Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

25-09-2022 | Man | 52
quetiapine (900mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik heb een schizoaffectieve stoornis . wanneer ik stress krijg manifesteerd mijn aandoening zich aan de oppervlakte wat best vervelend kan zijn. Daglicht voelt te sterk aan en ben ook zeer gevoelig aan lawaai , en dat kan vanalles zijn. Bvb , als er een ambulance met gierende sirènes voorbij rijdt dan is dat heel erg pijnlijk en hou mijn handen op mijn oren .. maar ook op[lees meer...] restaurant waar je alle messen en vorken hoort knetteren kan heel vervelend en stresserend zijn , zo vervelend dat ik daardoor gewoon wegloop. Naarmate ik stress word een stem in mijn hoofd ook steeds harder en harder tot het niet meer is uit te staan . ( dit is maar een kleine samenvatting want er is veel meer ). dit leidt dan tot isolatie , met andere woorden , sluit ik me op en praat soms een hele dag met niemand als het niet goed gaat ! Veelal kom ik het liefst buiten als het donker is en er minder prikkels zijn.

11-12-2016 | Man | 31
quetiapine (300mg)
Schizoaffectieve stoornis
Zeer goede ervaring met Seroquel / Quetiapine. Ik slik 300mg voor mijn schizoaffectieve stoornis / bipolair type. Het gaat zelfs zó goed, dat ik mijn stemmingsstabilisator (Depakine) volledig mag afbouwen!! En Diazepam heb ik ook niet vaak meer nodig tegen angsten. Dit, terwijl ik een jaar geleden nog gedwongen met een iBS was opgenomen vanwege een psychose. Heb ook nog 2 [lees meer...]angst / paniekstoornissen en de angst en paniekaanvallen zijn ook veel minder geworden. Ook minder piekeren! Heb voorheen Abilify, Orap, Haldol, Risperdal, Dipiperon gehad. Allen niks! Ook Abilify Maintena gehad. Werkte niet. Daardoor werd ik gedwongen opgenomen!

10-01-2024 | Vrouw | 51
quetiapine (200mg)
Schizoaffectieve stoornis
Omdat na 23 jaar m'n nieren lijden onder de lithium, nu aan het afbouwen en vervangen door Seroquel. Heel blij mee! Ik bouw geleidelijk af en neem geleidelijk meer Seroquel. Ik denk te eindigen met 400mg langwerkende seroquel en dus 0,0 lithium. FIJN :)