Ervaringen met Stelara

ustekinumab

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

03-02-2024 | Man | 53
Ziekte van Crohn
Na vele andere medicijnen hierbij uitgekomen. Het werkt fantastisch. Enige bijwerking is dat ik het sneller koud heb in winterperiode en jeuk krijg daarbij. Ik kan alles eten en drinken en gewoon werken en sporten.

30-01-2024 | Vrouw | 32
Ziekte van Crohn
Eindelijk een medicijn wat lijkt te werken!! Na de injectie wel echt een dag beroerd, gelukkig verdwijnt dat weer. Wel veel misselijk, hier ook medicijnen voor gekregen.

14-12-2023 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
Vanwege hevige gewrichtspijn en meerdere onstekingen in lichaam o.a in achillespees en ellebogen, overgegaan van Infliximab naar Stelara. Eerste week geen verschil.daarna langzaam verbetering en na 2 weken ineens hevige pijn in spieren door het hele lichaam en zo pijnlijk dat lopen en dagelijks beslommeringen een opgave zijn .Helaas is er al een nieuwe dosis besteld en dit[lees meer...] med is dusdanig kostbaar dat ik het maar gewoon inspuit . Maar als dit zo blijft dan kan ik hier niet mee doorgaan .

30-04-2023 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, opzich bevalt de werking van het medicijn goed op de darmen. Maaar de bijwerkingen zijn wel heftiger dan gedacht er vallen soms wel plukken haar uit mijn hoofd als ik het aanraak en ik ben 10 kilo aangekomen in het afgelopen jaar. Verder dacht ik dat de angst en paniek aanvallen aan mij lagen maar meerdere mensen hebben hier last van. Be[lees meer...]n enorm vermoeid maar dat heb ik wel vaker ook met andere medicatie en last van me knien, enkels en armen. Lijkt soms alsof het verslapt.

12-06-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Compleet uitgeput na 1,5 jaar Stelaragebruik. Veel spierpijn en ernstige vermoeidheid. Ik weet ook niet zeker of dit door Stelara komt maar vermoed het wel.

30-07-2021 | Man | 75
Ziekte van Crohn
30 jaar geleden kreeg ik de diagnose ziekte van crohn , toentertijd behandeld met prednison, was succesvol. Nu 5 jaar geleden een opvlamming , prednison en metrotrexaat werkten niet .Daarna Stelara gekregen wat goed aanslaat. Nog wel in de ochtend 5 keer naar het toilet. Volgens MDL arts zijn er geen ontstekingen . Nu paar jaar later ontzettend moe , zeg maar gerust uitg[lees meer...]eput. Ik ben op alles onderzocht , er is niets te vinden. Ik vraag me af of dit door Stelera komt?

09-06-2021 | Man | 44

04-02-2021 | Man | 27
Ziekte van Crohn
Geen effect op z van crohn in mijn geval

25-09-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Zoals bij bijwerkingen beschreven eerste zes maanden last van haaruitval en jeuk, maar het werkte snel met het onder controle krijgen van ontstekingen. Ik geef mezelf nu een keer in de 8 weken een injectie, dit gaat prima. Na 12 maanden liet een MRI zien dat het middel er voor een groot deel in geslaagd was de darm rustig te krijgen.

05-07-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Goed werkzaam tegen de ontstekingen maar voor mij telt dat ik heel veel last heb vd bijwerkingen

01-07-2020 | Vrouw | 47

24-02-2020 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit middel nu sinds dec 2018. Na mijn opvlamming van mijn ziekte van crohn, waarbij ik een darm perforatie had en 50 cm dunne darm onstoken, zijn we na vele weken zoeken met de MDL arts uitgekomen op stelara. Tot op heden gebruik ik dit om de 6 weken, ik ben niet bang voor naalden dus spuit mijzelf en ik heb ik al mijn jaren(8j) dat ik ziek ben nog nooit zo goed[lees meer...] medicijn gehad wat voor mij werkt! Helaas dus wel gewichtstoename door dit medicijn wat voor mij niet gunstig is aangezien ik al overgewicht heb. Maar wel super blij dat mijn darmen zeer onder controle zijn! Naar 8 jaar vechten kan ik eindelijk rustig ademen halen!

04-12-2019 | Vrouw | 80
Ziekte van Crohn
ik heb al 47 jaar ziekte van Crohn.Ben 80 jaar en heb al 7 operaties achter de rug .De laaste 3 jaren ben ik weer onder behandeling.prenisolon toen Metotrexaat Toen Humira gestopt vanwege bijwerkingen .vooral gewrichtspijn. Nu Stelara.Eerst infuus toen eerste injectie.Nadeze injectie weer veel gewrichtspijnen . Moet 19 December 2e injectie. Wil stoppen. Ik ben murw[lees meer...]. Weet iemand raad?

02-11-2019 | Man | 34
Ziekte van Crohn
Na alles te hebben geprobeerd, inclusief remicade en humira werd mij stelara aangeraden. (Allergisch voor remicade, humira deed niks) Na eerste gift via infuus wel aardig wat bijwerkingen als ontstekingen Vd huid en holteverkoudheid. Dit trok na aantal giften weg. Bijwerkingen nu minimaal, stelara heeft mijn leven terug geven. Duurde ongeveer 13 weken voor het echt begon[lees meer...] te werken dus geef niet te snel op. Heb je veel klachten en twijfel je over ustekinimab? Het gaf mij Mn leven terug...

09-08-2019 | Man | 64
Crohn
wat begon als colitus ulcerosa en leidde tot de algehele verwijdering van de dikke darm en een pouch na de operatie een paar jaar goed gegaan zonder medicatie. Daarna ontstekingen in de pouch en het aansluitende deel van de dunne darm. Het hele circuit doorlopen (remicade / Humera enz.) wat geen verbetering bracht. twee jaar geleden begonnen met Stelara. Dit medicijn sloeg[lees meer...] aan en maakte mijn leven weer een flink stuk aangenamer. Eerste tijd wel veel gasvorming. Na gesprek met mijn internist ook Metamucil en Vitamine C bruistablet (1x per dag) gaan gebruiken. Is toen een flink stuk minder geworden. Ik voel me er goed bij en hoop dat dit zo blijft. Is het beste wat ik tot nu toe gehad heb. Jammer dat dit pas aan het einde van de medicatiepyramide aangeboden wordt, maar het kost ook wel wat.

17-03-2019 | Man | 65
Ziekte van Crohn
Gebruik stelara nu 5 maanden. Ben nog steeds even enthousiast. Hoop dat het voor anderen net zo goed werkt.