Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Bij  OnrustX

Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

17-01-2023 | Vrouw | 60
quetiapine (25)
Onrust
Door N.A.H(. Harde klappen op mijn hoofd)heb ik veel onrust. Alle geluiden komen erg hard binnen. Hierdoor raakt ik oververmoeid. Het gevolg daarvan raak je snel geïrriteerd en dat druk ik mij zacht uit.Ook in de nachten deze onrust. Begonnen met 12,5 mg voor de nacht. Dat werkte niet. De dosering verhoogd naar 25 mg, dat was een verademing. Ik werd mijzelf weer, kreeg oo[lees meer...]k weer rust. Ik heb mijn leven weer terug van voor het ongeval. Totaal geen bijwerkingen ervaren.

18-12-2022 | Vrouw | 36
quetiapine (100mg)
Onrust
Ik ben ondertussen al 2 jaar dit middel aan het gebruiken en het doet zijn werk. Ik ben begonnen met oxazepam voor het slapen maar dat werkte op gegeven moment voor mij niet. Snel daarna kreeg ik dus door slaap tekort en enorme druk op het werk burn out/paniekaanvallen/migraine/ totale onrust. Na lang zoeken wat bij mij paste qua medicijnen,kreeg ik uiteindelijk advies om [lees meer...]quetiapine 25mg te proberen. Werkt goed voor rust en voor slapen en mijn handen trillen niet meer bij het stress. Ik vind het jammer om te lezen dat sommige mensen hier roepen dat het middel verboden zou moeten zijn,als het bij ene niet past en andere vind zijn rust erin dan is het prima zo. Ik ben enorm blij dat het wel bestaat en veel mensen baat bij hebben. Wat betreft aankomen dat ligt totaal aan eigen lijf(bouw),eetpatroon en hoeveel er bij bewogen wordt. Ik ben zelf max 7kg bijgekomen in 2 jaar tijd. Maar ik doe niks aan sporten en zit veel en eet wat ik lekker vind en hoe laat ik wil. Dus helemaal afhankelijk van persoon zelf.

23-04-2022 | Man | 25
quetiapine (12mg)
Onrust
Wegens ptss en een angststoornis deze medicatid gekregen 12.5 mg dit werkt super als ik naar bed ga slaap ik vrij snel en als ik wakker word duurt het ook maar 5 minuten voor ik weer inslaap wat voorheen wel anderhalf uur kon duren dus een super middel alleen het vele honger hebben en aankomen is wat minder maarja niet slapen word je ook geen beter mens van

24-02-2022 | Man | 16
quetiapine (12,5)
Onrust
ik sliep heel slecht en had stress , ik had veel nachtmerries waar ik van wakkerschrok en niet meer door kon slapen door dit medicijn krijg ik geen nachtmerries meer en wordt ik heel ontspannen wakker , echt een lifesafer !!

28-09-2021 | Vrouw | 36
quetiapine (25mg)
Onrust
Jaren slecht slapen en veel hoofdpijn Nu elke nacht 5 mg en slaap heerlijk. Neem ik het een nacht niet in dan meteen vijf x wakker

19-07-2021 | Vrouw | 43
quetiapine (12.5mg)
Onrust
Heb dit middel ongeveer een half jaar gebruikt voor het slapen. Werkt super. Sliep door overgang en burnout heel slecht. Ben heel tevreden over dit medicijn. Inmiddels sinds enkele weken gestopt en geen ontwenning. Als het nodig is zou ik het zo weer gebruiken. Jammer genoeg worden er alleen maar negatieve dingen over verteld dus wou mijn positieve ervaring ook laten weten[lees meer...].

25-06-2021 | Vrouw | 61
quetiapine (12,5)
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

09-06-2021 | Man | 30
quetiapine (25mg)
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^