levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (13 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

27-02-2018 | Vrouw | 31
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Het enige positieve van dit middel is dat ik dankzij de schildklierhormonen wel weer beter sliep dan zonder (dit was mijn eerste ervaring met schildkliermedicatie), maar zodra het de goede kant op ging met verhogen kreeg ik diarree, paniekaanvallen, hartkloppingen. Heel enge dingen die ik nog nooit eerder in mijn leven had gehad. Gezien ik er erg gevoelig voor was met de a[lees meer...]rts besloten kwart tabletjes te gebruiken voor ophogen destijds, maar dat is wel lastig breken.

26-02-2018 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Ben van een hoge dosering naar een lage dosering gegaan ,met het gevolg van gewichtstoename

04-02-2018 | Man | 48
Hypothyreoïdie
Sinds start medicatie gaat het alleen maar slechter met mijn gezondheid. Nog vermoeider, verdere afname stemming, toename spanning, huidproblemen (acne). Al met al een algeheel gevoel van malaise. Ik ben dan ook gestopt met dit middel omdat het alleen maar een averechts effect op mijn gezondheid heeft. Ik ga na overleg met de specialst Tirosint proberen. Hopelijk werkt dit[lees meer...] merk voor mij beter.

25-01-2018 | Man | 36
Trage schildklier
buikkramp, onregelmatige hartslag, overslaand hart, spierkrampen, misselijk

13-12-2017 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Dagelijks vele keren naar toilet diaree

01-12-2017 | Man | 51
Schildklier verwijderd
geen thyrax over naar euthyrox heb nu weer thyrax ben inmiddels 29 kilo aangekomen ben wanhopig gaat maar door

11-11-2017 | Vrouw | 77
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Twintig jaar geleden werd bij mij een trage schildklier geconstateerd. Eerst dacht men aan MS. Ik was ontzetten moe, constipatie, ernstige gewichtstoename, hoge bloeddruk en een erg droge huid. Twee jaar geleden ben ik gediagnostiseerd met een auto-immuun ziekte dat elk deel van mijn lichaam beinvloedde. Mijn bloeddruk wordt soms heel hoog en dan weer heel laag en ik word [lees meer...]duizelig als ik opsta. Ik denk echter dat ik verkeerd gediagnostiseerd ben vroeger. Toen wisten ze helemaal niet zoveel over auto-immuun ziektes. Is er iemand anders met hetzelfde probleem? Ik zou heel graag van u horen. Ik denk erover om te stoppen met de Levothyroxine. Dank u, Shiela

10-11-2017 | Vrouw | 71
Trage schildklier
De medicijnen voldoen prima. De thyrax destijds ook, maar die zal ik nooit meer gebruiken, omdat ik niet terug wil naar een fabrikant die de patiënten een jaar gewoon heeft laten zitten. Dat was te gek voor woorden.

09-11-2017 | Man | 64
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Gedwongen (door leveringsproblemen) overgestapt. Van Thyrax Duotab naar Levothyroxine tabletten. 1 op 1 (0.225mg). Na een maand of 5 enorme problemen gekregen. Angst- en paniekaanvallen. Helaas moeten stoppen met werken. Huisarts schrijft Oxazepam voor. Specialist verlaagd de dosis naar 0.150 mg Levothyroxine. Later naar 0.175mg. De hamvraag is wie hier nu leading is als [lees meer...]het gaat om een verandering van medicijn voor de zelfde aandoening. Als er na b.v. 2 maanden bloed was afgenomen was het probleem misschien onderkend.

09-11-2017 | Vrouw | 58
Hypothyreoïdie
Kon niet meer goed functioneren.

01-11-2017 | Vrouw | 54
Trage schildklier
In eerste instantie, toen ik in de opbouwfase was, ging het goed: ik viel af, ging duidelijker spreken en werd sneller in mijn bewegingen. Nadat ik over ging van 75 naar 100 mg begon de ellende: moe, energieloos, down, slaapstoornissen, jeuk en huiduitslag (pukkeltjes). Ben nu weer terug naar de 75 mg maar merk nog niet veel verbetering.

18-10-2017 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, vocht vast houden, gewichtstoename, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn[lees meer...] lichaam. Beveel het iedereen aan bij bijwerkingen stop met dit medicijn! Geef het aan bij je arts!

28-08-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik ben naar de huisarts gegaan, toen een griep maar niet over wilde gaan en ik ook daarna heel erg moe bleef. Daarvoor was ik ook wel moe, maar ik dacht eerder aan een burn-out. Mijn TSH was 54 en mijn T4 6. Ik ben toen met een dosis van 75 begonnen. Ik kreeg weer meer energie en het leek best goed te gaan. Na 6 weken werd de dosis met 12.5 verhoogd en daarna kwamen de ver[lees meer...]velende bijwerkingen zoals ieder uur een opvlieger, niet kunnen slapen van de hitte ( \en ik slaap onder een lakentje met het raam open en mijn man slaapt in dezelfde ruimte onder een dekbed), en dag en nacht hoofdpijn. Ook zijn mijn oogleden opgezwollen en als ik al iets heb geslapen en ik wil mijn ogen open doen lukt het eerst niet goed. Vroeger at ik heel veel soja en dat heb ik nu van mijn menu geschrapt. Het schijnt de opname en werking van het medicijn tegen te werken. Ik eet nu veel vis en ook vlees. Ik hoop toch ergens dat de schildklier dan toch weer zelf aan het werk gaat. Iemand daar ervaringen mee? Ik word een beetje wanhopig van de bijwerkingen en ik weet ook niet goed wat nu te doen. Een ander medicijn? Andere dosis geen idee.

19-08-2017 | Vrouw | 41
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Sinds gisteren ook weer terug op thyrax duotab. Een jaar lang bezig geweest met opnieuw instellen medicatie. Voelt als een jaar roofbouw plegen op lichamelijk gestel. Direct weer terug gestapt naar Thyrax toen ik vernam dat deze weer op de markt was. Terug op oude innamehoogte.

06-08-2017 | Vrouw | 25
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
19 juli na heel lang traject van onderzoeken, eindelijk tot de conclusie gekomen dat de schildklier te traag werkt. De hypofyse maken genoeg tot zelfs teveel tsh aan, ondanks dat scheid de schildklier alsnog te weinig hormoon uit. 21 juli gelijk begonnen met 25mg Levothyroxinenatrium, en 28 juli alweer terug bij de huisarts geweest. Ging er eigenlijk vanuit dat de moeheid [lees meer...]wel wat beter zou worden na het slikken van dit medicijn, maar in tegendeels. Ben in deze week nog erger beroerd en vermoeid geweest dan in de periode dat ik nog niet wist wat er aan de hand was met me. Nu op aanraden van de huisarts een dubbele dosis gaan nemen, want het kon niet dat ik zo vermoeid was door dit medicijn. 2 dagen van deze week even wat meer energie en bijna geen last gehad van klachten. maar lig nu alweer een paar dagen doodmoe op bed, hoofdpijn, kom nergens meer aan toe zo beroerd. Dinsdag 8 augustus dus weer terug naar de huisarts, had goede hoop met dit medicijn dat het goed zou komen, maar het lijkt wel of de klachten steeds erger worden.

25-07-2017 | Vrouw | 20
Trage schildklier
Ik was al een tijdje moe en dacht van ja dat zal wel over gaan, maar het bleef. Toen ben ik eind vorig jaar naar de huisarts gegaan en die zei dat ik een traag werkende schildklier heb. Ik neem nu 2 tabletten per dag van 25 milligram van Levothyroxine in en voel mij goed, niet meer moe. Ik wil weer alles doen, ga zelfs wandelen of iets anders doen wat ik leuk vind. Voordat[lees meer...] ik die tablet slikte, deed ik niks, had ik nergens zin in en nu ben super blij met die tabletten. Het liefst zou ik ze niet innemen, maar moet eerlijk zeggen ze doen het goed. Dit was mijn ervaring. Hoop jullie overtuigd te hebben. Tot de volgende keer, als je vraag heb stel ze maar.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum