Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

28-07-2016 | Man | 35
Schizofrenie
Dit is een nepdiagnose bij mij geweest om mij valselijk in een inrichting te stoppen. Dit middel zorgt voor depressiviteit, zelfs voor normale vrolijke mensen en is ook aantoonbaar gevaarlijk op korte termijn m.b.t. zelfdoding en bewust zijn veranderend op de korte en lange termijn. Risperdal is volgens Finse wetenschappelijke middelen al dodelijk, samen met Seroquel en du[lees meer...]s niet aan te raden. Tegen de producent Johnsen en Johnsen in Amerika lopen er door diverse Amerikaanse staten al miljoenen claims, vanwege het verzwijgen van de gevaarlijke en dodelijke middelen. Dit middel moet in Nederland verboden worden en wietolie kan de negatieve effecten na inzet van Risperdal als dwangmedicatie enigszins goed maken, maar men zal nooit meer herstellen van het gebruik van het vergif Risperdal.

09-07-2016 | Vrouw | 19
risperidon (4mg)
Psychische klachten

17-06-2016 | Man | 24
risperidon (0,5mg)
Medicijn gekregen tegen angstgedachtes, het haalde in het begin eventjes de gedachtes wat weg. Maar al snel kreeg ik barstende hoofdpijn, merkte dat mijn hersenen anders gingen staan (voor mijn gevoel), ook kon ik op den duur nog maar 2 uur per nacht slapen. Heb tot een jaar nadat ik van dit spul af ben gestapt nog hoofdpijn gehad en slapen doe ik nog steeds slecht. Echt w[lees meer...]aardeloos medicijn en gigantisch moeilijk om vanaf te komen. Mijn hele lichaam ging pijn doen, vibreren en stijf staan toen ik het ging afbouwen. En dat met zo'n lage dosering!

19-04-2016 | Vrouw | 30
Autisme
Bijwerkingen: verstopping (gebruik ik movicolon voor die ik neem met bubbelwater en citroen), in het begin droge mond maar dat is weggetrokken, gewichtstoename (houd ik onder controle met sporten en calorieën bijhouden met de app Fatsecret. tevens eet ik suikervrij, na een tijdje suikervrij gaat groente en fruit super lekker smaken). Met de risperdal heb ik meer overzicht,[lees meer...] en minder onrust, angst en vervelende gedachten.

05-04-2016 | Man | 20
Psychose
Heb al enkele jaren last van derealisatie door enkele psychoses, dus ik ging naar een psychiater. Deze stelde direct vast dat ik dus werkelijk derealisatie had en schreef me dit middel voor. Hij zei dat ik na enkele dagen reeds beterschap ging voelen en dat ik er snel door kon genezen... niet dus. Heb dit medicijn een week gepakt en voelde me de eerste dagen goed (placebo)[lees meer...]. Ik merkte direct enorm irriterende bijwerkingen; ik voelde me elke second zo slap als maar kan en ik had werkelijk niets van sperma bij ejaculatie (enorm beangstigend). Na enkele dagen begon het dus enorm te werken, maar ik voelde me er veel slechter van.. Mijn derealisatie werd extreem erger tijdens de dagen dat ik dit gebruikte en ik heb zelfs enkele (!) angstaanvallen gehad op deze enkele dagen dat ik het nam... Als iemand dit leest die het middel krijgt voor derealisatie en hetzelfde voelt na enkele dagen; stop er direct mee en vertel het aan je dokter. Ik ben er nu enkele dagen mee gestopt en alle bijwerkingen zijn, godzijdank, verdwenen. Ik voel me weer als ervoor, wat niet helemaal perfect is, en de angst is weer drastisch verminderd. Ik had zelfs een redelijk lage dosis gekregen om bijwerkingen te verminderen, maar uiteindelijk vond ik dit een enorm slecht medicijn.

23-12-2015 | Man | 35
risperidon (1mg)
Psychose
Dosering is eigenlijk 1,5 mg per dag, maar goed. Nu heb ik dit middel vorig jaar gebruikt voor aanhoudende last van herinneringen aan het verleden, wat geen psychose was, maar goed. Daarbij behoor ik tot het autistische spectrum volgens onderzoek. Effectiviteit was toen ook 0. Herinneringen bleven. Over geklaagd, uiteindelijk zelf gestopt. 3 maanden lang gevoeld alsof ik i[lees meer...]n een ander lichaam zat, vele klachten. Gebruik was een paar maanden. Dit jaar kreeg ik wel een psychose. Bij inname is de effectiviteit bij mij zo wat meteen, niet na een week zoals wordt gezegd, maar, bijwerkingen. Dit medicijn slaat werkelijk nergens op, als je het dat al kan noemen. Het is niet eens bekend hoe het exact werkt en toch wordt het toegediend. Mij een raadsel.

10-11-2015 | Man | 24
Psychische klachten
Veel te sterk. De kwaal moet het middel wel rechtvaardigen dit was voor mij veel te zwaar. Heb nu 800mg Seroquel in 1 gift in de avond, welke mij 100 keer beter bevalt dan 0.5mg dd (1x per dag eveneens) Risperdal. Geen XR Seroquel gewone normale Instant Release dus.

07-10-2015 | Vrouw | 47
Schizofrenie
Risperdal vind ik de grootste rotzooi onder de zon. Ik werd er precies een zombie van die niet meer helder denken kon en nergens geen reactie meer op gaf. Bah! 3 jaar lang mijn leven verpest.

29-07-2015 | Vrouw | 19
Psychose
Slik dit nu ongeveer 2 maanden. Ben er erg blij mee, mijn angst Is een stuk minder en ik word niet meer zo boos dat alles kapot moet. Psychotische klachten zijn een stuk minder. Er ging een wereld voor me open. Eerste 3 dagen ontzettend ziek geweest, hele erge migraine (voorheen nooit gehad) en bij elke stap voelde ik mijn maag omkeren. Na 3 dagen over en nu Is de enige b[lees meer...]ijwerking dat ik minimaal 14 uur slaap nodig heb op een dag.

30-06-2015 | Man | 57
risperidon (4mg)
Schizofrenie
LS, Een leven zonder medicatie lijkt niet mogelijk. Het wordt ook wel gebruikt boze 65+ ers er onder te houden. Het maakt je plat in je hoofd en dik in je buik. Botontkalking vind ik nog de ergste bijwerking.

27-06-2015 | Man | 8
Autisme
De klachten van mijn zoon namen ernstig toe!! Grote angsten, vreselijk traag, wiebelig, nachtmerries en verlatingsangst. Helaas was de psychiater vergeten te vertellen dat de angsten ook toe konden nemen ipv af. Bijna een jaar therapie weggegooid!

10-06-2015 | Man | 26
Psychose
Heeft mijn gedachten beter doen ordenen en mij uit mijn psychose geholpen. Zonder dit medicijn is het de vraag of ik er uit zou zijn gekomen. Het is ook belangrijk op tijd in te grijpen, anders lopen je hersens permament schade op. Voor de rest van je leven geheugen en concentratie problemen bijvoorbeeld. Schadelijker dan het medicijn zelf in ieder geval, het medicijn is o[lees meer...]p het moment van echter totaal niet prettig. Op het internet zie ik dan ook vaak dat veel mensen het medicijn als schuldige aanwijzen voor blijvende schade. Ik weet niet in hoeverre dit waar is, wat is eraan vooraf gegaan? Het stomme van een psychose is je hebt vaak zelf alleen niet door, dat je erin zit. Aan alles valt op dat moment een reden te koppelen, dat het allemaal normaal is en niet aan jezelf ligt. Met dit medicijn bereik je op een gegeven moment een drempel, waarbij je je realiseert wat er allemaal is gebeurt. Wanneer het aanslaat iig. Let wel op de bijwerkingen, vooral borstvorming bij dit medicijn. Zou als jongen zijnde eerst vragen naar een andere anti psychotica.

05-06-2015 | Man | 45
risperidon (2mg)
Ik heb depressies. Sliep al jaren slecht. Veel dwangneurotische gedachten. Van risperdal ging ik opeens goed slapen. Viel meteen als een blok in slaap met 2 mg (in de ochtend en in de avond 1 mg) Bijwerkingen: aanvankelijk obstipatie ( ging na een maand weer over), gebrek aan interesse in seks, gewichtstoename. Conditie kachelde stevig achteruit met Risperdal. Ook duizelig[lees meer...]heid met snel opstaan. Doet verder niet veel voor me. Ga er wellicht weer mee stoppen. Gebruik ernaast Efexor voor de depressieve klachten.

24-04-2015 | Vrouw | 34
Psychose
Na een psychose, 2 mg risperdal van de dokter gekregen. Werking is goed ik heb sindsdien geen waanideeen meer en hoor ook geen stemmen meer. De hallucinaties zijn ook veel minder geworden. Wel wat last van bijwerkingen gekregen met name rusteloosheid en onrust.

21-04-2015 | Man | 26
Schizofrenie
Ik zelf ben een jonge man van 26 jaar oud en slik risperidon nu al een langere tijd denk wel ruim vijf jaar. Ik merk vooral bij mezelf dat mijn volle bos haar steeds dunner aan het worden is, hoewel ik een lage dosis slik. Ik vind het gewoon vervelend dat ik eigenlijk best wel ijdel ben en het is voor mij gewoon echt vervelend dat mun haar aan het uitvallen is, misschien i[lees meer...]s het ouderdom maar vanuit zowel mijn moeders kant als die van mijn vader heeft iedereen zelfs op latere leeftijd nog een volle bos haar dus denk niet dat ik de erfelijkheid heb om kaal te worden, maar dat dit meer een bijwerking is van het langdurig slikken van dit medicijn. Verder gaat het best wel goed, ben stabiel, maak en schrijf veel eigen muziek, maar ook daarin merk ik dat mijn creativiteit toch wel wat beperkt is door de medicatie, ik zit er aan te denken om in overleg mun medicatie af te bouwen en helemaal te gaan stoppen, de mensen of in dit geval de psychiaters hebben er dan wel voor geleerd, maar ik en andere lotgenoten zijn de mensen die het moeten slikken althans dat is dan het beste en ik zie bijvoorbeeld dat een persoon die zonder medicatie vaak beter hersteld dan iemand met. Natuurlijk ben ik niet helemaal tegen het gebruik van medicatie maar vind het een lastig en persoonlijk onderwerp. Ik ben nu verder in mij herstel en ik heb nog wel een weg te gaan, maar ik vind zelf dat ik liever weer alles voel en dat mijn geest niet word onderdrukt dan iemand zijn die niet volledig mezelf is omdat mun geest is onderdrukt door chemische stoffen. Ik ben van een best wel hoge dosering gekomen en opzich vallen de bijwerkingen ook wel mee maar dat mijn haar en ook wel mij gedachte wereld zo stil is geworden maakt me zorgen. Ik denk natuurlijk wel dat iedereen denkt maar tijdens en voor mijn episodes had ik een zowat constante gedachte stroom, ik denk dat ik beter niet kan schrijven over de wanen en de realiteit die voor anderen geen realiteit is of ooit zou kunnen zijn maar het is gewoon een hele rare wereld die psychiatrie. Aanstaande vrijdag ga ik in gesprek om naar 2 mg te gaan hopelijk lukt dat en ik ga ook harde feiten mee nemen waarom bijna alle antipsychotica best wel slecht is en dan om nog maar te zwijgen over het langer termijn gebruik. MVG. Michel

16-02-2015 | Man | 28
Psychose
Heb dit middel 3 jaar gebruikt tegen rand psychose, ik voelde me extreem onrustig en halucineerde als ik mijn ogen dicht deed. de oorzaak van mijn ziekte was drugs lsd. ik ben in 3 jaar steeds nog aan het herstellen, het gaat moeizaam naast psychose heb ik nog hppd, derealisatie, depersonalisatie, depressie. de bijwerking zijn niet kunnen stil zitten en verminderde libido.[lees meer...] nu ben ik een bijna een maand gestopt dankzij drie maanden deanxit. ik ben steeds niet tevreden hoe het gaat, maar ik gebruik nu 2weken welbutrin 150mg, ik voel minder afgevlakte gevoelens begin precies terug te komen we zullen nog zien maar ik adviseer niemand ooit drugs te gebruiken. zeker geen trip drugs, want maakt je helemaal stuk voor dat je het weet.