quetiapine

Bij  DepressieX

Psychose (75 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (20 meningen)
Onrust (20 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)

29-07-2017 | Vrouw | 35
quetiapine (50mg)
Vele middelen gebruikt, maar dit is het enige middel waar ik tevreden over ben. Ik gebruikte voor kort 25mg, maar dan piekte het middel het eerste uur waardoor ik redelijk last had van sedatie, niet handig met 2 kleintjes. Nu heb ik 50mg vertraagde afgifte. Ik kan het innemen en blijf fit, maar de hele gedachtenstroom in mijn hoofd kalmeert. Ik heb een ontwijkende persoo[lees meer...]nlijkheidsstoornis met een gegeneraliseerde angststoornis. Dit uit zich in depressies, piekeren, obsessief gedrag mbt voeding (bepaalde voedingstoffen niet willen/ kunnen eten). Dankzij de seroquel stopt het piekeren, waardoor de angst minder wordt. Ik kan hierdoor beter slapen, word fitter wakker en voel me energieker. Dit alles terwijl ik wel gewoon tot 2x in de nacht op kan staan om mijn zoon te voeden (kunstmatige voeding) in heldere geest. Het stoppen met seroquel vereist 3 nachten wakker liggen, maar het is dus echt te doen. Als je echt wilt stoppen (zoals ik tot 2x toe omdat ik zwanger wilde raken zonder het gebruik van medicatie) dan kan het. Bijwerkingen; droge mond na inname. Zakt na 4 uren ongeveer.

12-07-2017 | Vrouw | 28
quetiapine (20mg)
Werkt bij PTSS, depressie en slaapklachten. Doet wat het moet doen, in mijn geval geen bijwerkingen. Moet waarschijnlijk nog wel opgehoogd worden.

19-04-2017 | Vrouw | 54
quetiapine (25mg)
Door de toename van honger en omdat t een paardenmiddel is ben ik zelf nu na jaren van 200 naar 25mg gegaan

16-10-2016 | Vrouw | 40
quetiapine (25mg)
Ik laat hierbij mijn ervaring achter ter waarschuwing. Omdat ik onlangs 2 mensen sprak die min of meer dezelfde negatieve ervaring hebben gehad met dit middel. Wellicht zijn dit uitzinderingen maar toch... Ik vond de effecten van deze lage dosering erg naar en beangstigend. Op advies van de huisarts nam ik deze lichte dosering in voor het slapengaan. (0:15 uur) Ik sliep a[lees meer...]ls een blok en werd 12 uur later wakker met het gevoel alsof ik vastgebonden was aan mijn bed met mijn hoofd in een bankschroef. Heel naar gevoel. De hele dag zwaar en moe en tot weinig in staat. Om 14:00 werd ik actiever ging ik naar buiten om een boodschap en voelde mij totaal wereldvreemd. Ik kan het niet beter uitleggen dan alsof ik geen enkele connectie meer had met de realiteit. Dit was erg beangstigend en ik voelde mij niet in staat om hulp te vragen of uberhaupt uit te leggen wat er in mij om ging. Rond hetzelfde tijdstip kreeg ik ook opvliegers en koud zweet. De 3 achtereenvolgende dagen kreeg ik deze rillingen ook. Pijn in nek, hoofd, droge mond. De heel tijd het lege gevoel met drang te moeten eten. Leeg gevoel in maag. Iedere dag 14 uur na inname rillingen trillerigheid, flauwte. Rebound. Geluiden kwamen na uitwerking 2x zo hard binnen. De 2 dagen erna heb ik de halve dosering gebruikt. Na 3 dagen ben ik gestopt. Voor mij een vreselijk middel met heel veel bijwerkingen.

08-08-2016 | Vrouw | 24
quetiapine (100mg)

28-06-2016 | Vrouw | 49
quetiapine (50mg)
Ik was erg depressief en had dwanggedachten. Ook leed ik aan slapeloosheid. Als je goed op je dieet let, mn koolhydraten, kom je niet aan. In het begin, de eerste 3 maanden ongeveer was mijn libido niveau antartica, ook dat trekt helemaal bij. Voor mij een geweldig middel! Ben de laatste 2 jaar af gaan bouwen van 100 naar 50 mg en het gaat nog steeds geweldig.

14-02-2016 | Vrouw | 57
quetiapine (10)
Ik was mezelf niet meer. Afschuwelijk.

19-01-2016 | Vrouw | 18
quetiapine (100mg)
Ik neem al enkele jaren verschillende soorten antidepressiva's en slaapmedicatie. Buiten mijn slaapmedicatie heb ik hier nooit van effect gevoeld. Sinds een maandje geleden neem ik seroquel en zelf mijn omgeving zegt dat ik veranderd ben. Ik ben minderopvliegend en de extreme euforie en extreme putten met suïcidale gedachten vinden terug een evenwicht. Ik ben hierdoor wel [lees meer...]verdikt en heb het gevoel dat ik nooit echt meer die euforie zal voelen of eens goed ga kunnen wenen ... Het is gewoon stabiel wat voor nu het belangrijkste is.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (600) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (573) - Antibiotica - penicillines breedspectrum