haloperidol

Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

14-03-2018 | Vrouw | 51
haloperidol (2mg/ml)

21-02-2018 | Vrouw | 61
haloperidol (10mg)
Psychische klachten
Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)

24-01-2018 | Vrouw | 86
Psychose
Haldol lag naast mijn moeders bed, ze was stervende, en om te voorkomen dat ze door de morfine een psychose zou krijgen stond de haldol klaar. Ze heeft het slechts een paar keer gebruikt, toen ze 's ochtends erge pijn kreeg moest ik haldol en neusspray morfine toedienen, en toen dat niet werkte méér haldol geven, van de huisartsenpost. Maar het werd een verschrikking. Ze r[lees meer...]aakte in een kramp, kon niet meer praten, (kaakklem hoorde ik later, is een bekende bijwerking van haldol) en armen en benen schudden onophoudelijk. Ze had vreselijke pijn. Het was afschuwelijk, een half uur later, wachtend op de spoedarts zakte ze weg, alsof er iets knapte in haar lichaam. Het was een vreselijke ervaring en ik vond het een vreselijke dood. Zoekend op internet naar bijwerkingen van haldol zag ik: kans op plots overlijden.! Ik weet dat het standaard gegeven wordt bij mensen in de laatse fase naast morfine, maar ik vind het gruwel spul.

17-01-2018 | Man | 37
haloperidol (5mg)
NIet doen. steekpijnen in de nieren

15-09-2017 | Vrouw | 54
haloperidol (5mg)
Heb na een flinke klap op mijn achterhoofd door een ander, een geconstateerde dystonie (scheefstand, trekken en schudden van hoofd, bij intensief denken, teveel indrukken visueel en te drukke omgeving. Ben door vriendjespolitieke overheids en rechtsdienaren onder valse voorwendselen opgenomen in GGZ instelling, met dwangbehandeling! Ik heb mij hiertegen verzet en eiste ee[lees meer...]n verder onderzoek van mijn hoofd. Hieruit kwam een "tumor" tevoorschijn dmv Mri scan. (Gevolg van de toegebrachte beschadiging). De psychiater wil mij als dwangbehandeling Haldol toedienen. In de bijsluiter staat niet toedienen bij hersenbeschadiging. Toch zet hij door! Ik heb zeer zeker geen psychoses en schizofrenie zoals zij mij proberen toe te dichten. Wie kan mij helpen deze bende te stoppen ! Behalve het al jaren durende letsel wordt ik nu ook nog medisch gemarteld door tuig! Ik zit in een GGZ instelling in Venlo. Er zijn al meerdere klachten over de werkwijze van deze psychiater. Hoop dat U begrijpt dat bovenstaande hoeveelheden fictief zijn! Het verhaal echter klopt!

08-07-2017 | Vrouw | 30
Psychose
Ik had heel veel bijwerkingen die op de langere termijn blijvend konden worden

03-04-2017 | Vrouw | 40
haloperidol (10mg)
Dit middel kreeg ik voorgeschreven tijdens mijn opname voor paniek en angststoornis. Toen ik startte met automutileren kreeg ik haldol. Vlot na het gebruik ervan werd ik voor het eerst van mijn leven zo depressief dat ik suïcidale gedachten had. Wijdde dat nog niet aan het medicijn. Ik bleef maanden doorslikken en werd steeds vlakker, emotielozer. Ik zong niet meer, speeld[lees meer...]e niet meer en begon te merken dat ik problemen kreeg met nadenken en concentreren, niet meer normaal een gesprek kunnen voeren, libidoverlies, apathie, voelde geen liefde of geluk meer, niks meer willen ondernenen, enkel een complete zombie met somberheid en een trillend lichaam. Sinds 2 dagen ben ik gestopt en ik lijk nu al weer helderder te worden, hoop dat dat doorzet en ik alle nare bijwerkingen snel kwijt ben, het was geen leven met Haldol.

24-01-2017 | Man | 33
Psychose
Ik gebruik dit medicijn nu ruim een jaar en ben er tevreden over zolang ik niet teveel neem. Ik kreeg het voorgeschreven ivm psychoses en onrust, daarnaast heb ik Add. Als ik zo lees lijkt het alsof iedereen een onwijs zware dosis neemt, in het begin nam ik 2mg en dit was al teveel. Ook kan je het het beste nemen vóór het slapen gaan. Je slaapt er prima op. De eerste keer[lees meer...] innemen geeft het hele rare gedachtes maar die gaan daarna weg.

11-12-2016 | Vrouw | 74
haloperidol
Het gaat over mijn demente vrouw. Die kreeg haldol toegediend in het verpleeghuis om ze rustig te houden. De gevolgen van de bijwerkingen zijn dramatisch; een half jaar geleden kon ze niet meer lopen of staan, ze hebben ze in een rolstoel gezet, ze viel uit die rolstoel maar ook uit bed. Toen ik er achter kwam dat ze haldol kreeg heb ik info gevonden op internet. Hier blee[lees meer...]k m.n dat dit middel tegen psychose dient te worden gebruikt maar wat blijkt dat het in 60-70% aan dementerende mensen in verpleeghuizen wordt gegeven. Ik heb toen geëist van de arts onmiddellijk te stoppen met haldol v.w. de valpartijen e.d. Toen het gestopt is liep ze weer vrolijk rond na 3 weken en dat is toch wel het bewijs dat het door die verdomde haldol komt ook al zei de arts dat het daar niet aan lag dat ze niet kon staan e.d. maar aan de algehele achteruitgang door de dementie. Ik vind Haldol puur vergif en de kans op overlijden door de haldol is vrij groot. Het is bovendien niet bedoeld voor dementerenden en vind ik dat het verboden moet worden mensen die troep voor te schrijven

22-06-2016 | Vrouw | 34
haloperidol (40mg/ml)
Psychose
Ik heb heel erg veel last van dit middel. Ik ben continu heel afwezig en moe. Mijn gevoelens zijn vervlakt. Ik voel weinig liefde, geluk, vreugde, plezier meer in mijn leven, zelfs niet als ik bij mijn 5-jarige zoon ben. Dit middel ontneemt me mijn complete persoonlijkheid en maakt me zo depressief dat ik alleen nog maar dood wil. De arts vindt het echter wel effectief, du[lees meer...]s ik ben gedwongen het te blijven gebruiken.

20-06-2016 | Vrouw | 54
haloperidol (1mg)
Haldol hielp meteen na het afbouwen van diverse medicatie waar ik een te hoge bloedspiegel van kreeg. Ik was super angstig, nerveus en paniekerig, na 2x 0,5 mg Haldol was het weg, na 4 weken kwam helaas de angsten en nerveusiteit weer terug dus algehele paniek. De obstipatie met overloop is het ergst, je krijgt een hele dikke harde buik. Je krijgt een klont ontlasting wat [lees meer...]blijft zitten en nieuwe ontlasting gaat erlangs, maar daar heb je geen controle over, dus......bij iedere stap ben ik bang, dat ik in m'n broek poep.

04-06-2016 | Man | 35
haloperidol (100mg/ml)
Schizofrenie
ik heb dit middel 8 maanden gebruikt en kreeg er bewegingsdrang van. Ik kon niet meer fatsoenlijk op een stoel zitten of in bed liggen, lag continue te bewegen en te schudden. Nu ben ik met de haldol gestopt maar heb nog steeds onrust in mijn lichaam, eraan overgehouden misschien. Hoop dat t ooit weggaat.

30-05-2016 | Man | 47
haloperidol (2mg/ml)
Zat in een ernstige psychose en was binnen 2 weken weer met voeten op de grond dankzij Haldol. Als ik nu angstig word ga ik ff 1 dag van 2 tabletjes naar 3 tabletjes en dat werkt heel erg goed. Ik moet de depressie gevoelens wel zelf onderdrukken door middel van afleiding en gesprekken met hulpverleners :) Ik merk alleen de bijwerking kramp maar voor die kramp heb ik oo[lees meer...]k tabletjes :) Volgens de psygiater moet ik de rest van mijn leven Haldol slikken. Wat mij betreft een aanrader

29-05-2016 | Man | 31
Schizoaffectieve stoornis
Sinds 2009 op Abilify 30mg. De maximale dagdosering. Nu in een manie die niet over wilde gaan 1mg Haloperidol erbij gekregen. Bedoeling is om Abilify af te bouwen en helemaal over te gaan op een lage dosering Haldol.

06-01-2016 | Vrouw | 17
Schizofrenie
ik gebruik sinds een week haldol via dwangmedicatie met een spuit, maar wil even zeggen dat dit in het begin heel naar ik vooral met bijwerkingen, veel last van gehad. de arts assistent van de afdeling zegt telkens dat het beter moet gaan en er al een beetje verandering in moet komen qua psychose. ik voel me nu eigenlijk enorm somber al, nergens zin in, niet goed na kunnen[lees meer...] denken, en het gevoel dat de dingen die ik zie en hoor alleen maar erger worden. ik raad dit medicijn af.

18-12-2015 | Man | 38
Psychose
Ik gebruik Haldol inmiddels al een poosje niet meer en howel er veel negatieve verhalen over dit medicijn worden geschreven klopt het toch wel een beetje; het is een paardenmiddel maar het werk wel als je echt erg in de war bent. Hier is het geheim over dit medicijn: gebruik het liever niet maar ik ben geen dokter, het is alleen maar een mening. Hoe ben ik er van af gek[lees meer...]omen en hoe voorkom je gebruik van medicijn gebruik voor de psyche in het algemeen? Mijn mening is heel simpel: Voorkomen is meestal beter dan genezen. De bijwerkingen van dit medicijn zoals zware gevoelens etc. waren zo deprimerend voor mij dat het goede nieuws was dat het mij min of meer dwong om gezond te gaan leven. Therapie inclusief spiritualiteit was simpel weg niet goed genoeg voor dit medicijn etc. en voor de gene die Haldol hebben gebruikt die weten dat je heel moeilijk kan stil zitten etc. door de bijwerkingen ( lees de bijsluiter! ). Wat ik gedaan heb om ervan af te komen is eerst: 1. Bespreken met mijn psychiater hoe lang het duurt om het af te bouwen omdat je niet in een keer moet gaan stoppen; je moet afbouwen! 2. Ik zorgde ervoor dat ik minimaal vrijwillergs werk deed omdat dit afleiding bied etc. Heel moeilijk om met dit medicijn alleen op jezelf te zijn. 3. En dit is een belangrijk punt: Ik ging sporten en mijn slaap/ eet patroon aanpassen. Hier is het heel erg goede nieuws over Haldol: Nu ik gestopt ben met dit medicijn en mijn nieuwe gewoontes al een paar maanden in de praktijk breng voel ik mij beter dan ik me ooit gevoelt hebt. Ik had een vrij hoge dosis ( zie mijn gegevens) een paar jaar lang en door vooral een extreem gezonde levenswijze heb ik niks aan dit medijn over gehouden. Het heeft me in feite beter gemaakt door mijn leven 180 graden om te gooien. Punt 4.; bespreek een gezondheids plan met je hulpverlener en maak het niet te spiritueel; zorg 100% goed voor jezelf en maak je niet te druk over bijwerkingen die er wel zeker zijn van Haldol. In mijn ervaring gaan ze snel weg zodra je aan het afbouwen bent en extreem goed voor jezelf zorgt. Dus 5 jaar lang een hoge dosis gelikt en ik voel mij nu 10x beter dan ervoor. Voor de gene die bijv. dit medicijn nu pas innemen zou ik zeggen wees voorzichtig en probeer het zo snel mogelijk af te bouwen en mischien stoppen als je er klaar voor bent. Maar vooral zorg erg goed voor jezelf, zo goed mogelijk als je kan en bespreek je plan van aanpak voor een betere gezondheid natuurlijk met je hulpverlener. Die kan trouwens ook zorgen voor een profesioneel plan van aanpak met dietisten, verslavingingen zoals roken etc. en het vinden van werk ( afleiding en gezelligheid ). Het is allemaal niet heel ingewikkeld om te doen alleen je hebt er in mijn ervaring zeker wel hulp voor nodig in het begin. Maak het niet te ingewikkeld en bespreek je plan van aanpak natuurlijk met je hulpverlener. Dag.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum