Bij  PsychoseX

Bipolaire stoornis (27 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

27-08-2019 | Vrouw | 28
Psychose
Ik heb 3 keer psychotische ervaringen gehad en gebruikte abilify tegen de psychose. Ik heb aan het begin goede ervaringen met het middel gehad maar na mate langer gebruik merkte ik dat bijwerkingen toename. Ik raad dit middel alleen aan als je geen bijwerkingen hebt wat je dagelijks leven hindert. Het is in ieder geval beter dan de ouderwetse anti- psychotica zoals hadol w[lees meer...]aar ik 25 kg door aankwam met abilify kwam ik ongeveer 5 kg aan.

28-01-2018 | Vrouw | 20
Psychose
ik pak abilify 15 mg al 2 jaar en ik kan het niemand aanraden , zo rotslecht medicijn ! ik kan niet meer leven of me gelukkig voelen het moment dat ik het neem . ik ben zo moe . ik ben aan het kijken voor het te laten minderen of voledig te laten stoppen want dit is echt lastig voor mij iedere dag opnieuw .

05-11-2017 | Vrouw | 48
Psychose
Ik slikte eerst zyprexa waarvan ik 20 kilo groeide in 3 weken... toen Lithium en een lithiumvergiftiging gehad.... Nu Abilify, erg goed middel en je komt er niet van aan. Ik ben nu al 2 en een half jaar stabiel!

25-02-2017 | Vrouw | 26
Psychose
Wegens dat ik stemmen in mijn hoofd hoor. in mate van dat ik opgejaagd en er humeurig van werd heb ik eerst etumine gepakt, hier werd ik enorm dik van 17kg. slaperig geen fut.. dan ben ik over gegaan op xeplyon injecties werkte goed maar weer gewicht 8kg bijgekomen. Nu ben ik overgeschakelt op abilify. Werkt redelijk de stemmen nemen wat af, maar weer 9kg gewichts toename [lees meer...]waar ik dus zeker NIET tevreden van ben, heb ik geweigert om nog antipsycho te nemen.

28-11-2016 | Vrouw | 29
Psychose
hallo, ik ben vandaag gestart met de inname van 1pilletje/daags; gedurende 2weken moet ik die doornemen. en ook een injectie van abilify maintena van 400mg in mijn bil gekregen vandaag. moet wel zeggen echt pijn doet het niet, maar tis wel een ambetant gevoel( stijf). ik heb veel psychoses waarin ik heel veel stemmen hoor allemaal door mekaar en kom er zo tende en gek van.[lees meer...] hopelijk ben ik met deze medicatie geholpen. iemand ervaringen, laat maar horen.

27-08-2016 | Vrouw | 38
Psychose
Enkele jaren geleden begonnen psychotische klachten (oorzaak bij teveel stress). Ik heb veel verschillende anti psychotica geslikt waarbij de één nog vervelendere bijwerkingen had als de andere. Zyprexa werd ik compleet zombie van, Risperidon kwam ik snel veel kilo's aan, Haldol allergische reactie, Fluanxol totale afvlakking en depressieve gevoelens. Uiteindelijk Abilify [lees meer...]omdat je hier niet van zou aankomen. Ik heb helaas nog altijd ruim 15 kilo meer als voordat ik ziek werd helaas. Verder enorme trillende handen maar hiervoor een goed middel erbij gekregen nl: Propranolol. Dit is super! Ik slik 80mg tegen de bijwerkingen van Abilify. Verder enigzins afvlakking van emoties en minder energie. Ook heb ik altijd een droge mond (veel drinken dus). Het middel moet goed gedoseerd worden om effect te hebben en dit heeft ook wel enkele weken (eerder 2 maanden) nodig. Helaas heb ik geen betere alternatieven gevonden ondanks mijn uitgebreide zoektocht met psychiater. Het middel is helaas noodzakelijk kwaad.

17-08-2016 | Vrouw | 49
Psychose
Ik had vroeger bijv. Hallo, en andere soortgelijke medicatie. Het verschil is dat mijn spieren nu soepeler zijn als met die A typische medicijnen. Ook ben ik in gewicht verminderd, wel 20 kilo!

18-07-2016 | Vrouw | 37
Psychose
In no time was mijn gewicht met abilify 15 kg toegenomen. Ik kreeg vooral het eerste halfjaar last van ernstige haaruitval. Verder was ik sloom en suf en kreeg ook steeds maagkrampen gevolgd door enorme diarree. Ik was vlak in mijn emoties en spierpijn in mijn kuiten en vermoeide voetzolen waardoor ik wandelen niet lang volhield. Daarbij is abilify ook nog eens belachelijk[lees meer...] duur, zeker vergeleken met andere vergelijkbare middelen. Ik ben overgestapt op haldol en ben nu veel levendiger en energieker en van alle vervelende bijwerkingen verlost, die verdwenen na de overstap naar haldol als sneeuw voor de zon. En dat voor maar 8 euro per 30 tabletten haldol, een vergelijkbare hoeveelheid abilify kostte me 156 (!!!!) euro.

27-06-2016 | Vrouw | 45
aripiprazol (20)
Psychose
ik had een dreigende psyochose dus het was dit of opname heb dit 5jaren gebruikt op het laast woog 103 kilo en bewoog de hele dag met mijn lippen en mond dit zag de arts van mijn zoon en belde de huisarts die kwam direct langs en ik moest gewoon in een keer stoppen het was voor het weekend en ik heb mij zo naar gevoeld dat weekend de maandag naar de huisarts en zei [lees meer...]stuurde mij door naar de psy voor een consult ik heb toen andere medicatie gekregen ben nu meer dan een jaar verder en ben erg afgevallen 28 kilo voel mij er beter bij

20-06-2016 | Vrouw | 20
aripiprazol (5mg)
Psychose
3 weken lang voortdurend heel erg misselijk geweest, zo erg dat ik bijna niks kon eten en drinken. Erg slecht voor de maag. Ben toen overgestapt naar risperidon, omdat het niet meer ging. Ook veel last gehad van onrust en angst. Vind het een erg slecht middel, het enige positieve eraan was dat het me uit m'n psychose hield.

25-04-2016 | Vrouw | 43
Psychose
manische psychose. Na enkele maanden gebruik ontwikkelde ik anorgasmie. Mijn orgasmes waren nog maar een fractie van de vroegere intensiteit. Heel vervelend

07-02-2016 | Vrouw | 34
Psychose
Abilify werkte helemaal niet tegen psychoses voor mij. Ik werd heel erg rusteloos en kon niet stil zitten (akathisie). Het vervlakte mijn emoties wel veel minder dan haldol of zyprexa, wat ik erg belangrijk vind... dus als dit middel voor je werkt, is het misschien wel goed. Ik zou dit nooit gebruiken, tenzij je het echt perse nodig hebt.

28-09-2015 | Vrouw | 43
Psychose
Ik gebruik abilify 15 mg. tablet, het is een goed medicijn maar inderdaad slaap je er slechter van daarom neem ik het 's ochtends in. Ben de ene keer meer moe als de andere keer en voel me wat lusteloos, maar helpt wel goed tegen mijn psychosen. Dat is het belangrijkste vind ik...

30-12-2014 | Vrouw | 42
Psychose
vergeleken met Zyprexa (dat ik vroeger nam en waar ik zeer vermoeid en lusteloos door was) geeft Abilify veel minder bijwerkingen. Wel heb ik slaapproblemen door Abilify en daarvoor neem ik Dominal (enkel in België verkrijgbaar?) Ik heb de ervaring dat wanneer ik Abilify langere tijd neem en de dosis wordt verlaagd tot 10 mg, ik ook weer kan slapen, zonder extra middel zoa[lees meer...]ls Dominal. Ik neem naast Abilify en Dominal op dit ogenblik ook Sipralexa tegen depressieve stemming. Heb last van anorgasmie, maar ook dat gaat over na verlaging van dosisissen

22-12-2013 | Vrouw | 56
Psychose
Ik neem dit medicijn reeds lang en ben er wegens de bijwerkingen in oktober 2011 mee gestopt, maar ernstige psychotische aanval gekregen in februari 2012; Toen in een opname andere medicijnen gekregen, hielpen niet onder andere door slechte behandeling in een crisisafdeling. Ik werd steeds maar angstiger en psychotischer. Nadat ik overgeplaatst ben naar de rustigere psycho[lees meer...]se-afdeling, een andere psychiater kreeg en terug op abilify ingesteld werd verbeterde ik. Ik ben op zoek naar een alternatief medicijn omdat abilify niet echt werkt bij stress-situaties, ik hopeloos verdikt ben, teveel slaap en ontzettend moe ben, vooral 's morgens, ik kom zeer moeilijk op gang. Voorlopig nog geen goed alternatief gevonden.

19-10-2020 | Man | 34
Psychose
pff rommel maakt meer kapot dan dat ju lief is:s GELUKKIG NU 4 MAANDEN GESTOPT:)