Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

19-01-2011

Waan

Na een hartinfarct en mri scan blijkt dat ik bloedvaatbloedingjes heb deze zorgen voor achterdocht. nu moet ik halodiol innemen,deze hebben vreselijke bijwerkingen o,a onrustige benen zodat ik moet lopen ook snachts .rechterhand beweegt , kan me zo niet scheren of schrijven.uitdrukkingloos gezicht, net parkingson.doodmoe,sloffen bij het lopen hoofdpijn ,vreselijke dromen,e[lees meer...]n altijd koud. soms hoeft het van mij niet meer zo rottig voel ik mij. al het leven is uit mij
12-01-2011

Eindstadium kanker moeder.

Ik vond hét héél vreemd dát mijn moeder in hét eindstadium van kanker,haldol én nog iets kreeg tegen dé .... die ze had over héél haar lichaam, ik heb haar 10maand verzorgt 24uur p.d. ze had gelukkig géén pijn maar die ... wel én daar tegen zou haldol helpen volgens dé huisarts. maar niets, hét hielp niets,hét enige wát hét wel deed, is dát mijn moeder mensen én dingen zag[lees meer...] die er niét waren, én ze sprak erook tegen, terwijl ze daar nooit eerder last van had gehad voor hét gebruik van haldol én ze heeft óók nooit psychiseklachten gehad in haar leven.
05-01-2011

Psychose

2 maanden geleden opgenomen voor een psychose en haldol gekregen. voel me vermoeid en lusteloos. Slaap zeker 12 uur per dag en dan nog ben ik overdag moe. Heb weinig zin om dingen te ondernemen. Slik nu nog 2mg per dag wil minder gaan slikken.
31-12-2010

Psychoses

25-12-2010

Delirium

Kreeg dit spul n.a.v. delirium welke ik kreeg als bijwerking van dexamethson welke ik een week moest blijven slikken. De gedachtedwalingen bleven hetzelfde alleen ik kon me amper meer bewegen, kwijlde, kon zeer slecht slikken, niet drinken en mn mond hing een beetje schuddend naar beneden. Wat een K*T spul, sorry kan het niet anders zeggen. Gelukkig weigerde mijn vrouw en [lees meer...]een goede verpleger mij meer van dit spul te geven of zoals werd aangegeven zelfs te verhogen. Na stoppen van Haldol snel weer terug in het normale delirium. Dit voelde toch prettiger na stop zetten dexamethason verdween delirium binnen een dag.
30-10-2010

Haldol (haloperidol)

2 jaar geleden brak mijn moeder van toen 96 haar heup. Na de operatie kreeg zij ook haldol, omdat er werd gedacht dat ze dement was. Ja, ze was wat in de war na de narcose en verandering van omgeving. De geriater vond dat ze dement was, terwijl hij haar helemaal niet kende. Ze ging van de haldol dus enorm wartaal spreken. Heb haar uit het ziekenhuis gehaald en na een paa[lees meer...]r dagen is ze overleden. Nu ligt mijn man ook in het ziekenhuis en heeft een epileptische aanval gehad,waar hij wel mee bekend is,En na de aanval kreeg hij behalve zijn normale depakine ook nog kepra. Nu na 3 dagen is hij hier helemaal van in de war en kan niet op woorden komen. Nu wilden zij hem haldol geven en dat heb ik gewigerd en ook gezegd te stoppen met de kepra. Boze gezichten in het ziekenhuis, maar ik houd voet bij stuk.
16-09-2010

Haldol (haloperidol)
Rustig blijven en diep slapen

ik kan alleen zeggen dat haldol mijn demente vader totaal versuft heeft gemaakt, hiij was niet agressief wilde graag wandelen en lopen maar dat was alleen voor de jong dementerenden, voor het gemak werden er aan alle bewoners boven de 70jaar haldol druppels gegeven, hij heeft het niet overleefd. Mijn vader was 78 toen hij na een verblijf van 11 maanden in het verpleeghui[lees meer...]s stierf. Ik ben nu zelf bijna 80 maar spring liever van het dak dan ooit naar een verpleeghuis in Leusden te gaan.
20-08-2010

Psychose en onrust

Ik heb bij psychose vele middelen gekregen, maar niets hielp. Tot het laatste middel werd voorgeschreven en dat was haldol 6 mg. Mijn psychose verdween, maar ik was wel erg moe steeds en ik had het idee dat mijn emoties werden afgestomd. Omdat ik graag een kindje wil ben ik na 4 jaar gebruik gaan afbouwen tot 1 mg. Er is een wereld voor me open gegaan, geen moeheid, ik voe[lees meer...]l me blijer en beter. 1mg is veilig om te slikken voor de baby en het werkt ook tegen d eventuele angsten die ik zou kunnen krijgen.
28-07-2010

Asperger en ODD

Mijn zoon van 12 jaar kreeg Haldol voorgeschreven, omdat Risperdal als bijwerking enorm aankomen +/- 1 kilo per week te gek werd. Na een goedgekeurd hart filmpje kreeg hij Haldol. Toen ging het eigenlijk achteraf helemaal mis. Hij kreeg ze eigenlijk voor zijn agressie, maar die werd alleen maar erger. Mijn kind zit nu op een internaat voor een jaar en hopelijk komt 't goed[lees meer...]. Hij is ne 3 weken gestopt met Haldol, kwijlt niet meer en is en stuk rustiger. Gelukkig denkt het internaat mee en stoppen ze met de Haldol. Dus onze hoop is groot en geen Haldol meer............. zeker weten. Groetjes
23-05-2010

Psychose

nog op onderzoek ivm mijn moeder...
10-05-2010

Opstandig

Mijn moeder kreeg het in het verpleeghuis en ik durf te zeggen dat dit medicijn haar dood is geworden.
27-04-2010

Druk in mijn hoofd

Ik gebruik Haldol nu meer dan een jaar. De drukte in mijn hoofd is wel weg, Ook ben ik volgens mijn man en Psychiater niet meer zo achterdochtig, en ook niet meer zo snel boos. Ik heb Haldol eerst in tabletvorm gekregen, het werkte wel goed. Ik werd veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik had ook bij werkingen. Erg moe, langzaam praten en niet stil kunnen zitten heen en we[lees meer...]er moeten wiegen. daarom ben ik toen gestopt met innemen. Maar mijn man had meteen door dat ik weer heel onrustig werd. Daarop is besloten door de psychiater en mijn man om de Haldol in depot vorm te gaan geven. Mijn psychiater en mijn man zien er op toe dat ik elke maand mijn injectie Haldol krijg. De bijwerkingen zijn er nog steeds, maar ik ben wel rustiger in mijn hoofd.
26-04-2010

Haldol (haloperidol)
Overgeven bij Buprenorfine (BuTrans 20)

Ben zelf biochemicus en gisteren op zondag een arts ten rade geslagen en deze heeft Haloperidol 1-2 mg dag voorgeschreven die ik bij de dienstdoende apotheek direct kon afhalen. Als biochemicus mag ik geen medicatie voorschrijven, maar na overweg wisten we samen dat het helpt bij misselijkheid en overgeven bij Opioïden (Tramadol, Codeïne, Morfine en Buprenorfine) op sterkt[lees meer...]e waarbij 20 microgram Buprenorfine per uur gelijk staat aan 1,5 mg Morfine per uur ofwel grofweg 36 mg /24uur in 4 dosis. Ik heb al 3 dagen last van continue overgeven en kon nog geen melk meer hebben. Daar is Haloperidol wel voor geschikt en deze wordt niet ingezet omdat ik psychotisch ben of schizofreen. Want daar heb ik geen last van. Hier off-label gebruik; misselijkheid reduceren door bijwerking Buprenorfine. Buprenorfine ivm kanker. Wat ik er van merk is dat ik er wat rustig van wordt en dat ik zomaar 12 uur kan slapen wat me eerder nooit gelukt is. Hij zei dat de combinatie met Haloperidol de misselijkheid zou reduceren en dat werkt inderdaad. Alleen nog een graadje suffer, dus als 2 heren hebben we besloten dat ik geen auto meer mag rijden. Dat komt niet zacht aan. De bijwerkingen van Haldol zijn legio en we zeiden al tegen elkaar dat het aan de dosis ligt en de inzet van het medicijn. Voor psychosen zijn nieuwe middelen op de markt, maar daar heb ik niets aan om mijn misselijkheid te bestrijden. Zulke pijnlijke verhalen horen er ook bij. Ooit een trotse baas, nu afhankelijk. Dat is geen stapje terug, maar de aarde wordt onder je poten weggeslagen, mijn pardon. (red. tekst aangepast tot zuiver ervaringsinformatie)
24-03-2010

Stemmingswisselingen

Ik kreeg er een te vlak/tam gevoel van. Ernstige bijwerking spierverkrampingen in m'n nek. Ik kon m'n hoofd niet recht houden zeer pijnlijk. Dit is echt zo'n jaren 60 middel.
09-02-2010

Psychose

Betreft mijn dochter: (51 jaar) Zeer ernstige psychose (2008)gehad. Toch blijft stem aanwezig. Suf, traag, in zichzelf gekeerd. Deel van psychose lijkt terug te komen.
14-01-2010

Haldol (haloperidol)
Psychotische verschijnselen als bijwerking van een ander medicijn

Het was echt heel gek; een dag nadat ik begon met Haldol slikken raakte ik eerst heel depressief, daarna had ik het gevoel dat ik 'verlicht' was en niet lang daarna praatte ik met een dubbele tong alsof ik dronken was. Ik heb het dus ook niet langer dan 2 dagen geslikt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum