Bij  DepressieX

Onrust (18 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

06-01-2020 | Vrouw | 18
quetiapine (25mg)
Ik kreeg dit voor geschreven voor milde depressieve klachten. Ik merk tot nu toe weinig verschil met voorheen. Wat ik echter wel merk is dat ik erg vervelende bijwerkingen ervaar, zoals voortdurend trillende oogleden, als ik s'ochtends wakker word (ik nam ze voor het slapen in), ik een soort van roes ervaar en dat ik erg veel hoofdpijn heb. Ook werd ik juist door het geb[lees meer...]ruik van Quetiapine heel erg emotioneel en zijn mijn klachten zelfs toegenomen. Ik ben dus maar op eigen houtje gestopt en ik merk dat ik me een stuk beter voelde dan toen ik ze nog wel gebruikte! Kortom, geen aanrader dus (niet voor mij tenminste). Ze zijn wel fijn om in te nemen aangezien het pilletje erg klein is.

07-01-2017 | Vrouw | 20
quetiapine (50mg)
Door ernstige angstoornis met depressie sliep ik erg slecht. Werd vaak wakker op een nacht en raakte dan in paniek door besef van realiteit na bijv. een mooie droom. Op advies van psychiater gestart met quetiapine 2 tabletjes van 25mg voor het slapen in combinatie met lorazepam 1mg. Ik sliep eindelijk weer door en werd uitgerust wakker. 'S Nachts ook geen paniekgevoelens m[lees meer...]eer. In het begin wel last gehad van rusteloze benen in bed maar dit verdween na een paar dagen.

09-04-2013 | Man | 20
quetiapine
Hallo, ik werk op een BW voor jongeren met een ASS, 1 van mijn cliënten krijgt sinds kort Quetiapine voorgeschreven door de psych. Opvallend dat hij erg mat overkomt en 12 - 16 uur in een dag slaapt. Hij gebruikt naast de Quetiapine nog Risperidon. Goed om te lezen wat de ervaringen van mensen zijn die dit middel gebruiken waardoor wij beter kunnen signaleren en deze c[lees meer...]lient kunnen ondersteunen! Allen bedankt hiervoor.

22-09-2021 | Vrouw | 22
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel ongeveer nu 2 jaar , ik was ontzettend depressief , at niet meer , sliep niet meer , werkte niet meer ( soms uit het niets in slaap gevallen op enkele plekken waar geen weten meer van is) het is het eerste middel wat mijn psychiater toen had voorgeschreven en het werkte direct, ik werd weer mezelf en zag eindelijk weer een lichtpuntje. sinds ik quetia[lees meer...]pine heb is mijn leven compleet veranderd. Ik heb de opleiding assistent makelaar weten te behalen binnen een jaar, sociale activiteiten zijn nog steeds een ding ivm weinig energie maar ik ben ontzettend tevreden. Quetiapine is mijn redmiddel geweest. Omdat ik een jaar slaap moest inhalen slikte ik 150 mg ( ik was niet neer te slaan) afgebouwd in samenwerking met psychiater en psycholoog sinds 6 maanden slik ik nog maar 25 mg. Ik werk fulltime en eet prima. Soms nog enkele vlagen van depressie maar quetiapine heeft het onwijs afgevlakt. Ik ben heel dankbaar. Ik zou het zeker aanraden ! (Ik ben gediagnosticeerd met Ptss en Manische depressie)

28-02-2014 | Vrouw | 23
quetiapine
Wegens overgevoeligheid voor SSRI's voor langdurige depressie die wederom de kop op stak begonnen met quetiapine. Ook had ik ondergewicht gekregen door verminderde eetlust en quetiapine zou de eetlust kunnen verbeteren. Tegelijkertijd neem ik ook nog 50 mg Valdoxan elke avond, maar dit werkte al lang niet meer tegen de depressie voor mijn gevoel (1,5 jaar geleden werkte 25[lees meer...] mg valdoxan elke avond erg goed, nu dus niet meer). Ik vond quetiapine veel en veel verdraagbaarder dan de SSRI die ik heb gehad (lexapro). Begonnen met 25 mg in de avond en vrij snel opgebouwd naar 150 mg. Het enige nadeel is dat ik elke keer na het ophogen een stuk vooruit ga met mijn stemming, maar dat het positieve effect na een paar dagen alweer weg is voor mijn gevoel. Het heeft me wel geholpen met aankomen, ik ben nu weer terug op een goed gewicht (4 á 5 kg aangekomen in 3 weken ongeveer). Verder weinig bijwerkingen behalve dat ik de eerste 12 uur na het innemen echt een beetje gesedeerd ben (heel erg suf en moe). Maar na 12 uur gaat dit grotendeels weg, dus gewoon op tijd gaan slapen en de quetiapine dus niet te laat nemen 's avonds. Het heeft m'n depressie (nog) niet verslagen, maar het heeft me wel weer een aantal betere dagen bezorgd. Ik blijf het nu nemen en ben er vandaag nog 150 mg wellbutrin naast gaan nemen. Dit had mijn voorkeur boven de quetiapine ophogen, omdat mijn ADD-klachten er niet minder van werden en van wellbutrin zou dit wel zo kunnen zijn.

24-12-2016 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
De eerste 3 weken was ik erg duizelig en voelde mij onder invloed. ik had last van geheugenverlies en zweten. Naarmate ik het langer gebruikte had ik geen last meer hiervan. Ik merkte dat het medicijn niet meer zo inslaat als eerst. Voorheen kon ik niks meer nadat ik het in had genomen behalve slapen. Nu kan ik alles doen zonder hier nog last van te hebben. Ik gebruik dit [lees meer...]medicijn vanwege slaapproblemen

29-03-2021 | Vrouw | 25
quetiapine (100mg)
Vanwege een hersenkneuzing zeer depressieve gedachtes ontwikkeld. Voorheen zeer actief in het leven, 32u in de week werk en breed sociaal netwerk. Sinds anderhalve maand kan ik helemaal niks meer vanwege paniek aanvallen en het aankunnen van weinig prikkels (door de hersenschudding) in overleg met psychiater quetiapine 25MG gestart. Sindsdien zo duizelig dat ik al meerdere[lees meer...] malen ben flauw gevallen. Ik kon voorheen makkelijk een rondje lopen, nu voelt het alsof ik nog geen 50 meter kan lopen en ik ben al buiten adem en gigantisch duizelig en spierpijn. Ik voel mij vooral erg zwak. Op mijn gemoedstoestand werkt het goed, geen suïcidale gedachtes meer maar lichamelijk voel ik mij zeer beperkt. Ik slik het nu een week, ik weet niet goed wat ik moet doen. Psychiater geeft aan dat dit bijwerkingen zijn, die naar mate van tijd verdwijnen.

25-02-2016 | Man | 33
quetiapine (100mg)
Door de gevolgen van ijzerstapeling (juvenile hemochromatosis) vele gezondsheidsklachten opgelopen, waardoor ik mijn bedrijf moest be-eindigen. Ook een traumatische jeugd gehad. Sinds een maand of 9 zwaar depressief en slaapproblemen. Voor het slapen heb ik quetiapine voorgeschreven gekregen. Ik moet zeggen dat het voor het slapen wel werkt. Slaap na inname zo de klok rond[lees meer...]. Helaas word ik zeer moe wakker, alsof ik geen nachtrust heb gehad. Ik merk dat ik wat met een dubbele tong praat, alsof ik te veel heb gedronken. Waar ik door mijn gewrichtsklachten eerst nog maximaal 3 km op een dag kon lopen, merk ik nu dat na 300 meter het gevoel krijg dat mijn gewrichten soort van vast lopen. Zit nu de hele dag in huis op een stoel een beetje vooruit te staren. Ik kan nu sinds een dag of 3 geen drukte om mij heen verdragen en uit voorzorg mijn hond maar elders ondergebracht. Ik had dagelijks suicidale gedachten maar die zijn nu wel weg. Ik heb hier in plaats van het gevoel gekregen dat ik andere mensen wat moet gaan aandoen. Ik slik het nog maar 6 dagen en het is misschien te snel om een conclusie te trekken, maar ik schrik zo van mezelf en het feit dat ik mij in 6 dagen werkelijk 40 jaar ouder voel, dat ik stop met deze medicatie. Ik voel me enerzijds erg bedrogen en ben nu even alle vertrouwen in de hulpverlening kwijt!

13-04-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (12,5mg)
Onrust in mijn hoofd. Vandaar gestart met QTP. Ik word er nog depressiever van. Slapen gaat goed maar ben de volgende dag té moe om te werken of huishouden te doen. Geen optie voor werkend mens in is mijn mening.

05-06-2013 | Vrouw | 40
quetiapine
Ik hebquetiapine ook gekregen om te slapen. Inderdaad, het licht gaat vlot uit als je in bed ligt. Alleen de volgende ochtend nog lang slaperig en een wat droge mond, maar dat had ik al van de venlafaxine, die ik ook gebruik. Ik zou niet wachten op de controle afspraak maar eerder teruggaan!

18-05-2021 | Vrouw | 41
quetiapine (200mg)
QUETIPINE IS DE WERKZAME STOF IN SEREQUEL!!! NET ALS FLUOXITINE VAN PROZAC Seroxat PAROXITINE Had n Burnout, nu 20 Jr later kom k niet meer van de zorg af die erbij hoort! ALTIJD GOED GEGAAN (..) (RED. verkorte tekst tot persoonlijke ervaring)

08-01-2021 | Vrouw | 44
quetiapine (100mg)
Kreeg eerst 50 mg toegediend van psychiater en ging de week erop in dagtherapie gaan. Werd dus opname door de vele bijwerkingen. Na 1 dag opname werd het verhoogd naar 100 mg. Die bijwerkingen zijn niet te doen, heb dus in overleg met huisarts en psycholoog beslist om daar weg te gaan en met huisarts de afbouw te doen op 1 voorwaarde dat ik niet alleen zou zijn. Ondertss s[lees meer...]inds drie dagen op 25 mg. Nog steeds heel veel bijwerkingen. Duizeligheid, hoofdpijn, wazig, spierspasmen en vooral hele dag als een zombie en kom tot niets. Durf dus ook niet alleen buiten waardoor ik dus ook niet kan gaan wandelen met mijn hond die voor mij als deugdoende word ervaren. Slaap met de afbouw wel weer minder goed maar kan me nu even niet schelen wil vooral weer wat kunnen functioneren. De eerste afbouw van 50 mg was heel raar net alsof ze uren aan het opereren waren in mijn hersenen en ik alles voelde. Nu nog 1 verlangen en dat is dat ik volledig van dat spul af ben en dat het volledig uit mijn lichaam is. NOOIT meer die ROTZOOI.

27-03-2020 | Man | 45
quetiapine (50mg)
depressie adhd angststoornis Neem het al jaar of 5 eerst 50mg voor t slapen , inmiddels 400mg per dag slaap uurtje of 12 en dan steeds 200mg nemen en zowaar verdoofd de dag door komen wel de klachten verminderen daardoor alleen de hele dag suf maar helpt wel als je dus gek wordt van drukte in je hoofd door adhd en depresief , door ander lichamelijke klachten afgekeu[lees meer...]rd dus gaat mijn voorkeur uit na dan maar verdoofd wel beter dan gek worden in me hoofd

07-11-2018 | Vrouw | 46
quetiapine (25)
Ik gebruik het middel in lage dosering naast Sertraline 100mg ivm angst en depressieve klachten. Door de aanhoudende slaapproblemen heb ik sinds een aantal maanden 25 Mg Seroquel er bij gekregen. Dit maakt een enorm verschil. Mijn angst en somberheid zijn weg en ook het piekeren is verminderd. Mijn emoties zijn meer gereguleerd. Dat geeft veel rust. Het slapen gaat nu aanz[lees meer...]ienlijk beter. Ik heb doordoor ook een betere concentratie en ben veel minder vermoeid waardoor ik mijn werk en gezinsleven beter aankan. Het verhoogt de kwaliteit van mijn leven. Ik hoef minder hard te werken om mijn dagelijkse ding te kunnen doen. Het gaat allemaal stukken makkelijker en ben er ontzettend blij mee. Als bijwerking heb ik alleen verstopping. Wel houdt de huisarts me voorlopig onder controle en checkt mijn bloedwaarden. Bij de eerste check was alles in orde.

28-05-2016 | Man | 47
quetiapine (100mg)
Gisterenavond 22.00uur voor de eerste keer 100mg ingenomen, daarna tot vandaag 19.00uur geslapen. Vrouw en kinderen hebben 4x geprobeerd me wakker te maken, weet hier helemaal niks meer van. Bij nog steeds helemaal van de wereld, nu 24uur later nog het gevoel of ik dronken ben. Ongelofelijk, wat 1 zo'n klein pilletje een man van 125kg kan "neerdreunen". Stop meteen me[lees meer...]t dit medicijn. Ik ga zelfs niet minder proberen.

10-06-2015 | Vrouw | 47