Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

23-12-2009

Psychose

De bijwerking, stijve spieren kun je heel goed verhelpen, door veel te gaan sporten
21-12-2009

Psychose

Mijn docter vindt, dat ik de medicijnen niet regelmatig inneem, en nu krijg ik het medicijn per in Depot vorm, en kan ik dus niet met vakantie, omdat ik afhankelijk ben, ven een intra-musculaire injectie
19-12-2009

Agitatie

Aantal keren een injectie gekregen tijdens psychiatrische behandeling, ruim 28 jaar geleden.Was toen wel nodig; volledig door het lint gegaan,geisoleerd.Wat een troep!De volgende dag: duizelig,onvast op benen, kwijlen als een hond,werkelijk. Tijdens latere behandeling nog eens voorgesteld als medicijn: toch maar niet,nee.
07-12-2009

Psychoses

Ik kreeg het middel eerst in tabletvorm 1 en 2 mg. Toen ik 1 mg slikte voelde ik me heel erg fijn, maar waren mijn psychotische klachten nog niet helemaal verdwenen. Inmiddels ben ik overgegaan naar een depot, 40 ml in de 4 weken. Dag en nacht heb ik last van vermoeidheid. Ik voel me loom, een heel erg zwaar gevoel in me hoofd en lichaam. Ik voel ik me helemaal uitgep[lees meer...]ut en alles vraagt heel erg veel energie van mij, die ik nauwelijks heb. Ik slaap 12 uur achter elkaar en kan dan nog kan ik uren slapen. Ook heb ik het altijd koud. Mijn psychotische klachten zijn wel weggegaan, maar door de bijwerkingen voel ik me toch helemaal niet fijn. Ik zou dit medicijn dus zeker niet aanraden.
03-12-2009

Onrust

Ik weet niet meer hoeveel milligram ik gebruikte van de haldol omdat het al iets van 2 jaar geleden is ofzo.Vind het zelf een rot medicijn.Werd er onrustig van.Mijn ogen draaide constant weg.Kon niet meer gewoon zien.Heel de tijd keek ik naar boven.Heb het een paar keer gehad. Ze hadden mijn oma dit medicijn ook gegeven.Ze ging er van kwijlen en kon geneens meer normaal[lees meer...] lopen. dus nee geen goede ervaringen mee.
29-11-2009

26-11-2009

Psychoses

Ik vind het een super rottig middel. Je word er heel erg moe van, ik omschrijf het als het zombie effect. Laveloos rondlopen. Tegen de psychoses werkt het prima maar is dat het waard om heel veel te slapen en als je wakker bent nog slaperig bent? Je kan er niet mee rijden dat is ook een sterk minpunt, openbaar vervoer of je laten rijden is geen pretje.
10-09-2009

Acute onsteking alvlees klier

mijn vrouw heeft dit medicijn Haldol gekregen tijdens een verblijf op de i.c. Ze was toen in een slaap coma en kreeg er hele hoge koorts van 40 tot 42 graden bij. Ze  moest toen tegengif hebben en werd daar bij ook gekoeld.  8 uur spanning, maar alles is goed gekomen
27-05-2009

Psychose

het is vies spul, vieze smaak in de mond.stoelgang slecht, dubbelzien,en het veroorzaakt hart en vaatziekten.maar het werkt waarvoor het bedoeld is.
26-02-2009

Psychische klachten

Het hielp gelijk, geen last van moeheid (hoewel ik weet dat ik hierin een uitzondering ben). 15 kilo aangekomen. Blijf het gebruiken.
22-01-2009

Alzheimer

Alzheimer en haldol Mei 2008 Mijn vader is in de war. Hij gaat de medische molen in en er wordt alzheimer geconstateerd. Augustus 2008 Het gaat niet langer thuis. Hij is te veel in de war en is een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. Een gedwongen opname volgt. 12 augustus 2008 Mijn vader is erg opstandig! Hij wil naar huis! Logisch! Als je mij daar opsluit zal ik ook t[lees meer...]egen de muren opspringen. Maar mijn vader is dan wel in de war, maar nog zo gezond als een vis. Mijn vader krijgt 3x 3 druppels haldol, daar moet hij rustiger van worden. Dan verhogen ze de boel naar 3x 10 druppels op een dag en daarbij kunnen ze nog extra 2x 10 druppels geven. Dat zijn 50 druppels op een dag. Mijn vader is niet meer als een zombie, slaapt de hele dag en is moeilijk te bereiken. Ik ga me verdiepen in het paardemiddel Haldol. en wat blijkt... In de meeste huizen wordt het niet meer gebruikt en alleen in hele extreme gevallen kan er 3x 2 druppels worden gebruikt. Nu naar veel vechten. Haldol heeft mijn vader gebroken!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum