quetiapine

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (16 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

19-04-2017 | Vrouw | 54
quetiapine (25mg)
Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan

28-03-2017 | Vrouw | 27
Onrust
Ik heb een allergische reactie gehad en de ambulance is gekomen. Ik dacht dat ik dood ging. Het was zo akelig! Ik neem nooit meer deze medicijnen!

18-03-2017 | Man | 47
quetiapine (150mg)
In het kort mijn advies: gebruik dit middel niet langdurig. Het maakt je lichaam kapot vind ik. Daar komt het op neer. Heb het vijf jaar gebruikt en al vanaf het begin had ik erge last van hartkloppingen en waarschijnlijk apneu. Overigens heb ik een geschiedenis met hartklachten (ritme stoornissen) en ik kreeg dit middel toch, ondanks dat in de bijsluiter staat dat het dan[lees meer...] afgeraden wordt. Goed: mijn verhaal. Ik kreeg de medicijnen na een mislukte relatie, om eventueel agressieve gevoelens te onderdrukken en om te stoppen met piekeren en beter te slapen. Daar hielp het zeer goed tegen: piekeren deed ik nog wel, maar mijn ex kon me gestolen worden. Prima toch. Ik was gewoon te moe om te piekeren en ondanks de sufheid in de ochtend en nadat ik mijn ochtend dosis genomen had ging het redelijk. Ik sliep goed, ben ook gestopt met drinken, ten eerste omdat ik niet dronken werd met seroquel en ten tweede omdat ik de roes eigenlijk niet meer nodig had. Seroquel was genoeg om te kunnen slapen. Lichte bijwerkingen waren in het begin duizeligheid, wazig zien, een beetje onvast lopen en neigen tot niets doen. Altijd dat lome gevoel in je maag, geen energie. Alleen zitten of liggen was fijn: actief zijn was vervelend. Inmiddels dus aan het afbouwen, omdat ik haast niets meer kan. En dat is letterlijk. Ik ben nu vijf jaar verder en ik kan niet meer lopen zonder rollator. Mijn evenwicht is weg, evenals de kracht in mijn benen. Ik ben zowat 25 kilo aangekomen en er blijft nog steeds gewicht bij komen: terwijl ik echt niet veel eet. Slikken gaat steeds moeilijker, 's nachts is mijn ademhaling zo slecht, dat het lijkt alsof er letterlijk een blokkade in mijn keel zit. Alsof je luchtpijp te nauw is. Je ademhaling wordt geleidelijk aan anders: om dat te voorkomen. Ook heb ik regelmatig een gespannen gevoel in het gebied rond mijn maag, trillen van de spieren aldaar en mijn buikspieren doen geregeld gewoon pijn. Sinds ik seroquel gebruik ben ik niet meer gewoon ontspannen geweest: er is altijd dat rusteloze gevoel, gepaard gaand met (hoe tegenstrijdig) apathie en lusteloosheid. Alsof je lichaam eigenlijk vecht tegen iets wat er niet in hoort. Verhoogde hartslag (120- 135) en het gevoel uitgeblust te raken daardoor. Ik ben het beu en ga er dus mee stoppen. In een maand tijd zou ik afgebouwd moeten zijn en ik bereid me al voor op alle indrukken en prikkels die ik dan waarschijnlijk weer wél zal ervaren. Maar eerlijk is eerlijk: alles beter dan dit. Kijk er mee uit. Slik het niet te lang als je klachten hebt, pik niets van de heren psychiaters. Het is jouw lichaam. Je geest kan dan misschien wel minder last hebben van weet ik het wat: je lichaam is net zo belangrijk. Kijk ook uit met de goedkopere versies, want die ikzelf bijvoorbeeld nu slik werkt maar de helft zo lang (retard 50MG) en is halverwege de dag al uitgewerkt. Met dank aan de ziekenfondsen met hun bezuinigingsdrang.

13-09-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (450)
Ik neem dit in de avond samen met sulpride 150 ê zolpidem. Ik ben de volgende dag loom.ik ben wel sinds een week afgebouwd met op een maand met prothiaden 100.is het doordat dat ik zo moe ben graag reactie mvg vero

02-05-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (400mg)
Eerst zolpithem, sulpride 200 en seroquel 400.gestopt seroquel en gestart met 30mg remergon. Alles in de avond.voor slapen.volgende dag suf,hersenloos geen energie,maagklachten gaat dat over alles in 3 weken tijd

09-03-2020 | Vrouw | 2
quetiapine (12,5mg)
Ik sliep al maanden vreselijk slecht en doordat ik slecht sliep ging ik steeds meer piekeren in de nacht. 'Waarom lig ik toch wakker', 'Moet ik maar uit bed gaan of blijven proberen' en uiteindelijk raakte ik uitgeput. Ik sliep maar 2 uur en met geluk 3,5 uur per nacht en dit maanden aan een stuk. Mijn huisarts wou mij niet helpen in eerste instantie. Allerlei dingen gepro[lees meer...]beerd. Geen tv 1,5 uur voor slapen gaan en dus ook geen andere beeldschermen zoals telefoon, tablet, laptop. Lezen, elke dag genoeg bewegen, ontspannende douche elke avond met een vast avond routine met mijn lievelings geurtjes zoals lavendel (tevens ook rustgevend en blijf dat heerlijk gebruiken 😉) Ook elke avond voor ik ging (ga) douchen een lekkere wandeling maken en mij hoofd leeg maken tijdens wandelen. Wandelen is voor mij een soort meditatie eigenlijk. Muziekje op of geluiden van de natuur zelf tijdens de lange avonden en ik woon tegen polder en bossen aan dus veel watertjes, diere m'n en vogeltjes wat voor mij rustgevend werkt. Uiteindelijk melatonine gaan gebruiken maar het hielp niks bij mij. Ik werd echt hopeloos en dat is ook niet bevorderlijk voor je goede en gezonde nachtrust. Wéér naar de huisarts en uiteindelijk kreeg ik quetiapine voorgeschreven. Al snel merkte ik dat het medicijn werkte en ik sliep! Eindelijk sliep ik hele nachten door. Echter bleef ik dood en dood moe maar wanneer ik je maanden zo slecht tot soms niet slaapt dan ben je niet snel daar overheen dus dacht dat het daar aan lag en dat juist door het goede slapen de vermoeidheid pas echt naar voren kwam. Maar elke morgen was een ellende om mijn bed uit te komen, de kinderen klaar te maken voor school, het huishouden deed ik niet zoals gewoonlijk meer omdat ik gewoon chronisch doodmoe was.. Ik werd een wrak en voelde mij echt ongelukkig en depressief omdat ik doodmoe was 24/7. Hele dagen kon ik slapen en in het weekend deed ik dutjes overdag want dat hield mij nog op de been en soms was ik zo moe dat ik, zomer of winter, al om 19.00 uur in bed lag. Ik ging gelijkertijd slapen met de jongste kinderen en mijn man natuurlijk nog niet en hij was er dan voor onze oudste dochter. Ook vlogen de kilo's eraan want het is een van de bekendste bijwerkingen. Je krijgt honger van dit medicijn, de huisarts waarschuwde mij al maar dacht dat het niet zo erg was. Maar hele dagen had ik trek in vooral zoete dingen met name chocolade en dat at ik voorheen zelden. En hoe moe ik van mijzelf was al, ik moest elke avond 2 tot 3 tabletten van 12,5 mg nemen van de huisarts. Dus dat deed ik braaf. Elk uur na inname kreeg ik de honger klap en ging ik eten. 1,5 uur na inname zat ik te knikkebollen op de bank in het weekend terwijl mijn man en ik een film keken of een serie. Ik werd een saai persoon. De dagen werden ellende omdat ik depressief werd doordat ik verschrikkelijk moe was, niks uit handen kreeg, ik enkel buiten kwam voor boodschappen en de kinderen naar school te brengen en van school te halen. Mijn huis werd een gevangenis en ik baalde elke dag weer dat ik zo moe was en niks uit handen kreeg. De huisarts bleef volhouden dat het nooit aan de quetiapine kon liggen maar na bloedonderzoek bleek alles dikke prima. Maar dit was niet normaal om mijzelf zo te voelen op 34 jarige leeftijd. Moeder van 4 kinderen in de leeftijden van 13, 9, 6 en 5 jaar. Altijd fit geweest en door slaapproblemen quetiapine gehad en eigenlijk alleen maar meer problemen gekregen. Maar, zei mijn huisarts onnozel: 'Je slaapt in ieder geval goed'. Ja, dat was zo maar 2 jaar lang gleed ik meer en meer af. Het was genoeg voor mij, was er klaar mee. De huisarts had mij gezegd dat ik gewoon weer kon stoppen met dit medicijn en niet hoefde af te bouwen. Dit omdat ik geen andere aandoening had waar quetiapine voor gebruikt kan worden, hij mij zou het als een vrij onschuldig en niet verslavend slaapmedicijn zijn. Inderdaad kon ik zonder problemen stoppen met het medicijn en ik was benieuwd hoe ik zou slapen. Ik sliep prima en werd na de eerste nacht zonder geslapen te hebben met quetiapine gewoon een heel stuk frisser en uitgerust wakker. Ik werd gewoon rustig wakker zonder steeds weer in diepe slaap te vallen terwijl mijn wekker op snoozen stond elke 15 minuten en dit 3x want ik zette bewust altijd mijn wekker vroeger dan nodig omdat ik echt moeite had met wakker worden. Maar na de 2x snoozen stond ik op en zonder vreselijk moe te zijn. Mijn humeur was op en top en het viel mijn kinderen zelfs op want ik had altijd sinds gebruik.van quetiapine een vreselijk ochtendhumeur had en ik was na de eerste nacht zonder slapen met quetiapine gewoon gezellig en vrolijk zoals ik voorheen was. Zin in de dag en ervaarde eindelijk geen zware vermoeidheid en depressieve gevoelens. Ik heb het nu een tijdje niet meer genomen en soms slaap ik slechter maar zelfs na slecht geslapen te hebben voel ik mij in de morgen stukken beter en frisser en uitgeruster dan wanneer ik toch een quetiapine neem. Ik heb het 1x nog ingenomen toen ik een slapeloze nacht had maar wat een spijt had ik ik direct toen de wekker ging en ik de gehele dag hartstikke gaar was. Ik neem het het niet. Dan maar een slechtere nacht dan weer zo ellendig door een medicijn erbij zitten. Heb de overige pillen terug ingeleverd bij de apotheek en de huisarts gezegd dat ik de troep niet meer gebruik en hij blijft aandringen dat ik ze moet nemen voor mijn goede en gezonde nachtrust. Ja, ik sliep en diep ook. Als ik om 19.00 in bed lag sliep ik direct en werd pas wakker door de wekker. Het was net een narcose. Ineens ben je weg en in diepe slaap en zo ben je ineens weer wakker en zit je gehele nacht er al op. Maar voelde niet zo. Goed en gezond was het voor mij persoonlijk verre van. Mijn tip is dus ook dat je enkel aan dit medicijn moet beginnen wanneer je echt niet anders kan en je gewoon geen keus hebt. Ik had geen keuze, dacht ik... Maar wat ben ik wijzer geworden. Neem dit medicijn echt puur en alleen wanneer het hoog nodig is en je niet anders kan. Dit medicijn is niet niks. Het gooide bij mij alles compleet overhoop. Was mijzelf totaal niet meer en was geen leuk persoon meer en kwam gigantisch aan. Nu ik het niet meer slik ben ik weer mijzelf, ik ben weer vrolijk en positief. Energie voor 10, slaap eigenlijk prima! en kan alles weer aan en ik was binnen no time de kilo's die ik aan kwam weer kwijt. Denk dus echt goed na en overweeg goed voor jezelf of het voor jou echt nodig is om dit medicijn te slikken als het gaat om slecht slapen. Ga eerst mibelinke oorzaken na. En zorg dat je je moet maakt overdag en maak een fijne avond ritueel dat jou ontspant en ga dan lekker je bed in Kijk geen tv een uur voor slapen gaan en dus ook geen telefoon, tablet of laptop/pc. Ga wandelen in de avond na het avond eten en neem.een douche daarna, ga sporten.... Iets... Maar blijf zolang mogelijk van de quetiapine af

23-02-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (50mg)
Na een heftige periode begonnen met seroquel XR 50mg. Het wennen was heftig met duizeligheid en vermoeidheid met name en wat hoofdpijn. Eenmaal gewend dacht ik ongeveer een week dat de wereld mooi was en ik eindelijk angstvrij was. Echter na paar maanden merkte ik dat ik al ruim 15 kilo was aangekomen en daardoor obesitas kreeg. Ik heb dit middel een paar jaar terug oo[lees meer...]k gehad in hogere dosis en kwam toen ook ruim 20 kilo aan dit ging er na stoppen en dieet weer af gelukkig. Ook namen de klachten toe als vermoeidheid en afgevlakt gevoel. Angsten waren er nog steeds maar iets meer op de achtergrond. Nu ik goedkeuring heb van huisarts om af te bouwen met om de dag een tablet voor een week ben ik gister door een hel gegaan. Enorm veel bijwerkingen met het afbouwen waaronder enorme migraine, misselijk, diarree, geen eetlust, duizelig, vermoeidheid tot gevoel in slaap te vallen, druk in hoofd, huilbuien, onrust. Ik weet dat dit tijdelijk is maar zie nu wel in wat dit voor troep is en heb besloten hoe ellendig ik mij ook voel ik dit nooit meer slik. Uiteraard is dit voor iedereen anders en zie ik in dat het een topmiddel zou kunnen zijn maar niet voor mij helaas.

08-11-2019 | Vrouw | 42
Borderline persoonlijkheidsstoornis

21-10-2019 | Man | 62
quetiapine (100mg)
Ik heb een tot twee jaar seroquel voorgeschreven gekregen tijdens een angststoring. Het middel is een anti psychotica en is een zwaar middel. Naast de gemelde bijwerkingen is het erg moeilijk om met dit middel te stoppen. Het is dus geen slaapmiddel maar wel een middel waar he slaap van krijgt. Het doet vanalles in jou hoofd en je wordt er een beetje gevoelloos van, also[lees meer...]f er een dikke deken over je ligt.

02-05-2019 | Man | 22
quetiapine (25mg)
Begonnen met Seroquel voor slapeloosheid door langdurig benzodiazepine gebruik. Slapen lukt gewoon niet, vooral inslapen groot probleem. Seroquel werkte vooral aan het begin heel goed alleen nu enkele maanden later begin ik echt nare bijwerkingen te krijgen. De volgende dag ben ik een leeghoofd, emotieloos, geen initiatief meer en gewoon een ongelukkig gevoel. Ik be[lees meer...]n totaal niet mezelf de dag na gebruik van Seroquel.

26-11-2018 | Vrouw | 59
quetiapine (500mg)
Schizoaffectieve stoornis
ik kwam met rare klachten, ik hoorde constant geluiden van ambulance en sirenes , en zo ging ik door het leven. ook was ik heel ban en paniekerig. ik zonderde mij af, onder de mensen werd alles nog erger. toen kwam ik bij een psychiater, van alles geprobeerd, hij wist het niet meer en hij zei ik weet een hele goede psychiater voor jou, en die kreeg ik, nou was benieuwd, ja[lees meer...] zei was inderdaad goed, en redelijk goed in te stellen en goede gesprekken. En zo als altijd gaan die goeie weer weg. Maar zei zij ik heb nu ook weer een goede voor jou. Nou en dit was een psychiater met veel ervaring, en heeft me uiteindelijk goed kunnen instellen in dacht het komt nooit meer. de hoofd medicijn is seroquel eerst op 300 mg later verhoogd naar 500 mg en stabiel, ben nu 10 jaar verder en nog stabiel, ik heb er wel voor moeten lijden aantal ziektes doormaken, maar het helpt nog steeds, maar nog steeds wil ik afbouwen vanwege de vele bijwerkingen. maar wat krijg je dan andere medicijnen weer andere bijwerkingen en niet zo stabiel, daar valt ook over na te denken, ik ben nu in bespreking met de artsen wat gaan we doen.

21-11-2018 | Vrouw | 44
quetiapine (200mg)
Bipolaire stoornis
Ik slik dit middel al 5 jaar en ben sindsdien evengoed 5 keer opgenomen op de psychiatrische gesloten afdeling. Nu ben ik over op haldol maar slik evengoed nog 200 mg seroquel omdat ik slapeloze nachten kreeg na afbouw. Ik had ook nachtmerries en misselijkheid dus toch maar weer gaan slikken in lagere dosering erbij maar dan alleen in instant release. Ik kan nu weer doorsl[lees meer...]apen en er voor mijn kinderen zijn overdag. Ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom.

31-10-2018 | Man | 23
Onrust
Dit middel een paar keer voorgeschreven gekregen tegen onrust, slapeloosheid en neerslachtigheid. Ik het echter nooit echt iets van de werking ervaren, het leek meer op een placebo. Ook vond ik de tabletten behoorlijk groot en moeilijk door te slikken. Dit medicijn heeft wel een hoop ernstige bijwerkingen zoals het ontwikkelen van diabetes. De fabrikant van dit medicijn he[lees meer...]eft deze bijwerking ook lange tijd verzwegen.

10-10-2018 | Vrouw | 48
Onrust
Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe

17-08-2018 | Vrouw | 27
Bipolaire stoornis
Zijn er mensen die 800 mg gebruiken per dag. Ik gebruik dit middel nu twee jaar. Gevarieerd tussen 600 en 800 mg. Na iname onwijs veel last van hartkloppingen en ademhalings problemen. Afgelopen twee jaar 2 keer opgenomen geweest in een psy gesloten afdeling. Mijn klachten zijn verergerd. Heeft iemand deze ervaring ook?

14-07-2018 | Vrouw | 22
quetiapine (200mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum