duiziligheid en soms trillen. Mensen wees voorzichtig met dit medicijn want het is niet zo goed voor de organen, nieren, lever, zelf het hart, ik kreeg regelmatig 's nachts hartkloppingen. Bij ernstige pijn die niet meer verdwijnt ga op zoek naar een specialist die voorstander is van een stimulator of een andere therapie. Ik heb nu mijn leven voor 90% terug, zeker op sociaal vlak. Ik werk terug medisch halftijds. Soms wil er de pijn nog eens doorkomen bij verandering weer, met een dafalgan 500 mg red ik het dan. Het is spijtig, zeker in Belgiê dat er zoveel verslagen van dokters moeten voorgelegd worden alvorens je een akkoord krijgt voor een stimulator, het zou veel mensen hun leven dragelijker maken. Wat een papiermolen om te bewijzen dat je niets meer kunt door de pijn. Ik heb op het punt gestaan om medicinale wiet te gebruiken indien ze geen akkoord zouden geven om toch eens een goeie dag te hebben.. Gelukkig was het niet nodig. Hopelijk is het in Nederland wat beter op dat gebied. Ik wens jullie veel sterkte want ik weet wat het is om alle dagen die vervelende zeurende rugpijn te hebben. Veel succes aan mijn lotgenoten.

12-11-2017 | Vrouw | 59
tramadol (50mg/ml)
Rugklachten
Ik heb al vele jaren last van mijn rug en schouders. Niets hielp mij meer. Van de pijn kon ik niet zitten lopen of liggen. Nu met de Tramadol gaat het veel beter. Ik kan weer slapen, lopen, zitten. Ongeveer 5uur na de inname wordt ik heel moe en suf. Het lijkt dan wel of ik dronken ben. De pijn is niet helemaal weg, maar deze pijn kan ik uithouden.

31-10-2017 | Man | 34
Rugpijn
zonder tabletten geen pijn meer

19-10-2017 | Man | 74
Rugklachten
ernstige rugklachten als gevolg van te hevig sporten en geen pijnstiller hielp afdoende, wel tramadol. Beetje duf als bijwerking. Zeer tevreden.