Ervaringen met Abilify

aripiprazol

Bij  AutismeX

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

22-06-2022 | Vrouw | 30
aripiprazol (2,5mg)
Autisme
3 weken heb ik aripriprazol 2,5 mg voor slapen ingenomen. Volgens arts zou dit helpen bij om alles te verwerken en als bijwerking zou ik er makkelijker door slapen. Beide niets van gemerkt. Voelde mij er niet beter door en ging ook niet beter van slapen. Ik werd tijdens inname van deze medicatie vaker snachts wakker waarbij ik erg wazig zag en soort van schimmen ging zie[lees meer...]n. Heel vaag, eng en creepy. Ook tijdens deze 3 weken 2 keer in bed geplast wat sinds kindertijd nooit is gebeurd. Je schaamt je rot voor iets wat in mijn geval duidelijk door de medicatie kwam. Om deze reden naar paar weken gestopt en nooit weer ingenomen.

25-12-2021 | Vrouw | 22
aripiprazol (1mg)
Autisme
Ik slikte dit middel ivm overprikkeling. De prikkels werden wel gedempt, dit was heel fijn. Eerst moest ik het in de ochtend innemen, hier werd ik mega suf en misselijk van. Daarnaast ook veel last van mijn spieren. In overleg met de psychiater heb ik het ‘s avonds ingenomen. Dit werkte beter tegen de misselijkheid en het suffe gevoel. Ik sliep altijd oké en aan één stuk d[lees meer...]oor. Sinds ik het medicijn gebruik heb ik meermaals per week nachtmerries en word ik ook vaak ‘s nachts wakker. Daarnaast ben ik overdag heel erg onrustig en kan ik niet stilzitten. Ook het gevoel van leegte en suïcidale neigingen zijn versterkt. Ik ben nu gestopt en ik voel me weer een beetje mezelf. Dus om een lang verhaal kort te maken, voor de prikkels is dit medicijn top alleen de hoeveelheid bijwerkingen wat het met zich meebrengt weegt daar niet tegenop. Ik ben erg gevoelig voor medicatie door mijn ASS, vandaar de lage dosering.

06-08-2021 | Man | 31
aripiprazol (10mg)
Autisme
De abilify werkt heel goed wand ik heb via arts een dna test gedaan via mijn wangslijm op te nemen met water stafjes langs mijn wangen te gaan en heb nu mijn profiel waar staat de medicatie waar ik gevoelig voor ben en ik kan het dellen met huisarts arts apotheek Ik ga nu langzaam, via huisarts mijn medicatie van ochend richting 17.00 opbouwen ik stond al heel lan[lees meer...]g op ochend wand eerst wilden ik afbouwen voor abilfay was dit voor mij geen mogelijkheid want ging even fout maar ik begon weer met 10 mg wand ik stond eerst op 15 mg maar ik was tot 6 mg gekomen ging het mis dus beter om terug te gaan naar abilify 10 mg dat werkt nu wel goed alleen veel jeuk en daar over zij mijn huisarts je kunt van ochend opbouwen naar 17.00 uur dit kon om dat ik een diepe druk vest heb en verwaringsdeken en het diependrukvest uit eintoven staat op internet dat werkt tussen door heel goed diependrukvest en daarom kon in naar 17.00 en snachs dan verwaringsdeken maar om het helemaal af te bouwen abilify 10mg is toch geen opties do 5 augustus 2021 begonnen met opbouw naar 17.00 uur maandag 9 augustus 2021 zit ik dan op 17.00 uur 10 mg abilfy ik hoop dat dan echt mijn jeuk weg trekt ik heb ook nog een plop it van de intertoys onstaat in lang Amerika nu ook in nederland hayp dus ik heb veel hulpmiddelen op de overrbuging tot 17.00 straks innemen na ophoging tot 17.00 uur tekomen ik weet zeeker komt goed om dat het al goed doet 10 mg abilfy alleen jeuk Hopelijk dan weg gaat veder is bij mij abilify 10 mg heelmaal supper oke

11-09-2019 | Vrouw | 24
aripiprazol (2,5mg)
Autisme
Na heel wat verschillende middelen te hebben geprobeerd eindelijk het juiste middel gevonden. De eerste paar dagen was ik behoorlijk suf na inname en had ik contant hitteaanvallen, echter is dit na 4 a 5 dagen compleet verdwenen. Nu ervaar ik rust en werkt het middel als een soort filter. Ik kan meer aan op een dag en raak minder snel totaal overprikkeld. Ook helpt het me [lees meer...]om dingen uit te voeren en actiever te zijn! Van aankomen heb ik geen last, zoals veel mensen wel schrijven over antipsychotica’s. Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog nooit ben aangekomen van geen enkel medicijn. Hele opluchting. Ik raad dit middel zeker aan!

04-03-2016 | Man | 20
aripiprazol (30mg)
Autisme
Hey, Ik ben marlon, ik slik sinds mijn pubertijd al medicatie. de reden was dat ik een diagnose heb gekregen autisme pddnos. ik heb er weinig moeite mee alleen dat ik niet goed kan omgaan met slechte veranderingen in het leven. goede veranderingen gaan wel altijd goed en kan ik goed mee omgaan. waar ik ook altijd moeite mee heb gehad is als mensen snel kwaad op me worden,[lees meer...] dan raak ik in paniek en wil ik het snel goed maken, maar dat lukt niet altijd even goed. ik heb nu abilify sinds mn 15e zoiets en eerst werkte het wel goed, omdat ik op een rot school zat, een school voor mensen met autisme, ik heb daarvoor niks geleerd, 4 jaar zonder diploma daardoor ben ik ook in een lichte depressie gekomen. de reden waarom ik het niet vind werken is op lange termijn, eerst werkt het wel maar later is medicatie gewoon onnodig en slecht voor je gezondheid, het is chemische drugs waar psychiaters geld mee vangen, hoop dat dit ook ooit stopt, want op gegeven moment voelde ik me er alleen maar vermoeider en emotielozer door en minder druk veel meer ongelukkiger dan normaal zonder abilify.. hoop dat ze het eens leren dat die rotzooi gewoon niet werkt bij mensen ik vind het mafia in feite, dus zolang je het niet moet niet aan beginnen!

20-08-2013 | Man | 15
aripiprazol
Autisme
Mijn zoon (toen 12 jaar) had geen baat bij Risperdal is toen na veel moeite (psychiater wilde niet dat hij dit medicijn zou nemen) over kunnen stappen naar Abilify en heeft nu nergens meer last van. Wij zijn zeer tevreden over dit medicijn!