Bij  DepressieX

Onrust (18 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

10-06-2015 | Vrouw | 47
quetiapine (25mg)

30-06-2014 | Vrouw | 62
quetiapine (50mg)
Je hebt verschillende Quetiapine of seroquel variaties! Soms met bijwerking en anderen niet! De medicijnen hebben dezelfde kleur+vorm en dan is 't wel verwarrend of men de goede medicijn heeft voorgeschreven. Op PAAZ wel de goede medicijnen gekregen. Na mijn ontslag dezelfde medicijnen voorgeschreven en na 1 à 2 weken veel bijwerkingen gehad. Die medicijnen hadden zg. [lees meer...]dezelfde naam, maar bleek achteraf van 'n andere fabrikant. 't Was moeilijk om de juiste medicijnen te krijgen zonder bijwerkingen. Al ruim 9 maanden gebruik ik de pillen. Soms slaap ik erg goed met nachtmerries en andere keren ben ik erg duf. Zeer wisselend. De psychiater wil dat ik 25 mgr. i.p.v 50 mgr zou nemen. Ben bang om weer slapeloze nachten te hebben...

28-02-2014 | Vrouw | 23
quetiapine
Wegens overgevoeligheid voor SSRI's voor langdurige depressie die wederom de kop op stak begonnen met quetiapine. Ook had ik ondergewicht gekregen door verminderde eetlust en quetiapine zou de eetlust kunnen verbeteren. Tegelijkertijd neem ik ook nog 50 mg Valdoxan elke avond, maar dit werkte al lang niet meer tegen de depressie voor mijn gevoel (1,5 jaar geleden werkte 25[lees meer...] mg valdoxan elke avond erg goed, nu dus niet meer). Ik vond quetiapine veel en veel verdraagbaarder dan de SSRI die ik heb gehad (lexapro). Begonnen met 25 mg in de avond en vrij snel opgebouwd naar 150 mg. Het enige nadeel is dat ik elke keer na het ophogen een stuk vooruit ga met mijn stemming, maar dat het positieve effect na een paar dagen alweer weg is voor mijn gevoel. Het heeft me wel geholpen met aankomen, ik ben nu weer terug op een goed gewicht (4 á 5 kg aangekomen in 3 weken ongeveer). Verder weinig bijwerkingen behalve dat ik de eerste 12 uur na het innemen echt een beetje gesedeerd ben (heel erg suf en moe). Maar na 12 uur gaat dit grotendeels weg, dus gewoon op tijd gaan slapen en de quetiapine dus niet te laat nemen 's avonds. Het heeft m'n depressie (nog) niet verslagen, maar het heeft me wel weer een aantal betere dagen bezorgd. Ik blijf het nu nemen en ben er vandaag nog 150 mg wellbutrin naast gaan nemen. Dit had mijn voorkeur boven de quetiapine ophogen, omdat mijn ADD-klachten er niet minder van werden en van wellbutrin zou dit wel zo kunnen zijn.

05-06-2013 | Vrouw | 40
quetiapine
Ik hebquetiapine ook gekregen om te slapen. Inderdaad, het licht gaat vlot uit als je in bed ligt. Alleen de volgende ochtend nog lang slaperig en een wat droge mond, maar dat had ik al van de venlafaxine, die ik ook gebruik. Ik zou niet wachten op de controle afspraak maar eerder teruggaan!

04-06-2013 | Vrouw | 57
quetiapine
kreeg dit om te slapen zonder nachtmerries. Dat lukt maar....licht gaat uit en wordt wakker zonder uitgerust te zijn. Kan niet meer nadenken. Ben zombie. Heb hoofdpijn.Veel last van oogmigraine. Ben er niet "bij" moest opvoeren tot 300 mg ben nu weer terug naar 25 mg maar ben er absoluut niet happy mee. Wat moet ik doen?? Pas 18 juli terug op controle.Help aub advies!!!!

09-04-2013 | Man | 20
quetiapine
Hallo, ik werk op een BW voor jongeren met een ASS, 1 van mijn cliënten krijgt sinds kort Quetiapine voorgeschreven door de psych. Opvallend dat hij erg mat overkomt en 12 - 16 uur in een dag slaapt. Hij gebruikt naast de Quetiapine nog Risperidon. Goed om te lezen wat de ervaringen van mensen zijn die dit middel gebruiken waardoor wij beter kunnen signaleren en deze c[lees meer...]lient kunnen ondersteunen! Allen bedankt hiervoor.