Clozapine

Bojan Nikolik (22-03-2015)

22-02-2019

Clozapine (clozapine)
Schizoaffectieve stoornis

begonnen met 200mg op 12 januari. naar mate de spiegel/dosis werd verhoogd, begon ik me lichaamelijk steeds zieker te voelen. hoge bloeddruk, koortsig/ grieperig gevoel, temparatuur van 37.9 graden. ook vlakt de medicatie af, constant heel erg moe en suf. Helpt niet tegen de stemmen.
09-05-2017

Clozapine (clozapine)
Schizoaffectieve stoornis

Na vele antipsychotica te hebben gekregen, zowel klassieke middelen als Haldol, Orap, Dipiperon en a-typische middelen Risperdal, Abilify en Seroquel nu na 10 jaar zoeken en vechten naar acceptabele medicatie met 8 opnames waarvan 1 gedwongen opname met een IBS uiteindelijk samen met de psych besloten om op Clozapine over te stappen. Aanvankelijk was ik ontzettend bang [lees meer...]voor bijwerkingen, maar tot op heden verdraag ik dit middel goed. Geen bijwerkingen behalve een zeer sterkte (gewenste!!) kalmerende werking. Ik ben nog aan het opbouwen. Moet nu naar 50mg in de ochtend en 250mg in de avond. De eerste 18 weken moet ik bloedprikken en daarna elke maand zolang ik Clozapine blijf gebruiken. Maakt mij niet uit, ik heb het ervoor over!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum