Ervaringen met Abilify

aripiprazol

Bij  PsychoseX

afwezig voelen buikkrampen energieverlies onhandigheid slapeloosheid spierspasmen vermoeidheid

Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

28-01-2018 | Vrouw | 20
aripiprazol (15mg)
Psychose
ik pak abilify 15 mg al 2 jaar en ik kan het niemand aanraden , zo rotslecht medicijn ! ik kan niet meer leven of me gelukkig voelen het moment dat ik het neem . ik ben zo moe . ik ben aan het kijken voor het te laten minderen of voledig te laten stoppen want dit is echt lastig voor mij iedere dag opnieuw .

20-05-2019 | Man | 25
Psychose
Dit pilletje heeft me nu 6 jaar van me leven gekost het is pure troep heeft veel rusteloosheid schulden en gewichtoename veroorzaakt ik ben ook gewoon mezelf niet meer ook verslavingengevoeliger dan ooit te voren ook onzettend duur en niet goed te praten hoe mensen over nadenken in de ggz en hoe ze alles goed proberen te praten. Is een hardrug want ik heb onztten last van[lees meer...] afkickverschijnsellen nu

21-08-2022 | Man | 26
aripiprazol (100)
Psychose
Ik HAAT niet alleen dit middel maar ALLE antipsycotics! Het is allemaal hetzelfde TROEP! Ik ben bang dit permanent blijft. WEG is mijn leven.

12-04-2022 | Man | 26
aripiprazol (100)
Psychose
Heb een eenmalige psychose gehad en zit nu vast aan een Zorgmachtiging. Ik kan zo niet leven ik kan absoluut niet stil zitten, ik moet meer dan 10uur per dag lopen. Mijn ogen bewegen steeds dus ik kan niks leuks kijken (alsof dat al niet mogelijk was doordat ik niet meer stil kon zitten) ik ben stijf en ook beef ik ook eens. Dit is echt VRE-SE-LIJK ik ben bang dat dit nog [lees meer...]jaren gaat duren voordat de Zorgmachtiging beindigd word. Ik heb echt alles gelezen over de Zorgmachtiging en denk dat het om het ernstig nadeel gaat. Momenteel ben ik bezig om het ernstig nadeel weg te schrappen door te werken en altijd met familie en vrienden te zijn. (Mijn ernstige nadelen zijn zelf verwaarlozing en maatschappelijk teloorgang) ik ben WOEST aangezien ik alleen een Zorgmachtiging heb gekregen omdat ik een eenmalige psychose heb gehad en aan het vasten was voor God. De enige uitweg die ik zie is zelfmoord maar ik ben bang als het niet lukt.. Wat een pijn..

25-02-2017 | Vrouw | 26
Psychose
Wegens dat ik stemmen in mijn hoofd hoor. in mate van dat ik opgejaagd en er humeurig van werd heb ik eerst etumine gepakt, hier werd ik enorm dik van 17kg. slaperig geen fut.. dan ben ik over gegaan op xeplyon injecties werkte goed maar weer gewicht 8kg bijgekomen. Nu ben ik overgeschakelt op abilify. Werkt redelijk de stemmen nemen wat af, maar weer 9kg gewichts toename [lees meer...]waar ik dus zeker NIET tevreden van ben, heb ik geweigert om nog antipsycho te nemen.

27-08-2019 | Vrouw | 28
Psychose
Ik heb 3 keer psychotische ervaringen gehad en gebruikte abilify tegen de psychose. Ik heb aan het begin goede ervaringen met het middel gehad maar na mate langer gebruik merkte ik dat bijwerkingen toename. Ik raad dit middel alleen aan als je geen bijwerkingen hebt wat je dagelijks leven hindert. Het is in ieder geval beter dan de ouderwetse anti- psychotica zoals hadol w[lees meer...]aar ik 25 kg door aankwam met abilify kwam ik ongeveer 5 kg aan.

28-05-2022 | Vrouw | 29
Psychose
Dit medicijn gekregen na psychose. Het heeft mij terug een stabiele emotionele periode! Door deze medicatie stabiel kunnen functioneren. Bij een hogere dosering wat last van ‘opgesloten’ gevoel, dit verdween bij het afbouwen gelukkig!

28-11-2016 | Vrouw | 29
Psychose
hallo, ik ben vandaag gestart met de inname van 1pilletje/daags; gedurende 2weken moet ik die doornemen. en ook een injectie van abilify maintena van 400mg in mijn bil gekregen vandaag. moet wel zeggen echt pijn doet het niet, maar tis wel een ambetant gevoel( stijf). ik heb veel psychoses waarin ik heel veel stemmen hoor allemaal door mekaar en kom er zo tende en gek van.[lees meer...] hopelijk ben ik met deze medicatie geholpen. iemand ervaringen, laat maar horen.

06-03-2022 | Vrouw | 33
Psychose
Zeer ernstige bijwerkingen gehad van dit medicijn, effectief tegen acute psychose. Na toediening kon ik de eerste dagen niet lopen, hierna stijve spieren. Menstruatie bleef uit, gewicht nam toe, erg moe, duizelig en coördinatie problemen, denken vertraagd, cognitieve problemen, gedragsverandering en apathie. Van een energieke extraverte jonge vrouw, was ik na toedienen van[lees meer...] dit medicijn opeens stil, teruggetrokken en apathisch. Kon alleen maar stil voor mij uit staren. Mijn omgeving herkende mij niet meer. Had geen emoties meer, totaal afgevlakt. Ook geen energie of motivatie om maar iets te ondernemen. Nu vernam ik van de hulpverlening dat dit mogelijk negatieve symtomen waren, echter na afbouw en stoppen met dit medicijn verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon. Ik ben weer volledig mijzelf. Wel heb ik mij jarenlang beperkt gevoelt.

19-10-2020 | Man | 34
aripiprazol (15mg)
Psychose
pff rommel maakt meer kapot dan dat ju lief is:s GELUKKIG NU 4 MAANDEN GESTOPT:)

09-07-2023 | Vrouw | 35
Psychose
Eerst Invega 3 mg gekregen, maar ik werd er te onrustig van. Erna risperidone 1mg gekregen maar ik was hier te slaperig van. Abilify 5mg werkt goed, maar wel krampen in vingers en voeten. Ook heel veel bijgekomen, verandert het metabolisme ondanks lichte dosis.

28-02-2023 | Man | 35
aripiprazol (30mg)
Psychose
Na 3 psychoses en 5 anti psychotica medicatie lijkt dit de minst erge. Ik heb geen lastig meer van psychose klachten, maar wel bijwerkingen als futloosheid en soms een slechte nacht. Met name die futloosheid is vervelend. Ik moet me voor werk uit bed slepen. En op een vrije dag kom ik soms smiddags mijn bed uit. Vervelend ook dat je in Nederland die medicatie word[lees meer...]t opgedrongen. Je zou liever in een vrij land leven waarin je als patiënt serieus wordt genomen.

09-03-2020 | Man | 36
aripiprazol (7,5mg/ml)
Psychose
Verschrikkelijk rotmiddel. Waarvan de bijwerkingen niet te overzien zijn. De gehele bijsluiter is van toepassing qua bijwerkingen

20-02-2022 | Vrouw | 38
aripiprazol (20mg)

03-06-2018 | Man | 39
aripiprazol (30mg)
Psychose
Gebruikte eerst een ander zwaar middel tegen psychoses waar ik het ook voor neem maar de gunstige en mooiste bijwerking is dat ik veel afgevallen ben en natuurlijk ook dankzij een dieet maar ik had geen eetbuien meer zoals bij andere anti-psychoticum dus ik ben zeer tevreden met dit middel, het helpt me ook om weer te trainen en geeft meer energie, alleen de eerste twee we[lees meer...]ken moet je goed eten en drinken want als dat er bij in schiet dan voel je wel eens duizelig maar dat is alles.

11-10-2016 | Man | 39
Psychose
Ik raad uw specialisten aan om GEEN abilify voor te schrijven. Stoppen hiermee blijkt zeer moeilijk. Er zijn genoeg andere medicijnen voor handen. Na het stoppen hiermee heb ik een brandende en prikkelende huid gekregen en na 6 maanden kreeg ik een ernstige vorm van slapeloosheid. Mijn psychiater weet zich geen raad hiermee. De fabrikant neem geen verantwoording en is ook [lees meer...]niet geïnteresseerd. Ik moet nu 0.5 tablet per dag nemen vanwege de huid en 1 tablet quetiapine om te kunnen slapen.