Ervaringen met Arcoxia

Bij  JichtX

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

05-03-2018 | Man | 57
etoricoxib (90mg)
Jicht
Nadat ik bij jichtaanvallen dit medicijn en afwisselend Diclofenac gebruikte kreeg ik jaren geleden in eens een vurige ontsteking op mijn bovenbeen en vorig jaar kwam daar een plek op de elleboog bij. Deze rode jeukende plekken gaan dan later over in blaren en hebben grote litteken achtige plekken achter gelaten. Toen ik daar ca. 5 jaar geleden voor het eerst last van kree[lees meer...]g en in het ziekenhuis een allergische reactie van een medicijn werd vastgesteld, wilde ik dit maar niet geloven. Omdat mijn jichtaanval al snel door ontstekingen (enorme blaren) op mijn bovenbeen en elleboog werden opgevolgd met een paar dagen later ook nog een ontstoken oog. Maar nu weet ik het zeker! Ik had de hele week al Diclofenac geslikt tegen de jicht en omdat deze op waren had ik Etoricoxib genomen. Binnen het uur begonnen mijn littekenachtige plekken te jeuken en te gloeien! En ook mijn oog begon weer te ontsteken. Door dit middel is mijn lichaam blijvend verminkt met 2 verkleurde plekken op mijn bovenbeen en elleboog met een doorsnede van 4 cm. Dus pas op! Heb voor de rest nog nooit ergens een allergische reactie op gehad.

29-05-2014 | Man | 61
etoricoxib (120mg)
Jicht
ik heb jicht al 25 jaar. ik heb pas weer een aanval gehad en kreeg van de arts arcoxia 120mg. als bijwerking kreeg ik meteen hartritmestoornis, ben meteen gestopt en de dag daarna je niet lekker voelen. ik heb al alles geprobeerd, het beste niets slikken.

28-11-2013 | Man | 61
Jicht
Als ik een jichtaanval krijg werkt Arcoxia snel en effectief. Ik krijg wel rode vlekken en een verschrikkelijke jeuk als ik het middel ingenomen heb. Dit verdwijnt weer na enkele dagen.

09-01-2016 | Man | 50
etoricoxib (120mg)
Jicht
Eens in de zoveel tijd krijg ik een jicht aanval. In knie of enkel of teen. Vaak kondigt de aanval zich heel rustig aan en neem ik diclofenac om de doorbraak te voorkomen. Een enkele keer zet de aanval zich in en is binnen een kwartier de pijn zeer hevig tot onhoudbaar. Ik neem dan 1 arcoxia van 120 mg en binnen een half uur vloeit de pijn compleet weg. Ik had er nog drie [lees meer...]over uit een recept en ben er erg zuinig op. Hoop dat ik er jaren mee kan doen.

31-01-2013 | Man | 43
Jicht
Dit middel werkt bijzonder goed tegen de pijn en de zwelling bij mij. De 90mg werkte bij mij maar 18 uur, daarom de 120mg gekregen. Enige nadelen: - eerste dag maagzuur, 2e dag nog licht maagzuur - een heel licht duf/verdoofd gevoel, dat zo subtiel is dat het soms niet merkbaar is. - als ik niet door heb dat het jicht is, begin ik te laat met slikken, en dan duurt [lees meer...]het even voordat de effecten merkbaar worden, namelijk meerdere uren.