quetiapine

Onrust (26 meningen)
Psychische klachten (13 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

05-02-2021 | Vrouw | 23
quetiapine (25mg)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik Niet kon slapen door onrust. Ik lag veel te piekeren. Ik slik 1x 25 mg een uur voor het slapen gaan. Merk steeds minder van die slaperigheid en het duf worden. De eerste paar keren merkte ik het heftiger. Ondanks dat het niet eng is ofzo. Nu merk ik steeds minder van de bijwerkingen. Ik val er sneller mee in slaap. Ik heb nu s[lees meer...]inds een aantal weken een lichte vorm van tinnitus. Daardoor merkte ik dat ik weer angstig was vooral in de nachten en niet kon slapen. Nu slik ik 1x de 25mg weer en gaat het slapen weer goed. Nog steeds weinig last van bijwerkingen. Ik merk als ik in de nacht wakker wordt dat mijn lichaam gewoon niet in staat meer is om te vechten. Iets wat ik wel deed. Ik draai nu gewoon om en mijn lichaam laat me toe te rusten en weer in slaap te vallen. Dus dat is voor de nachten erg fijn. De dagen kom ik prima door. De tinnitus is bij mij goed te maskeren. Het geeft me nu meer rust nu ik dit slik voor de nachten. Ik snap wel dat je me waarschijnlijk niet wakker kan bellen snachts voor noodgevallen. Want je bent toch een beetje rozig en je reactie neemt wat af. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Ik sta smorgens niet moe op maar ben redelijk uitgerust en kan dan ook wel gewoon autorijden. Ik wil binnenkort wel gaan kijken of ik naar 12.5 mg kan gaan en kan gaan afbouwen. Ik was eigenlijk voor corona altijd een goede slaper dus wil uiteindelijk het weer zelf doen. Maar dat gaat me wel lukken als de corona voorbij is en ik weer kan werken en weer mijn ding kan gaan doen. Voor nu prima en heb ik rust. Zou het middel wel aanraden.

22-08-2022 | Vrouw | 30
quetiapine (50mg)
Na mijn bevalling slapeloosheid gekregen. Daarna bergafwaarts, angstaanvallen, paniekaanvallen etc. Antidepressiva gekregen en lorazepam voor slapen. Na poosje overgestapt op quetiapine voor slapen. De verhalen hier maakten me bang, maar ik sliep direct en daardoor heb ik in 7 maanden de rust kunnen hervinden om proberen af te bouwen. En dat is in 2 weken gelukt. Ik [lees meer...]slikte 50mg.. en ben telkens stapjes lager gegaan totdat dat goed voelde. Als het een nacht niet goed ging de nacht erna wat rust ingebouwd door meer te slikken. Dat is maar 1 keer gebeurd. De eerste nacht zonder ging slecht. Tot 4u snachts wakker, en daarna slecht geslapen. Maar ik sliep wel (en dat was nier voor te stellen voor mij). Toen wel doorgezet om weer direct zonder te proberen, zodat ik wel lekker moe was voor nacht 2..Tweede nacht ging prima, wel veel wakker. En derde nacht nog beter. Tijdens afbouwen niet slapen overdag! En vaste tijden naar bed en eruit. Niet 9 uur of meer gaan slapen ofzo. Je moet natuurlijk wel beetje moe zijn. Succes allen, mij heeft het echt geholpen.

31-10-2021 | Vrouw | 30
quetiapine (50mg)
Ik kreeg quetiapine omdat ik door mijn postnatale depressie en gespannenheid niet meer kon slapen. Het helpt mij om weer wat slaap te pakken (5-7 uur per nacht). Ik slik nu 75 mg hopelijk kan ik over wat weken afbouwen. Ik merk weinig van bijwerkingen behalve een droge mond en droge ogen, ik merk geen toegenomen eetlust.

20-06-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (225mg)
Ik ben het gaan gebruiken voor slapeloosheid. Ooit begonnen met 25 mg en zit nu weer op 225mg In combinatie met 100ng topiramaat en 50mg oxazepam voor het slapen. Toch gaat het slapen nog steeds niet altijd goed. Ik heb ook eerder de retard gehad. Dat werkte voor even maar daarna kreeg ik meer last van lusteloosheid. Toch twijfel ik nu over de medicijnen, nadat ik[lees meer...] ze genomen heb word ik wel iets rustiger maar overdag ben ik. Enorm down, onrustig, suïcidaal.. Wat niet perse door de medicatie hoeft te komen. Maar wat ik ook niet geheel uitsluit dat het daardoor wordt versterkt

04-04-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (25)
Doordat ik door een angststoornis crash kan ik niet meer slapen. Quetiapine helpt goed om te slapen. Ik gebruik het alleen in tijden van crisis. Pas wel op met dit gebruik. Het dempt natuurlijk voorkomende stoffen in de hersenen vooral dopamine en serotonine, deze zijn verantwoordelijk voor je stemming. Ik ben mezelf kwijt geraakt hierdoor. Ik ben er licht depressief van g[lees meer...]eworden. Gebruik nu citalopram voor mijn angststoornis maar ook om de serotonine een boost te geven. Hoop snel mezelf weer terug te vinden. Mijn advies is gebruik het alleen als je echt niet anders kunt. Ik heb 1 maand 25 gebruikt en daarna 2 maanden 12,5. Nu ben ik er mee gestopt en het slapen gaat weer goed.

19-07-2020 | Man | 31
quetiapine (100mg)
Deze medicatie gekregen na een korte ziekenhuisopname door heel erge onrust in mijn hoofd en slapeloosheid. Ik ken Seroquel van vroeger als slaaptablet. Dit is begonnen als aanvullende medicatie op mijn escitalopram en als noodmedicatie voor erge onrust, niet meer kunnen stoppen met malen en opdringerige gedachten. Deze medicatie is voor mij nu nog een zwaard dat[lees meer...] aan twee kanten snijdt. Het heeft me in het ziekenhuis weer een paar rustige nachten gegeven maar nu is de onrust toch weer terug. De bijwerkingen zijn nu een afvlakking van gevoel en een enorm draaiduizelig gevoel met extra angsten. Ik reageer heel heftig op de start van dit medicijn. Het idee van deze medicatie is om even een moeilijke tijd door te komen en hopen dat het stemmings stabiliserend gaat werken . Ik heb nog overleg welke kant deze medicatie op gaat. Maar voor nu is het uitzitten denk ik? Ik kan dit medicijn nog lastig beoordelen wat betreft mijn eigen klachten zijn en wat de bijwerkingen van deze medicatie doen. 1 ding is zeker deze medicatie laat me duidelijk anders voelen , alleen is dat nu nog niet de gewenste manier. Zijn er mensen die ook erg zombie , afgevlakt waren in het begin? Of levensechte dromen, soms droom ik normaal maar het kan ook zo zijn dat ik enorm verwarrende en erg ontregelende helse nachtmerries kan hebben. Ook heb ik slaapverlamming gehad met hallucinaties. Ik zoek mensen die hun ervaring kunnen delen met mij en of dit medicijn uiteindelijk stemmingsregulerend is gaan werken. En of er mensen zijn bij wie de bijwerkingen uiteindelijk af zijn gezwakt. Ook kan ik overdag nog niet functioneren en lijk ik wel een beetje verlamd en draaiduizelig

26-04-2021 | Vrouw | 35
quetiapine (25mg)
Omdat ik vanwege PMDD soms last heb van slapeloosheid heb ik dit voorgeschreven gekregen. Dit schijnt niet verslavend te zijn, namelijk. Ik merk dat ik heel slecht reageer op dit medicijn. Ik word er heel erg duf van en daarnaast ook erg somber en nergens toe in staat. Dit effect houdt ongeveer 16 tot 18 uur aan, zelfs bij de laagste dosering mogelijk. Dit doet het hele[lees meer...] effect van een nacht goed doorslapen weer teniet. Daarnaast heb ik ook last van droge mond en droge ogen als ik dit medicijn heb gebruikt. Ik zou het dus zeker niet aanraden als je het voorgeschreven krijgt bij PMDD.

30-06-2020 | Man | 41
quetiapine (50mg)
Na een halfjaar lang aan de opiaten te hebben gezeten doordat ik ernstige pijn had als gevolg van een tumor die mijn wervel had gebroken is mijn natuurlijk slaapritme klaarblijkelijk verstoord. Geen enkel middel hielp mij om te slapen en ik kreeg quetiapine voorgeschreven omdat het me suf zou maken. De eerste nachten sliep ik daadwerkelijk, maar voelde al snel een waas [lees meer...]over me heen komen en was overdag erg onrustig en zelfs angstig. Inslapen werd al snel moeilijker. Ik kreeg een oncontroleerbare drang om mijn ledematen te bewegen en dat leek wel een spasme. Ik ging vaak even in de woonkamer zitten 's nachts om maar niet in bed te blijven rollen, maar voelde me daar ook totaal niet meer op mijn gemak. Ik viel pas na uren ongemak in slaap en was de volgende ochtend niet in staat om mijn ogen open te krijgen en niet vooruit te branden. Uiteindelijk voelde ik mezelf een ander mens worden... Ik werd neerslachtig, kreeg sombere gedachten en reageerde gewoon niet als mijn partner tegen me begon te praten. Ook begon ik suïcidale gedachten te krijgen en dat had ik voorheen absoluut niet. Ik ben net hersteld van kanker en ben dankbaar dat ik mag leven. Ik ben ik overleg gestopt en binnen een dag heb ik het gevoel dat ik weer leef en voel me weer normaler. Het is voor mij echt onvoorstelbaar dat dit middel zoiets kan veroorzaken. Mijn hartslag was ook behoorlijk onrustig en na wat speurwerk op internet is het al snel duidelijk dat dit middel door de jaren heen toch al behoorlijk vaak in opspraak is geweest. Mijn tip is om echt kritisch te zijn als een arts het middel suggereert. Ook in lage doseringen.

04-11-2021 | Man | 44
quetiapine (50mg)
Ik gebruikte tot ongeveer 3 weken geleden Citalopram tegen depressie en angststoornissen. Dat werkte prima, maar ik had toch regelmatig last van paniekaanvallen. Die had ik voorheen al, maar het was juist de bedoeling dat het ergste wel zou verdwijnen door dit medicijn. Dus ik kreeg een nieuwe antidepressiva, genaamd Bupropion. Helaas kreeg ik hierdoor last van slapelooshe[lees meer...]id. 3 weken lang alleen maar naar het plafond liggen staren. En dat had een negatieve invloed op de antidepressiva. Eergisteren kreeg ik Quetiapine voorgeschreven en ik was meteen enthousiast. Ik had het alleen te vroeg ingenomen. Na het eten al. Dus ik was de hele avond eigenlijk heel moe. Toen ik op bed lag, was ik dan ook direct helemaal vertrokken en heb ik echt heerlijk geslapen. Wel heb ik het idee dat Quetiapine de Bupropion versterkt. Ik had door Bupropion al last van duizelingen maar sinds eergisteren zijn deze duizelingen alleen maar erger geworden. Even aankijken maar.

01-03-2022 | Vrouw | 45
quetiapine (25mg)
Afgelopen zomer ook 2 maanden Quetiapine 50 mg geslikt, vanwege slapeloosheid door een overspannenheid met veel angst. Toen heeft het goed geholpen (8 uur slaap per nacht) had ik weinig last van bijwerkingen en na 2 maanden afgebouwd. Half januari opnieuw met dit middel gestart en een hele andere, zeer negatieve ervaring. Twee weken lang last gehad van enorm zweetaanvall[lees meer...]en en paniek s nachts en overdag enorm somber. Slapen doe ik er veel minder goed op dan afgelopen zomer. Raar toch dat een zelfde middel zo verschillend kan uitpakken in gebruik.

27-10-2021 | Vrouw | 45
quetiapine (50mg)
Door een burn-out is m’n zenuwstelsel helemaal over z’n toeren geraakt. Ik kreeg last van paniekaanvallen en enorme angst. Kon daardoor niet totaal meer slapen. Huisarts wilde liever geen benzo geven en stelde voor eerst quetiapine uit te proberen als slaapmiddel. Dat heeft mij heel goed geholpen. Op 50 mg sliep ik minstens 8 uur aan 1 stuk door. Wel de volgende ochtend la[lees meer...]st van enorme vermoeidheid/dufheid en wazig zien, maar dat trok in de loop van de dag bij. Heb dit middel 2 maanden gebruikt, daarna afgebouwd naar 25 mg. Dit afbouwen gaf zo’n 4 nachten slecht slapen en daarna ging het weer beter. Twee weken daarna helemaal gestopt (weer zo’n 4 nachten slecht geslapen) en sindsdien slaap ik weer prima zonder dit middel. Het heeft mij in deze periode zeker goed geholpen!

30-12-2020 | Vrouw | 47
quetiapine (6,25)
Middel is erg prettig in gebruik. Ik krijg het voor slapeloosheid en gebruikt nu 6,25 mg. Het duurt ruim 2 uur voordat het werkt maar kan dan paar uur prima slapen. Heel blij mee.

18-02-2021 | Vrouw | 50
quetiapine (25)
Jaren slecht slapen, vaak wakker worden....allerhande middelen geprobeerd maar door verslavend effect weer gestopt. Allerhande oefeningen gedaan mbt slapen etc. Door jaren van slapeloosheid een burn out gekregen in combinatie met een gegeneraliseerde angststoornis met beheersbare waangedachten. gestart met citalopram en quitiapine 25 Mg. voor de nacht. Bij aanvang hef[lees meer...]tige lichamelijke reactie...angst....onrust. Na paar dagen is dit gevoel weg en slaap ik er rustig op in en slaap door. als ik wakker wordt kan ik gelijk weer inslapen. De onrust en angst en piekeren in de nacht waardoor ik gespannen in bed lag is weg. Het middel is niet verslavend. Ik ben er dus heel erg blij mee. Ik ben eindelijk bij aan het komen...

14-10-2020 | Man | 51
quetiapine (25mg)
Ik gebruik nu een zeer lage dosis van 1 tablet van 12,5 mg per dag een uur voor het slapengaan. Ik slaap daar ongeveer 6 uur op en wordt soms in de nacht 1 keer wakker maar slaap dan snel weer in. Ik heb op advies van mijn behandelaar begonnen omdat oxazepam geen effect meer had en we de dosis daarvan niet wilde verhogen. Ik ben in oktober 2019 begonnen met een dagelijks[lees meer...]e dosis van 50 mg. Dat is in juni 2020 verlaagd naar 25 mg per dag en in augustus verlaagd naar 12,5 mg. Dit wil ik voorlopig zo laten. De dosis is voor dit medicijn nu heel erg laag en de bijwerkingen zijn met deze dosis te verwaarlozen. Ik ben blij met dit medicijn en met name de lage dosis die ik nu gebruik.

09-09-2020 | Vrouw | 54
quetiapine (25)
Ik kreeg het om te slapen 75 mg daarbij 30 mg lerivon....ik werd met de dag depressiever...beginnen afbouwen...deze nacht niets genomen...toch vrij goed geslapen...nu voel mij wel opgejaagt en zweten....hoelang zou dit duren

04-12-2020 | Man | 55
quetiapine (100)
Wondermiddel ik slaap gewoon weer 6 uur achter elkaar geen last van bijwerkingen

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum