Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

09-07-2014

Borderline persoonlijkheidsstoornis

ik begon jaren terug met haldol tabletten met hoge dosering maar ik kon niet meer functioneren, toen tranxene gehad en die werken goed.( ik neem ook alprazolam en moclobemide) Nu toch weer vaker aanvallen van intens verdriet en depressie en dan neem ik nu druppels om mijn hoofd een beetje kalm te krijgen( sucicidale neigingen) Ik neem Haldol niet elke dag maar alleen als[lees meer...] ik een crisis voel aankomen en dan werkt het perfect! Ik heb het vermoeden dat veel mensen een te hoge dosis krijgen en dan is het echt rotspul, je wordt een zombie en gevoel- en emotieloos.
18-06-2014

Schizofrenie

Ik ben zeer tevreden met Haloperidol na een periode vol wanen, angsten en zelfverwaarlozing. Ben nu druk bezig met herstel d.m.v. werkritme en daarnaast vrijwilligerswerk bij een bureau voor herstelondersteuning bij psychiatrische aandoeningen.
19-05-2014

Schizoaffectieve stoornis

Na Seroquel XR, Risperdal en Abilify te hebben gebruikt, bleef ik toch psychotische verschijnselen houden, achterdocht enzo. Nu met Haldol hoor ik vreemden nog steeds wel over me praten, maar ik kan beter relativeren... misschien zeiden ze wel 'niet doen' in plaats van 'jeroen'. Ik voel me erg goed bij dit medicijn. Geen bijwerkingen.
05-05-2014

Alzheimer

04-05-2014

Schizofrenie

Ik ben in 2001 bij de GGZ terecht gekomen na een ongeval die ik niet kon verwerken, ik kreeg een half jaar later een psychose. sinsdien heb ik verschillende soorten medicatie gehad. Sinds november haldol injectie 50ml per 2 weken. Heb sinds april ernstige bijwerkingen (acathisie), bewegingsstoornis, dit is langzaam begonnen. Ik kan niet stilzitten, liggen, moet steeds lo[lees meer...]pen. Armen en benen kan ik niet stilhouden. Dit is heel erg om mee te maken. Elk uur van de 24 hoop ik te kunnen slapen, soms pas om 6 uur 's ochtends.
10-02-2014

Psychose

Ik ben in 2011 opgenomen geweest en heb toen haldol gekregen, veel last van bedplassen, elke nacht nat vanaf 2011. ik slaap te vast om naar de wc te kunnen gaan. erg vervelend, ook voor mijn man. wie heeft meer last van deze bijwerking?
15-01-2014

Borderline persoonlijkheidsstoornis

In eerste instantie lorazepam gekregen vanwege angst en achterdocht. Maar dan neemt de angst steeds weer snel toe na een uur of zes na inname. Haldol werkt 24 uur en remt ook de achterdocht stuk beter.
29-11-2013

Hypomanie

Opgenomen vanwege manie. In eerste instantie oxazepam voorgeschreven ivm. traumatische ervaring overlijden ouder. Voor mijn gevoel ontzettend op gaan hallucineren, black outs etc. naar mijn mening. Sufheid, afname gevoelens, hoofdpijn, moeilijk kunnen plassen etc. Met vage herinneringen van heldere momenten. Heel erg achterdochtig en opgejaagd gevoeld. 24 uur later o[lees meer...]pgenomen en in 3 dagen tijd 2 injecties gekregen naar mijn idee met haldol/haloperidol. 6 dagen haldol moeten slikken. 1e 2 dagen 3 mg, 3 dagen 1,5 mg + weer begonnen met roken, 15 sigaretten per dag. Bijverschijnselen/werkingen namen af. Ernstig gaan menstrueren, meer dan normaal. Hb is nu ook 7,3, normaal 8,0 of hoger en diarree paar dagen. In totaal bijna 4 kilo afgevallen. 1 dag 1 mg en minder gaan roken (5-8 sigaretten) weer veel bijwerkingen. Droge mond, onrustig maar wel diepe slaap. Naar gevoel in mijn lijf pijnlijke spieren. Erg koud/rillingen. Slaap gelukkig wel. Een waslijst aan bijwerkingen, heldere momenten, hoge bloeddruk, hartkloppingen, opgejaagd gevoel. Nu thuis en slik sinds 3 dagen geen haldol meer, maar heb met vlagen weer onrust gevoel, veel dorst, voel me slap, oorsuizen etc. Slaap wel goed, maar heb daar nooit problemen mee. Durf geen andere medicatie meer in te nemen. Huisarts is accoord gegaan. Kreeg alternatief medicijn van psychiater olanzapine, maar durf eigenlijk niks meer in te nemen, arts vertelde over mogelijke bijwerkingen bijv. gevoel kater en werd er alleen bij gedachten al naar. Ik heb deze bijwerkingen nu aardig onder controle en al hoofdpijn genoeg en slap vanwege lage hb. Met drinken, wat suiker eten en toch weer wat meer roken heb ik het ellendige gevoel onder controle. Voel me verder de afgelopen met steeds langere momenten erg rustig en helder en kan weer echt huilen, bij mijn emoties komen. Met vlagen voel ik me minder, last van mijn spieren, koud en ongemakkelijk gevoel. Op de afdeling veel patienten geschrokken, mensen langdurig bekend met de psychiatrie dat ik een delier zou hebben of anders toch wel erg heftig reageer. Van hun tips gekregen om er mee om te gaan. Weinig tot geen reacties op mijn bijwerkingen door verpleging/arts daar. Huisarts wel. Kan iemand mij meer vertellen wat er met mij is. Slik totaal geen medicijnen en tot vlak hiervoor functineerde ik goed!. Wat overkomt mij? Het is nu midden in de nacht, net weer onrustig wakker en erg koud. Wat gedronken, gegeten en peukje gerookt. En op zoek gegaan naar antwoorden op internet. bijtoeval deze website gevonden!
20-10-2013

Depressief

Mijn moeder 60 krijgt sinds 3 weken ook haldol.Haar gezicht uitlating ze is 3 weken een oude ome geworden Ze lijkt wel een kasplantje,helemaal geen emoties meer uiten.
11-10-2013

Haldol (haloperidol)

Ik gebruik sinds vandaag haldol, kan iemand mij vertellen wat dit doet met de onrust in mijn hoofd en lijf. Ik heb CPTSS klachten (red.: complexe posttraumatische stress-stoornis). Ik weet nog niet hoe effectief dit is, vandaar dat ik dit hier vraag.
11-10-2013

Psychose

Antipsychotica helpt veelal niet tegen stemmen. Dit is onderzocht. Verder zijn de bijwerkingen van dit medicijn zeer ernstig, je gaat ervan lopen als een zombie, krijgt opgezette stijve spieren en kan uiteindelijk amper praten. Het artikel in EOS, juni 2013 waar Haldol als martelmedicijn wordt genoemd zegt genoeg.
25-08-2013

Haldol (haloperidol)

Ik had veel last van onrust in mijn hoofd en daarvoor kreeg ik 0,5mg voorgeschreven. Ook zou ik met de haldol misschien kunnen minderen met mijn slaapmedicatie. Ik heb niet kunnen minderen met slaapmedicatie maar ik heb ook niet echt baat gehad bij minder drukte in mijn hoofd. Wel heb ik eens geprobeerd te stoppen, maar merkte ik met stoppen binnen 3 dagen weer dusdanig er[lees meer...]nstige drukte in mijn hoofd dat ik toch maar weer ben gaan slikken. Of het écht werkt weet ik eigenlijk niet...
24-08-2013

Bipolaire stoornis

Ik zit aan de Haldol vanwege acute psychoses. Naar mijn mening werkt Haldol goed tegen de symptomen, maar dat weegt niet op tegen bijwerkingen als depressie, spierspanning en tremor. Ik ben drummer en muziekdocent van beroep en kan dit amper uitoefenen op dit moment.
27-06-2013

Bipolaire stoornis

25-06-2013

Haldol (haloperidol)

In het begin werkte het super goed,daarna merkte ik pas dat ik een zombie werd en niks me wat deed!ik sliep zoveel mogelijk op een dag! Ik heb dit gebruikt voor derealisatie en ben er een paar maanden vanaf! Mijn hele leven werd een film.helaas ben ik weer terug bij af maar geen anti psychotica voor mij meer! bijwerkingen bij het afbouwen:soort van suikerziekte klachten[lees meer...] 2 weken lang last van gehad.
24-06-2013

Schizofrenie

Tijdens mijn opname werd er direct Haldo voorgesteld. Dit spul heeft echter Veel bijwerkingen bij mij gehad. zover ik mij kan herinneren. Kaak op slot. Stijven armen. Parkison klachten. Hartkloppingen ben blij dat ik deze midel niet meer gebruik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum