quetiapine

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (27 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (18 meningen)
Onrust (16 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

27-09-2018 | Vrouw | 60
Onrust
Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust

22-09-2018 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu ruim 2 jaar seroquel 50 Mg voor het slapen . Door mijn ptss veel nachtmerries vandaar dat mijn psychiater mij dit middel had voorgeschreven . Begonnen met 25 Mg maar na verloop van tijd moest ik steeds meer nemen . Ik hou niet van medicatie dus ik ben zelf gaan minderen wel in overleg met psychiater vandaar nu nog 50 Mg voor de nacht . De medicatie doet op zich [lees meer...]wel zijn werk . Na een half uurtje begin ik slaperig te worden en val als een blok in slaap aks ik in bed ga liggen . In de twee jaar ben ik sinds ik de medicatie gebruik lichaamlijk achteruit gegaan . Zware burn-out gehad 2 keer meer lichaamlijk kwam door de ptss zeiden ze . Nu twee jaar verder met goede behandelingen voel ik me helemaal niet goed . Ik word met de dag zwakker , veel last van mijn spieren , licht in mijn hoofd met draaiduizeligheid tintelingen in handen en voeten . Nu is mijn vraag herkent iemand dit !!! Ik lees wel veel slechte dingen over seroquel ( dat het gevaarlijk is en dat het je nieren en lever aan kan tasten enzo en beangstigd mij op deze manier wel . Heeft iemand hier ervaring mee of herkent mijn verhaal ??

02-03-2018 | Vrouw | 38
quetiapine (50mg)
Ik kom wat laat met mijn verhaal maar wil het nu toch kwijt omdat het nogal een heftige ervaring is geweest, en ik altijd met het idee heb gelopen om dit toch nog een keer te vertellen. Ik kreeg destijds dit middel van de psychiater voorgeschreven. Hij zei nog ga maar niet al die bijsluiters lezen, dit medicijn kan met een kleine hoeveelheid een gunstige werking hebben op[lees meer...] de depressie. Ik had nog geen ervaring met medicatie. Ik weet nog zeer goed wat er gebeurde op de dag dat ik de tablet Seroquel innam. Mijn hartslag ging plotseling enorm omhoog. Ten gevolge hiervan moest ik steeds blijven lopen. Ik liep te ijsberen in mijn woonkamer. Alles kwam plotseling in een versnelling,dusdanig dat het hele levenstempo om mij heen als zeer traag over kwam. Ik besloot naar buiten te gaan om daar verder te wandelen en besloot om dan maar wat boodschappen te halen. Onderweg snel wandelend naar de supermarkt bemerkte ik visueel iets heel raars. Het leek of de natuurlijke afstand tussen mijn ogen en de grond, al wandelend plotseling was gehalveerd. Met andere woorden alsof mijn ogen ter hoogte van de afstand van mijn navel naar de grond keken in plaats van mijn normale afstand van hoofd naar de grond. Een zeer bevreemdende ervaring. Ik heb wel eens ooit voor de grap de bril van een ander opgedaan en dan kun je ook van dat soort rare visuele effecten hebben. In de supermarkt bemerkte ik plotseling een ongekende grote honger. Ik had het gevoel alsof ik de hele supermarkt wel op kon eten zoveel trek had ik in een keer. Na het afrekenen bleef ik nog even staan lezen op de advertenties en flyers en aankondigingen die daar op de muur hingen. Er stond een heel verhaal op een A 4 getypt. Hier bemerkte ik dat ik in 1 oogopslag als zijnde een fotografische print de volledige tekst, zonder de afzonderlijke zinnen gelezen te hebben had gelezen en begrepen. Heel opmerkelijk was dat. Dat is handig dacht ik nog, wat een tijdsbesparing.Maar ook dat mijn besef van de dingen veel sneller was dan de mensen om mij heen. Ik liep naar huis met een heel rap tempo mijn snel kloppende hart stuwde mijn lichaam in een versneld lopen, ik kon gewoon niet meer anders dan snel lopen .Ik vond het al met al een zeer beangstigende ervaring met een impact op verschillende gebieden die ik nooit had verwacht en vroeg me af hoe lang dit zou duren voor het uitgewerkt was. Ik heb meteen besloten dat deze ene tablet Seroquel voor mij meteen de laatste was. Ik heb de boodschappen thuis neergezet en de resterende tabletten gepakt en ben er linea recta mee naar de apotheek gelopen en heb ze weer ingeleverd en gemeld dat wat er met mij gebeurde echt niet normaal was. En dat ik dit nooit meer wilde slikken. Er kwam die middag een vriendin op bezoek en ik heb haar hierover verteld, het ijsberen en het moeten lopen en de versnelde hartslag hebben nog uren geduurd. Af en toe komt deze ervaring weer bij me omhoog. Ik heb zelfs af en toe wel eens gegoogled om te kijken of er ook andere mensen dit soort bijwerkingen hadden meteen bij de eerste tablet. Ik kon eerlijk gezegd op dat moment amper geloven hoe het mogelijk was dat andere mensen nergens last van hadden. En bij mij een heel scala. Ik ben nog heel lang huiverig geweest voor allerlei medicijnen, omdat de angst behoorlijk was aangewakkerd . Dat 1 pilletje dit allemaal teweeg kon brengen, had ik nooit van te voren verwacht. Ik weet nu wel heel zeker dat mijn lichamelijk systeem zeer gevoelig is. En dat het ontzettend veel triggerde in mijn hersenen en lichaam. Ik heb anderhalf jaar later pas weer een ander medicijn aangedurfd. Dat was toen Citalopram voor de depressie. En ook voor dat medicijn zal ik nog een beoordeling geven op deze site. Er was destijds ook iemand in mijn therapiegroep voor wie seroquel een uitkomst was. Zij slikte het wegens Borderline. De precieze dosering weet ik niet meer, ik weet wel dat mijn psychiater had gezegd dat het een lage dosering was vandaar dat ik hier 50 mg heb ingevuld omdat je hier wel perse iets in moet vullen

19-02-2018 | Vrouw | 56
quetiapine (300mg)
Psychose
Ben er deze week achtergekomen dat dit middel in Amerika allang uit de handel is gehaald. Het is zeer giftig en gevaarlijk voor nieren, schildklier en lever. Levensverwachting loopt terug met 30 (!) jaar. Omdat ik heel veel bijwerkingen kreeg, ben ik op internet gaan zoeken naar Seroquel XR en wat het voor schade aanbrengt. Ik heb al sinds 1981 last van psychoses (schizo-a[lees meer...]ffectieve stoornis), maar ook jarenlang tussentijds niet. Vorig jaar kreeg ik mijn 4e psychose (anderhalve maand lang). Ik overweeg over te stappen naar een anti-psychoticum uit de oudere lichting. Deze zijn bewezen veiliger te zijn. Bovendien is Seroquel XR minder werkend hoe langer je het gebruikt en beinvloedt het de werking van de hersenen waardoor er een grote afhankelijkheid aan het middel ontstaat.

15-10-2017 | Man | 38
quetiapine (100mg)
Zie deze site nu pas want is inmiddels 4 jaar geleden dat ik het gelukkig maar eenmalig hebt gebruikt, maar wou het toch even kwijt!! Was opgenomen wegens depressie door meerdere gebeurtenissen. Kon in de instelling niet goed slapen en hoorde van één medepatient dat ie van Seroquel naar de grond was gegaan tijdens het opstaan toen hij nog snel een slok water wou nemen voor[lees meer...] het slapen gaan. Dacht dat moet ik hebben, kan ik in ieder geval een nachtje doorslapen. Maar alhoewel ik drie maal minder woog dan die persoon die tegen de vlakte ging, werkte het bij mij totaal averechts. Stond te stuiteren leek wel of ik speed of xtc op had, want had in mijn jeugd dat wel eens gebruikt tijdens een party, al was dit wel al ruim 15 jaar later dat ik voor het laatst zoiets heb gebruikt. Ik zeg het is troep, maar kan u zeggen dat ik ook Lithium kreeg 1500mg en clomipramine 150mg en diverse pammetjes. Ik zeg u was moeilijk maar ben uit eigen beweging gestopt dit omdat ik er volgens sommige bij liep als een zombie en zelf ook gek werd van alle bijwerkingen en echt de hele dag door als een idioot aan het zweten was. Was totaal niet van de alternatieve geneeswijze en de oosterse therapien, maar kan u zeggen dit heeft mij er wel doorheen getrokken en loop nu alleen nog maar maandelijks bij een goede psycholoog die mij wat handvaten aanreikt als ik sommige dingen niet goed kan hendelen. Ja tuurlijk ieder voor zich maar voor mij nooit meer antidepressiva meer, alleen maar natuurlijke producten en mijn innerlijke energie opwekken. Bij dit heb ik het meeste baat gehad en heb ook het gevoel dat je erzelf aan moet werken, ook omdat medicijnen net als drugs en drank werkt en dit volgens mij totaal niet werkt bij je herstel maar dat je het juist onderdrukt.

22-05-2021 | Vrouw | 66
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik maar een kwart van 12,5 mg. Van 6,5 mg kan ik geen contact meer maken en heb ik problemen met lopen door spierspanning in mijn benen. Eerst 12,5 mg geslikt, isoleerde me totaal van de mensen om mij heen. Een gesprekje kostte me veel moeite. Kon eigenlijk niet meer functioneren. Op de helft van 6,5 mg slaap ik en de paresthesie, die mij uit de slaap houdt, wordt [lees meer...]dan onderdrukt. Zelfs van deze absurd lage dosering, ervaar ik heftige ontwenningsverschijnselen, na minderen en stoppen. Het is een heftig medicijn. Ik gebruik ook 50 mg sertraline en 7,5 mg mirtazapine. Gedurende een paar jaar sliep ik wel , dankzij de mirtazapine, nu niet meer. Benzodiazepinen mag ik niet meer slikken.(beleid) Met moeite afgekickt. Van quetiapine/seroquel afkomen is ook lastig.

16-10-2020 | Vrouw | 70
quetiapine (300mg)
ik heb dit middel 15 jaar genomen en geleefd als een zombie alzo niet geleefd ik ben in deze periode 45kg toegenomen dit middel neem ik nooit meer al word het mijn dood !! het is een legale hard drug dat merk je pas bij de ontwenning.

13-10-2020 | Man | 70
quetiapine (400mg)
In 2009. Foutieve diagnose: Bipolaire stoornis. Juiste diagnose: Dystemie. 6 jaar geslikt dagelijks 600 milligram. Na 2015, binnen 1 maand stabiele normale stemming, tot op heden. Normaal geluksgevoel. Het middel, in die dosering, werkt slechts als een slaapmiddel. Ik heb 6 jaar als een zombie geleefd.

11-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

06-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik dik dit middel al. 2 dagen hielp toen goed 3e dag helemaal niet meer,wel heb ik het een paar maanden geleden veel gestikt ik viel toen steeds in slaap heeft iemand hier ervaring mee ik. Vind heel raar dat het nu niet helpt hoe kan dat ?

13-09-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (450)
Ik neem dit in de avond samen met sulpride 150 ê zolpidem. Ik ben de volgende dag loom.ik ben wel sinds een week afgebouwd met op een maand met prothiaden 100.is het doordat dat ik zo moe ben graag reactie mvg vero

02-05-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (400mg)
Eerst zolpithem, sulpride 200 en seroquel 400.gestopt seroquel en gestart met 30mg remergon. Alles in de avond.voor slapen.volgende dag suf,hersenloos geen energie,maagklachten gaat dat over alles in 3 weken tijd

09-03-2020 | Vrouw | 2
quetiapine (12,5mg)
Ik sliep al maanden vreselijk slecht en doordat ik slecht sliep ging ik steeds meer piekeren in de nacht. 'Waarom lig ik toch wakker', 'Moet ik maar uit bed gaan of blijven proberen' en uiteindelijk raakte ik uitgeput. Ik sliep maar 2 uur en met geluk 3,5 uur per nacht en dit maanden aan een stuk. Mijn huisarts wou mij niet helpen in eerste instantie. Allerlei dingen gepro[lees meer...]beerd. Geen tv 1,5 uur voor slapen gaan en dus ook geen andere beeldschermen zoals telefoon, tablet, laptop. Lezen, elke dag genoeg bewegen, ontspannende douche elke avond met een vast avond routine met mijn lievelings geurtjes zoals lavendel (tevens ook rustgevend en blijf dat heerlijk gebruiken 😉) Ook elke avond voor ik ging (ga) douchen een lekkere wandeling maken en mij hoofd leeg maken tijdens wandelen. Wandelen is voor mij een soort meditatie eigenlijk. Muziekje op of geluiden van de natuur zelf tijdens de lange avonden en ik woon tegen polder en bossen aan dus veel watertjes, diere m'n en vogeltjes wat voor mij rustgevend werkt. Uiteindelijk melatonine gaan gebruiken maar het hielp niks bij mij. Ik werd echt hopeloos en dat is ook niet bevorderlijk voor je goede en gezonde nachtrust. Wéér naar de huisarts en uiteindelijk kreeg ik quetiapine voorgeschreven. Al snel merkte ik dat het medicijn werkte en ik sliep! Eindelijk sliep ik hele nachten door. Echter bleef ik dood en dood moe maar wanneer ik je maanden zo slecht tot soms niet slaapt dan ben je niet snel daar overheen dus dacht dat het daar aan lag en dat juist door het goede slapen de vermoeidheid pas echt naar voren kwam. Maar elke morgen was een ellende om mijn bed uit te komen, de kinderen klaar te maken voor school, het huishouden deed ik niet zoals gewoonlijk meer omdat ik gewoon chronisch doodmoe was.. Ik werd een wrak en voelde mij echt ongelukkig en depressief omdat ik doodmoe was 24/7. Hele dagen kon ik slapen en in het weekend deed ik dutjes overdag want dat hield mij nog op de been en soms was ik zo moe dat ik, zomer of winter, al om 19.00 uur in bed lag. Ik ging gelijkertijd slapen met de jongste kinderen en mijn man natuurlijk nog niet en hij was er dan voor onze oudste dochter. Ook vlogen de kilo's eraan want het is een van de bekendste bijwerkingen. Je krijgt honger van dit medicijn, de huisarts waarschuwde mij al maar dacht dat het niet zo erg was. Maar hele dagen had ik trek in vooral zoete dingen met name chocolade en dat at ik voorheen zelden. En hoe moe ik van mijzelf was al, ik moest elke avond 2 tot 3 tabletten van 12,5 mg nemen van de huisarts. Dus dat deed ik braaf. Elk uur na inname kreeg ik de honger klap en ging ik eten. 1,5 uur na inname zat ik te knikkebollen op de bank in het weekend terwijl mijn man en ik een film keken of een serie. Ik werd een saai persoon. De dagen werden ellende omdat ik depressief werd doordat ik verschrikkelijk moe was, niks uit handen kreeg, ik enkel buiten kwam voor boodschappen en de kinderen naar school te brengen en van school te halen. Mijn huis werd een gevangenis en ik baalde elke dag weer dat ik zo moe was en niks uit handen kreeg. De huisarts bleef volhouden dat het nooit aan de quetiapine kon liggen maar na bloedonderzoek bleek alles dikke prima. Maar dit was niet normaal om mijzelf zo te voelen op 34 jarige leeftijd. Moeder van 4 kinderen in de leeftijden van 13, 9, 6 en 5 jaar. Altijd fit geweest en door slaapproblemen quetiapine gehad en eigenlijk alleen maar meer problemen gekregen. Maar, zei mijn huisarts onnozel: 'Je slaapt in ieder geval goed'. Ja, dat was zo maar 2 jaar lang gleed ik meer en meer af. Het was genoeg voor mij, was er klaar mee. De huisarts had mij gezegd dat ik gewoon weer kon stoppen met dit medicijn en niet hoefde af te bouwen. Dit omdat ik geen andere aandoening had waar quetiapine voor gebruikt kan worden, hij mij zou het als een vrij onschuldig en niet verslavend slaapmedicijn zijn. Inderdaad kon ik zonder problemen stoppen met het medicijn en ik was benieuwd hoe ik zou slapen. Ik sliep prima en werd na de eerste nacht zonder geslapen te hebben met quetiapine gewoon een heel stuk frisser en uitgerust wakker. Ik werd gewoon rustig wakker zonder steeds weer in diepe slaap te vallen terwijl mijn wekker op snoozen stond elke 15 minuten en dit 3x want ik zette bewust altijd mijn wekker vroeger dan nodig omdat ik echt moeite had met wakker worden. Maar na de 2x snoozen stond ik op en zonder vreselijk moe te zijn. Mijn humeur was op en top en het viel mijn kinderen zelfs op want ik had altijd sinds gebruik.van quetiapine een vreselijk ochtendhumeur had en ik was na de eerste nacht zonder slapen met quetiapine gewoon gezellig en vrolijk zoals ik voorheen was. Zin in de dag en ervaarde eindelijk geen zware vermoeidheid en depressieve gevoelens. Ik heb het nu een tijdje niet meer genomen en soms slaap ik slechter maar zelfs na slecht geslapen te hebben voel ik mij in de morgen stukken beter en frisser en uitgeruster dan wanneer ik toch een quetiapine neem. Ik heb het 1x nog ingenomen toen ik een slapeloze nacht had maar wat een spijt had ik ik direct toen de wekker ging en ik de gehele dag hartstikke gaar was. Ik neem het het niet. Dan maar een slechtere nacht dan weer zo ellendig door een medicijn erbij zitten. Heb de overige pillen terug ingeleverd bij de apotheek en de huisarts gezegd dat ik de troep niet meer gebruik en hij blijft aandringen dat ik ze moet nemen voor mijn goede en gezonde nachtrust. Ja, ik sliep en diep ook. Als ik om 19.00 in bed lag sliep ik direct en werd pas wakker door de wekker. Het was net een narcose. Ineens ben je weg en in diepe slaap en zo ben je ineens weer wakker en zit je gehele nacht er al op. Maar voelde niet zo. Goed en gezond was het voor mij persoonlijk verre van. Mijn tip is dus ook dat je enkel aan dit medicijn moet beginnen wanneer je echt niet anders kan en je gewoon geen keus hebt. Ik had geen keuze, dacht ik... Maar wat ben ik wijzer geworden. Neem dit medicijn echt puur en alleen wanneer het hoog nodig is en je niet anders kan. Dit medicijn is niet niks. Het gooide bij mij alles compleet overhoop. Was mijzelf totaal niet meer en was geen leuk persoon meer en kwam gigantisch aan. Nu ik het niet meer slik ben ik weer mijzelf, ik ben weer vrolijk en positief. Energie voor 10, slaap eigenlijk prima! en kan alles weer aan en ik was binnen no time de kilo's die ik aan kwam weer kwijt. Denk dus echt goed na en overweeg goed voor jezelf of het voor jou echt nodig is om dit medicijn te slikken als het gaat om slecht slapen. Ga eerst mibelinke oorzaken na. En zorg dat je je moet maakt overdag en maak een fijne avond ritueel dat jou ontspant en ga dan lekker je bed in Kijk geen tv een uur voor slapen gaan en dus ook geen telefoon, tablet of laptop/pc. Ga wandelen in de avond na het avond eten en neem.een douche daarna, ga sporten.... Iets... Maar blijf zolang mogelijk van de quetiapine af

23-02-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (50mg)
Na een heftige periode begonnen met seroquel XR 50mg. Het wennen was heftig met duizeligheid en vermoeidheid met name en wat hoofdpijn. Eenmaal gewend dacht ik ongeveer een week dat de wereld mooi was en ik eindelijk angstvrij was. Echter na paar maanden merkte ik dat ik al ruim 15 kilo was aangekomen en daardoor obesitas kreeg. Ik heb dit middel een paar jaar terug oo[lees meer...]k gehad in hogere dosis en kwam toen ook ruim 20 kilo aan dit ging er na stoppen en dieet weer af gelukkig. Ook namen de klachten toe als vermoeidheid en afgevlakt gevoel. Angsten waren er nog steeds maar iets meer op de achtergrond. Nu ik goedkeuring heb van huisarts om af te bouwen met om de dag een tablet voor een week ben ik gister door een hel gegaan. Enorm veel bijwerkingen met het afbouwen waaronder enorme migraine, misselijk, diarree, geen eetlust, duizelig, vermoeidheid tot gevoel in slaap te vallen, druk in hoofd, huilbuien, onrust. Ik weet dat dit tijdelijk is maar zie nu wel in wat dit voor troep is en heb besloten hoe ellendig ik mij ook voel ik dit nooit meer slik. Uiteraard is dit voor iedereen anders en zie ik in dat het een topmiddel zou kunnen zijn maar niet voor mij helaas.

08-11-2019 | Vrouw | 42
Borderline persoonlijkheidsstoornis

21-10-2019 | Man | 62
quetiapine (100mg)
Ik heb een tot twee jaar seroquel voorgeschreven gekregen tijdens een angststoring. Het middel is een anti psychotica en is een zwaar middel. Naast de gemelde bijwerkingen is het erg moeilijk om met dit middel te stoppen. Het is dus geen slaapmiddel maar wel een middel waar he slaap van krijgt. Het doet vanalles in jou hoofd en je wordt er een beetje gevoelloos van, also[lees meer...]f er een dikke deken over je ligt.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum