Psychose (61 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

15-11-2014 | Vrouw | 44
olanzapine
Hoi, ik ben MS-patient. Ik heb de oorzaak van MS bij mij gevonden: Efexor, antidepressiva. Zelfs neuroloog, dokter weet het niet. Enfin, nu neem ik ander antidepressiva, zonder gaat niet dus het is afwachten hoe het verder gaat. Ik wil mijn leven leefbaar houden. Nu neem ik sinds 2 maanden Zyprexa. Ik weet niet of het goed of slecht is. Ik ben wel bang van al die pillen [lees meer...]nu. Als zelfs dokters dat niet weten wat de gevolgen zijn van langdurig gebruik. Het enige dat ik nu doe is luisteren naar mijn lichaam.

20-11-2012 | Vrouw | 44
olanzapine
Ik heb last van vervelende kwaal; een vieze reuk en smaak. Al bijna 21 jaar. Heb er mijn methoden voor ontwikkeld om weer een normale reuk/smaak te hebben (huilen, op m'n knieen hoofd naar beneden, kokhalzen, zodat er vocht in m'n neus komt en weet ik het waar), zodat ik tenminste fatsoenlijk iets kan eten. Heeft veel invloed op m'n humeur. Maar het heeft ook met spanning [lees meer...]te maken. Al met al, dit medicijn werkt gunstig tegen spanning. Ik heb ook Oxazepam. Maar daar had ik steeds meer van nodig. Nu moet ik afbouwen daarmee en dit blijven slikken. En ik slaap weer!!!!!!

23-06-2017 | Man | 45
olanzapine (10mg)
In het begin noodzakelijk, maar in stabiele fase vervelend middel. Bijwerkingen: gewicht toename, coördinatie stoornis, trillen van handen, stijfheid, geheugen verlies. Iom specialist ivm bijkomende somberheid geswitcht naar wellbutrin. Nu zeer tevreden.

16-07-2014 | Vrouw | 45
Psychische klachten
Ik gebruik sinds kort zyprexa en ik moet zeggen dat het middel mij goed bevalt. Het geeft mijn hoofd rust, ik pieker niet zoveel en ben veel vrolijker Het grootste nadeel vind ik dat je er dikker van wordt, ik ben 10 kilo gegroeid en loop nu bij een dieetiste en langzaam aan verlies ik gelukkig weer wat gewicht. Ik had eerst 20 mg, en ik had zoveel trek in eten. Op mijn[lees meer...] verzoek ben ik gaan minderen, in overleg met de psychiater, Nu krijg ik 50 mg seraquel, en mijn honger gevoel is helemaal weg gelukkig Kreeg wel last ook van hartkloppingen maar daar heb ik ook iets voor gekregen

13-06-2013 | Man | 45
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het ordent mijn gedachten, bij mij voornamelijk de achterdochtige gedachten. Ik kan meer van de dingen genieten omdat het piekeren duidelijk vermindert. Slechts 1 nadeel: toename gewicht maar dit weegt niet op tov de rust in mijn hoofd.

19-03-2015 | Vrouw | 46
Bipolaire stoornis
Zyprexa is een zeer krachtig middel. Het heeft een tijdje goed gewerkt maar toen de generika kwamen moest ik steeds meer gaan slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ook ben ik tijdens het gebruik erg veel aangekomen en ik bleef ook maar aankomen. Op een gegeven moment heb ik mijn behandelaar gezegd dat ik dit middel om die reden niet meer wilde slikken. Ook was ik van Zy[lees meer...]prexa altijd wat down, werd er toch ook een beetje depressief van doordat het erg verdoofd.

12-09-2012 | Man | 46

01-09-2021 | Man | 48
Psychose
Ik drank olanzapine / zyprexa voor jaren , ik heb heel slechte ervaring met deze soort medicaties ik kreeg namelijk alle klachten en bijwerkingen ervan , meer dan wat in de bijsluiter staat. Door dit medicatie door droge mond keel en neus (een van de bijwerkingen) in dit geval mond, ben ik bijna mijn tanden kwijt door droge mond en je krijgt cariës door altijd droge mond. [lees meer...]Een maand geleden ben ik ziek van geworden en direct mee gestoppen en nu heb ik allemaal rare klachten en vaak heel moe en benauwdheid, ik raad mensen af om syntetiese medicatie te nemen , ze doen meer kwaad dan goed. Ik ben nu zieker geworden door dit medicatie en ik weet niet wat ik heb.

10-08-2021 | Vrouw | 49
Buikpijn
Ik kreeg dit voorgeschreven bij heftige buikpijn. Belachelijk om iemand een anti psychotica voor te schrijven bij buikpijnklachten. Dit goedje is mij te gevaarlijk, de prullenbak is er goed voor.

20-03-2019 | Man | 49
Schizoaffectieve stoornis
Ik gebruik Zyprexa al meer dan een jaar nu afgebouwd van 10 naar 5mg. Ik ben wat vergeetachtiger en heb aandachtsstoornissen ook last van verminderd libido en erectiestoornis(verharding in penis sinds een maand heb hiervoor afspraak bij uroloog maar weet niet of dit verband houd met zyprexa)

15-02-2016 | Man | 50
Bipolaire stoornis
Pas op = Paardenmiddel! Sinds enkele jaren bijna helemaal afgebouwd, omdat ik ook onder lichte dosering van 2,5 MG niet goed kan functioneren en zwaar depressief wordt van het gebruik. Het middel helpt goed als ik manie op voel komen (door slaapgebrek). Ik gebruik dan maximaal 2,5 MG gedurende maximaal 2 dagen. Deze relatief lage dosering helpt me om goed te slapen, maar [lees meer...]kan er verder niet veel bij doen. Langer gebruik dan 2 dagen triggert bij mij depressie, ik heb jarenlang lifechart bijgehouden en kwam er zo achter dat de hoeveelheid Zyprexa heel veel invloed heeft op mijn deressieve gevoel, depressie ging ook niet weg. Blij dat ik bijna helemaal zonder kan. Farmacie wordt hier niet rijk van, maar werkt goed voor mij.

21-07-2015 | Man | 50
Psychose
Tussen 2004 en 2010 heb ik 4 psychoses gehad. Na de eerste 2 psychoses ben ik te snel gestopt met de zyprexa en kwam de psychose weer terug. Het middel werkt op zich goed het is veel rustiger in mijn hoofd, ik slik nu sinds 2010 de laagste dosis 2,5 Mg p/d. Het geeft echter ook sluimerende bijwerkingen, zoals sterke afvlakking van gevoel, het maakt je behoorlijk futloos en[lees meer...] passief verder is mijn libido sterk vermindert. De gewichtstoename valt bij mij wel mee, zo'n 10kg, daar ik regelmatig sport. Verder geeft het mij een sterk gevoel van onverschilligheid alsof je bijna niets meer echt raakt. Ik ben er nu wel klaar mee en wil met dit middel stoppen. Ik zoek nu mensen die zorgvuldig hebben afgebouwd en ben erg benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt. Ik zou het fijn vinden als je het op deze site zou willen delen. Ik vind het trouwens vreemd dat de fabrikanten van deze medicijnen niet verplicht zijn om daar een protocol voor te maken. Groetjes Tony

21-04-2012 | Man | 50
olanzapine
Hallo, ik ben Judith, 50 jaar en ik heb ong. 5 jaar Zyprexa geslikt. Mijn psychiater vond het tijd worden om het middel af te bouwen. De eerste 2 tabletten ging nog wel, wel enkele bijwerkingen maar het was te doen. Nu, bij het laatste tabletje heb ik het zo moeilijk, de bijwerkingen zijn zo heftig dat ik soms niet weet wat ik moet doen. Heb ook ontzettend last van veel hu[lees meer...]ilbuien, komt dat bij andere mensen ook bekend voor? Soms wil ik de moed opgeven en toch weer een Zyprexa innemen om gewoon van dat rotgevoel af te zijn, maar ik ben er nu ruim 2 weken vanaf en iedereen vind het zonde als ik er weer aan begin. Maar ik vind dit een hel, heeft iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen? Bedankt alvast.

21-06-2017 | Vrouw | 51
Psychose
Hoi, Heb dit middel jarenlang geslikt. Heeft de eerste jaren goed gewerkt maar hoe zwaarder mijn depressies hoe minder het resultaat. Toen de oorzaken van mijn depressies waren opgelost heb ik nog lang doorgeslikt maar ik bleef psychotisch. Pas toen ik volledig had afgebouwd(in stappen van maanden van 7.5, 5.0 en uiteindelijk 2.5) verdween mijn psychotische gedrag volledi[lees meer...]g! Ik vermoed dat het ook tegengesteld kan werken omdat de werking herstel ook kan belemmeren. Het vertroebelt helder denken en daarmee dus ook verwerking. Van mijn behandelend psychiater mocht ik pas stoppen nadat ik eerst langdurig in therapie zou gaan bij haar verpleegkundigen maar dit bleek gewoon de vertering vanuit de medische wereld te zijn en uiteraard het broodnodige brood op de plank voor haar verpleegkundigen. Ik heb enorm veel ere-openers gehad sindsdien!!

14-01-2012 | Man | 51
olanzapine
Ik heb zyerxa 5 mg al gebreken 4 jaar geleden en Voor de rest van mijn leven en het is een goed medicij Voor depressie maar ten kostte van mijn gewicht want het is togenoemen

17-04-2021 | Vrouw | 52
Depressief
Ik gebruik al 25 jaar seroxat in. Begin dit jaar raakte ik echter ernstig depressief in combinatie met burnout. Ik kreeg zyprexa 5mg erbij om te kunnen slapen en ter ondersteuning. Het helpt me goed. Net als anderen heb ik meer eetbehoefte. Dat vind ik niet zo erg . Waar ik wel heel veel last van heb is een hele droge mond en keel en extreem droge huid en handen. Wat ik er[lees meer...] ook op smeer het helpt niet. Het voelt alsof ik van binnen uitdroogt. Komt dit door zyprexa en gaat dit over?

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum