Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

11-11-2019 | Man | 52
quetiapine (25mg)
Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.

28-05-2022 | Vrouw | 58
quetiapine (200mg)
eer alechte ervaring net Quetiqpine. Raad het iedereen af met angstklachten.

31-01-2021 | Vrouw | 60
quetiapine (50mg)
Ik heb sinds een paar weken heel veel last van haaruitval, heeft iemand daar ook last van...? Ik wil graag dingen kunnen uitsluiten, sinds 3 maanden schildklier verwijderd, Euthyrox gaan gebruiken, en sinds 6 weken quetiapine, vlak na mijn operatie ook nog eens Covid-19 gehad, dus mijn lijf heeft nogal wat klappen gehad, ik wil graag begrijpen waar de haaruitval vandaan ko[lees meer...]mt , en hoe lang het duurt voordat het stabiliseert, iemand ervaring...?

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

12-09-2016 | Vrouw | 64
quetiapine (25mg)
Ik gebruik sinds een aantal maanden dit medicijn, 25 Mg per dag, ik heb angstaanvallen, veroorzaakt door een hartinfarct, nu heb ik regelmatig verkrampingen van de kaak, volgens de cardioloog en de huisarts komt dit niet van mijn hart, dus ik weet niet wat ik er verder aan moet doen, door die verkramping van de kaak, heb ik het idee dat ik weer een infarct krijg, dus is de[lees meer...] cirkel weer rond, ik heb het vaak 's nachts, overdag zelden.

10-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

17-11-2017 | Vrouw | 72
quetiapine (50mg)
Dat is wel minder geworden.