Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

25-10-2013 | Man | 30
risperidon
Gebruik nu al 3 dagen risperidon 2 x daags 2 mg . Ik gebruik dit voor men ziekte borderline en agresiviteit en achterdocht en extreme jalouzie. Ik loop er enorm moe van en suf. En als ik opsta voel ik me een zombie. Wie heeft wat raad voor me ??

27-06-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Risperdal vanaf 1997 in de sterkte 4 mg. Ik heb er mijn HTS avond studie mee gehaald. Vanaf oktober 2008 gebruik ik er een stabilisator bij Depakine 1300mg. Dit werkt voor mij erg goed. Van 1997 tot 2008 had ik geen leven, ik bleef maar last houden van bepaalde herinneringen uit het verleden. Met de Depakine is het gestopt en kan ik dingen achter me laten

21-03-2013 | Vrouw | 39

10-02-2013 | Man | 28
risperidon
Sinds enkele weken heb ik mijn medicatie gebruik af moeten bouwen van de huisarts. Dit in verband met het gevaar op verslaving/gewenning. Dit heb ik een lange tijd moeten gebruiken om mijn psychopatische persoonlijkheidsstoornis, schizofrenie en PDD-NOS te kunnen onderdrukken. Bij mij leeft echter de angst om feit van fictie niet meer te kunnen onderscheiden en een gevaar[lees meer...] voor mijzelf of een ander te vormen. Om dit te voorkomen heb ik getracht andere huisartsenpraktijken te benaderen zodat ik daar wel serieus genomen zou worden vanwege de ernst van mijn situatie. Dit was echter zonder resultaat vanwege de royale patiëntenbestanden hier in de regio. Kortom, incompetente medici drijven hun patiënten letterlijk tot waanzin, de zwarte markt en tot nieuwswaardige delicten om eventuele verslaving te vermijden.......

30-12-2012 | Man | 40
Psychose
Sinds ik risperdal gebruik vloek ik niet meer kluidruchtig, noch politiek, noch religieus. en loop ik zelfs te fluiten en te zinger.

12-12-2012 | Man | 25
risperidon
Hallo iedereen, ik heb ernstige angsten en depressie gehad, het was zo ernstigs dat ik zelfs een pychose heb gekregen waarbij ik wanen had en hallucinaties zag. Ik heb telkens aan zelfmoord gedacht en ben na 2,5 maanden opgenomen geweest. Ik werkte niet mee met de behandeling en was te koppig. Ik was ervan overtuigd dat ik ect (electroconvulsietherapie) moest krijgen. [lees meer...]Medicijn heeft mijn hoofd rustiger gekregen (nog lang niet het gewenste), waarbij ik nog concentratieproblemen hebt.

02-12-2012 | Man | 48
Angst
ik ben pas begone met rispedal ik kan nog niet veel zeggen over de bij werkingen en of het helpt. gr anton

19-11-2012 | Man | 40
Psychose
Voor ik risperdal gebruikte was ik erg rebels. Nu heb ik een andere wereldvisie, maar ik weet niet welk wereldbeeld de juiste is

15-10-2012 | Vrouw | 17
risperidon
Tijdens het gebruik van Risperdal ha ik soms bijwerkingen zoals flauwvallen met (epileptische) schokken, dit was in combinatie met Promethazine, 100 mg. Toen ik ging stoppen met de Risperdal en de Promethazine had gebracht tot een half pilletje van 25 mg. had ik bijna geen last van enige bijwerkingen, het ging goed, ik had anderhalf pilletje waarvan elke twee weken een hal[lees meer...]ve af ging. Toen ik op 1. zat had ik soms wat last van angsten, maar niet erg storend, toen ik op een half zat waren die angsten flink verminderd maar voelde ik me wel wat depressief. Toen ik helemaal gestopt was toen was ik een week verder en toen kreeg ik ineens spierschokken in mijn rechter-arm en been. Soms ook de linkerkant. Totdat dit uitliep op ernstige epilepsie aanvallen die niet stopten (status epilepticus) Ik ben 2x opgenomen in het ziekenhuis en een keer is de HAP (huisartsenpost) gekomen. Ik had daarna medicatie gekregen tegen het schokken, als ik ze niet goed innam (qua tijd) dan kreeg ik zo'n aanval. Op een gegeven moment moest ik stoppen met de Valium (exacte naam weet ik zo niet) vanwege bijwerkingen van dat medicijn zoals incontinentie en flauwvallen waardoor ik een zware hersenschudding opliep. En toen heb ik verder geen aanvallen gehad, wel nog soms nog spierschokken, maar die zijn inmiddels over. Soms nog een schok na, dat wel. Maar als ik nu naar een bewegend beeld kijk, zoals gezichtsbedrog etc. dan val ik wel nog flauw.

11-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Ik gebruik risperdal nog niet zo lang, maar daarvoor gebruikte ik sisordinol en ik ben dlij dat ik daar vanaf ben

09-10-2012 | Man | 27
Bipolaire stoornis
Slik sinds september 4 mg Risperdal tegen psychoses en manie. Na 2 jaar 30mg Abilify kreeg ik toch last van doorbraak-verschijnselen, zoals dat heet. Maar Risperdal geeft als bijwerking dat het prolactine in je bloed verhoogt wordt. Mijn gehalte was ver boven de normale waarden. Daarom slik ik er nu weer 10mg Abilify naast. En die combi bevalt goed!

08-10-2012 | Man | 22
Stress
Gezien ik de laatste jaren ontzettend veel heb meegemaakt was ik bijna overspannen geraakt. Het begon eerst met slaap problemen en veel stress (angstig voor bepaalde situaties) waar ik eerste instantie Serequel kreeg,. Ik begon met 2x 25mg tot 2x 200mg, ik kon prima slapen en vaak lag ik dan ook 12 uur te slapen door deze medicijnen. Echter hielp dit niet voor de stress en[lees meer...] angstmomenten waarbij ik zo snel mogelijk van deze medicijn wou afkicken. Ik ben gestopt op de "cold turkey" manier in tegenstelling tot de advies van de Psychiater. Hierna heb ik Risperdal gekregen in de hoop om eindelijk is van die vreselijke stress en angstmomenten af te komen maar na paar dagen begon ik te merken dat dit averechts werkte. Ik werd ontzettend onrustig van deze medicijn, mijn benen hadden steeds gevoel dat het moest bewegen wat vooral vervelend was al ik wou gaan slapen. Ik merkte compleet niks van de "positieve" werkingen van Risperdal. Zodra ik weer even stopte met slikken ging het slapen weer prima en was ik niet onrustig, begon ik weer dan kreeg ik weer last van deze problemen. Ik heb besloten om ze ook niet meer te slikken en ga dus weer vragen om nieuwe medicijnen in de hoop dat ik is keertje de goede krijg.

30-09-2012 | Man | 22
Psychose
Wilde graag weten of er iemand ervaringen heeft met energiedrankjes bv RedBull in combinatie met Risperdal 2 mg 1x dgs.

13-09-2012 | Man | 16
Spierpijn
Ik gebruik dit medicijn omdat het moet van de dokter maar ze gelooft niet dat het door de Risperdal komt, maar toch wel elke keer als ik het in neem, dan over een paar uurtjes krijg ik erge spierpijn in mijn beide benen.

06-09-2012 | Vrouw | 20
Psychische klachten
Ik slikte deze medicatie tegen psychoses en de voorkoming hiervan. Ben op een lage dosis begonnen met het idee om op te bouwen. Heb al zveel geprobeerd maar niks sloeg aan, deze ook niet helaas. Kreeg er wel verschrikkelijke spierpijn in mijn rug en benen van. Dat was echt niet te harden. Ben daarom nu gestopt.

28-08-2012 | Man | 27
Psychose
Slik nu 2mg Risperidon omdat ik ondanks Abilify (30mg, het maximale) doorbraak verschijnselen had van psychotische en manische klachten. Slik het nu 3 dagen. Werd alleen de eerste ochtend erg duf. Verder (nog) geen bijwerkingen! Dit middel geeft me echt de rust die ik nodig heb!! Heb eerder Seroquel geslikt zonder resultaat. En Abilify slikte ik al jaren op het maximu[lees meer...]m, wat uiteindelijk eigenlijk al een half jaar niet meer optimaal werkte... Nu dus 2mg Risperdal en dat lijkt de juiste keus!!