Ervaringen met Haldol

Psychose (43 meningen)
Schizofrenie (8 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

25-07-2011 | Man | 31
Psychose
Ik gebruik dit middel tegen psychose. 2 jaar geleden gestart ivm een acute psychose. Uiteindelijk met 5mg de psychose weg gekregen, maar de dosis bleek te hoog waardoor ik verlammingen kreeg. Daarna verder gegaan op een dosis van 2 mg, gedurende 2 jaar. Psychose is uit gebleven, wel heel erg lusteloos en veel moeite om dingen op te pakken en uit te voeren. Nu sinds een maa[lees meer...]nd begonnen met afbouwen en slik nu 1,5 mg. Verschillen zijn merkbaar, 's ochtends beter op kunnen staan, en meer energie hebben om ergens aan te beginnen. Hopelijk kan ik dit middel uiteindelijk weer achter me laten. Het werkt waarvoor het moet werken, maar de bijwerkingen zijn echt heel vervelend.

13-05-2011 | Vrouw | 38
Dwanggedachten achterdochtig boosheid
heb haldol gekregen in druppelvorm omdat ik achterdochtig was, agressief en gestresseerd, interpreteerde alles verkeerd en kon mijn gedachtengang niet uitzetten waardoor ik eigenlijk een hele dag niks anders deed dan denken en me opfocken. huishoudelijke taken bleven liggen en had geen energie. ik sliep veel, ik was moe van te denken (verkeerd denken, negatief) tot ik er s[lees meer...]tapelgek van werd. ik was niet leefbaar meer voor mijn partner en andere mensen rond mij. deze symptomen verergerde tijdens de zwangerschap, ik werd zo gek van mezelf dat ik maandagmorgend naar spoed ben gegaan. de psych schreef me haldol voor omdat het veilig is tijdens de zwangerschap. sindsdien veel rustiger in mijn hoofd, gedachten weer onder controle , goed gezind en energie zoals het hoort voor een jonge vrouw. de tijd die ik in denken stak gebruik ik nu voor huishoudelijke taken, godzijdank dat ze me dit hebben voorgesschreven, super content, geen bijwerkingen buiten dat ik nie veel slaap, maar kan ook hormonaal zijn door zwangerschap. echte aanrader. hadden ze me dit maar al jaren geleden gegeven ipv ant-depressieve; heb altijd gezegt ik niet depressief ben, maar ja, beter laat dan nooit.

25-04-2011 | Man | 43
Schizofrenie
Ik heb vanwege schizofrenie (zegt men) regelmatig last van psychoses. Haldol lijkt het enige middel dat goed bij mij werkt. Ik heb de maximale dosering (10mg) maar niet veel bijwerkingen meer. Ik ben echter vrijwel totaal impotent geworden en daar baal ik flink van. Ook voel ik me oppervlakkiger. Ik heb echter wel een lekker rustig gevoel over me. Vroeger, met 5mg, wilde i[lees meer...]k nog weleens kwijlen, maar blijkbaar heb ik nu 10mg nodig. De impotentie zit me dusdanig dwars na drie jaar dat ik waarschijnlijk toch iets anders wil gaan proberen.

23-02-2011 | Vrouw | 48
Onrust
Mijn vader 84 jaar oud revalideerde na een CVA en liep achter de rollator, geheugen goed, eten goed, totdat hij haldol krijg toegeschreven door de verpleeghuisarts eind december.Half januari kwamen wij erachter wat mijn vader kreeg. Eergisteren mijn vader begraven - hij wilde niet dood.

22-02-2011 | Vrouw | 36
haloperidol
Onrustig hoofd waardoor ik niet meer sliep
Ik heb Haldol voorgeschreven gekregen omdat ik ernstige kopzorgen had. Zorgen die oplosbaar waren dus zeker niet reeël en zodra het donker werd dat ik ging malen en tobben over van alles en nog wat. Een tobbert in het groot tot huilbuien aan toe.En dit alles zonder goede reden. Na weken brak mij dit op door het gebrek aan slaap en mocht haldol proberen. Het gebrek aan slaa[lees meer...]p in mijn zwangerschap gaf waarschijnlijk weer een groeiachterstand bij de baby. De Haldol is mij uitstekend bevallen. En nog steeds. Ben veel rustiger in mijn hoofd en rust weer. Dit alles wel in combinatie met een psycholoog en psychiater. Het is net of ik de controle over mijn eigen gedachten weer wat terug heb.

01-02-2011 | Man | 56
Schizoaffectieve stoornis
Heb Haldol met tussenpozen 20 jaar gebruikt. Het is een goed antipsychoticum. Maar bij mij bleek het depressies te versterken. Toen ben ik overgestapt op zyprexa. Sinsdien geen ernstige depressies meer gehad.

24-01-2011 | Man | 67
haloperidol
mijn man heeft 2 jaar geleden na een ernstige ziekte met veel hydrocortisone een delier gekregen waarvan hij erg onrustig was, in het ziekenhuis gaven ze hem veel haldol omdat hij 's-nachts o nrustig was. Hij werd hier nog verwarder van dan hij al was van de delier, ik heb toen met de dokter afgesproken dat hij dat niet meer zou krijgen maar achter mijn rug deden ze het t[lees meer...]och, toen ik daar achter kwam zorgde ik dat ik er was als de medicijnen uitgedeeld werd en nam ze mee. Hij knapte toen snel op en werd weer helder. Woest was ik op de artsen en dat heb ik hen ook wel laten weten.

19-01-2011 | Man | 72
Waan
Na een hartinfarct en mri scan blijkt dat ik bloedvaatbloedingjes heb deze zorgen voor achterdocht. nu moet ik halodiol innemen,deze hebben vreselijke bijwerkingen o,a onrustige benen zodat ik moet lopen ook snachts .rechterhand beweegt , kan me zo niet scheren of schrijven.uitdrukkingloos gezicht, net parkingson.doodmoe,sloffen bij het lopen hoofdpijn ,vreselijke dromen,e[lees meer...]n altijd koud. soms hoeft het van mij niet meer zo rottig voel ik mij. al het leven is uit mij

12-01-2011 | Man | 49
Eindstadium kanker moeder.
Ik vond hét héél vreemd dát mijn moeder in hét eindstadium van kanker,haldol én nog iets kreeg tegen dé .... die ze had over héél haar lichaam, ik heb haar 10maand verzorgt 24uur p.d. ze had gelukkig géén pijn maar die ... wel én daar tegen zou haldol helpen volgens dé huisarts. maar niets, hét hielp niets,hét enige wát hét wel deed, is dát mijn moeder mensen én dingen zag[lees meer...] die er niét waren, én ze sprak erook tegen, terwijl ze daar nooit eerder last van had gehad voor hét gebruik van haldol én ze heeft óók nooit psychiseklachten gehad in haar leven.

05-01-2011 | Man | 19
Psychose
2 maanden geleden opgenomen voor een psychose en haldol gekregen. voel me vermoeid en lusteloos. Slaap zeker 12 uur per dag en dan nog ben ik overdag moe. Heb weinig zin om dingen te ondernemen. Slik nu nog 2mg per dag wil minder gaan slikken.

31-12-2010 | Vrouw | 32
Psychoses

25-12-2010 | Man | 44
Delirium
Kreeg dit spul n.a.v. delirium welke ik kreeg als bijwerking van dexamethson welke ik een week moest blijven slikken. De gedachtedwalingen bleven hetzelfde alleen ik kon me amper meer bewegen, kwijlde, kon zeer slecht slikken, niet drinken en mn mond hing een beetje schuddend naar beneden. Wat een K*T spul, sorry kan het niet anders zeggen. Gelukkig weigerde mijn vrouw en [lees meer...]een goede verpleger mij meer van dit spul te geven of zoals werd aangegeven zelfs te verhogen. Na stoppen van Haldol snel weer terug in het normale delirium. Dit voelde toch prettiger na stop zetten dexamethason verdween delirium binnen een dag.

30-10-2010 | Vrouw
haloperidol
2 jaar geleden brak mijn moeder van toen 96 haar heup. Na de operatie kreeg zij ook haldol, omdat er werd gedacht dat ze dement was. Ja, ze was wat in de war na de narcose en verandering van omgeving. De geriater vond dat ze dement was, terwijl hij haar helemaal niet kende. Ze ging van de haldol dus enorm wartaal spreken. Heb haar uit het ziekenhuis gehaald en na een paa[lees meer...]r dagen is ze overleden. Nu ligt mijn man ook in het ziekenhuis en heeft een epileptische aanval gehad,waar hij wel mee bekend is,En na de aanval kreeg hij behalve zijn normale depakine ook nog kepra. Nu na 3 dagen is hij hier helemaal van in de war en kan niet op woorden komen. Nu wilden zij hem haldol geven en dat heb ik gewigerd en ook gezegd te stoppen met de kepra. Boze gezichten in het ziekenhuis, maar ik houd voet bij stuk.

16-09-2010 | Man
haloperidol
Rustig blijven en diep slapen
ik kan alleen zeggen dat haldol mijn demente vader totaal versuft heeft gemaakt, hiij was niet agressief wilde graag wandelen en lopen maar dat was alleen voor de jong dementerenden, voor het gemak werden er aan alle bewoners boven de 70jaar haldol druppels gegeven, hij heeft het niet overleefd. Mijn vader was 78 toen hij na een verblijf van 11 maanden in het verpleeghui[lees meer...]s stierf. Ik ben nu zelf bijna 80 maar spring liever van het dak dan ooit naar een verpleeghuis in Leusden te gaan.

20-08-2010 | Vrouw
Psychose en onrust
Ik heb bij psychose vele middelen gekregen, maar niets hielp. Tot het laatste middel werd voorgeschreven en dat was haldol 6 mg. Mijn psychose verdween, maar ik was wel erg moe steeds en ik had het idee dat mijn emoties werden afgestomd. Omdat ik graag een kindje wil ben ik na 4 jaar gebruik gaan afbouwen tot 1 mg. Er is een wereld voor me open gegaan, geen moeheid, ik voe[lees meer...]l me blijer en beter. 1mg is veilig om te slikken voor de baby en het werkt ook tegen d eventuele angsten die ik zou kunnen krijgen.

28-07-2010 | Man
Asperger en ODD
Mijn zoon van 12 jaar kreeg Haldol voorgeschreven, omdat Risperdal als bijwerking enorm aankomen +/- 1 kilo per week te gek werd. Na een goedgekeurd hart filmpje kreeg hij Haldol. Toen ging het eigenlijk achteraf helemaal mis. Hij kreeg ze eigenlijk voor zijn agressie, maar die werd alleen maar erger. Mijn kind zit nu op een internaat voor een jaar en hopelijk komt 't goed[lees meer...]. Hij is ne 3 weken gestopt met Haldol, kwijlt niet meer en is en stuk rustiger. Gelukkig denkt het internaat mee en stoppen ze met de Haldol. Dus onze hoop is groot en geen Haldol meer............. zeker weten. Groetjes