quetiapine

Onrust (11 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

03-06-2020 | Vrouw | 28
quetiapine (25mg)
Ik kreeg deze voor de onrust/ slapeloosheid. Het helpt voor geen meter en de bijwerkingen zijn heel heftig. Ik ben nu gelukkig aan het afbouwen maar daar ook veel last van. Misselijk, diarree, hartkloppingen, niet kunnen slapen. Ik zou dit spul nooit maar dan ook nooit aanraden. Ik werd hier veel zieker en angstiger van dan ik al was.

05-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!

04-05-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (150mg)
Neem 100 prothiaden 200 sulpride 150 mg quitapine 1 zolpidem ben de volgende dag suf loom lui

06-03-2020 | Vrouw | 19
quetiapine (25mg)
Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.

15-01-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (50mg)
Voorgeschreven door de psychiater omdat ik veel pieker in bed en moeite heb met slapen. Dit middel helpt goed voor het inslapen. Begonnen met 25mg, na een paar weken opgehoogd naar 50mg. Slaap hier fijn op en heb geen last van bijwerkingen de dag erna. In het begin alleen een beetje suffig 's ochtends. Als ik soms erg onrustig word overdag neem ik 25mg extra in. Werkt fij[lees meer...]n voor mij. Juiste dosering is wel belangrijk; bij een te hoge dosering word je extra suf de dag erna.

04-09-2019 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik was begonnen met 25 mg quetiapine omdat ik zeer slecht sliep en daardoor helemaal gek werd. 25 mg werkt fantastisch. Een tijdje na inname ben ik knockout en slaap ik aan 1 stuk door tot laaaat. Ik ben wel overgestapt naar 12.5 mg omdat ik van 25 mg heel duf bleef heel de dag, en heel moe. Alsof ik heel de dag nooit echt wakker wordt en ik merkte ook dat ik s avonds inee[lees meer...]ns super veel eetlust kreeg. 12.5 werkt ook heel goed!

31-08-2019 | Vrouw | 25
quetiapine (12,5)
Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt in een dosering van 12,5 MG tegen mijn slapeloosheid. Echter reageer ik heel heftig op dit medicijn en heb ik besloten vanwege de bijwerkingen te stoppen. Ik ben ontzettend moe en duf en dit trekt pas ‘s avonds weg. Iedere ochtend ben ik misselijk en heb ik amper eetlust. Ik ben in 1,5 week 3 KG afgevallen en de ergste bijwerking is gig[lees meer...]antische duizeligheid/zweverigheid waardoor ik amper de deur meer uit durf.

09-07-2019 | Vrouw | 37
quetiapine (25mg)
Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.

20-06-2019 | Vrouw | 48
quetiapine (25mg)
Begonnen op advies van psychiater als slaaptablet tijdens soort van burn out, ik viel wel in slaap maar elke nacht vanaf drie uur wakker en maar malen. 25 mg een uurtje voor het slapen en ik slaap weer door, nog steeds.. Ik wil niet meer anders, totaal geen bijwerkingen en heb smorgens nergens last van.

11-06-2019 | Vrouw | 25
quetiapine (25mg)
Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.

26-03-2019 | Vrouw | 54
quetiapine (25mg)
Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.

07-02-2019 | Vrouw | 60
quetiapine (25mg)
Geen bijwerkingen lage inname max 3x per week 25 mg wel op tijd innemen zodat je ZEKER 8 uur kunt slapen. Gebruik soms een lagere dosering door het doormidden snijden(knippen)van tablet werkt bij mij ook prima.( op advies van mijn psychiater) Neem het in wanneer ik last heb van slapeloosheid en depressieve klachten zorgt er bij mij voor dat ik uitgerust ben en daardo[lees meer...]or sterker om het leven aan te kunnen.

03-01-2019 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Een positieve notie voor degene die samen met velen van ons de eenzame tocht op het internet aan is gegaan zoekende naar een oplossing.. Jarenlang sliep ik beroerd. Inslapen ging nauwelijks. Ik lag uren wakker met paniekaanvallen. Dit resulteerde onder andere in angststoornissen, depressie en verslaving aan allerlei middelen en alcohol. Uiteraard hielp dat niet. Ook aller[lees meer...]lei medicatie geprobeerd zoals Zolpidem, Dormicum/midazolam en twee soorten antidepressiva. Uiteindelijk ben ik tevreden met Quetiapine 25mg voor het slapen gaan, bij veel spanning 50mg. Ik ben kalmer en sta weer iets normaler in het leven. Een levensreddend voor mij dit middel. Veel succes met zoeken en houd hoop, ik geloof dat er ook voor jou een geschikt medicijn (samen met therapie!!!) is om weer op te kunnen bloeien en uiteindelijk mogelijk weer zonder!

13-11-2018 | Vrouw | 56
quetiapine (50mg)
Ik heb dit middel van een Psychiater gekregen toen ik een maand opgenomen was met zeer zware burnout. Ik kon totaal niet meer slapen en was erg gespannen angstig, wat elkaar versterkte als in een visieuze cirkel. Ik kreeg gelijk 100 mg en was daar zeer stoned en relaxed van en kon er langzaam aan weer beetje bij beetje meer van slapen. Daarbij kreeg ik Sertraline 100 mg. B[lees meer...]eiden slik ik nu nog steeds en zonder klachten of bijwerkingen. Maar...sinds twee jaar heb ik ze gehalveerd dus nu nog 500 miligram van beiden. De ene slik ik in de ochtend de Seroquel in de avond. Een uurtje voor het slapen gaan maakt het zeer slaperig. Doorslapen doe ik nooit maar lig ook niet meer lang wakker, een uitzondering daargelaten. Seroquel kan soms ook flink duizeligheid geven dus let op voor vallen e.d. In het begin kun je er aardig stoned en dronken van worden (moeite met praten enzo) maar bij mij zijn de bijwerkingen na een week of 8 zo goed als verdwenen. Nog steeds, na al die jaren zeer tevreden. Met de Sertraline zou ik graag stoppen maar dat is nog niet gelukt. Hoe het afwennen van Seroquel zal zijn ... geen idee, dat probeer ik nog niet. Naar een halve tablet is prima gelukt, misschien binnenkort naar een kwart :-)

24-08-2018 | Vrouw | 51
quetiapine (25mg)
Jarenlange steeds slechtere slaap. Soms maar 2 uur per nacht. Door rusteloosheid in burn-out helemaal kon ik uiteindelijk helemaal niet meer slapen. Wist niet dat oxazepam daar uiteindelijk juist slechte invloed op had. Nu quetiapine 25 Mg gekregen en afbouwen oxazepam. Na aanvankelijk twee drukke nachten met veel dromen bij de start met quetiapine nu eindelijk heerlijk sl[lees meer...]apen. Wat een verademing!! Waarom wisten we dit niet eerder. Geen dufheid en kater nadien. Duurt ruim uur voordat het werkt. Maar heerlijke rust in mijn lijf en hoofd. Ik voel me na een paar nachten slaap eindelijk weer mensch...

11-08-2018 | Vrouw | 59
quetiapine (12,5mg)
Na vele jaren erg slecht slapen heb ik eindelijk een medicijn gekregen dat werkt. Ik slaap redelijk makkelijk in nu en wordt nog wel wakker in de nacht maar slaap dan ook weer in. Ik ben er erg blij mee, mijn kwaliteit van leven is zoveel beter. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen en ben niet meer de hele dag doodmoe.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum