Bij  ArtroseX

Reumatoïde artritis (14 meningen)
Pijn (algemeen) (13 meningen)
Menstruatiepijn (12 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Gewrichtspijn (7 meningen)
Jicht (5 meningen)
Spierpijn (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Syndroom van Tietze (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

13-08-2008 | Man
Artrose
Naproxen geeft een pijnvermindering van ongeveer50%. Geeft een vermindering van zwelling in gewrichten,en daarmee een soepeler werking.Ik gebruik ze naar behoefte(acute pijn) en preventief bij zwaar werk.

20-01-2014 | Man | 42
Artrose
Ik heb regelmatig last van mijn knie, daardoor kan ik met moeite opstaan, lopen en de trap op, na twee naproxen 500Mg en een nacht rust ben ik bijna weer een balletdanser. Nu ga ik wel naar de huisarts die wil eigenlijk opereren meniscus of zo iets Grts Ed

20-07-2017 | Vrouw | 46

26-10-2013 | Man | 51
Artrose - gewrichtsaandoening
Enorme last van schouder en arm gewrichten, werkt tegen de pijn , wel bijwerking aan de ogen, jeuk en rode ogen, ook tijdelijk troebel zicht.

12-07-2019 | Vrouw | 52
Artrose
Het helpt matig, de bijwerkingen zijn zodanig dat het ( voor mij) niet opweegt tegen de voordelen van het middel. Ongeveer 2 uur na inname word ik steeds en plotseling heel erg nerveus, misselijk duizelig en algeheel beroerd.

25-01-2019 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening
Omdat ik als PDS en lactose intolerantie patiënt niet alle medicatie kan gebruiken was dit dus een proefperiode gebruikt. Ik kreeg door de Naproxen ernistige obstipatie. Zo erg dat ik periodes had waarin ik soms maar 2>3 ontlasting per week had. Ik ben op dus i.o. met de huisarts begonnen aan de tramadol en losse paracetamol. Echter sinds 1 Jan.2019 geldt voor paracemol ee[lees meer...]n eigen bijdrage van +/- €9.50 per maand. Dusdaarom gestart met de combinatie capsules tramadol / paracetamol.

19-08-2018 | Man | 55
Artrose
Sinds begin dit jaar ook artrosepatient (nek) en versleten tussenwervelschijven (nek). Eerst geprobeerd met paracetamol maar vanwege onvoldoende werking overgezet op Naproxen. Pijnstilling is prima.Na vier weken afnemende (ontsteking)klachten. In combinatie met maagbeschermer vrijwel geen bijwerkingen. Ben er zeer tevreden over!

15-12-2015 | Vrouw | 55
Artrose
Ik krijg er een vervelend gevoel in de maag van. Wat helpt tegen de maagpijn zijn maagbeschermers. Wel even uitproberen, want er zijn erbij waar je misselijk van wordt. Vervelend gevoel in maag blijft, maar trekt wel weg na een paar uur.

10-10-2015 | Man | 56

09-03-2015 | Man | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Deze middel help bij goed.

29-03-2013 | Vrouw | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb artrose en kreeg dit medicijn nu voor de tweede keer voorgeschreven vorige keer kreeg ik alleen maar meer pijn en ben dus gestopt.Nu kreeg ik van de huisarts voor de tweede keer dit medicijn en hoopte dat ik nu niet meer pijn zou krijgen ik heb dit medicijn 5 dagen gebruikt en kon na de tweede dag niet meer slapen van de pijn in voeten enkels schouders handen en ben[lees meer...] nu al 3 dagen gestopt maar ben nog zo beroerd van de pijn als ik altijd zoveel pijn zou hebben wilde ik niet meer leven

26-05-2015 | Man | 60
Artrose
ontzettend diarree en erg stinkende winden, pijn in schouder en elleboog.

04-08-2020 | Man | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben recent gestart met Naproxen. Kreeg vrijwel direct weer last van steeds terugkerende plotselinge Koude rillingen. Had enkele jaren terug ook toen ik agv de helicobacter piroli een Pantapac kuur voorgeschreven kreeg.

11-04-2017 | Man | 63
Artrose
Ik gebruik ruim 1 jaar Naproxen 500mg in combinatie met Tramadol 50 mg en Lyrica 75mg i.v.m. poly artrose. Hoewel de pijnen toch steeds heviger worden, merkte ik de werking van Naproxen pas goed toen ik er mee stopte, het gevolg was dat de pijn meteen nog heviger werd en ben dus weer begonnen met de Naproxen. De bijwerkingen van vermoeidheid en energieloos schrijf ik toe a[lees meer...]an de combinatie met de andere medicijnen. Omdat de pijn de laatste tijd flink toeneemt, ben ik weer naar de huisarts geweest en die raad mij aan om de dosis te verhogen. Ben benieuwd naar het resultaat en eventuele andere bijwerkingen.

01-07-2020 | Man | 64
Artrose
Ik heb last van koude rillingen en lees nu pas dat dit een,zelfs, ernstige, bijwerking kan zijn van naproxen,zijn er andere gebruikers die dit ook ervaren,

13-04-2017 | Vrouw | 65
Artrose
Ik heb naproxen Accord 500 mg gehad van de orthopeed voor de pijn in mijn knie, omdat ik een prothese krijg. Deze werkte goed, heb weinig klachten gehad in de tijd tot de operatie. Na de operatie moeten die afgebouwd worden op gevoel van pijn (wat ik dus nog steeds heb). In overleg met de huisarts is begonnen met Naproxen Accord 250 mg om het afbouwen te vergemakkelijke[lees meer...]n.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum