Ervaringen met Celebrex

Gewrichtsontsteking (7 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

18-03-2015 | Vrouw | 45
Artrose
Begonnen als laatste redmiddel om pijn en ontsteking aan beide knieën te verlichten. Anders een operatie aan knieën of zelfs nieuwe knie. Maar na een kleine week merk ik duizeligheid, enorme droge mond en oorsuizingen. Pijn wordt niet minder. Misschien ben ik voorbarig en moet ik het langer slikken?

05-03-2015 | Man | 36
Hernia
Na twee HNP operaties weer een recidief. Advies arts expectatief beleid en goede pijnstilling. Pijn is minder, hernia is er na 4 maanden nog steeds

22-02-2015 | Man | 45
Artritis psoriatica
vanaf dag 1 goed ervaring, werkt zo goed dat ik ze soms vergeet...na een paar uur begint dan de pijn en weet ik weer waarom ik ze slik

18-02-2015 | Vrouw | 57
Artrose
de eerste dag was ik superblij met de werking van celebrex:eindelijk normaal kunnen lopen en geen imitatie meer geven van de kabouterdans of na 100m amper nog verder kunnen.de pijn was niet weg maar draaglijker. jammer genoeg was die blijdschap gauw gedaan. na een paar dagen begonnen de bijwerkingen : hevige hoofdpijn en migraine-aanvallen, misselijk, doodmoe maar toch nie[lees meer...]t kunnen slapen .... nee ik zal wel verder hobbelen want liever de pijn van de artrose dan al die bijwerkingen. voor mij geen celebrex meer

05-02-2015 | Vrouw | 53
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik ook fentanil pleisters (een morfine product) en deze alleen gaven onvoldoende effect. In combinatie met celebrex werkt alles prima, maar zorgt er niet voor dat de pijn helemaal weg is.

15-01-2015 | Vrouw | 52
Syndroom van Tietze
Ik ben super tevreden over deze medicatie , ik heb het syndroom van tietze dit is een heel pijnlijke aandoening chronische ontsteking van de kraakbeenverbinding(en) in de borstkas tussen de ribben en het borstbeen. Af en toe om eens uit de pijnkring te geraken neem ik een ontstekingsremmer en deze is het voor mij , geen nevenwerkingen , mild voor de maag en heel doeltre[lees meer...]ffend voor de pijn en ontsteking . Ik neem een kuur van tien dagen en dan stop ik .

14-09-2014 | Vrouw | 51
Acute inflammatoire polyneuropathie

05-06-2014 | Vrouw | 39

03-06-2014 | Vrouw | 68
celecoxib (100mg)
neem ze nu voor de tweede dag in, en heb vanaf de eerste capsule hoofdpijn. dat had ik nooit

27-05-2014 | Vrouw | 62
Artrose - gewrichtsaandoening
Sinds ik Celebrex gebruik heb ik dikke vingers..trouwring had ik af moeten doen..morgen weer met Naproxen beginnen. Kijken of de zwelling dan afneemt of dat er gewoon een ontsteking bij is gekomen. Ik wou dat het een naam had....weet niet wat ik heb..erg lastig Diegenen die maagklachten hebben slikten die wel een Omeprazolletje erbij?

02-05-2014 | Vrouw | 26
Reumatoïde artritis
Ik heb Celebrex een behoorlijke lange tijd dagelijks geslikt maar ik merkte nauwelijks verschil. Ik heb door een reumatische (achtige) aandoening dagelijks pijn in bijna al mijn gewrichten. Na het product ongeveer 3/4 jaar gebruikt te hebben kreeg ik last van mijn maag. Misselijk, contact opboeren etc. Het bleek een maagzweer te zijn die waarschijnlijk is ontstaan door het[lees meer...] constant innemen van (in mijn geval dus) Celebrex. Ik ben per direct met de rommel gestopt, en mocht ook geen Ibuprofen meer slikken. Ik slikte een tijdje een aantal paracetamol per dag maar dat helpt weinig.

20-04-2014 | Vrouw | 56
celecoxib (200mg)
Ik heb Celebrex voorgeschreven gekregen, omdat ik een chronisch geïrriteerd SI gewricht heb. Dit is het gewricht tussen het heiligbeen en darmbeen. Ik slik het nu drie weken (1 x per dag 200 mg capsule). Ik heb behoorlijk last van hartkloppingen en zgn. opvliegers. Het zweet breekt me regelmatig uit. Constant een drukkend gevoel op mijn borst en ook het gevoel alsof mijn [lees meer...]borstkas iets dichtgesnoerd wordt, alsof er een soort band omheen zit. Ook ben ik nu 2 kg aangekomen en voel dat ik wat vocht vasthoud. Verder zit mijn hele lichaam onder hele kleine pukkeltjes. Een soort huiduitslag. Het is niet heel erg zichtbaar omdat ze dezelfde kleur hebben als mijn huid, maar mijn huid voelt hierdoor ruw aan. Alleen mijn gezicht heeft het niet, de rest van mijn lichaam wel. Ook ben ik erg moe en sleep mezelf de dag door. Ik heb het gevoel dat ik emotioneler ben geworden, ik jank heel wat af. Verder merk ik geen verschil in pijn/irritatie in mijn SI-gewricht. Ik vind de bijwerkingen erger dan mijn kwaal. Ik had gehoopt zonder pijn te kunnen komen, dat is echter niet het geval. Dan heb ik liever de pijn zonder die bijwerkingen dan de pijn met bijwerkingen. Ik stop nu met deze medicatie.

25-02-2014 | Vrouw | 50
Artrose
ik heb sindskort de celebrex ivm mijn pijnklachten van de artrose. ik merk er helemaal niets van, dit medicijn zou binnen een uur moeten werken maar ik hou gewoon pijn zoals voor ik de pil innam. Voor mij is deze niet geschikt dus. ik heb jaren diclofenac geslikt maar moest hiermee accuut stoppen ivm maagklachten. Toen aanpassing in de activiteiten en drie maal daags parac[lees meer...]etamol artrose 1000 mg en voor het slapen gaan paracetamol/tramadol. deze combinatie werkt beter als de diclofenac 75 mg twee maal daags. plus het bijkomend voordeel van minder bijwerkingen. nu is de artrose behoorlijk actief in mijn onderrug en helpt niets. neem dadelijk tramadol en hoop dat ik kan slapen vannacht. hopelijk is de activiteit snel over zodat ik weer met de artrose paracetamol vooruit kan. iedereen sterkte met alle pillen en hoop dat er snel iets beters op de markt komt..... groejes....

03-11-2013 | Vrouw | 59
Reumatoïde artritis
Ik heb fibromyalgie en palindroomreuma. Momenteel heb ik een schouderprobleem. Omdat ik darmproblemen hebben krijg ik nu celebrex 100 mg. Ik hou er inderdaad wat meer vocht van vast, maar slik dan af en toe een plaspil - 1 a 2 keer per week. Na het stoppen verdwijnt het vocht vanzelf. Ik hou wel mijn bloeddruk in de gaten, heb dus zelf een meter. Voor de rest ben ik blij [lees meer...]dat ik iets krijg waar ik geen darmproblemen van heb. - heb diverticulitis en diclofenac en ibuprofen kan ik maar 3 dagen nemen.

30-10-2013 | Vrouw | 57
Artrose van de wervelkolom
Van de Celebrex hield ik erg veel vocht vast. Het werkte wel, maar met dikke enkels en polsen en echt veel vocht vast houden, wilde ik niet meer doorgaan met dit middel. Ook mijn maag verdraagt alle pillen niet meer.

01-07-2013 | Vrouw | 62
Artrose - gewrichtsaandoening
Gisteravond ben ik voor de 2 e keer in drie weken tijd terecht gekomen op de Eerste Hulp. Drie weken geleden op verdenking van hartinfarct met hevige pijn op de borst per ambulance naar de hartafdeling gebracht. Hart was goed het was een forse slokdarmkramp. Had ook uitslag op mijn armen. Gisteravond na 1 capsule, hevig jeukend handpalmen, slokdarmkramp met hevige pijn op[lees meer...] de borst naar de Eerste Hulp. Kwam daar binnen een kwartier van top tot teen on der de rode stippels te zitten die later een groot rood vlak werken met hevige. Hart was weer goed, slokdarm kramp zakte, arst constateerde een hevige allergie aanval en is gaan zoeken. Celebrex was de boosdoener mag het nooit meer slikken.