Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine (25mg)
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

11-11-2019 | Man | 52
quetiapine (25mg)
Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.

18-07-2019 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik heb dit middel gekregen tijdens een klinische behandeling, ik sliep heel slecht door, door overmatig piekergedrag. Kreeg het naast mijn citalopram 40mg omdat de additie van 7.5 mg Mirtazepine zn werk niet deed. Kreeg eerst 100mg en later 150mg. Thuis ben ik redelijk snel terug gegaan naar 50 mg. Als slaapmiddel werkt het top, ik heb de pillen met vertraagte afgifte. [lees meer...] De laatste tijd heb ik toch weer last van angst en slik ik overdag zo nu en dag lorazepam om te kalmeren. Nu heb ik een vraag zou ik ipv lorazepam overdag ook 25mg quetiapine kunnen nemen, omdat deze ook rustgevend en pieker verlagend werkt? Heeft iemand daar ervaring mee?

23-04-2019 | Man | 39
quetiapine (25mg)
Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.

21-02-2019 | Man | 48
quetiapine (50mg)
Net zoals velen die het gebruiken vanwege angststoornis. De angst om de angst dit is in gebruik na een burn-out. Was eigenlijk te snel afgebouwd van deze medicatie van 125 mg per dag (3x daags 25mg +2 nacht voor het slapen.) Nu 2 maanden verder medicatieloos bemerk ik weer veel spanning in lichaam van onderrug tm gespannenhoofd dus toch weer medicatie opgepakt..kortom j[lees meer...]ouw niet te snel af alvorens je psychische probleem aangepakt is

09-09-2017 | Man | 47
quetiapine (400mg)
Foutje van de apotheek, bij het herhalen van mijn gebruikelijke recept kreeg ik te horen dat de gebruikelijke Seroquel 400 mg xr niet meer te verkrijgen was en ik het maar met dit medicijn moest proberen. Bij het eerste gebruik kon ik direct al een verschil merken, het gaf mij niet het ontspannen gevoel wat ik normaal van de Seroquel krijg, had die avond een barbecue van d[lees meer...]e buurt, ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak, dit was anders geen probleem. Ben vroeg op bed gegaan en sliep meteen, dat wel. Ik werd wakker met een enorm gespannen en angstig gevoel, terwijl er niets was die dag om gespannen of angstig voor te zijn. In de loop van de dag begon zich een zeer heftige hoofdpijn te ontwikkelen. Deze hield pas op na dat ik Quetiapine op nieuw had in genomen. Op mijn werk is het echt verschrikkelijk, bij de kleinste inspanning loopt het zweet bij stralen van mijn gezicht. Ik ben opnieuw naar de apotheek geweest, met de mededeling dat dit niks is en dat ik mijn vertrouwde Seroquel weer terug wilde. Ze konden niks voor me doen. Maar ze zijn nog niet van mij af!

28-07-2016 | Man | 50
quetiapine (50mg)
Ik neem deze medicatie in voor het slapen gaan .. Je valt als een blok beton in slaap, maar bij het ontwaken loop ik een beetje teveel als een zombie rond. Het duurt dan ook nog een halve dag voordat ik weer helder ben .. Heb het gevoel of mijn vingers en voeten opgezwollen zijn geen lekker gevoel. Ik overweeg dan ook om hiermee te stoppen al gebruik ik ze nu al jaren. Hie[lees meer...]rover heb ik het ook al eens besproken met mijn behandelaar. De medicijnen goed ... maar het gevoel hiervan is niet lekker en fijn.