Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

10-05-2013

Psychose

ben psychotisch geworden door dit middel, kon me nks herinneren en niks meer doen
07-04-2013

Bipolaire stoornis

haldol plus lithium is uiteindelijk funest geweest voor mijn nieren. ben onder behandeling van een nefroloog, mijn nierfunctie is nog 25%. ik zou iedereen aanraden; pas op met langdurig lithiumgebruik!!
28-03-2013

Psychose

alzzheimer effect, speiren verslkapping van hart en longziekte, geen lust tot eten, agressiever, bloed in darmen en etc.
08-02-2013

Haldol (haloperidol)

Graag altijd de hoeveelheid v an het medicijn per dag bij uw mening vermelden! Dank u. (Red; wanneer iemand een mening achterlaat vragen wij bij het invullen om de dosering, deze wordt echter niet vertoond op de site. Een van de redenen hiervoor is dat velen dat niet relevant bleken te vinden om terug te lezen en zich soms ook juist onterecht zouden gaan vergelijken met ie[lees meer...]mand die dezelfde dosering gebruikt. Mvg MijnMedicijn )
14-12-2012

Haldol (haloperidol)

Mijn 89 jarige moeder verblijvende afd buurtwonen in ........ te Amsterdam krijgt sinds september dit medicijn om de scherpe kantjes er af te halen ( hun woorden). Zij is nu een wrak kan haast niet lopen en praten voelt zich ziek, kan niet eten haar gebitsprotege er niet inhouden, slaapt veel; wel lekker voor de verpleging.... En de scherpe kantjes zijn er nog. Ze heeft[lees meer...] parkingson achtige bewegingen. ben vandaag bij arts geweest, die gaat deze rommel afbouwen, dit medicijn bestaat al vanaf 1959. Er zal in al die jaren toch wel een alternatief gevonde zijn neem ik aan. Cilly En daar ben je dan toch 89 voor geworden, zij lijdt aan een vorm van altzheimer, nog niet in ernstige mate. Dit alles ter informatie. (Red; naam van instelling om privacyredenen en werkwijze van deze website verwijderd, mvg MijnMedicijn )
11-11-2012

Diabetes type 1

Mijn moeder krijgt sinds kort haldol naar mijn mening teveel, ze kan niet meer lopen geen eetlust meer. Als ze niet gebruikt word ze opstandig en aggresief daar moet toch iets anders voor zijn.
03-11-2012

Haldol (haloperidol)

een aantal weken geleden ben ik opgenomen geworden voor 2 weken ivm een angstpsychose. omdat ik een kinderwens had en ze nog niet wisten of ik zwanger was hebben ze me uit voorzorg het middel haldol gegeven omdat dat het veiligste in de zwangerschap bleek te zijn, omdat ik geen 2 middelen door elkaar wilde slikken heb ik ervoor gekozen mijn citalopram af te bouwen (waarva[lees meer...]n ik nu veel spijt heb) omdat ik zwanger ben kan ik niet zomaar te veel gaan switchen met medicatie. ik moet zeggen dat de haldol de afkick verschijnselen van de citalopram goed op ving, maar hoe langer ik het middel slik hoe rotter ik me voel. ik slik het nu ongeveer 5 weken en voel me lusteloos, ik heb heel veel dromen ik slaap onrustig ik heb een snelle hartslag waardoor ik slecht in slaap kom. ik voel me depressief heb nergens meer zin in , mijn creativiteit is verloren gegaan, mijn eetlust afgenomen en heel veel huilbuien. nu is dit een moeilijke graadmeter, want komt het of door de haldol of door de zwangerschap of een combinatie ervan? het ergste vind ik mijn depressieve gevoelens en het slechte slapen. terwijl ik toch 1mg voor het slapen inneem. misschien is de ditalopram toch beter voor mij. over een week heb ik weer gesprek met mijn psychiater, ik hoop dat het gaat om mij terug te zetten op de antidepressiva.
26-07-2012

Haldol (haloperidol)

Haldol is heel efficiënt in de behandeling van het delier (samen met het wegnemen van de lichamelijk oorzaak; blaasontsteking kan al voldoende zijn om een delier uit te lokken bij ouderen). Ik zag bij patiënten o.a. de orriëntatie, onrust, hallucinaties en wanen afnemen. Bij sommige patiënten gaf haldol parkinsonistische verschijnselen, waarna dit snel werd omgezet in sero[lees meer...]quel. Vooral ouderen krijgen vaak een delier bij een ziekenhuisopname, maar jongeren kunnen dat ook krijgen, al is daar meer voor nodig (op de IC heeft 70% v/d patiënten een delier!!). Familie ziet dan dat de patiënt niet zichzelf is en als ze geen duidelijke uitleg krijgen over het delier, dan wordt dit vaak in verband gebracht met het haldol, omdat dit nieuw gestart is. Na verloop van tijd gaat dit beter, maar dat komt dan omdat de lichamelijk problemen zijn opgelost en het delier op zijn beloop is.
21-07-2012

Haldol (haloperidol)

Mijn hulpbehoevende moeder (88) kreeg de minimale dosering Haldol druppels (5) om haar onrustige nachten beter op regel te krijgen. Als ze 's nachts wakker is voelt ze dat ze moet urineren en vraagt dan om hulp. Vaak moet ze van bijna niets tot weinig urineren. (Er speelde op dat moment ook een blaasontsteking.) Haar nachten waren na enkele weken beter geworden, maar haar [lees meer...]toestand overdag was zorgelijk. Als ze geen prikkels krijgt (ze is visueel gehandicapt) doezelt ze sowieso in slaap, maar dit was zoals iemand al eerder noemde meer zombie-achtig. Er drong niet veel meer tot haar door. Ze kon bijna niet meer lopen, staan, eten en drinken was onrustbarend. Ze kon bijna niet meer slikken of verslikte zich. De dosering is sinds begin juni verlaagd naar 3-2 druppels en zal mogelijk tzt afgebouwd worden. Ze is nu de meeste perioden goed aanspreekbaar ofschoon het staan en lopen (mede door ostheoperose) moeizaam blijven, en eet en drinkt veel beter. Ik ben zoals u kunt lezen niet voor dit middel.
18-06-2012

Diabetes type 1

Mijn moeder werd voor haar open benen opgenomen in het ziekenhuis. Zij was 88 jaar en geestelijk nog bijzonder bij de tijd. Heeft altijd last gehad van ,onrustige, benen en sliep daardoor slecht. Het lijkt wel of mensen op leeftijd standaard Haldol voorgeschreven krijgen. Na een paar dagen was mijn moeder veranderd in een angstig en verward wrak, had s'nachts vreselijke w[lees meer...]aanbeelden. Werd totaal niet serieus genomen. Kon er gelukkig elke dag voor haar zijn en heb bijzonder moeten aandringen om haar van die Haldol af te krijgen. Pas na een week! stop gezet en heeft ze Dipiperon gekregen. Daar reageerde ze goed op en was ze een dag later weer zichzelf. Het is een vreselijke ervaring voor haar geweest dat haar lang is bijgebleven. Ze is inmiddels op 90 jarige leeftijd overleden (nog bij haar volle verstand!). Nooit van me leven Haldol!!!!!!!!!
25-04-2012

Psychose

In 2000 kreeg ik een psychose en werd ik opgenomen. Ik wilde eigenlijk, toen ik werd opgenomen alleen maar slapen, maar de verpleegkundigen hamerden erop dat ik haldol en akinaton(tegen de trillingen) zou slikken. Toen mijn wil in het ziekenhuis was gebroken begon ik met 6mg per dag. Een tijd daarna ging ik naar 3mg. Vraag me niet wanneer dit was. Zoals je ziet heb ik de s[lees meer...]core hierboven aardig positief ingevuld. Ik heb eigenlijk weinig/geen last van bijwerkingen. Ik moet wel melden dat ik sinds jaren niet meer uit kan slapen en de biologische wekker om een uur of 7/8 afgaat waardoor ik wakker wordt. Ik heb geprobeerd om de medicijnen af te bouwen, maar kreeg daardoor bepaalde prikkels weer terug en het leek net of ik mezelf aan het kwellen was van binnen. 3mg is prima gebleken voor mij. Er zijn, na navraag door mij over de langere termijn geen ernstige zaken die in 1 keer met je kunnen gebeuren(dat je hart het zou begeven o.i.d.) dus ik zal het vermoedelijk de rest van mijn leven moeten gebruiken. Daar heb ik me dan ook bij neergelegd. 's Avonds rond 10 uur ben ik wel vaak moe, maar ik denk dat dat eerder komt omdat ik geen zin heb om bepaalde dingen te ondernemen. Mijn vriendin accepteert mij zoals ik ben en met sex heb ik helemaal geen problemen. Alle kracht om dingen te doen zit immers in je hoofd en wat ik doe om "zin" te krijgen in allerlei dingen is heel veel koffie drinken op een dag(zo'n 10 kopjes). Ik ben nu 33 en ik kreeg toen ik geloof 21 was een psychose. Ben heel creatief en heb niet het gevoel dat de Haldol mij belemmerd om creatief te zijn. Ik moet wel waarschuwen voor mensen die het in combinatie met alcohol willen gebruiken. Het versterkt de werking van de alcohol dus daar moet je echt op letten. Ongeveer 4 mnd geleden zijn er bij mij ook trekken van borderline ontdekt en daar schijnt het dan ook weer goed tegen te helpen. Ik zie het zo: er zijn gewoon heel veel prikkels in deze informatiemaatschappij en ik wil deze niet allemaal toelaten en daarvoor moeten de stofjes in mijn hersenen een beetje op een goed niveau zitten. Ik wens mensen heel veel sterkte die een psychose hebben meegemaakt. Ik heb nog 1 tip als laatste wanneer je blowt. Probeer gelijk uit de cirkel te stappen. Bij mensen(zoals ik) die gevoelig zijn ervoor richt het op latere leeftijd meer schade aan die je lief is. Mijn advies is daar dan ook zo snel mogelijk mee te stoppen anders maakt dat je ook nog eens helemaal kapot. Uiteindelijk moet je toch "dealen" met de situatie. Beter is om dit te doen wanneer je het nog kan.
10-04-2012

Psychose

ik had vorig jaar last van een psychose en kreeg daavoor ook haldol ik werd erg suf van 4 mg. nu heb ik 3 mg en daar doe ik het veel beter op. ik ben veel minder suf en veel beter te spreken. ik voel mij veel minder gespannen en onrustig. ik ben weer veel meer mij zelf. ik ben ook veel ondernemender geworden. al met al een goede beslissing om minder te nemen. dit natuurlij[lees meer...]k wel in overleg met mijn psychiater. ik kan nu ook veel beter tegen prikkels, hier aan moest ik wel wennen. maar het allemaal de moeite waard geweest.ik voel mij niet onrustig in mijn hoofd ondanks de verlaaging.
16-03-2012

Haldol (haloperidol)

eerder zyprexa gebruikt maar daardoor veel gewichtstoename. Overgegaan op haldol vanwege eetlustremmend effect. Zeer veel motorische problemen van gehad en spierstijfheid. De haldol shuffle. Randpsychotische verschijnselen bleven aanhouden. Daarna risperdal gebruikt maar menstruatie bleef uit. Toen overgegaan op Abilify maar na 2 jaar slaapproblemen en onrust. Nu, geb[lees meer...]ruik ik al sinds anderhalf jaar naar tevredenheid Orap 2mg. Geen psychotische verschijnselen meer. Duurt tien jaar maar dan heb je ook wat.
11-03-2012

Haldol (haloperidol)

mijn vader ligt sinds 1 februari op het ic . na 2 zware operatie's (slokdarmkanker) knapt hij maar niet op! krijgt geregeld haldol toegedient omdat de artsen zeggen dat hij in de war zou zijn en uit zijn bed wil stappen. Dit is volgens ons (en sommigeic verpleegkundige) zeker niet het geval. omdat hij zeer moeilijk kan praten en al zoveel weken op het ic ligt is hij gewo[lees meer...]on zeer gefrustreerd en voelt zich niet begrepen! Als hij dan iets wil zeggen en/of vragen denken ze dat hij wartaal spreekt en dan geven ze hem maar haldol, hebben ze volgens ons idee rust. Wij hebben nu aangegeven dat we het absoluut niet meer willen dat hij het toegedient krijgt. Je moet dit wel via de arts schriftelijk laten vastleggen anders doen ze het inderdaad gewoon achter je rug om!!
11-02-2012

Haldol (haloperidol)

Ik kreeg gisteren mijn vader van 97 als een zombie terug na twee nachten in het Sophia Ziekenhuis in Zwolle. Tot voor kort las hij nog Time en kon hij moeiteloos latijnse teksten citeren. Haldol maakte van hem een trlllend stuk wrakhout. Gelukkig knapte hij na 24 uur liefdevolle zorg weer een stuk op.
28-01-2012

Haldol (haloperidol)

ik heb vorig jaar een psychose gehad en ik was best wel in de war daarom kreeg ik haldol ik was er eerst niet zo over tevreden maar dat kwam door andere medicatie ik vind haldol een prima middel tegen psychoses ik doe weer vrij veel in huis en ik heb weer veel plezier en rust in mijn leven gekregen en dat vind ik erg fijn ik lees ook andere dingen van mensen maar zij hebbe[lees meer...]n mischien een hogere dossering ik heb maar 4 mg per dag en daar doe ik het heel goed op.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum