Psychose (47 meningen)
Dementie (1 mening)
Hypomanie (0 meningen)

02-12-2012 | Man | 48
risperidon
ik ben pas begone met rispedal ik kan nog niet veel zeggen over de bij werkingen en of het helpt. gr anton

19-11-2012 | Man | 40
Psychose
Voor ik risperdal gebruikte was ik erg rebels. Nu heb ik een andere wereldvisie, maar ik weet niet welk wereldbeeld de juiste is

15-10-2012 | Vrouw | 17
risperidon
Tijdens het gebruik van Risperdal ha ik soms bijwerkingen zoals flauwvallen met (epileptische) schokken, dit was in combinatie met Promethazine, 100 mg. Toen ik ging stoppen met de Risperdal en de Promethazine had gebracht tot een half pilletje van 25 mg. had ik bijna geen last van enige bijwerkingen, het ging goed, ik had anderhalf pilletje waarvan elke twee weken een hal[lees meer...]ve af ging. Toen ik op 1. zat had ik soms wat last van angsten, maar niet erg storend, toen ik op een half zat waren die angsten flink verminderd maar voelde ik me wel wat depressief. Toen ik helemaal gestopt was toen was ik een week verder en toen kreeg ik ineens spierschokken in mijn rechter-arm en been. Soms ook de linkerkant. Totdat dit uitliep op ernstige epilepsie aanvallen die niet stopten (status epilepticus) Ik ben 2x opgenomen in het ziekenhuis en een keer is de HAP (huisartsenpost) gekomen. Ik had daarna medicatie gekregen tegen het schokken, als ik ze niet goed innam (qua tijd) dan kreeg ik zo'n aanval. Op een gegeven moment moest ik stoppen met de Valium (exacte naam weet ik zo niet) vanwege bijwerkingen van dat medicijn zoals incontinentie en flauwvallen waardoor ik een zware hersenschudding opliep. En toen heb ik verder geen aanvallen gehad, wel nog soms nog spierschokken, maar die zijn inmiddels over. Soms nog een schok na, dat wel. Maar als ik nu naar een bewegend beeld kijk, zoals gezichtsbedrog etc. dan val ik wel nog flauw.

11-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Ik gebruik risperdal nog niet zo lang, maar daarvoor gebruikte ik sisordinol en ik ben dlij dat ik daar vanaf ben

09-10-2012 | Man | 27
Bipolaire stoornis
Slik sinds september 4 mg Risperdal tegen psychoses en manie. Na 2 jaar 30mg Abilify kreeg ik toch last van doorbraak-verschijnselen, zoals dat heet. Maar Risperdal geeft als bijwerking dat het prolactine in je bloed verhoogt wordt. Mijn gehalte was ver boven de normale waarden. Daarom slik ik er nu weer 10mg Abilify naast. En die combi bevalt goed!

08-10-2012 | Man | 22
Stress
Gezien ik de laatste jaren ontzettend veel heb meegemaakt was ik bijna overspannen geraakt. Het begon eerst met slaap problemen en veel stress (angstig voor bepaalde situaties) waar ik eerste instantie Serequel kreeg,. Ik begon met 2x 25mg tot 2x 200mg, ik kon prima slapen en vaak lag ik dan ook 12 uur te slapen door deze medicijnen. Echter hielp dit niet voor de stress en[lees meer...] angstmomenten waarbij ik zo snel mogelijk van deze medicijn wou afkicken. Ik ben gestopt op de "cold turkey" manier in tegenstelling tot de advies van de Psychiater. Hierna heb ik Risperdal gekregen in de hoop om eindelijk is van die vreselijke stress en angstmomenten af te komen maar na paar dagen begon ik te merken dat dit averechts werkte. Ik werd ontzettend onrustig van deze medicijn, mijn benen hadden steeds gevoel dat het moest bewegen wat vooral vervelend was al ik wou gaan slapen. Ik merkte compleet niks van de "positieve" werkingen van Risperdal. Zodra ik weer even stopte met slikken ging het slapen weer prima en was ik niet onrustig, begon ik weer dan kreeg ik weer last van deze problemen. Ik heb besloten om ze ook niet meer te slikken en ga dus weer vragen om nieuwe medicijnen in de hoop dat ik is keertje de goede krijg.

30-09-2012 | Man | 22
Psychose
Wilde graag weten of er iemand ervaringen heeft met energiedrankjes bv RedBull in combinatie met Risperdal 2 mg 1x dgs.

13-09-2012 | Man | 16
Spierpijn
Ik gebruik dit medicijn omdat het moet van de dokter maar ze gelooft niet dat het door de Risperdal komt, maar toch wel elke keer als ik het in neem, dan over een paar uurtjes krijg ik erge spierpijn in mijn beide benen.

06-09-2012 | Vrouw | 20
Psychische klachten
Ik slikte deze medicatie tegen psychoses en de voorkoming hiervan. Ben op een lage dosis begonnen met het idee om op te bouwen. Heb al zveel geprobeerd maar niks sloeg aan, deze ook niet helaas. Kreeg er wel verschrikkelijke spierpijn in mijn rug en benen van. Dat was echt niet te harden. Ben daarom nu gestopt.

28-08-2012 | Man | 27
Psychose
Slik nu 2mg Risperidon omdat ik ondanks Abilify (30mg, het maximale) doorbraak verschijnselen had van psychotische en manische klachten. Slik het nu 3 dagen. Werd alleen de eerste ochtend erg duf. Verder (nog) geen bijwerkingen! Dit middel geeft me echt de rust die ik nodig heb!! Heb eerder Seroquel geslikt zonder resultaat. En Abilify slikte ik al jaren op het maximu[lees meer...]m, wat uiteindelijk eigenlijk al een half jaar niet meer optimaal werkte... Nu dus 2mg Risperdal en dat lijkt de juiste keus!!

14-08-2012 | Man | 51
Schizofrenie
Ik lijd nu 33 jaar aan dit ziektebeeld. Een aanvankelijke psychose werd succesvol behandeld met Sordinol 3x5 mg, later Cisordinol 10 mg. Ben vanaf 1982 stabiel geweest. In 2000 is er een lichte dosering Risperdal toegevoegd. Hierdoor voelde het ziektebeeld veel beter aan. Ik ben sindsdien altijd stabiel gebleven en ben symptoomvrij. Ik heb totnutoe best een fijn leven. Ik [lees meer...]werk dit jaar alweer 25 jaar. De medicijnen hebben daaraan een positieve bijdrage geleverd.

14-08-2012 | Man | 51

04-07-2012 | Vrouw | 23
Psychose
Ik ben in 2006 - op mijn 17de begonnen met Risperdal, 1mg heeft tot 2011 altijd volstaan. Nooit iets bijgekomen, énige mindere bijwerking ; ik was erg vermoeid + mijn metabolisme deed zo goed als 'niets' meer, waardoor ik erg suf was en veel sliep als het kon. Ik nam mijn Risperdal wél altijd s'avonds net voor het slapengaan, zodat ik de vermoeidheid toch iets tegen kon [lees meer...]gaan. Psychiater heeft tijdens mijn 'vrijwillige' opname in de psychiatrie mijn Risperdal van 1mg naar 2mg verhoogd... En dat is mij fataal geweest : 15 kg bijgekomen op korte tijd , en het gaat er niet terug af! Dan ben ik mogen overschakelen naar Abilify in juni 2011; De overstap 'zou' volgens mijn Psychiater erg kritiek kunnen zijn, maar die week is eigelijk zonder énig probleem verlopen. Ik ben begonnen de eerste weken afbouwend met mijn RIsperdal, en 5 mg Abilify. Voor de volledige overstap neem ik tot vandaag 10 mg Abilify, ook voor het slapen gaan. Maar omdat alles zo goed verloopt, mag en ga ik terug overschakelen op 5 mg. Dit zou voldoende moeten zijn! Ik kan alleen maar zeggen, dat ik vanaf mijn 17 jaar - sinds ik Risperdal ben beginnen nemen - Eindelijk terug een 'normaal' leven heb kunnen hebben -met mijn Borderline- en dat lukt! :) (Red; gezien de wijze van invullen en eigen reacties>>de tekst van mening over Abilify & Risperdal idem en ook hier toegevoegd. Mvg, MijnMedicijn)

24-06-2012 | Vrouw | 23
Schizofrenie
Risperdal had een sterk vermoeiend afvlakkend effect op mij, Abilify daarintegen heeft een opwekkend effect en is niet afvlakkend. Bij mij is de psychose zo goed als weg met abilify..

16-06-2012 | Vrouw | 51
risperidon
Ze wordt er een beetje suf van, maar haar hoofd krijgt meer rust

28-03-2012 | Man | 20
PDD-NOS
Ik neem risperdal al 5 bijna 6 jaar in eerst in 0,5mg toen 1 mg toen 2 en vervolgens 4 mg. De psychose van me stemmen is nu wel weg maar ben ernstig duf Daarbij heb ik lexapro die mij nog duffer maakt. Een zeer nadelig effect. Eerst stond ik makkelijk om 9 uur op nu lig meestal tot uurtje of 4 in bed.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum