levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (13 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

23-03-2017 | Vrouw | 56
Trage schildklier
Na de Thyrax overgegaan op Levothyroxine, eerst 1 tablet na 6 weken op 2 tabletten. Bij de eerste tablet voelde ik al allerlei klachten, die met de tweede tablet nog ergerder werden. Moe, lusteloos, hartkloppingen, gejaagd, onrust, gewrichtsklachten, spierpijnen, stijfheid, slapeloosheid, naar in het hoofd, nergens geen energie meer voor. Dit alles gelijk al bij de eers[lees meer...]te controle vermeld. Nou dit medicijn had de minste bijwerkingen werd mij verteld door de huisarts die had de Apotheker gebeld en die kon mijn klachten niet herkennen bij anderen. Dus nooit van gehoord. Maar ik ben er van overtuigd dat dit middel mij zieker maakt dan ik ben. Ik ga vanaf nu dit uitlaten zoeken. Sterkte allemaal laat het er niet bij zitten. Kom in actie!!!!!

12-03-2017 | Vrouw | 51
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Ook mijn Thyrax was april 2016 helaas op. Heb toen Euthyrox, daarna Cythomel geslikt. Wat een drama. Slik sinds kort Levothyroxine op advies van de huisarts omdat mijn bloedwaarde naar 2 was gezakt. Moet tussen de 8-24 zitten. Eerste week een beetje duizelig. Nu drie weken verder gaat het iets beter. Of ik uit een winterslaap kom, heb iets meer energie, maar nog steeds nie[lees meer...]t zo fit als bij de Thyrax. Ik heb naar de Thyrax fabriek gebeld, maar helaas duurt het minstens nog een half jaar voor ze in de handel zijn, omdat de eerste proef met Thyrax niet voldeed aan de eisen! Dus helaas weer afwachten of deze tabletten wel aanslaan en wachten tot Thyrax weer verkrijgbaar is. Weet iemand waar Thyrax nog wel verkrijgbaar is?

08-03-2017 | Vrouw | 64
Schildklier verwijderd
30 jaar geleden is mijn schildklier grotendeels verwijderd vanwege vergroting ten gevolge van hypertherioïde. Na 30 jaar Thyrax nu over op levothyroxine. Wat een drama! Opvliegers, transpireren, slapeloosheid, pijn in mijn benen, tintelingen in armen en benen, hartkloppingen. Is er nou echt niemand die voor zoveel mensen die tobben een simpel Thyrax pilletje kan maken? He[lees meer...]lp....het leven is een stuk minder relaxed zo!

07-03-2017 | Vrouw | 49

27-02-2017 | Vrouw | 56
Trage schildklier
De eerste 6 weken na overschakelen op Levothyroxine na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, nog geen problemen maar na 6 weken liepen de bloed waardes gierend uit de hand en kwam ik in een hyper terecht waar ik na 4 weken minderen nog helemaal niet uit ben. Ben zo enorm kwaad dat zoiets dus gewoon kan in Nederland! Gewoon ongestraft het hele leven van onschuldige mense[lees meer...]n in een puinzooi veranderen!

25-02-2017 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Dag allemaal, Ik geloof niet dat mijn schouderpijn (links) door dit medicijn veroorzaakt is. Misschien heb ik teveel gelezen over bijwerkingen. Maar waar gaat het om? Wat zijn de substantiële verschillen in samenstelling tussen al die middelen? Waarom heeft de ene gebruiker last van medicijn A en niet van B. Ik snap dat niet. Wat zijn de feitelijkheden. Ben ook een [lees meer...]klant van deze industrie. groetjes!!!!!

23-02-2017 | Man | 57
levothyroxine (25mg)
Trage schildklier
na jaren tobben (moeheid, burnout, gewrichtsklachten, totaal geen energie meer, psychische problemen, hoge bloeddruk, vergeetachtig etc.). Voor de zoveelste keer naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. resultaat: THS 10,3, T4 12. De huisarts wilde geen medicijnen voorschrijven. heb erop aangedrongen en kreeg 25 Mcgr voor te langzame schildklier. Er is een nieuwe werel[lees meer...]d voor mij open gegaan. voelde mijn hart weer kloppen en kreeg energie. Ik was in shock door deze resultaten. heb hier jaren mee rondgelopen en ervoor zelfs in therapie gegaan, omdat de huisarts dacht dat dit psychisch was. heb er nu op aan gedrongen om doorverwezen te worden naar de endocrinoloog omdat dit jaren mijn leven heeft beheerst. wilde mij laten afkeuren, omdat ik mij de afgelopen 2 jaar 15 ouder voelde worden. kon de energie van anderen niet begrijpen: waarom had ik die energie niet. wilde soms dat ik een hartaanval zou krijgen en van alles af zou zijn. ik ben er nu zo vanaf dat dit medicijn mij een nieuw leven geeft en toekomst!!!

22-02-2017 | Vrouw | 69
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Ik gebruik nu 1 jaar Levothyroxinenatrium (62,5 mcg). Pijn in schouders zijn zo goed als verdwenen, maar pijn in heup/benen blijft onverminderd. Overdag valt het mee, zodra ik ga liggen komt de pijn. Ook als ik te lang zit/sta komt de pijn. Dus de slaap wordt een aantal keren per nacht onderbroken. Hierdoor treedt vermoeidheid op overdag. Apotheker gaat kijken of te achte[lees meer...]rhalen is welke stof die pijnen blijft veroorzaken. Bij Thyrax nergens last van, (jaren achtereen gebruikt), hoop dat dit medicijn terug komt.

22-02-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Vanaf ik gedwongen overstapte van thyrax naar levothyroxine last van brandend maagzuur, eerst had ik er niet bij nagedacht dat het daardoor kwam, omdat ik ervanuit ging dat ik geen klachten zou krijgen. En vaker dan normaal hoofdpijn. Gebruikte 0,150 mg thyrax en ging dus ook naar 150 microgram levo. Is ondertussen 3 keer verlaagd en heb net weer bloed geprikt, ben benieuw[lees meer...]d. Maagzuur word ondertussen steeds erger, huisarts denkt dat dit komt omdat de waardes nog niet goed zijn, maar ik denk dat ik niet tegen levothyroxine kan. Slik er nu omeprazol bij voor het maagzuur anders is het niet te doen. Toch te zot voor woorden, baal enorm. Ik zou het liefst weer thyrax willen, maar of dat nog weer terug komt? Ga denk ik bij de apotheek vragen om iets anders, Tirosint ga ik maar eens vragen, lees je meer goede dingen over dan Levothyroxine.

18-02-2017 | Vrouw | 51
Trage schildklier
na jaren thyrax te hebben gebruikt en later helemaal niets toch weer aan de medicijnen, omdat het niet goed ging, maar ik ben echt niet tevreden, hoopte door medicijnen weer op het goede pad te komen, maar ik zie het somber in. Mijn bijwerkingen: benauwdheid, pijn op borst en misselijk.

16-02-2017 | Man | 69
Trage schildklier
Spierpijn /moe/ slecht slapen. Heb sinds het begin van levothyroxine problemen met mijn gezondheid, ik heb jaren thyrax geslikt. Nooit geen last gehad, maar nu heel veel last van mijn keel, soort rauw gevoel in mijn keel wat best pijnlijk is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

15-02-2017 | Man | 47
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
jarenlang (15 jaar zonder problemen) thyrax gebruikt, omdat de schildklier het niet meer doet, zeer tevreden helaas niet meer leverbaar in Nederland. Na een dramatische overstap naar Euthyrox (ziekenhuisopname met hartritmestoornissen) nu aan de levothyroxine, al 6 weken aan het ophogen met de dosering (thyrax was 150mmg) nu inmiddels op 175 mmg levotheroxine, bloedwaarden[lees meer...] zijn goed zit tegen het maximum aan, echter klachten zoals vermoeidheid blijven (halve dagen werken is echt de max), na inspanning zoals bv uurtje tennissen (rustig aan) slaat de boel op hol en sta ik te kotsen op het toilet. zie nog geen of weinig verbetering, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer fit ben.

10-02-2017 | Vrouw | 63
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik slik ook nu levothyroxine ben er echt niet blij mee, erg lusteloos en nergens geen puf meer voor, 8 kilo aangekomen, ben echt radeloos, sinds ik schildklier problemen heb nu 8 jaar ben ik al 20 kilo aangekomen, dokter doet er idd niets mee, de dosering is goed zegt hij, meer bewegen, ja of ik daar de puf voor heb. Nu heb ik gehoord dat " euthyrox " beter zou zijn, en da[lees meer...]ar val je weer van af, is dat zo?

04-02-2017 | Vrouw | 68
Trage schildklier
Vrouw 68 jaar en ruim 30 jaar schildklierpatient. Afgelopen 5 jaar Thyrax geslikt (150) zonder veel problemen. Nu noodgedwongen overgestapt op Levothyroxine TEVA (150). Eerste 2 maanden voelde ik me goed. Toen begon ik steeds vaker spierpijn te krijgen in de nek en schouders. Daarna ook pijn in de beide handen. Kan steeds moeilijker iets pakken en vasthouden. In de loop v[lees meer...]an de dag zakt de pijn. Nu na 3 maanden slikken TEVA kan ik heel moeilijk uit bed komen van de pijn. Heb huisarts gevraagd om ander medicijn, maar die denkt heel anders. Die wil laten onderzoeken of het hier gaat om spierreuma. Heeft iemand anders ook dit soort klachten. Overigens mijn bloedwaardes volgens HA goed. 1e meting 8-12-2016 TSH 2,2 / FT4 22,5 2e meting 22-1-2017 TSH 4,1/FT4 20,7.

04-02-2017 | Vrouw | 30
Trage schildklier
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Geen bijwerkingen. Ben goed afgesteld. Ik herken mij niet in eerder genoemde ervaringen/bijwerkingen over dit medicijn.

02-02-2017 | Vrouw | 58
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum