quetiapine

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (16 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

27-02-2019 | Vrouw | 49
Bipolaire stoornis
dit is het allereerste comment dat ik ooit op internet zet los van social media: komt ie! Want seroquel? Wat kan je verwachten: Instant suicidaal en JA hoor! ik was model, nu kan ik amper nog door de deur, echt een topbijwerking waar we allen op wachten. Goed bezig! Het probleem is dat het enkel "de droom wereld" van de psychose weg haalt. Iets wat imho erg nuttig i[lees meer...]s als je toch geen fluit waard bent. Verder wordt je aan je lot over gelaten, nog steeds geen clue wie je bent, wie je vrienden zijn, waar je je moet op focussen, nog steeds is de paranoia er, "maar je zit in de realiteit." zeggen ze dan ;) ja hoor... en dan kan je heel goed beseffen hoe hard je gefaald hebt in het leven, met als gevolg: nu de moed vinden om mij voor de trein te smijten me dunkt. Het zou immers de wereld overpopulatie wel ferm laten dalen. peace seroquel!x <3 ^-^

05-02-2019 | Vrouw | 29
quetiapine (50mg)
Ik heb dit medicijn gekregen omdat ik door een depressie in 2015 niet meer kon slapen. Het werkt erg goed je valt als een blok in slaap maar nu na 3 jaar wegen de bijwerkingen zwaarder dan het effect en kom ik op een punt om te willen stoppen. Maar helaas gaat dat erg moeilijk met seroquel. De psychiater zegt dat het niet verslavend werkt maar erg makkelijk kom je er niet [lees meer...]vanaf want de ontwenningsverschijnselen zijn echt heftig. Ook vindt ik de gewichtstoename die je van dit medicijn krijgt verschrikkelijk, ik hou de hele dag een honger gevoel en als ik niet eet sta ik te trillen op mijn benen. S morgens wakker worden is drama en ik blijf nog lang moe. Ik ben nu aan het afbouwen en hoop over 2 maanden geen seroquel meer te gebruiken.

12-01-2019 | Vrouw | 45
quetiapine (200mg)
Al vele jaren neem ik dit medicijn. Na een benzo verslaving dit gekregen om eindelijk te kunnen slapen. Van 50 mg naar 400mg. Eindelijk vast slapen zonder dromen, herbeleving enz. Van 400 mg afgebouwd naar 200 door gewichtstoename en vreetbuien 35 kilo in een half jaar eraan. Minder dan 200mg slaap ik niet, Als ik niet eet na inname slaap ik ook niet meer. Meteen gaa[lees meer...]n liggen na inname en eten, licht uit en dan vast 5 tot 6 uur max slapen. Lekker fit en uitgerust opstaan. Ik mag kiezen, stoppen ( afbouwschema)en dan niet meer slapen, of eten en zware obesitas. Er is geen alternatief medicijn met medewerking. Ik haat mijn lichaam Ik hou van het leven. Ik slik het al meer dan 12 jaar en met tussentijds eens gestopt te zijn weet ik dat stoppen bijna geen optie is zo lang ik geen ander medicijn vind waarop ik slaap. Vreselijk maar tegelijk psychisch het beste medicijn voor mij.

06-12-2018 | Vrouw | 41
quetiapine (25mg)
Ik kreeg dit middel voorschreven omdat ik door het gebruik van dexamphetamine slecht kon slapen. Dit middel geeft geen verslaving ideaal bij een ADHD Nu gebruik ik het trouw een half uurt voor het slapen de minimale dosering van 25 mg en dat al zeker 3 jr. Nog steeds ervaar ik er een rare ervaring mee. Ik begin na 25 min. Ontzettend moe te worden.krijg rusteloze benen[lees meer...] en als ik niet snel ga liggen val ik in slaap daar waar ik zit of mee bezig ben. Ben geregeld wakker geworden op de verkeerde plek of met een bijna brand ervaring. Stipt 6 uur later wordt ik wakker. Nu merk ik de laatste tijd dat de vermoeidheid lang blijft hangen. Lijk niet wakker te zijn. Heb ook weleens storingen. Zo noem ik het die duren nog geen 10 sec. Maar dan krijg ik een flits in mijn hoofd en ben even weg. Net stroom die door je lichaam gaat. Ik begin echt te twijfelen aan de goedheid van dit middel. Hij doet idd wat hij moet doen en dat is mijn constante gedachtes (die niet stil lijken te zijn) ff stilleggen zodat ik kan slapen. Ik noem het slapen op commando.

26-11-2018 | Vrouw | 59
quetiapine (500mg)
Schizoaffectieve stoornis
ik kwam met rare klachten, ik hoorde constant geluiden van ambulance en sirenes , en zo ging ik door het leven. ook was ik heel ban en paniekerig. ik zonderde mij af, onder de mensen werd alles nog erger. toen kwam ik bij een psychiater, van alles geprobeerd, hij wist het niet meer en hij zei ik weet een hele goede psychiater voor jou, en die kreeg ik, nou was benieuwd, ja[lees meer...] zei was inderdaad goed, en redelijk goed in te stellen en goede gesprekken. En zo als altijd gaan die goeie weer weg. Maar zei zij ik heb nu ook weer een goede voor jou. Nou en dit was een psychiater met veel ervaring, en heeft me uiteindelijk goed kunnen instellen in dacht het komt nooit meer. de hoofd medicijn is seroquel eerst op 300 mg later verhoogd naar 500 mg en stabiel, ben nu 10 jaar verder en nog stabiel, ik heb er wel voor moeten lijden aantal ziektes doormaken, maar het helpt nog steeds, maar nog steeds wil ik afbouwen vanwege de vele bijwerkingen. maar wat krijg je dan andere medicijnen weer andere bijwerkingen en niet zo stabiel, daar valt ook over na te denken, ik ben nu in bespreking met de artsen wat gaan we doen.

21-11-2018 | Vrouw | 44
Bipolaire stoornis
Ik slik dit middel al 5 jaar en ben sindsdien evengoed 5 keer opgenomen op de psychiatrische gesloten afdeling. Nu ben ik over op haldol maar slik evengoed nog 200 mg seroquel omdat ik slapeloze nachten kreeg na afbouw. Ik had ook nachtmerries en misselijkheid dus toch maar weer gaan slikken in lagere dosering erbij maar dan alleen in instant release. Ik kan nu weer doorsl[lees meer...]apen en er voor mijn kinderen zijn overdag. Ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom.

24-10-2018 | Vrouw | 37
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel nu 3 weken i.v.m. overspannenheid, tegen slapeloosheid en onrust. Ik voel minder druk op de borst en spanning in mijn lijf, hiervoor had ik steeds een opgejaagd gevoel. Ik slaap er ca. 8 uur op door, dat is erg fijn. Slaap voelt iets onnatuurlijker maar beter dan vanaf 4 uur 's ochtends wakker liggen.

10-10-2018 | Vrouw | 48
Onrust
Ik heb seroquel gekregen van een hulpverlener tijdens crisis Ben er niet in begeleid Huisarts bleef het voorschrijven Had geen psychiater meer Huisarts wou me niet helpen met afbouwen Doorverwijzing gevraagd psychiater waar ik nu al een half jaar op wacht Inmiddels zelf gaan afbouwen Ben ernu vanaf maar door de ontwenningsverschijnselen slaapmedicatie moeten gebruik[lees meer...]en Hier wil ik nu vanaf maar weet het even niet Extreem moe

08-10-2018 | Vrouw | 34
quetiapine (200mg)
Ik kreeg dit om te slapen. een kwartier na inname had ik een zodanig ernstige suikerval dat ik niet anders kon dan gaan eten. Heel, heel af en toe kon ik dat gevoel negeren en viel ik met grote honger in slaap en ging ik alsnog de frigo leeg eten, maar dan al slaapwandelend. Ik was op die 2 weken ook 6kg bijgekomen. Ik was er bovendien zo weg van de wereld van dat ik in be[lees meer...]d plaste en kwijlde ik mijn hele kussen nat. Ik heb het twee weken genomen en ben dan in overleg met mijn psychiater gegaan om iets anders te nemen. Ze begreep me gelukkig wel en begrijpt me nog steeds wanneer ik zeg "nooit meer!"

27-09-2018 | Vrouw | 60
quetiapine (100mg)
Onrust
Helpt het middel ook tegen lichamelijke onrust

22-09-2018 | Vrouw | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu ruim 2 jaar seroquel 50 Mg voor het slapen . Door mijn ptss veel nachtmerries vandaar dat mijn psychiater mij dit middel had voorgeschreven . Begonnen met 25 Mg maar na verloop van tijd moest ik steeds meer nemen . Ik hou niet van medicatie dus ik ben zelf gaan minderen wel in overleg met psychiater vandaar nu nog 50 Mg voor de nacht . De medicatie doet op zich [lees meer...]wel zijn werk . Na een half uurtje begin ik slaperig te worden en val als een blok in slaap aks ik in bed ga liggen . In de twee jaar ben ik sinds ik de medicatie gebruik lichaamlijk achteruit gegaan . Zware burn-out gehad 2 keer meer lichaamlijk kwam door de ptss zeiden ze . Nu twee jaar verder met goede behandelingen voel ik me helemaal niet goed . Ik word met de dag zwakker , veel last van mijn spieren , licht in mijn hoofd met draaiduizeligheid tintelingen in handen en voeten . Nu is mijn vraag herkent iemand dit !!! Ik lees wel veel slechte dingen over seroquel ( dat het gevaarlijk is en dat het je nieren en lever aan kan tasten enzo en beangstigd mij op deze manier wel . Heeft iemand hier ervaring mee of herkent mijn verhaal ??

17-08-2018 | Vrouw | 27
quetiapine (400mg)
Bipolaire stoornis
Zijn er mensen die 800 mg gebruiken per dag. Ik gebruik dit middel nu twee jaar. Gevarieerd tussen 600 en 800 mg. Na iname onwijs veel last van hartkloppingen en ademhalings problemen. Afgelopen twee jaar 2 keer opgenomen geweest in een psy gesloten afdeling. Mijn klachten zijn verergerd. Heeft iemand deze ervaring ook?

14-07-2018 | Vrouw | 22
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben totaal niet tevreden van het medicijn, ik voel me een robot. Mijn stemmingswisselingen zijn er niet meer, ik ben niet meer down, maar ook totaal niet gelukkig. Gewoon neutraal en emotieloos. Ben in samenspraak met de psychiater de dosis aan het afbouwen om te stoppen en andere mogelijkheden te bekijken.

05-07-2018 | Vrouw | 17
quetiapine (25mg)
Ik slik al een paar jaar 25mg quetiapine voor mijn depressie, angst en paniekstoornis. Ik heb in de tijd dat ik dit middel gebruik gemerkt dat ik geen druppel alcohol kan verdragen zonder dat het lijkt alsof ik een hartinfarct krijg. Ik krijg allerlei verschijnselen die erop lijken. Mijn harslag schiet ineens omhoog, ik krijg een tintelende tong en linkerarm, stijve kaak, [lees meer...]druk op de borst, hyperventilatie, flauwvallen en misselijkheid. Soms krijg ik er zelfs opvliegers van, terwijl ik pas 17 ben en ik dacht dat dat alleen bij vrouwen in de overgang gebeurde. Meestal krijg ik dit soort bijwerkingen pas de dag nadat ik alcohol heb gedronken, heb ik gemerkt. Ook krijg ik deze bijwerkingen als ik gestoken word door een hommel. Erg leuk allemaal. Ik ga binnenkort kijken of er geen alternatief voor te vinden is, want ik wil echt van deze rotzooi af. Het voelt alsof het jaren van mijn leven afhaalt. Plus, 25 mg is een erg lage dosis, dus ik hou mijn hart vast voor iedereen die meer dan dat slikt.

10-06-2018 | Vrouw | 33
quetiapine (50mg)
Ik gebruik nu al ruim 10 jaar 50 Mg seroquel en 40 Mg citalopram. Nu merk ik dat mijn angsten verschrikkelijk toegenomen zijn en de medicatie zijn werk eigenlijk niet meer doet. Vraag me af of hier mensen zijn die dit ook hebben ondervonden en dat misschien een verhoging van de seroquel een oplossing is geweest?

21-05-2018 | Vrouw | 47
quetiapine (300mg)
Bipolaire stoornis

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum