Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Bij  OnrustX

Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

19-07-2021 | Vrouw | 43
quetiapine (12.5mg)
Onrust
Heb dit middel ongeveer een half jaar gebruikt voor het slapen. Werkt super. Sliep door overgang en burnout heel slecht. Ben heel tevreden over dit medicijn. Inmiddels sinds enkele weken gestopt en geen ontwenning. Als het nodig is zou ik het zo weer gebruiken. Jammer genoeg worden er alleen maar negatieve dingen over verteld dus wou mijn positieve ervaring ook laten weten[lees meer...].

04-11-2023 | Man | 49
quetiapine (50mg)
Onrust
Ik kreeg dit voorgeschreven als antidepressiva. Je hele denkproces wordt uitgeschakeld. Ik ben in één keer gestopt na een paar maanden omdat niemand meer wist wie ik was. Ik had een arbeidsgeschil na ziekte. Slechte reintegratie ik kreeg een bureau om 8 uur naar de muur te staren terwijl ik ernstige lichamelijke klachten had opgelopen. Daar werd ik letterlijk gek van en b[lees meer...]egon te malen toen kreeg ik dit van de huisarts dat helpt dus wel als je levenloos en gedachtenloos voor je uit wilt staren de hele dag. Ik heb nu de hele dag gepiep in mijn hoofd. Dit is geen oplossing en heeft er bij mij voor gezorgd dat ik mezelf helemaal niet meer tegen mijn werkgever/bedrijfsarts kon verdedigen. FNV en Bedrijfsarts stelde voor dat ik een contractje tekende voor mijn ontslag ik heb geluk gehad dat arbeidsdeskundige en reintegratie coach mij hiervoor behoeden anders was ik alles kwijt inclusief mijn gedachten. Psycholoog vond het wel positief dat ik van mijn negative gedachten jegens mijn werkgever af was( Zijn deze mensen gek of ik ?)

23-05-2023 | Vrouw | 51
quetiapine (25mg)
Onrust
Ik sliep erg slecht en mijn huisarts stelde voor Qutiapine te nemen. Ik heb het al met al 3 jaar gebruikt en nu ik gestopt ben zie ik pas het verschil. Ondanks dat ik er goed door sliep was ik prikkelbaar emotioneler , kort lontje en kreeg hartkloppingen op het laatst . Ben me toen meer gaan verdiepen in dit medicijn en ben geschrokken. Ben van heel tablet naar een half ta[lees meer...]blet gegaan toen een kwart tablet. Slapen ging moeilijk maar wilde er doorheen omdat het eigenlijk afgeraden wordt voor slapen omdat het een anti psychotisch middel is zen mijn mankeerde niks. Achteraf gezien veranderde het mij wel. Nu sinds paar weken gestopt en voel mij weer zoals ik was. Niet meer geprikkeld meer kunnen hebben. Voor het slapen heb ik iets homeopathisch genomen en dat gaat goed. Na stoppen wel licht in mijn hoofd en duizelig. Achteraf gezien is het troep !

04-02-2023 | Vrouw | 52
quetiapine (12,5)
Onrust
Ik kreeg quitiapine 25 mg via psychiater voor te slapen na jaren nauwelijks slapen en doorgaan en uiteindelijk burn-out. Ik was en ben er zo blij mee. Niks hielp bij mij, Oxazepam en temazepam helpt tijdelijk dus daar was ik mee gestopt. Alles geprobeerd…mediteren en allerhande oefeningen en gewoonten. Ik gebruik nu 2 jaar dit middel en slaap weer heerlijk. Je valt er bi[lees meer...]nnen een half uur mee in slaap en als je wakker wordt tussendoor val je weer terug in slaap. Voor mij een wondermiddel. Ik weet dat het off label niet voorgeschreven mag worden ivm te weinig info. Wetenschappelijk over de effecten op langer termijn. Daarom blijf ik zoekende naar andere opLossingen. Momenteel heb ik kunnen afbouwen naar 12,5 mg omdat ik ernaast nog 4 druppels CBD olie 25% erbij inneem. Op deze manier ga ik proberen straks af te bouwen naar 6,25 en wie weet te stoppen. Echter niet slapen is voor mij geen optie meer. Dus ik stop alleen als ik ander alternatief heb. ik wil niet meer meemaken wat ik heb meegemaakt. Totale uitputting. slaapproblemen worden onderschat en weg gezet als vervelend maar niet ernstig. Dat vind ik zelf betreurenswaardig.

17-01-2023 | Vrouw | 60
quetiapine (25)
Onrust
Door N.A.H(. Harde klappen op mijn hoofd)heb ik veel onrust. Alle geluiden komen erg hard binnen. Hierdoor raakt ik oververmoeid. Het gevolg daarvan raak je snel geïrriteerd en dat druk ik mij zacht uit.Ook in de nachten deze onrust. Begonnen met 12,5 mg voor de nacht. Dat werkte niet. De dosering verhoogd naar 25 mg, dat was een verademing. Ik werd mijzelf weer, kreeg oo[lees meer...]k weer rust. Ik heb mijn leven weer terug van voor het ongeval. Totaal geen bijwerkingen ervaren.

25-06-2021 | Vrouw | 61
quetiapine (12,5)
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

30-04-2022 | Vrouw | 70
quetiapine (6.25)
Onrust
Na afbouwen van jarenlang seroxat gebruik werd ik na drie maanden geconfronteerd met het niet meer spontaan in slaap vallen. De psychiater gaf mij quetiapine 6.25 mg wat me wel hielp met het in slaap vallen, maar mij ook een heel duf hoofd gaf. Ben mezelf gaan uitputten om weer spontaan in slaap te vallen. Dat is me gelukt. In het begin met zo’n uur of vier, vijf. Na e[lees meer...]en aantal maanden slaap ik nu 7 a 8 uur. Ben er erg gelukkig mee . Zonder medicatie in slaap te vallen was een enorme vooruitgang in het dagelijks leven. Ik moet wel meteen als ik de slaap voel aankomen , mijn bed in duiken. Als ik te lang wacht blijf ik wakker. Maar ja, als dat alles is. Heb het er graag voor over. Helaas merk ik wel dat mijn hersens veranderd zijn door jarenlang gebruik van seroxat. Gevaarlijk middel!

31-12-2022 | Man | 98
quetiapine (25mg)