Ervaringen met Seroquel

quetiapine

dorstig geheugenproblemen verhoogde hartslag verhoogde eetlust hartritmestoornissen hoge bloeddruk vermoeidheid versuft

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

28-02-2020 | Man | 36
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

18-02-2020 | Man | 53
Stress
Ik heb deze medicatie voorgeschreven gekregen omdat ik constant zat te piekeren vanwege hoog stressniveau. Ik gebruik het nu een week. Vier maal per dag 25 Mg. Ik ben compleet van de wereld door het medicijn. Het lijkt wel of ik stoned ben. Ik ben duizelig, heel erg wazig, praat soms met dubbele tong. Ik onthoud niets meer, zelfs niet op hele korte termijn. Ik heb weinig t[lees meer...]ot geen rem op lust tot eten. Kortom mijn gehele leven staat stil. Ik voel geen behoefte om naar buiten te gaan en kan niets afspreken omdat normaal gesprek met anderen niet echt gaat. Ik kan alleen slapen of tv kijken en soms lukt lezen me. Ik heb de psychiater al aangegeven dat ik wil stoppen hiermee. Hij vindt het voor mij een goed middel omdat het mijn denken stillegt en snel werkt. Ik vind het een heel naar middel .

24-02-2024 | Vrouw | 39
quetiapine (100mg)

dorstig geheugenproblemen verhoogde eetlust

Ik gebruik dit middel weer 2 jaar, ivm stemmen horen omdat ik gestopt was met lithium. Werkt goed tegen stemmen, maar merk dat achterliggende gedachtepatronen ook invloed erop hebben. Het boek “leren omgaan met stemmen horen” is echt een eyeopener. Voor die 2 jaar heb ik het een paar jaar niet gebruikt, daarvoor ook een paar jaar in hogere dosering wat te lang zo is doorg[lees meer...]egaan: zombie. Nu ben ik aan het afbouwen, dat gaat goed. Ik wordt niet meer zo moe wakker, had wel een week last van ontrekkingsverschijnselen: heel erg moe. Seroquel vind ik op zich wel een fijn merk, bij deze ben ik wel het helderst in mijn hoofd; op woorden kunnen komen. Ik ben aan het afbouwen omdat ik vocht vasthoudt, droge mond heb vaak, zwaar ben en wat ik ook doe het gaat er niet af, slaperig wakker werd en niet zo helder in mijn hoofd ben: geheugen en concentratiestoornissen. Ik zou zeggen: na psychose toedienen en na poosje proberen af te bouwen tot waar kan of zelfs tot stoppen afbouwen. Mijn ervaring is: de bijwerkingen worden steeds erger.

12-08-2023 | Man | 39
Psychose
Seroquel zowel beide varianten zijn atypische neuroleptica. Seroquel is van 1997 en seroquel XR kwam uit op de markt in 2010. Ik slik dit sinds juli jaar 2003 totnutoe augustus 2023. Ik vind dit letterlijk een medicijn die mij doet martelen en ge wordt verslaafd aan seroquel. Ik neem het hoogst toegelaten hoeveelheid seroquel XR en dat is 800 Mg per dag. En ja ik neem dit [lees meer...]al een goede 20 jaar lang al. Veel meegemaakt met ellendigheid.

07-08-2023 | Vrouw | 41
Psychose
Herhaal recept mishandeling kidnap thuis, was nog geen 4 jaar. Ben nu 41 de herbeleving van deze tabletten is nog groot. Je draait niet geheel door, wel alle gevoelens weer op een rij. Doe dit om herbeleving langzaam kwijt te raken. Wat nu de bijwerkingen zijn is pas duidelijk indien het trauma over is. Zodirect weer terug naar de normale medicatie.

28-05-2023 | Man | 39
Psychose
Ik slik dit Seroquel XR 800 Mg per dag. Maar ik slik dit middel al 20 jaar lang. Dus met mijn hartproblemen kan ik beter uit ervaring de dosis regelmatig wijzigen naar lagere dosering dan op 1 dag 800 Mg seroque xr te slikken. Ik maak er 600 Mg XR Seroquel per dag van omwille van mijn gezondheidsproblemen met mijn hart. Ik interesseert mijn niet aan de eisen van de psych[lees meer...]iater of politie. Het is mijn fysieke lichaam die op de 1ste plaats komt. Het psychische is sowieso verslavend aan slaapzucht.

29-01-2023 | Man | 38
Schizofrenie
Ik heb schizofrenie en psychose maar seroquel xr is meer om te kunnen slapen. Ik ben evengoed gek en autistisch in mijn eigen goesting interesses. Ik leef in mijn eigen wereld omdat ik zo geprogrammeerd ben en kan mij niet aanpassen zoals anderen. Handicapt schizofrenie psychose. Vraag mij af of ik een hersenscan nodig hebt?

21-11-2022 | Man | 38
Psychose
Slapen,slapen en liggen en liggen.

20-10-2022 | Vrouw | 40
quetiapine (100mg)
Om van zolpidem af te komen kreeg 100 mg seroquel. Verschrikkelijk middel vind ik het. Ik sliep wel, maar kon dit dat dan ook de hele dag doen. Schrijven werd moeilijk omdat ik begon te beven. Ik had bloeddrukvallen, zelfs liggend in mijn bed. Ik kon moeilijk mijn focus houden en had het gevoel een beetje zoals een zombie te leven. Ik had ook een verschrikkelijke droge mon[lees meer...]d en kreeg moeilijkheden met plassen.

04-09-2022 | Man | 38
Psychose
Ik heb iemand gekend die jaren lang seroquel moest slikken, was overleden. Oorzaak was te hoge dosis seroquel, overleed aan hartaanval. Johnny is dood door teveel seroquel gebruik.Moge hij rusten in vrede wat niet bestaat. Ik vind dat seroquel en XR is quetiapine uit de handel moet gehaald worden voor definitief. Van seroquel en de XR variant voel ik mij als een begaaide j[lees meer...]unkie. Ik kan niet meer zo verder riskant leven met seroquel XR. Het is te riskant voor mijn fysieke gezondheid. Genoeg is genoeg. Ik ben aan seroquel XR verslaafd, mijn hele brein systeem kan niet meer zonder seroquel. Hoe ga ik in godsnaam een andere atypische antineuroleptica uittesten zonder seroquel XR? Wat een lijdensweg die seroquel en de XR variant. Ik moet een andere atypische antineuroleptica hebben. Dat is mijn hoop.

08-08-2022 | Man | 38
Psychose
Van mijn seroquel XR 800 Mg per overdag gedeeld door 3 tabletten per dag. Ik word er aggressief van omdat mijn hartslag escaleert in turbo hoge hartslagen per minuut. Ik heb ook zyprexa gehad van die gele ronde smelttabletje, waardoor ik direct stoned was voor een half uurtje. Ik wil die seroquel vroeg of laat onder dwang omruilen met een andere atypische antineuroleptica.[lees meer...] Ik heb altijd in de vroege nacht hartspier pijn. Ik wil altijd de 112 bellen in de nacht. Hey, beste patiënten, kan de psychiaters ook 1200 Mg XR de opdracht geven naar verplegers? En dan op de alarmbel drukken. Of ontsnappen uit de psychiatrie van de ellende. Hahaha. Of beter gezegd DOOD.

10-10-2021 | Man | 25
quetiapine (50mg)
Onrust

22-05-2021 | Vrouw | 66
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik maar een kwart van 12,5 mg. Van 6,5 mg kan ik geen contact meer maken en heb ik problemen met lopen door spierspanning in mijn benen. Eerst 12,5 mg geslikt, isoleerde me totaal van de mensen om mij heen. Een gesprekje kostte me veel moeite. Kon eigenlijk niet meer functioneren. Op de helft van 6,5 mg slaap ik en de paresthesie, die mij uit de slaap houdt, wordt [lees meer...]dan onderdrukt. Zelfs van deze absurd lage dosering, ervaar ik heftige ontwenningsverschijnselen, na minderen en stoppen. Het is een heftig medicijn. Ik gebruik ook 50 mg sertraline en 7,5 mg mirtazapine. Gedurende een paar jaar sliep ik wel , dankzij de mirtazapine, nu niet meer. Benzodiazepinen mag ik niet meer slikken.(beleid) Met moeite afgekickt. Van quetiapine/seroquel afkomen is ook lastig.

16-10-2020 | Vrouw | 70
quetiapine (300mg)
ik heb dit middel 15 jaar genomen en geleefd als een zombie alzo niet geleefd ik ben in deze periode 45kg toegenomen dit middel neem ik nooit meer al word het mijn dood !! het is een legale hard drug dat merk je pas bij de ontwenning.

13-10-2020 | Man | 70
quetiapine (400mg)
In 2009. Foutieve diagnose: Bipolaire stoornis. Juiste diagnose: Dystemie. 6 jaar geslikt dagelijks 600 milligram. Na 2015, binnen 1 maand stabiele normale stemming, tot op heden. Normaal geluksgevoel. Het middel, in die dosering, werkt slechts als een slaapmiddel. Ik heb 6 jaar als een zombie geleefd.

11-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit