Celebrex

celecoxib

Artrose (19 meningen)
Reuma (13 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

04-09-2012

Celebrex (celecoxib)

In verband met een ontsteking aan de peesplaat onder mijn voet dit 4 weken gebruikt: Bijwerkingen: zeer onrustige benen 's nachts; benauwd, hyperventilatie, hartkloppingen, moe en algeheel gevoel van ziek zijn.
02-08-2012

Reuma

hallo, ik gebruik celebrex 200 al zo een 2,5 jaar ongeveer.Ben tevreden,alleen ben ik er nu kilo s van aan aan het komen...wie heeft dit ook?staat ook in de bijsluiter...dit vind ik wel vervelend. Slik 2 keer dgs een capsule van 200,,maar sinds 2 wkn probeer ik 1 capsule...tja voel me stijver,en wat meer pijn maar redelijk uit te houdenhet zijn dan ook warme dagen nu en [lees meer...]beter voor lichaam maar wat als kouder wordt....dan weer 2 keer een capsule.
14-06-2012

Reuma

Heb sinds jaren reuma waar ik de nodige medicatie voor krijg. Ongeveer een half jaar geleden is hier de ziekte van Tieze bij gekomen, ook een vorm van reuma waarvan je een stekende pijn in het borstbeen krijgt, mn s nachts. Hierdoor is slapen erg moeilijk. Reumatoloog schreef Celebrex voor omdat dit weinig effect op de maag zou hebben. Al na enkele dagen kreeg ik problem[lees meer...]en zoals verwardheid, concentratie problemen, misselijk, overgeven, diarree, zweten. Inmiddels gestopt met dit medicijn.
08-12-2011

Celebrex (celecoxib)

Gebruikt het alleen indien nodig. Samen met paracetemol en soms met Colchicine. Nog nooit bijwerkingen gehad. Eerst Vioxx gebruikt. Hielp ook uitstekend. Ook geen bijwerkingen gehad.
16-11-2011

Ziekte van Bechterew

Sinds 1,5 jaar is het bekend dat ik de ziekte van Bechterew (spondylitis arthritis) heb. Ik heb diclofenac en celebrex 100mg geprobeerd. Deze dosering was te licht (misschien omdat ik nogal een groot/lang lichaam heb) om mijn bezinking en klachten doen verminderen. Sinds 2 maanden ben ik over gestapt naar een zwaardere dosering,, wat bij mij zeer goed aansloeg. Ik ben he[lees meer...]el tevreden over het medicijn, tevens omdat ik geen maagbeschermers er bij hoef te gebruiken. Echter omdat ik een pittige dosering tot mij neem ben ik gaan kijken wat de mogelijke bijwerkingen kunnen zijn. Ik heb geleerd (vanuit wetenschappelijke artikelen) dat er een mogelijk verband bestaat tussen celebrex (COX 2) en mogelijke hartkwalen, dit baart mij dan ook zorgen. Ik ben benieuwd of dit bij mijn volgende consult besproken wordt.... Ik ben wel van plan om mijn hart ed regelmatig te controleren!
02-11-2011

Celebrex (celecoxib)
Pijn door artrose en overbelasting van knie

kon rechterknie niet meer buigen, veel pijn en daardoor nauwelijks meer kunnen lopen - knie zal op den duur vervangen moeten worden door kunstknie, maar nu nog niet - fysio en training van bovenbeenspieren moeten de knie weer een beetje in beweging krijgen - doordat celebrex bij mij de pijn aanzienliijk vermindert kan ik de oefeningen goed uitvoeren - enige lichte bijwerki[lees meer...]ng die ik merk is dat ik een beetje suffig word - ben erg blij met dit medicijn
27-10-2011

Reumatische klachten

5 jaar lang werd ik door mijn huisarts niet serieus genomen bij reumatische klachten en had erg veel pijn in mijn nek, mijn voeten en mijn handen. Hij zei dat het gewoon slijtage was en dat hoorde bij het ouder worden. Na al die jaren "mocht" ik eindelijk naar een reumatoloog en hij was geweldig. Hij zei dat ik een soort reumatoide psoriasis in mijn handen had (de rest was[lees meer...] artrose). Hij heeft me eerst voor de ergste pijnen een spuit in mijn handen gegeven en daarna per dag 200 mg celebrex. Sindsdien kan ik bijna alles weer. Ik ben deze medicijn zeer dankbaar. Ik gebruik dit nu al 3 jaren. Sinds 1 jaar heb ik problemen met mijn huid (droog, jeuk). Komt dit door mijn leeftijd (vrouw van 60), door de onderdrukking van de reuma-psoriasis of is dit een bijwerking van de celebrex op langere termijn? Heeft iemand anders hier ook last van? bedankt.
18-10-2011

Operatie en napijn

Voor operatie 2 celebrex ingenomen met 2 paracetamol,op advies arts.. Werd er ook erg rustig, moe van... De dagen na operatie erg moe en suf, nu 1 celebrex 200 mg. tweede nacht opeens soort van aanval; vreselijke buikpijn, vreselijk zweten, (geen koorts, geen opvliegers) hoofd en rugpijn. Meteen gestopt met de selerex en nu zonodig paracetamol..echt een vreselijke erva[lees meer...]ring!!
16-10-2011

Bechterew

droge ogen en erg rode ogen (bij mij vooral rechts) gevoel alsof je oog vol zit met zand. Zou 12 uur per capsule moeten weken maar als ik de 6 uur red mag ik tevreden zijn.
05-10-2011

Reuma pijnen

21-08-2011

Slijmbeursontsteking

Dinsdag 16-8-2011 voor het eerst bij de dokter geweest omdat ik krampeerde van de pijn in me schouderblad, ik had tintelingen in me vingers,ik kon mijn arm niet meer bewegen, elke beweging dat ik maakte met me lichaam waar ook maar 1 ding bewoog van mijn arm verging ik van de pijn, ik na de huisarts die zag toen ik in de wachtkamer zat al dat het foute boel was omdat ik [lees meer...]altijd zoiets heb voor een klein pijntje ga ik de huisarts niet lastig vallen.. Maar ja nu was het te lang gewacht en ik kon niet meer verder dan alleen de tranen laten lopen.. Na een paar testjes kreeg ik eerst 5 spuiten in mijn schouderblad want de brede spier waarop mijn schouderblad rust zat dus een slijmbeurs in.. Vervolgens kreeg ik Zaldiar, hele fijne tablet alleen ik werdt er letterlijk stoned van.. En met een kindje van 7 jaar is dat niet echt plezierig.. Donderdag weer naar de dokter terug gegaan omdat er niet heel veel verbetering inzat.. En omdat ik veel paracetamol slikte kreeg ik dus Celebrex icm maagbescherming vanwege me maagverkleining.. Ik moet zeggen nu een aantal dagen met Celebrex kan ik me dagelijkse dingen in huis weer een beetje normaal doen, maar als ik daarmee klaar ben dan is het voor de rest van de dag ook afgelopen met werkzaamheden. Dan kan ik niet meer.. Ik mag maar 2 Celebrex icm savonds Zaldiar maar helaas werkt Celebrex bij mij niet zo heel lang dus dan ben ik genoodzaakt eerder te grijpen naar de Zaldiar. Het enige wat ik op Celebrex heb aan te merken is dat ik uren wakker ben wat ik normaal hoor te slapen, mijn slaapritme is totaal verstoord, als ik snachts 3 uurtjes kan slapen icm mijn anti epileptica dan is het heel veel, wel een beetje jammer want met een kind in huis rennend heb je toch wel je rust nodig..
08-08-2011

Chronische scelroserende osteomyelitis

Onderstaand verslag heb ik geschreven op 4 augustus 2011: Mijn chronische osteomyelitis (beenmergontsteking) is een grillig proces met pijnpieken en dalen. In de piektijd weet ik me geen raad gezien mijn verplicht hoge gebruik van pijnstillers. Vanwege m'n vijftien jaar durende inname van diclofenaczetpillen zijn mijn darmen het niet eens met een hoge dosering en alle g[lees meer...]evolgen van dien maar om mijn levensvreugd niet te vergallen, als levensgenieter bij uitstek, ben ik gedwongen zoveel medicatie te nemen om niet met m'n kop tegen de muur te lopen van de pijn. Als de pijn wat minder is, probeer ik overdag met kunst en vliegwerk 'uit te houden'. Inmiddels zit ik alweer tien dagen in een piekpijn. Als alternatief kreeg ik celebrex, een ontstekingsremmer en pijnstiller, voorgeschreven voor overdag. Al na drie dagen inname kreeg ik een 'branderig' gevoel van binnen, mijn eetlust verminderde, ik begon me niet lekker te voelen en ik sliep slecht. Dacht aanvankelijk aan een opkomende griep. Twee dagen geleden werd ik vanuit een diepe slaap beroerd wakker in het begin van de nacht: benauwd, druk op de borst, misselijk, aandrang tot poepen, zweet breekt uit, band om m'n maag, droge bek, extreem veel plassen, m'n hart klopt als een razende en alles gonst. Na wat rustgevende yogaoefeningen zakte het enigszins af om daarna herhaaldelijk in ongelooflijke hevigheid aanvalsgewijs terug te keren. Ik was doodsbang en vreesde de ochtend niet te halen. Niet mijn gewoonte maar na anderhalf uur belde ik 112 en de ambulance was er binnen vijf minuten. Ik werd aan slangen gelegd en de bloeddruk was om en nabij 195 - 115. Verder werden er geen onregelmatigheden geconstateerd op het hartfilmpje. Kreeg ik gisteren in de vooravond, ik wilde vroeg naar bed gaan, dezelfde verschijnselen als de nacht daarvoor. Plotseling kwam ik op het lumineuze idee om eens de bijsluiter van de celebrex te lezen. Zie ik daar een aantal bijwerkingen, identiek aan datgene wat mij overkomt. Natuurlijk had ik het zelf eerder kunnen bedenken maar had expres de bijsluiter niet gelezen want als je die van de diclofenac tot je neemt, ga je liever gewoon dood. Al jaren eerder had ik vioxx gebruikt en was na enige weken daarmee gestopt wegens hartritmestoornissen en migraines. Blij was ik achteraf met mijn reactie op dit middel aangezien er destijds vele dodelijke slachtoffers zijn gevallen en vioxx uit de handel is genomen. Ook celebrex behoort bij die groep van COX-2-remmers‎. Mijn symptomen verminderden gisteravond echter niet. Ik had er vreselijke opvliegers bij gekregen, ondanks dat mijn overgang al jaren achter me ligt, lichte verhoging en weer kortademig. Daarbij was ik zeer angstig om naar bed te gaan, wetende dat de voor mij giftige stoffen op dat moment in m'n bloed zaten, en ik vannacht weer 'overvallen' zou kunnen worden. Ik belde de doktersdienst, vertelde mijn verhaal en zij adviseerde mij een oxazepam te nemen. Een bezoekje vandaag aan de arts vertelde mij dat m'n bloeddruk nog steeds fors verhoogd is. Geen enkele celebrex zal ik meer tot mij nemen en het wachten is op een spontane afname van pijn.
20-07-2011

Beginnende reumatische pijn

was bijna dood door dit medicijn. De huisarts was zelf ook hiervan geschrokken
23-01-2011

Celebrex (celecoxib)
Het grijze circiut van reuma

Het helpt mij gewoon goed.
06-12-2010
Vrouw