Ervaringen met Seroquel

quetiapine

verhoogde eetlust geheugenproblemen dorstig verhoogde hartslag hoge bloeddruk

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

21-07-2021 | Man | 30
quetiapine (400mg)
Ik neem tabletten seroquel xr van 400 mg sinds 2014, ik starte met 50mg maar had weinig effect. Mijn dosis werd verhoogd en zit nu momenteel op 1600 mg, ik neem dit als ik de dokter mag geloven voor angsten, stemmingswisselingen, depressie.. ik kan niet zeggen dat ik me na 7 jaar beter voel, ik ben bijgekomen (30kg), heb dagelijks problemen met vermoeidheid en het vraagt v[lees meer...]eel om met deze medicatie een hele werkdag vol te houden.. Ik blijf voorlopig gebruik maken van de medicatie om 1 reden en dat is omdat ik bang ben voor de bijwerkingen als ik stop. Heb eens een week zonder gezeten en ben door de hel gegaan.. niet meer kunnen slapen gedurende dagen, hyper voelen, alle gedachten overvallen je, en wat volgens mij nog het ergste is.. De jeuk. Het is alsof er beestjes onder je huid kruipen.. ik vind het echt triest dat dit me beter zou moeten maken..

04-05-2021 | Man | 65
quetiapine (60mg)
Onrust
Vanwege mijn onrust en druggebruik in het verleden, ik ben zelf ruim 15jr geleden gestopt met H. verder gebruikte ik niets, krijg ik nu 25 mg seroquel voor geschreven. Ik kan er redelijk op slapen maar moet s'ochtends ook een tablet innemen, dat stoort mij. Ondanks dat dit een lage dosis is ervaar ik het als hinderlijk, ik heb geen interesses meer, kan me nog steeds erg o[lees meer...]pwinden over wantoestanden om me heen maar het ontbreekt mij aan elk initiatief. Ik heb het gevoel dat voor mij belangrijke delen van mijn hersenactivitijt worden onderdrukt zonder de werkelijke oorzaak aan te pakken. Ik ben nog in gesprek met de arts maar haar enige reactie was dat ik maar een paar moest overslaan, dan zou het wel weer gaan werken. De dame in kwestie is de helft van mijn leeftijd en ik denk dat ze mij totaal niet begrijpt. Leg dat maar eens uit aan een B verpleegkundige. je wordt meteen weer als junk aangemerkt, ik heb nooit gerelateerd gedrag vertoont, maar daar gaan ze vanuit. Oh en je zal wel oxycontin oid. willen. Misschien als ik hard genoeg tegen deze muur loop kan ik eindelijk mijn rust vinden. De perfect pil is zo'n 500 euro boven mijn budget. En dan nog moet je maar hopen dat je niet wordt opgelicht. Misschien stap ik wel op de trein naar nergens. Lullig voor de Machinist! etc, enz, ennogveelmeer.

16-04-2021 | Man | 40
Schizofrenie
5 jaar genomen en nu macheerd het niet meer voort slapen . (....) (red. Mijnmedicijn.nl:Let op: deze mening is aangepast)

15-04-2021 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik ben in 2015 begonnen ermee na vaststelling adhd en depressie met angst en inbeeldingen Na diverse andere medicatie wat te licht was toen begonnen met 50mg voor slapen , nu zit ik op 450 mg wel dus verdeeld over de dag Slapen is super , wel vast en 12uur lang zoniet dus bv 8uur en dan wakker moeten worden , ben ik niet te genieten , voordeel is weg angst en verdoven [lees meer...]depressie plus goed slapen ....nadeel ..plus 15kg hele dag sloom en daardoor arbeidsongeschikt Maar na 40jaar met adhd en alcohol daardoor flink is dit me meer waard dan alternatief en dat zou zelfmoord zijn

25-01-2021 | Man | 47
quetiapine (50mg)
Ik heb inmiddels een weg gevonden die voor mij goed te doen is en hieronder vertel ik hoe dit is gegaan zodat iemand er misschien ook baat bij kan hebben. Ik ben begonnen met de gewone quetiapine tabletten van 12,5 mg 3 maal daags. Deze werken ongeveer 6 uur en dat was te merken ook. ±2 uur na inname word ik zo moe dat ik graag naar bed zou gaan en 4 uur daarna merkte[lees meer...] ik dat de werking begon af te nemen met als gevolg dat mijn gevoelens telkens op en neer gingen. Dit was voor mij geen doen en daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Deze heb ik voor mij gevonden in de Quetiapine 50mg retard met verlengde afgifte. Ik ben begonnen met 2 tabletten per dag maar was erg moe overdag. Vervolgens ben ik overgegaan naar 1 tablet per dag. De klachten bleven weg en de vermoeidheid overdag ook. Deze tabletten werken 24 uur. Ook deze hebben op mij het effect dat ik na ±2 uur moe wordt en daarom neem ik ze 's avonds in om ±19.30 uur in om vervolgens tussen 21.30 en 22.30 uur naar bed te gaan en heerlijk te slapen. Nadeel bij mij is dat ik 's ochtends nog moe ben maar met 10 uur slaap per nacht lukt het prima. Mijn ervaring is dat een lagere dosering een beter effect heeft met minder bijwerkingen. En het duurt ±2 weken voordat je het resultaat merkt dus heb geduld. Bovenstaande zijn mijn persoonlijke ervaringen die natuurlijk niet bij iedereen gelijk zijn.

13-10-2020 | Man | 70
quetiapine (400mg)
In 2009. Foutieve diagnose: Bipolaire stoornis. Juiste diagnose: Dystemie. 6 jaar geslikt dagelijks 600 milligram. Na 2015, binnen 1 maand stabiele normale stemming, tot op heden. Normaal geluksgevoel. Het middel, in die dosering, werkt slechts als een slaapmiddel. Ik heb 6 jaar als een zombie geleefd.

16-08-2020 | Man | 60
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel nu zo'n 10 jaar. Het helpt mij als persoon met autisme (pdd-nos) tegen teveel prikkels van buitenaf, ik ben er rustiger van geworden. Ook zijn er veel minder stemmingswisselingen. Ik neem 2 tabl. van 25mg in, en word na een half uur erg slaperig. Ik ga dan naar bed en slaap vrijwel meteen in en slaap erg goed door. Nadeel is de enorme sufheid de e[lees meer...]erste 2 uur na het opstaan. (Oppassen in het verkeer!) Verder duizelig bij snel omhoog komen, en verhoogt het bij mij in lichte mate de bloeddruk.(Sporten en gezond eten!) Al met al ben ik toch erg tevreden vanwege de rust en goede nachtrust.

24-07-2020 | Man | 25
quetiapine (200mg)
Mijn psychiater prees seroquel aan als een wondermiddel. Seroquel zou het ideale alternatief op benzodiazepines zijn met geen enkele bijwerkingen. Hij was er rotsvast van overtuigd dat mijn slaaptekort de oorzaak was van het gebrek aan energie overdag. Ikzelf weet dat dit niet waar is en dat mijn moeilijkheden met slapen zijn vanwege niet genoeg energie hebben. Exact het o[lees meer...]mgekeerde dus. Aangezien hij de expert is heb ik dus toch zijn expertise boven mijn eigen aanvoelen gezet, dat was een extreem slechte keuze. Seroquel is tot nu toe het gevaarlijkste geneesmiddel dat ik heb genomen. Een uur na inname heb ik een half brood, twee pakken stroopwafels en liters water geconsumeerd. Van slapen was er geen sprake. Na een twee tot drie uur uiteindelijk toch in slaap gevallen. De dag erna pas in de late namiddag kunnen opstaan, ik was stikkapot en totaal niet uitgeslapen. Het voelde alsof ik overreden was door een vrachtwagen en was compleet uitgeput, helemaal geen energie. De problemen in mijn hoofd kregen gewoon de vrije loop en er was geen enkele redenering meer om deze tegen te gaan, want seroquel zet deze namelijk uit. Bijgevolg kampte ik dus met extreem ernstige suïcidale gedachten. Ik was agressief, geagiteerd en een zombie tegelijkertijd. Storende geuren wederden wel honderd keer versterkt, ik kon nog niet eens naast een afvoerputje staan want dat gaf mij zo een naar en misselijk gevoel. Na één pil heb ik niets meer genomen en proberen contact op te nemen met de psychiater. Mails bleven onbeantwoord en de telefoon werd genegeerd. De eerste tien dagen heb ik niet kunnen slapen en ik stond klaar om de spoeddienst van het ziekenhuis binnen te wandelen. In de tussentijd bij de huisarts langs geweest en die was verbaasd van de dosering 200mg, wat wel tien tot twintig keer een normale dosis is om te gebruiken om te slapen. Tien dagen geen slaap, daar word je gek van zoals in een Hollywood film. Je krijgt als kers op de taart trouwens ook het gevoel dat je lichaam overhit, ik heb meermaals een ijskoude douche genomen en met de auto airco op 17C gaan rondrijden om van dit koorts gevoel af te geraken. Misselijkheid en brandend maagzuur zijn nog wekenlang aanwezig gebleven.

03-07-2020 | Man | 30
Psychose
Na jaren drugmisbruik met vooral wiet en andere middelen wordt ik soms heel angstig en onzeker, hoor ik kwetsende stemmen en ben ik zeer snel achterdochtig. Dit belemmerde op d'n duur gans mijn leven en ik kon amper nog goed en langdurig functioneren. Na een paar gesprekken met een psychiater kreeg ik dit middel en eerst heb ik het geweigerd en ontkend maar uiteindelijk ha[lees meer...]d ik het echt wel nodig. Sindsdien zijn alle symptomen weg en verminderd, alsof het geluid gedempt is tot zo'n 10%. Hopelijk in de toekomst volledig weg. Liefst geen grotere dosis wil ik.

17-06-2020 | Man | 51
Psychose
Na een psychose van ong 3mnd kreeg ik dit middel,en samen met Mirtazepine en Truxal is alles gedempt. 400mg per dag aan Seroquel...stond op 900mg.

28-02-2020 | Man | 36
quetiapine (300mg)
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

18-02-2020 | Man | 53
Stress
Ik heb deze medicatie voorgeschreven gekregen omdat ik constant zat te piekeren vanwege hoog stressniveau. Ik gebruik het nu een week. Vier maal per dag 25 Mg. Ik ben compleet van de wereld door het medicijn. Het lijkt wel of ik stoned ben. Ik ben duizelig, heel erg wazig, praat soms met dubbele tong. Ik onthoud niets meer, zelfs niet op hele korte termijn. Ik heb weinig t[lees meer...]ot geen rem op lust tot eten. Kortom mijn gehele leven staat stil. Ik voel geen behoefte om naar buiten te gaan en kan niets afspreken omdat normaal gesprek met anderen niet echt gaat. Ik kan alleen slapen of tv kijken en soms lukt lezen me. Ik heb de psychiater al aangegeven dat ik wil stoppen hiermee. Hij vindt het voor mij een goed middel omdat het mijn denken stillegt en snel werkt. Ik vind het een heel naar middel .

24-02-2024 | Vrouw | 39
quetiapine (100mg)

dorstig geheugenproblemen verhoogde eetlust

Ik gebruik dit middel weer 2 jaar, ivm stemmen horen omdat ik gestopt was met lithium. Werkt goed tegen stemmen, maar merk dat achterliggende gedachtepatronen ook invloed erop hebben. Het boek “leren omgaan met stemmen horen” is echt een eyeopener. Voor die 2 jaar heb ik het een paar jaar niet gebruikt, daarvoor ook een paar jaar in hogere dosering wat te lang zo is doorg[lees meer...]egaan: zombie. Nu ben ik aan het afbouwen, dat gaat goed. Ik wordt niet meer zo moe wakker, had wel een week last van ontrekkingsverschijnselen: heel erg moe. Seroquel vind ik op zich wel een fijn merk, bij deze ben ik wel het helderst in mijn hoofd; op woorden kunnen komen. Ik ben aan het afbouwen omdat ik vocht vasthoudt, droge mond heb vaak, zwaar ben en wat ik ook doe het gaat er niet af, slaperig wakker werd en niet zo helder in mijn hoofd ben: geheugen en concentratiestoornissen. Ik zou zeggen: na psychose toedienen en na poosje proberen af te bouwen tot waar kan of zelfs tot stoppen afbouwen. Mijn ervaring is: de bijwerkingen worden steeds erger.

03-02-2024 | Vrouw | 25
Overspannen/burn-out
Door mijn burn-out kon ik 3 a 4 maanden geen slaap vatten. Ik bleef gespannen en zat ik een cirkel waar ik niet uit kwam. Eerst zolpidem geslikt en toen ik eindelijk via de psychiater quetiapine voorgeschreven gekregen. In het begin had mijn lichaam wat moeite ermee en sliep ik niet maar na 2 nachten sliep ik eindelijk weer. Wel nog gebroken maar ik maak nachten van 8-9 uu[lees meer...]r!!! Echt geweldig. Mijn spanning in mijn lijf gaat eindelijk weg en heb het idee dat ik eindelijk vooruit kom. Ik ben hier zeker over te spreken en hoop het binnenkort weer helemaal zelf te kunnen doen maar voor nu hou ik het even hierbij!

26-09-2023 | Vrouw | 55
quetiapine (400mg)
Ik heb zware angststoornis en paniekstoornis. Dit medicijnen helpt om minder angst te voelen en ook in gedachte minder worden ik ben wel tevreden over deze medicijnen.

21-09-2023 | Vrouw | 35
quetiapine (25mg)
Dit middel ooit gekregen om te slapen. Ik krijg er nachtmerries van en merk dat ik er erg down van wordt. Een half uur tot uur na inname krijg ik vreetbuien. Klopt ook niet dat dit middel vaak voorgeschreven wordt om in slaap te komen. Artsen zeggen dat het minder verslavend is, maar het is zeker net zo verslavend als slaappillen. Plus het bijkomende Down/ depressiev[lees meer...]e gevoel.