quetiapine

Bij  DepressieX

Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (27 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (18 meningen)
Onrust (17 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

16-10-2016 | Vrouw | 40
quetiapine (25mg)
Ik laat hierbij mijn ervaring achter ter waarschuwing. Omdat ik onlangs 2 mensen sprak die min of meer dezelfde negatieve ervaring hebben gehad met dit middel. Wellicht zijn dit uitzinderingen maar toch... Ik vond de effecten van deze lage dosering erg naar en beangstigend. Op advies van de huisarts nam ik deze lichte dosering in voor het slapengaan. (0:15 uur) Ik sliep a[lees meer...]ls een blok en werd 12 uur later wakker met het gevoel alsof ik vastgebonden was aan mijn bed met mijn hoofd in een bankschroef. Heel naar gevoel. De hele dag zwaar en moe en tot weinig in staat. Om 14:00 werd ik actiever ging ik naar buiten om een boodschap en voelde mij totaal wereldvreemd. Ik kan het niet beter uitleggen dan alsof ik geen enkele connectie meer had met de realiteit. Dit was erg beangstigend en ik voelde mij niet in staat om hulp te vragen of uberhaupt uit te leggen wat er in mij om ging. Rond hetzelfde tijdstip kreeg ik ook opvliegers en koud zweet. De 3 achtereenvolgende dagen kreeg ik deze rillingen ook. Pijn in nek, hoofd, droge mond. De heel tijd het lege gevoel met drang te moeten eten. Leeg gevoel in maag. Iedere dag 14 uur na inname rillingen trillerigheid, flauwte. Rebound. Geluiden kwamen na uitwerking 2x zo hard binnen. De 2 dagen erna heb ik de halve dosering gebruikt. Na 3 dagen ben ik gestopt. Voor mij een vreselijk middel met heel veel bijwerkingen.

08-08-2016 | Vrouw | 24

28-06-2016 | Vrouw | 49
quetiapine (50mg)
Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.

14-02-2016 | Vrouw | 57
quetiapine (10)
Ik was mezelf niet meer. Afschuwelijk.

19-01-2016 | Vrouw | 18
quetiapine (100mg)
Ik neem al enkele jaren verschillende soorten antidepressiva's en slaapmedicatie. Buiten mijn slaapmedicatie heb ik hier nooit van effect gevoeld. Sinds een maandje geleden neem ik seroquel en zelf mijn omgeving zegt dat ik veranderd ben. Ik ben minderopvliegend en de extreme euforie en extreme putten met suïcidale gedachten vinden terug een evenwicht. Ik ben hierdoor wel [lees meer...]verdikt en heb het gevoel dat ik nooit echt meer die euforie zal voelen of eens goed ga kunnen wenen ... Het is gewoon stabiel wat voor nu het belangrijkste is.

14-01-2016 | Vrouw | 59
quetiapine (100mg)
Leven met een depressie is niet bepaald leuk, maar met het gebruik van dit middel heb ik geen leven... Vreselijk... Op dit moment moet ik mijn medicatie nog nemen, maar omdat ik nu al weet, hoe ik daar op reageer en mij zal voelen, weerhoud me dat. Ik zal het nemen, maar... met Grote tegenzin!!! Nu zit ik dan op 100 mg. en vanaf morgen zal dat overgaan op 150 mg. en volgen[lees meer...]s de specialist zal ik naar zo'n 250 mg. toe "moeten"/"gaan"... Heb me nog nooit zo akelig gevoeld!

10-11-2015 | Vrouw | 22
quetiapine (100mg)
Hallo iedereen, Ik heb al jaren last van depressie. Sinds een tijd wordt dit weer erger en leef ik in een behoorlijk isolement.. mijn depressie werd nog erger, en ik werd totaal overdonderd van mijn emoties en uitzichtloosheid.. Nu wil mijn psychiater seroquel voorschrijven ook omdat ik ontzettend druk in mijn hoofd ben en totaal nergens toe kom.. Kan iemand mij vertellen [lees meer...]of dit middel echt zo gevaarlijk is? dat je er diabetes van kan krijgen en t je klachten eigenlijk verergerd? ik wil dit namelijk echt niet dan kies ik liever voor een leven zoals nu..

10-08-2015 | Vrouw | 19
quetiapine (50mg)
Ik heb een zeer slechte ervaring met dit medicijn, ik heb het van GG-Net voorgeschreven gekregen als slaapmedicijn. Ik was gestopt ermee, en naar Sleepzz overgestapt, die werkt gewoon goed, maar toen Sleepzz bij mij op was, slikte ik deze weer voor het slapen, tot op het moment dat het zo slecht ging, dat ik zeer ernstige paniekaanvallen kreeg.