Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

03-02-2022 | Man | 47
Trage schildklier
Zoek de oorzaak eerst, ipv symptomen te bestrijden Schandalige eenkennige zorg,

10-08-2021 | Vrouw | 60
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik heb al jarenlang een trage schildklier, enige tijd geleden overgestapt naar levothyroxine omdat ik voor tyrax overgevoelig werd, ik ondervind dagelijks duizeligheid, het beïnvloedt mijn bezigheden, middel lijkt nu erger dan de kwaal.. ik wil er gewoon van af

25-07-2021 | Vrouw | 82
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

13-07-2021 | Man | 54
Trage schildklier
Gekomen door teveel hersenvocht daardoor hypofyse onderdrukt die de schildklier aan moet sturen

13-06-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

21-05-2021 | Vrouw | 58
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Per toeval na bloedonderzoek trage schildklier, ik had nergens last van dat ik daar iets van merkte. Nu aan de medicijnen en doodziek ervan. Net gestopt om te kijken of het over gaat.

21-05-2021 | Vrouw | 58
levothyroxine (12,5ug)

19-05-2021 | Man | 52
Trage schildklier
4 weken geleden begonnen met 50 ug nadat de internist een traag werkende schildklier had geconstateerd. Merk nog helemaal niks. Vanaf vandaag ziekgemeld omdat ik het niet meer trok. Altijd maar slapen, moe, hoofdpijn. Morgen terug naar de huisarts, hopenlijk gaan we verhogen.

14-05-2021 | Man | 70
Trage schildklier
Na bloedprikken per toeval te Trage Schildklier ontdekt. Dus aan de pillen: Nou zeg wat een TROEP (tenminste dat is mijn gedachte kan het nog niet bewijzen) voorheen nergens last van en dan begint het. Keelpijn, geen energie, duizelig, hees, rauwe keel, trillende ogen, hoofdpijn, en een hele hoop meer van onduidelijke ellendes. Ben nu 4 weken bezig houd e.a nog 2 weken v[lees meer...]ol, en dan bloed prikken en controle. Dan heb ik mijn best gedaan. Indien daarna waardes beter zijn/of niet stop ik ermee. Dit is niet vol te houden.

02-04-2021 | Vrouw | 65
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Bij starten medicatie eindelijk beter slapen. Na vier weken ernstige pijn in spieren steken overal en vooral heup en schouderpijn, niet kunnen slapen of wakker worden van de pijn. Aangemeld voor poeptransplantatie. Mocht meedoen maar uiteindelijk was de Vrije T4 te hoog. Kon toch niet meedoen helaas. Nu opnieuw begonnen met medicatie, zelfde klachten

31-12-2020 | Vrouw | 48
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Graves
Door een zeer lakse internist werd de doses niet goed bijgesteld waardoor ik in de eerste twee maanden van het gebruik van Levothyroxine (samen met Strumazol) 12 kg ben aangekomen. Mijn voeten en enkels waren zo ongelooflijk opgezwollen dat ik mijn schoenen bijna niet meer aankon en mijn sokken in mijn enkels sneden. Qua stemming had ik alleen standje 'chagrijnig' of stand[lees meer...]je 'huilen'. Verschrikkelijk vond ik deze periode, blij dat ik het maar een jaar hoefde te slikken. Tot nu dan.

17-11-2020 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Het instellen wil niet echt lukken blijf met klachten zitten. Moe en spierpijn

10-05-2020 | Vrouw | 36
Ziekte van Hashimoto
Heb nooit problemen gehad met mijn schildklier. Toen ik zwanger werd plotseling moest ik schildklier tablet l thyroxin nemen omdat mijn schildklier was traag werkend.. ze zeggen dat ik Hashimoto heb..volgens mij heb helemaal niks endocrynoloog meteen over levenslang medicatie gesproken.. Voor mijn en mijn baby gezondheid begon ik om de medicatie nemen. Spijtig mijn d[lees meer...]ochter levenloos geboren ( wegens een dom fout) Toen ik besloten stoppen met allerlei medicatie slikken. Mijn schildklierwaarde was goed.. Endokrinoloog zei:als ik zwanger wil ik nog eens worden, moet ik de tabletten nemen. Heb echt serious kinderwens.. dus ongeveer 2 maanden geleden weer begonnen met l thyroxin. Nu heb erg bijwerkingen.. - slaaploosheid -angst -paniek aanvallen ( daar door krijg ik soms geen lucht) -dagelijks hoofdpijn -haaruitval -pijn in mijn borstkast -warmte en dan koud -zweten Ik wil van die medicatie af.. ik voel de me veelste beter zonder.. zelf heb ik nooit klachten gehad. Wat moet ik doen?? Ik vertrouw niet in doktors..tegenwoordig ze willen meteen met pillen volproppen.

26-12-2019 | Vrouw | 45
Schildklier verwijderd
Ik voelde me constant ziek en ging er jaar na jaar op achteruit, ondanks de zogenaamde goede waarden. Bleek dat ik moeite had met de conversie naar T3! En ook toen heel wat moeite gehad om hulp te krijgen. Uiteindelijk zelf op Cynomel uitgekomen en hulp geëist. Mijn gezondheid ging er sindsdien zienderogen op vooruit!

24-09-2019 | Vrouw | 22
Ziekte van Hashimoto
Levothyroxine geeft meer bijwerkingen dan dat het helpt. 1.5 jaar geleden Hashimoto vastgesteld (tsh 291 en ft4 <0.1). Had eigenlijk geen klachten, behalve een gezwollen schildklier (tot verbazing van ha). Doorgestuurd naar internist en moest medicatie met 0.12 per week opbouwen tot 100 mcg. Na een maand last van duizeligheid, hoofdpijn, vermoeidheid en concentratie[lees meer...]problemen. Internist dacht dat het door opbouwen kwam. 3 mnd later controle bij de internist, waardes waren normaal. Na een half jaar nog niet beter, doorgestuurd naar kno arts (onderzoek evenwichtsorgaan) en later naar neuroloog. Kwam niets uit. Sinds een half jaar last van drukkend en pijnlijk gevoel achter ogen, sinds 3 mnd wazig zien. Bleek bij optometrist met rechteroog 50% en met linkeroog 45% te zien met de goede sterkte. Ik zag altijd 100% met beide ogen. Blijkt dat ik opeens net genoeg zie om auto te rijden. Moet daarom voldende mnd naar oogarts, ben benieuwd wat daar uit komt. 1.5 jaar na het beginnen met de medicijnen voel ik me slechter dan zonder. Het liefste neem ik de medicijnen niet meer in, maar dat lijkt me ook geen goed plan Zijn er mensen die dezelfde ervaringen hebben?

17-01-2019 | Vrouw | 54
levothyroxine (75ug)
Hyperthyreoïdie
Mijn schildklier is eerst platgelegd met Strumazol. Daardoor verdwenen al mij vervelende klachten (continu héél heftige opvliegers, m'n lichaam stond in de overdrive-stand, héél slecht slapen, trillen). Nu moet de Levothyroxine een goed evenwicht brengen. Ik merk dat de opvliegers weer in lichte vorm terug komen, af en toe weer wat trillerig, weer wat drukker in mijn lijf[lees meer...], en slechter slapen.