Ervaringen met Quetiapine

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

21-12-2019 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Begonnen met 25mg voor het slapen, merkte effect maar deed niet genoeg, ondertussen opgebouwd naar 100mg 's avonds en 100mg voor overdag om rustig te blijven. Merk enorm verschil in het slapen door deze medicatie, kan niet meer zonder. Daarnaast ook weinig last van bijwerkingen, alleen droge ogen en een droge mond.

08-05-2021 | Vrouw | 26
Bipolaire stoornis
Ik ben vorig jaar voor het eerst in een manie beland, met daarop volgend een zware depressie. Ik ben uit de depressie gekomen door de quetiapine. De quiteapine heeft mij geholpen met het slapen, de emotieschommelingen zijn afgenomen. Aan het begin van het gebruik voelde ik mij heel erg versuft, en alsof ik 'niet leefde' ik ervaarde alles alsof ik vanaf een afstand meekeek.[lees meer...] Na 1 week waren deze klachten verdwenen en ervaarde ik meer rust in mijn hoofd en lichaam. Het enige nadeel is een erg droge mond wanneer ik wakker word.

04-11-2022 | Man | 30
quetiapine (150mg)
Bipolaire stoornis
Helpt met slapen en tegen moodswings. Maar eigenlijk voelde ik gewoon niet meer, was ik er gewoon niet meer. Later bij 50mg snelle afgifte nog wel enkele keren als inslaper gebruikt wanneer episode op de loer lag.

24-03-2023 | Vrouw | 37
quetiapine (400mg)
Bipolaire stoornis
Ik ben dit middel gaan gebruiken naast lithium en depakine, omdat die mijn stemming onvoldoende stabiliseerden. De gedachte was dat dit van tijdelijke aard zou zijn, maar helaas lukt het mij niet om af te bouwen. Twee keer geprobeerd en daardoor in een ernstige depressie beland. Of dit de stoornis is die zich dan openbaart, of onttrekkingsverschijnselen van de quetiapine z[lees meer...]ijn weet ik niet, maar ik durf er niet meer vanaf te stappen nu

09-08-2019 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Ik heb borderline en bipolaire stoornis type 2, waardoor veel stemmingswisselingen en slecht in slaap komen. Dat gaat nu super dankzij de quetiapine. Echter, wel traag en zwaar gevoel in de ochtend. Ik vind dat ik niet afvlak, maar gewoon rustiger word. Dat is fijn. Gek is dat ik al jaren hooikoorts heb en sinds 2 jaar kattenallergie, wat door de quetiapine zo goed als ver[lees meer...]dwenen is! Wel heb ik nog steeds astma (lichte vorm. Inspanningsastma). Zeker aan te bevelen! Ik gebruik hiernaast wel sertraline 100 mg.

21-05-2017 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Ik heb op 38 j ontdekt dat ik een bipolaire stoornis type 2 heb. Daarvoor heb ik 3,5 j sipralexa 20mg genomen. Daarbij heel veel manie en diepe depressie episoden. Vorig jaar in mei gestart met Lambipol opgebouwd tot 200mg. Helaas kom ik niet meer uit mijn depressieve episoden, waarbij ik 2u per nacht sliep. Nu heb ik sinds kort quetiapine het generisch product van seroque[lees meer...]l. Dit moet ik opbouwen tot 300mg. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik voel van mezelf dat ik me nog meer kwijt geraak, want hoe hoger de dosis, hoe minder gevoel ik heb. Bijwerkingen: droge mond, lichte druk op het hoofd, zware ledematen, dubbele tong.

18-03-2015 | Man | 39
quetiapine (100mg)
Bipolaire stoornis
Sinds 2 tal dagen begonnen met halve tablet van 100mg om te finishen aan 300mg na enkele dagen. na inname gaat t licht snel uit en val als een blok in slaap 's morgens fit wakker, ben wel bang met de negatieve reacties betreffende gewichtstoename. 's middags wel wat verward gevoel en hoofdpijn, maar blijkbaar zijn dat bijwerkingen die zullen na ruime tijd verdwijnen, ieman[lees meer...]d ook deze bijwerkingen ?

02-03-2018 | Man | 44
quetiapine (600mg)
Bipolaire stoornis
Tot nu toe het beste medicijn voor mijn bipolaire stoornis. Ik heb andere medicijnen geprobeerd waaronder lythium en haldol deze hadden erg veel vervelende bijwerkingen voor mij.

17-04-2017 | Vrouw | 44
quetiapine (100mg)
Bipolaire stoornis
Ik heb sindskort quetiapine retard voor m'n bipolaire stoornis en ik ben er erg tevreden over. Ik slaap beter (dat vooral), maar ben ook in een veel beter humeur, ben weer helder in 't koppie (weet beter te relativeren) en ben weer actief. maar kan mezelf tegelijkertijd wel inhouden om niet meteen tig dingen tegelijk te doen. Enige (lichte) bijwerking die ik ervaar, is da[lees meer...]t ik een iets drogere mond heb. Maar door iets meer water drinken en ook beter op de gebitsverzorging te letten heb ik daar geen last van. Blij dat ik eindelijk een medicijn heb die werkt.

25-04-2015 | Man | 45
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit medicijn nu een aantal jaren. Het geeft mij vooral rust en stabiliteit. Geen pieken meer en rustiger in mijn hoofd. Ik neem de 2 tabletten (200 mg) voor het slapen in. Wat erg vervelend is dat het je vlak maakt op emotioneel gebied en je het gevoel krijgt dat je weinig gevoel en affectie naar anderen toe hebt. Veel dorst en vaak moe en duf is een andere bijw[lees meer...]erking.

19-03-2015 | Vrouw | 46
quetiapine (300)
Bipolaire stoornis
Ik heb bipolaire stoornis 2. Dankzij de Quetiapine gaat het ook beter met mijn depressieve periodes, tevens ben ik niet meer manisch geweest. Helaas word ik er wel dik van en ben ik erg zwaar. Maar alles is beter dan die ellendige depressies e.d.

04-12-2014 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Werkt best redelijk in combi met sertraline, wel veel last van de spieren, slapte. Stoelgaan is slecht.

22-01-2013 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Ik heb nu 5 dagen quetiapine en kan mij amper bewegen, mijn benen willen niet! Heb geen idee wat er aan de hand is maar lijk wel een soort van verlamd. Rare bijverschijnsel.

01-05-2016 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
Sinds gisteren ben ik begonnen met 50 Mg quetiapine. Daarnaast gebruik ik meerdere jaren 450 Mg Wellbrutin per dag. Ik heb een bipolare stoornis, de laatste tijd veel last van stemmingswisselingen. De quetiapine heb ik er nu bij gekregen om de stemmingswisselingen te onderdrukken. Ik ben behoorlijk geschrokken van de werking van quetiapine. Ik vind het te sterk, zodra ik[lees meer...] deze inneem, word ik ontzettend moe en wil ik gaan slapen. Ik wil de 50 Mg door midden snijden, zodat ik nog een beetje gewoon kan functioneren. Morgen moet ik nl naar mijn werk en ik ben bang dat ik met deze hoeveelheid niet op tijd wakker bent of kan functioneren. Wie heeft deze ervaring ook? Groetjes Shakira

26-09-2020 | Vrouw | 51
quetiapine (400mg)
Manisch-depressieve stoornis
De medicijnen helpen mij wel mijn wisselende stemmingen te reguleren en ik kon sinds jaren weer goed slapen. Ik slikte jaren lang 600 mg, sinds dit jaar afgebouwd naar 100mg . Het grote nadeel is dat ik wel 30 kg ben aangekomen door de jaren heen. Daarnaast ben ik overdag niet vooruit te branden, ben erg moe en heb in de nacht onrustige benen. Nu wil ik graag ook sto[lees meer...]ppen met de laatste 100mg en hoop dat het afvallen makkelijker zal gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik besef dat het gezonde voeding en voldoende beweging natuurlijk van belang zijn. Maar hoe goed ik mijn best ook doen het lukt bijna niet om af te vallen.

16-09-2017 | Man | 53
quetiapine (25mg)
Bipolaire stoornis
Ik gebruik 12,5 mg Quetiapine. Verleden meer gehad (200). Last van wazig zien, dubbele tong spreken en schoppende benen en duizelig. Nu 12,5 mg. Ik slaap nu door. Is wel belangrijk wanneer je last van je bi-polariteit hebt. Mijn specialist zegt dat wanneer het voor het doorslapen wordt gebruikt dit altijd lage doseringen zijn. Voor antipsychotisch gebruik liggen de doserin[lees meer...]gen veel hoger. Verder gebruik ik lithium, Priadel 1300mg.