Psychose (67 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

22-12-2014 | Vrouw | 34
Onrust
Tijdens gebruik van Setraline kon ik niet meer slapen en werd ik daar heel moe & onrustig van. Toen heb ik tijdelijk Zyprexa voorgeschreven gekregen. De laagste dosering. Het hielp in de eerste instantie wel om te kunnen slapen, maar het gaf ook bijwerkingen zoals aankomen (binnen een week al paar kilo), enorme eetlust (continue trek in alles wat los & vast zat) en sliep o[lees meer...]ok heel raar/schrikkerig. Kreeg rare gevoelens. Ik wilde er dus ook graag zsm vanaf. Toen is er besloten dat de dosering van Sertraline van 100 mg naar 50 mg zou gaan. Dat hielp, ik kon weer slapen. Ik heb toen in een paar dagen de Zyprexa afgebouwd, eerst het pilletje gehalveerd en toen helemaal gestopt. Ik heb daar geen nare effecten van gemerkt. Het voelde juist beter en ik sliep eindelijk na maanden weer normaal :)

27-01-2013 | Man | 34
Cholesterol
ik gebruik al jaren geneesmidelen zoals Orap en Akinaton enzv dat was in 1999. Toen ging het goed met me tot ik in hard drugs belande, van coceanne en alcohol. ik ben nu 4 jaar clean van alcohol en drugs en heb ik elke keer last van hart kloppingen en paniek aanval en angstig. Dat heb ik elke dag, alleen in de avond tijden durf ik niet meer op straat te gaan. en ik kan[lees meer...] ook niet meer tegen geneesmidelen bijv. zyprexa en andere geneesmidellen.???

22-01-2018 | Man | 35
olanzapine (10mg)
Heb eigenlijk nog niet veel over dit middel te melden

15-04-2019 | Man | 36
olanzapine (20mg)
Psychose
in 2011 gebruikt voor pschychose. 20MG in die tijds periode van 2011 t/m 2014 60 kilo aangekomen. Legt je gevoelsleven helemaal vlak en ook je gedachtes. voor een periode. Daarna tourette en adhd ontwikkeld. en ook neuromaligent symptoom spierverstijving/verkramping in mijn rug en schouders, en veranderd ook je stofwisseling

13-05-2014 | Man | 36
Psychose
Ik slik nu zo'n 15 jaar zyprexa. Begonnen met 10mg en nu op 5mg. Het aangename van dit middel is dat je het kunt nemen en binnen 2 uur effect hebt en het dus ook kunt overslaan, bijvoorbeeld als ik wakker wil blijven. Vervelend van dit middel op de lange termijn is wel haaruitval. En ik heb sinds twee jaar hartkloppingen waar nog reden voor is gevonden. Bovendien is het w[lees meer...]akker worden 's ochtends met dit middel een hel. Het gooit je hele bioritme overhoop. Vooral 's ochtends merk ik nu dat het middel echt invloed heeft op mijn lichamelijk functioneren. Voor mij is nu de vraag of de voordelen tegen de nadelen opwegen. Het middel neemt geenszins hallucinaties weg; het zorgt voor een milde, slaperige roes waardoor je goed tot rust komt. Nu, op de lange termijn heb ik ook het gevoel dat het middel mij sloopt, lichamelijk. Dus voor tot rust komen en goed slapen; uitstekend. Voor gezond en energiek leven; waardeloos!

27-01-2022 | Man | 37
Psychose
Verschillende heftige psychoses gehad door autisme en hevige werkdruk bij slechte werkgever. Bij crisis dienst beland. Kreeg zyprexa 5 mg voorgeschreven. Dosering liep op tot 17,5. Heeft lang geduurd voordat het wat rustiger in m'n hoofd werd. Ook stemmen die er lang doorheen kwamen. Na ongeveer anderhalf jaar last van alvleesklier ontsteking. Nu al 4x gehad en is beslist[lees meer...] geen pretje.Een van de zeldzame bijwerkingen. Daarom ook afbouwen via apotheek Transvaal die per 0,5 en 1mg kan maken. Nu op 13 mg. Ik bouw per maand een halve af. Het kan misschien wel wat sneller omdat het goed gaat. Het is een noodzakelijk kwaad deze middelen maar soms is het niet anders.

07-06-2015 | Vrouw | 37
Psychose
Ben net gekollokeerd, reden ben flauwgevallen op de openbare weg; was niet agressief; nog had ik een suïcidepoging: ik was gewoon dronken en ook nog eens te voet; ben gewoon thuis gekome n en lag te slapen. Werd wakker in de isoleercel/ heb last van mijn schildklier. Heb mijn eigen urine moeten drinken. Kreeg geen water. Ben ook flauwgevallen in de isoleercel door de w[lees meer...]armte. Zewouden me terug zyprexa geven en dit heb ik geweigerd. De gerechtpsychiater is een crimineel in mijn ogen .....heb me deze nacht beplast van de schrik en de emoties//// stel jevoor de ene dag loop je gewoon rond op straat en de andre dag zit je in een icoleecel...alleen aan mijn lot overgelaten....ze waren kwaad omdat ik op de deur bonkte......hoe moet ik anders gaan plassen er is geen toilet en roken mocht ook al niet/////????Neeen er is iets anders aan de hand+ ik leg klacht neer tegen de psychiater in gent en ineens wordt ik zonder reden gekolokkeerd////// schandaalig/// leg klacht neer dit is een schending van de mensenrechten... En ze hebben gewoon te weinig personeel////groeten van isabelle de schamphelaere als je me wilt helpen zeg dit dan door////zit nu op de gewone kamer , maar ben wel 10 dagen van mijn vrijheid beroofd zonder reden.....is dit een domocratie of hebben psychiaters een andere wetgeving

01-06-2015 | Vrouw | 37
olanzapine (10mg)
Heb vorig jaar na suïcidepoging opgenomen geweest in UZ Gent. Psychiater kwam binnen met veel grandeur samen met studenten. Ze hebben me psychisch gebroken. Had 6 maanden nodig om te herstellen. De zwaarste psychose was op vrijdag 13 juni. Zal het nooit vergeten, het was volle maan. Had vele angsten, verward en kon de realiteit niet volgen. Was net getrouwd en mijn moeder [lees meer...]heeft in mijn plaats de echtscheiding aangevraagd. UZ heeft mijn echtgenoot de toegang ontzegd. Toen hij me telefoneerde herkende ik zelfs zijn stem niet. Gelukkig hebben we elkaar terug gevonden. We zijn dus hertrouwd. Nu wordt het verhaal nog straffer, sinds kort dacht ik dat ik zwanger was, ben schijnzwanger, mijn schildklier doet raar, val gemiddeld elke dag een keer flauw en heb een hartslag van meer dan 200, dit bij een lichte inspanning, zoals de trap oplopen. Kan niet meer in mijn schoenen, heb oedeem in handen en voeten, borsten zijn vergroot van B naar C cup. Mijn buikomvang is van 68 naar 95 cm, gewichtstoename van 55 naar 63 kg, ochtendmisselijkheid, enz. Heb geen extreme kinderwens, zou eigenlijk wel eerst nog willen reizen. Oh ja, ben nog vergeten te vermelden dat er zedenfeiten gebeurd zijn, door de zyprexa kon ik niet adekwaat reageren. Ik vind het puur vergif, maar ik ben van Gent en op de tramkaartjes staat *nie pleuien*. Groetjes Isabelle

09-04-2012 | Vrouw | 37
Bipolaire stoornis
Gebruik sinds kort zyprexa, een week of zes denk ik. Had last van manie en psychose. Viel na het eerste pilletje vrijwel direct in slaap, ben zelf in de keuken in slaap gevallen en gewoon op de grond gekletterd, verder hele weekend geslapen. Nu niet meer zoveel last van slaperigheid, wel 8 kilo aangekomen en afvlakking van gevoel en sociale angst, heb nu de neiging me op t[lees meer...]e sluiten in huis. Maar goed, woensdag afspraak met psychiater, dus maar even alle bijwerkingen bespreken, maar of stoppen erin zit, dat zal wel een brug te ver zijn...

16-03-2012 | Vrouw | 37
olanzapine
tijdens psychose gebruikt en werkte binnen vijf dagen. daarna gewichtstoename van 35 kilo in vier maanden tijd. dat deed erg zeer aan huid. erg slaperig en suf en duizelig ervan. toch maar twee jaar gebruikt overgegaan op haldol met weer problemen maar dan motorisch. toen naar risperdal. maar menstruatie bleef uit. toen abilify wat goed deed activeren maar na twee jaar [lees meer...]onrust, manie en slaapproblemen. Nu al anderhalf jaar tevreden orap gebruiker. geen psychose meer en geen bijwerkingen.

18-09-2022 | Man | 38
Psychose
Niet kunnen eten slikken. Maar wel vlot drinken zoals cola,water,melk en meer. Gele slijmen in mijn keel vastgeplakt. In de nacht door die gele slijmen in mijn keel was ik aan het stikken,kon amper ademen in de nacht. Moest mijn keel spoelen met lauw of warm water om te felle gele slijmen uit mijn keel weg te krijgen om zuurstof te krijgen. Kon dood geweest zijn door verst[lees meer...]ikking omdat ik blijkbaar allergisch en gevoelig was voor zyprexa. Zyprexa had bij mij één nadeel, verstikking van die gele slijmen en kon dus geen voedsel inslikken maar wel pudding en yoghurt

18-04-2022 | Man | 38
olanzapine (5mg)
Psychose
Zyprexa wordt altijd als eerste opgestart in de psychiatrie en dan achteraf word bekeken met psychiater en hoofdverpleegkundige om om te switchen of niet. Slikklachten en opgehoopt gele slijmen in de keelholte vooral in de nacht om verstikking te krijgen. Maar overdag was ik terug de oude gezonde geest. Jammer voor die slijmen in de keel,.dus kreeg ik achteraf seroquel met[lees meer...] directe afgifte.

04-04-2019 | Man | 38

02-04-2015 | Vrouw | 38
Psychose
Na een psychose te hebben gehad in 2010, ingesteld op olanzapine. Eerst 10 mg nu nog maar 5 mg. Ik ben nu al 5 jaar stabiel en dit is mij veel waard. Wel dikker geworden maar alles liever dan een psychose.

15-07-2022 | Man | 39
olanzapine (15mg)
Psychose
Ik geloof uw meteen want ik heb die rommel binnen de zorg opgedrongen gekregen

29-05-2022 | Man | 39
olanzapine (15mg)
Psychose
Het veroorzaakt dementie Feiten Google maar eens zyprexa rechtszaken er staat genoeg bekend over dit gif middel

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum