Quetiapine

quetiapine

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

01-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

Net als veel anderen hier krijg ook ik Quetiapine voorgeschreven om te slapen. Met 2 tabletten van 25mg slaap ik 5 van de 7 nachten na een uurtje rustig in. Als het slapen in een stijgende lijn voort blijft zetten zoals de afgelopen weken hoop ik af te mogen bouwen. Er zijn hier wat reacties over off label gebruik of überhaupt het gebruik van antipsychotica in zijn algemee[lees meer...]nheid, maar het langere tijd niet kunnen slapen is ook funest voor je gezondheid. Iedereen hier zou graag zonder medicatie willen, maar soms heb je even geen keuze.
28-02-2018

Quetiapine (quetiapine)

Lees dat t voor psychoses is ofzo nou ik heb ze gekregen om te kunnen slapen en ze werken super. Je moet wel in bed gaan liggen als je ze hebt ingenomen en proberen te gaan slapen. Anders word je wel raar van de tabletten ja.. maar heb nergens last van als je gewoon gaat slapen. Sochtends alleen beetje duf maar dat is zo over.
19-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

In combinatie met 10 Mg diazepam zijn er nu nachten waarin ik kan slapen!!
13-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

Stop ermee. ... Nooit meer. Ben op 3 maanden 14 kg bijgekomen en s nachts wakker worden en ontzettend veel behoefte aan suiker. Nooit een suiker freak geweest, nu extreem.
14-02-2017

Quetiapine (quetiapine)

Ik kon niet meer slapen met Oxazepam, Temazepam of Zopiclon, maar kreeg nu van de psychiater Quetiapine. Dit werkt zeer goed.
07-10-2016

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb al jaren een slaapprobleem, heb de sterkste middelen gebruikt, zelfs een dormicum werkte niet, ook niet in combinatie met heel veel alcohol. Sinds ik de laagste dosering gebruik, niet dagelijks, gaat de slaap prima. Neem een halve tablet en en een uur later slaap ik en ben de volgende dag redelijk fris wakker. Af en toe gebruik ik nog alcohol, maar dat tast de werki[lees meer...]ng niet aan. Had ik het medicijn maar veel eerder genomen in plaats van echte antidepressiva.
18-08-2016

Quetiapine (quetiapine)

Op advies van de psychotherapeut en in overleg met de psychiater met dit medicijn begonnen ivm ernstige slapeloosheid. Slaperigheid is een bijwerking van dit medicijn, vanwege deze bijwerking dit medicijn dus gaan gebruiken in een lage dosering. Werkt goed, geen andere bijwerkingen. Het medicijn is primair bedoeld tegen psychose, maar daar heb ik geen last van.
17-05-2016

Quetiapine (quetiapine)

ik gebruik dit medicijn al een aantal jaren. 25mg, tot volle tevredenheid. heb het voorgeschreven gekregen voor inslaapproblemen en ik moet zeggen heb daar dus geen last meer van. Al vanaf m'n pubertijd loop ik te stoeien met het slapen.....altijd veel te laat (ben nu 45). Alsof mijn biologische klok te laat stond. (met de daarbij behorende problemen...verslapen en zo). Ik[lees meer...] merk wel dat ik er erg aan gewend ben geworden, had een poosje terug een stopweek ingelast en sliep toen erg oppervlakkig. (en natuurlijk ook weer laat kunnen inslapen 8-( , maar voor de rest normaal functioneren en geen enge dingen of zo. ook slik ik geen hele, maar een halve (precies goed). Ik word dan net moe genoeg om lekker te kunnen gaan slapen en overdag niet suf ofzo. Vraag me alleen af wat het effect op lange termijn is op het lichaam of de geest. groetjes Jo

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum