Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

14-01-2012

Haldol (haloperidol)

ik gebruik sinds kort haldol voor vreselijke angsten en onrust in mijn hoofd. ik ben alleen vreselijk bang voor de bijwerkingen en vooral het toenemen in gewicht ik ben maar 1,50 meter dus klein en wil niet zo'n klein dikkertje worden door de medicijnen. heeft iemand ervaring met haldol en de bijwerkingen ??
10-01-2012

Schizofrenie

elke keer geven ze me weer dit middel tegen schizofrenie omdat andere middelen niet werken en nog meer bijwerkingen hebben,ik wordt er dik van ben binnen een jaar 25 kilo aangekomen en ook heb ik nooit zin in sex meer,ben altijd moe,heb het gevoel dat ik nergens meer van kan genieten,en lezen lukt niet meer vanwege concentratieproblemen en die moeheid,oja en ik krijg er ac[lees meer...]ne van in mijn gezicht,en zweet veel,allemaal door dit rotmiddel,ik heb het onder dwang,en mag over 8 maanden weer proberen of ik het zonder medicijnen kan,mijn vertrouwen is weg,want ik krijg telkens weer psychoses maar die bijwerkingen zijn zo erg dat ik liever zonder blijf proberen
04-01-2012

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder (76) krijgt nu haldol vanwege onrust en heeft nu gigantische last van in de bijsluiter genoemde parkinsonisme murmelen, stijfheid, niet kunnen slikken: niks meer kunnen zoals een parkinsonpatiënt in de laatste fase. Het middel is veel erger dan de kwaal! Wat een machteloosheid brengt dit te weeg en wat een verdriet. Het zou mooi zijn als er alternatieven zijn[lees meer...] zeg! Of dat je weet waar je wel of niet voor kiest. Want het moet ook nog afgebouwd worden: gif slikken om stijf te worden..?..
08-12-2011

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder krijgt dit middel in het revalidatie centrum waar zij momenteel verblijft. Ik ben er behoorlijk angstig voor als ik de bijsluiter lees. Zij is links verlamd na het infarct. Zij kreeg volgens mij waan beelden ook was ze s'nachts erg onrustig. Daarom zal wel besloten zijn om haar dit middel te geven. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit middel bij een her[lees meer...]seninfarct? Ik wil heel graag weten wat de gevolgen op langere termijn kunnen zijn.
11-11-2011

Randpsychose

Lang geleden kuur van een paar weken gehad om uit een psychose te komen na softdruggebruik. Vervolgens 25 jaar niet, maar door aanhoudende stress ging het niet lekker en heb ik wat meegekregen van de huisarts voor als het nodig is. Het helpt om tot rust te komen. Opmerkelijk is wat er op verschillende sites te lezen valt, dat de werking pas na dagen zou intreden. Ik voel h[lees meer...]et binnen een half uur. De bijwerkingen houden een paar dagen aan en zijn knap lastig.
09-11-2011

Psychose / depressie

Begin 2010 had ik een stevige depressie nadat ik gestopt was met seroxat. Toen ik dat opnieuw probeerde te gebruiken bleek het echter geen effect te hebben en kreeg ik het enan na het andere middel. Uiteindelijk ging het zo slecht me (ook door alle medicatie) dat ik werd opgenomen. Ik werd eerst van alles afgehaald en toen is men begonnen imipramine toe te dienen. Dat hiel[lees meer...]p tegen de depressie maar ik bleef heel achterdochtig en dacht dat in het ziekenhuis iedereen in een complot zat en er acteurs op de afdeling rondliepen. Kreeg daarop 1 mg Haldol. Dit werkte goed en de wanen losten op. Echter: ik vlakte heel sterk af en mijn libido kwam op het vriespunt terecht. ik voelde me niet meer mijzelf en kon als het ware geen gewone emoties meer ervaren. Ben het toen gaan afbouwen (na 15 maanden) Dat ging allemaal prima. Mijn gevoelsleven weer terug en ook een sexleven. 14 dagen nadat ik ben gestopt slaap ik echter heel erg slecht. Weet nog steeds niet of dat nu door de Haldol komt of niet. Iemand ervaring mee? Ben heel blij dat ik er van af ben en wil er ook echt niet meer aan beginnen maar dat slapen is ook wel heel erg balen!
19-10-2011

Delier

Mijn moeder heeft naar meerdere blaasontstekkingen veel last van deliers gekregen. Het was zo erg dat ze het leven niet meer zag zitten heb dit besproken met haar huisarts . Hij heeft haar haldol voorgeschreven en sindsdien is ze veel rustiger en slaap weer door zonder nog maar een delier te krijgen.
04-10-2011

Heupoperatie

mijn opa van 86 heeft afgopen week zijn heup gebroken en krijgt sinds die tijd ook haldol.hij heeft al een hersenbeschadiging door meerdere hersenbloedingen dus kan soms al een klein beetje in de war zijn.maar nu is het een kasplantje hij slaapt alleen maar zakt elke 5 min weg en kan geen normale zinnen uitbrengen. ik hoop eerlijk gezegt dat di man nog levend en een beetj[lees meer...]e redelijk uit dat ziekenhuis komt
30-09-2011

Psychose

ik gebruik dit middel nu een paar maanden in mijn hoofd ben ik een stuk rustiger wat wel fijn is maar ik voel mij wel lusteloos en erg oppervlakkig mijn gevoelens van pijn zijn ook vrij wel weg in mijn lichaam als ik mij zelf knijp dan voel ik dit niet volgens mij is de dosis te hoog maar ik moet nog weer naar een psichiater voor verdere beoordeling omdat ik opgenomen ben [lees meer...]geweest ik wordt nu ambulant behandeld dus eerst afwachten ik hoop dat ik mag minderen zodat mijn gevoelens allemaal weer terug komen ook heb ik last van spierpijn in mijn linkerarm / schouder maar goed eerst maar even afwachten
25-07-2011

Psychose

Ik gebruik dit middel tegen psychose. 2 jaar geleden gestart ivm een acute psychose. Uiteindelijk met 5mg de psychose weg gekregen, maar de dosis bleek te hoog waardoor ik verlammingen kreeg. Daarna verder gegaan op een dosis van 2 mg, gedurende 2 jaar. Psychose is uit gebleven, wel heel erg lusteloos en veel moeite om dingen op te pakken en uit te voeren. Nu sinds een maa[lees meer...]nd begonnen met afbouwen en slik nu 1,5 mg. Verschillen zijn merkbaar, 's ochtends beter op kunnen staan, en meer energie hebben om ergens aan te beginnen. Hopelijk kan ik dit middel uiteindelijk weer achter me laten. Het werkt waarvoor het moet werken, maar de bijwerkingen zijn echt heel vervelend.
13-05-2011

Dwanggedachten achterdochtig boosheid

heb haldol gekregen in druppelvorm omdat ik achterdochtig was, agressief en gestresseerd, interpreteerde alles verkeerd en kon mijn gedachtengang niet uitzetten waardoor ik eigenlijk een hele dag niks anders deed dan denken en me opfocken. huishoudelijke taken bleven liggen en had geen energie. ik sliep veel, ik was moe van te denken (verkeerd denken, negatief) tot ik er s[lees meer...]tapelgek van werd. ik was niet leefbaar meer voor mijn partner en andere mensen rond mij. deze symptomen verergerde tijdens de zwangerschap, ik werd zo gek van mezelf dat ik maandagmorgend naar spoed ben gegaan. de psych schreef me haldol voor omdat het veilig is tijdens de zwangerschap. sindsdien veel rustiger in mijn hoofd, gedachten weer onder controle , goed gezind en energie zoals het hoort voor een jonge vrouw. de tijd die ik in denken stak gebruik ik nu voor huishoudelijke taken, godzijdank dat ze me dit hebben voorgesschreven, super content, geen bijwerkingen buiten dat ik nie veel slaap, maar kan ook hormonaal zijn door zwangerschap. echte aanrader. hadden ze me dit maar al jaren geleden gegeven ipv ant-depressieve; heb altijd gezegt ik niet depressief ben, maar ja, beter laat dan nooit.
25-04-2011

Schizofrenie

Ik heb vanwege schizofrenie (zegt men) regelmatig last van psychoses. Haldol lijkt het enige middel dat goed bij mij werkt. Ik heb de maximale dosering (10mg) maar niet veel bijwerkingen meer. Ik ben echter vrijwel totaal impotent geworden en daar baal ik flink van. Ook voel ik me oppervlakkiger. Ik heb echter wel een lekker rustig gevoel over me. Vroeger, met 5mg, wilde i[lees meer...]k nog weleens kwijlen, maar blijkbaar heb ik nu 10mg nodig. De impotentie zit me dusdanig dwars na drie jaar dat ik waarschijnlijk toch iets anders wil gaan proberen.
23-02-2011

Onrust

Mijn vader 84 jaar oud revalideerde na een CVA en liep achter de rollator, geheugen goed, eten goed, totdat hij haldol krijg toegeschreven door de verpleeghuisarts eind december.Half januari kwamen wij erachter wat mijn vader kreeg. Eergisteren mijn vader begraven - hij wilde niet dood.
22-02-2011

Haldol (haloperidol)
Onrustig hoofd waardoor ik niet meer sliep

Ik heb Haldol voorgeschreven gekregen omdat ik ernstige kopzorgen had. Zorgen die oplosbaar waren dus zeker niet reeël en zodra het donker werd dat ik ging malen en tobben over van alles en nog wat. Een tobbert in het groot tot huilbuien aan toe.En dit alles zonder goede reden. Na weken brak mij dit op door het gebrek aan slaap en mocht haldol proberen. Het gebrek aan slaa[lees meer...]p in mijn zwangerschap gaf waarschijnlijk weer een groeiachterstand bij de baby. De Haldol is mij uitstekend bevallen. En nog steeds. Ben veel rustiger in mijn hoofd en rust weer. Dit alles wel in combinatie met een psycholoog en psychiater. Het is net of ik de controle over mijn eigen gedachten weer wat terug heb.
01-02-2011

Schizoaffectieve stoornis

Heb Haldol met tussenpozen 20 jaar gebruikt. Het is een goed antipsychoticum. Maar bij mij bleek het depressies te versterken. Toen ben ik overgestapt op zyprexa. Sinsdien geen ernstige depressies meer gehad.
24-01-2011

Haldol (haloperidol)

mijn man heeft 2 jaar geleden na een ernstige ziekte met veel hydrocortisone een delier gekregen waarvan hij erg onrustig was, in het ziekenhuis gaven ze hem veel haldol omdat hij 's-nachts o nrustig was. Hij werd hier nog verwarder van dan hij al was van de delier, ik heb toen met de dokter afgesproken dat hij dat niet meer zou krijgen maar achter mijn rug deden ze het t[lees meer...]och, toen ik daar achter kwam zorgde ik dat ik er was als de medicijnen uitgedeeld werd en nam ze mee. Hij knapte toen snel op en werd weer helder. Woest was ik op de artsen en dat heb ik hen ook wel laten weten.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum