Ervaringen met Seroquel

quetiapine

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

31-01-2022 | Vrouw | 35
quetiapine (150mg)
Bipolaire stoornis
Na eerst andere antipsychotica te hebben gebruikt overgestapt op serequel. Begonnen met 300 mg. Bij manie wordt dit opgehoogd en nu afbouwen naar nul. Gebruik dit icm stemmingsstabilisatoren. De bijwerkingen zijn minder heftig dan die van olanzapine en haldol, maar gewichtsbeheersing is moeilijk. Daarnaast ervaar ik weinig emoties. Ik voel me vrij vlak. Dit is zinvol tij[lees meer...]dens episodes, maar erg vervelend tijdens een neutrale stemming. Afbouwen vind ik niet moeizaam gaan, maar als ik de medicatie een keer vergeet krijg ik hartkloppingen, een opgefokt gevoel en last van transpiratie.

18-04-2019 | Man | 61
quetiapine (150mg)
Bipolaire stoornis
in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !

27-02-2019 | Vrouw | 49
Bipolaire stoornis
dit is het allereerste comment dat ik ooit op internet zet los van social media: komt ie! Want seroquel? Wat kan je verwachten: Instant suicidaal en JA hoor! ik was model, nu kan ik amper nog door de deur, echt een topbijwerking waar we allen op wachten. Goed bezig! Het probleem is dat het enkel "de droom wereld" van de psychose weg haalt. Iets wat imho erg nuttig i[lees meer...]s als je toch geen fluit waard bent. Verder wordt je aan je lot over gelaten, nog steeds geen clue wie je bent, wie je vrienden zijn, waar je je moet op focussen, nog steeds is de paranoia er, "maar je zit in de realiteit." zeggen ze dan ;) ja hoor... en dan kan je heel goed beseffen hoe hard je gefaald hebt in het leven, met als gevolg: nu de moed vinden om mij voor de trein te smijten me dunkt. Het zou immers de wereld overpopulatie wel ferm laten dalen. peace seroquel!x <3 ^-^

21-11-2018 | Vrouw | 44
Bipolaire stoornis
Ik slik dit middel al 5 jaar en ben sindsdien evengoed 5 keer opgenomen op de psychiatrische gesloten afdeling. Nu ben ik over op haldol maar slik evengoed nog 200 mg seroquel omdat ik slapeloze nachten kreeg na afbouw. Ik had ook nachtmerries en misselijkheid dus toch maar weer gaan slikken in lagere dosering erbij maar dan alleen in instant release. Ik kan nu weer doorsl[lees meer...]apen en er voor mijn kinderen zijn overdag. Ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom.

17-08-2018 | Vrouw | 27
Bipolaire stoornis
Zijn er mensen die 800 mg gebruiken per dag. Ik gebruik dit middel nu twee jaar. Gevarieerd tussen 600 en 800 mg. Na iname onwijs veel last van hartkloppingen en ademhalings problemen. Afgelopen twee jaar 2 keer opgenomen geweest in een psy gesloten afdeling. Mijn klachten zijn verergerd. Heeft iemand deze ervaring ook?

21-05-2018 | Vrouw | 47
quetiapine (300mg)

05-12-2017 | Vrouw | 28
quetiapine (600mg)
Bipolaire stoornis
In 2012 ben ik opgenomen geweest vanwege een Bipolaire & Borderline stoornis. Na een lang traject in mijn jeugd die nergens toe ging. Ik ben zo blij dat ik Seroquel 600 mg slik en 800 mg Lithium. Op school kon ik mij nooit concentreren en heb dus meerdere opleidingen niet afgemaakt. Gelukkig heb ik een super lieve verloofde die mij in dit hele proces gesteund heeft[lees meer...], ik ben zo super blij met hem. Was echt een verschrikkelijke periode. Nu ben ik weer begonnen met een opleiding die ik super leuk vind en ook zeker ga afmaken.(...). Dit zijn mijn bijwerkingen: Ik ben 30 kg aangekomen in 3 maanden tijd. ( Mocht helaas niet sporten als er minder dan 3 personen mee gingen in de kliniek ). Ik had met de pil een menstruatie stoornis dat is opgelost sinds ik weer een spiraaltje heb. Verder zijn er eigenlijk alleen maar positieve veranderingen: Ik kan me weer concentreren. Heb nauwelijks last van mijn stoornissen, ook door goede therapie. Ik heb mijn eigen leven weer onder controle. (Mij medicijn.nl : privé gegevens verwijderd)

24-10-2016 | Man | 59
quetiapine (50mg)
Bipolaire stoornis
Geeft een rustig gevoel, Seroquel is beter als Abilify, en beter als haldol en fluanxol. Gebruikt het medicijn bijna 20 jaar, er zijn geen vreemde afwijkingen in het bloed gemeten. stabiel. Werkt ook als slaapmiddel.

09-09-2016 | Man | 48
Bipolaire stoornis
seroquel veranderde mijn leven van totaal onleefbaar naar een stabiel leven. ik neem het medicijn nu 3 jaar en ervaar geen bijwerkingen meer. De eerste maanden dat ik het medicijn gebruikte waren er een klein beetje bijwerkingen. Ik had 's morgens wat tijd nodig om alert te worden, alles ging wat trager.

10-07-2016 | Man | 28
Bipolaire stoornis
Zware pschose had ongeveer 8 jaar geleden. Eerst maniprex en depakine gebruikt, bij deze had ik zware neveneffecten. Vooral enorm trillen en puisten. Hierdoor overgeschakeld naar seroquel. Gelukkig geen pschose meer had, soms wel nog wat down en en suïcidale gedacht, meestal als ik stilval...

04-03-2016 | Vrouw | 47
Bipolaire stoornis
Ik slik al jaren Seroquel. Vooral in verband met de bipolaire depressie. Zonder Seroquel verandert mijn leven in een hel. Daarom slik ik het nog steeds. Groot nadeel is dat ik zeer veel ben aangekomen 45 kilo, inmiddels last heb van het metabole syndroom en traag ben. Maar ja, ik heb het hele protocol aan medicatie gehad en het is of dit of terug naar de hel van psychotisc[lees meer...]he depressies e.d.

05-02-2016 | Vrouw | 35
quetiapine (800mg)
zeer goede ervaringen sinds de seroquel is mn leven echt 100 x beter

11-01-2016 | Vrouw | 42
Bipolaire stoornis
Ik heb deze dosering voorgeschreven gekregen van mijn psychiater. Echter nu een jaar later ben ik 35 kilo aangekomen. Heb diabetes en galstenen, obesitas. Ik ben nu de seroquel aan het afbouwen. Daarna zal mijn galblaas verwijderd worden en na dit herstel zal ik een obesitasprogramma met maagverkleining gaan doorlopen. Seroquel heeft een groot deel van mijn lichaam kapot g[lees meer...]emaakt.

22-09-2015 | Vrouw | 40
quetiapine (50mg)
Manisch-depressieve stoornis
Na 5 jaar verschillende AD te hebben geprobeerd, leek geen enkele variant iets voor me te doen. Gedurende mijn laatste depressie ging het echter zo slecht met mij, dat ik heb moeten starten met 50 mg Seroquel. Mijn eerste reacties: "Ik wil niet nog meer troep slikken, werkt immers toch niet en al die vreselijke bijwerkingen waarover ik lees. Weet je?.... Laat maar!" Welli[lees meer...]cht een herkenbare reactie. Weet alleen dat voor mij dit medicijn na 5 jaar experimenteren wel voor me werkt. Zit minder in mijn hoofd, minder paniek en sombere gedachten. Eigenlijk heel erg prettig. De negatieve bijwerkingen? In het begin veel hongergevoel, maar na twee weken was dit weg en ben amper aangekomen. Ik kan niet beloven dat dit middel voor jou gaat werken, en ja het chemische troep, maar voor mij werkt het op dit moment goed.

06-08-2015 | Vrouw | 46
quetiapine (300mg)
Bipolaire stoornis
ik heb bipolaire stoornis met de nadruk op de steeds terugkerende depressies en psychotische kenmerken. Voor de depressies het hele protocol geprobeerd. Was zelfs goedgekeurd voor de electro shock. Maar dat durfde ik toch niet aan. Seroquel 300 XR zorgt er in het grootste deel van de gevallen voor dat ik binnen de lijntjes blijf. Het heeft mijn kwaliteit van leven zeker v[lees meer...]erbeterd. Natuurlijk zijn er bijwerkingen zoals vergeetachtigheid, moeheid en gewichtstoename. Maar alles bete dan de vreselijke depressies. Nu nog wel last van depressie maar minder diep.

21-06-2015 | Man | 48
quetiapine (600)