levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (13 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

23-06-2017 | Man | 56
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
In november 2016 werd geconstateerd traag werkende schildklier. Vervolgens begonnen met 12.5 mgr, 4 weken later 25 mg, weer later 50 en 75 en 88, en nu zit ik op 100 mg. De bijwerkingen echter werden steeds heftiger, weken pijn in mijn hoofd, niet kunnen concentreren, moeheid, duizelig, als ik mijn hoofd naar rdchts draaide, waren mijn ogen gevoelsmatig nog links..., hierd[lees meer...]oor kon ik ook niet meer autorijden. nu op doktersadvies overgestapt naar thyrax duotab, hoop dat beter gaat worden, want zit nu 2 weken thuis doordat werken nier meer ging, maakte door bovengenoemde klachten fout op fout.

19-06-2017 | Vrouw | 52
Ziekte van Graves
De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.

09-06-2017 | Vrouw | 5
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Mijn dochtertje van vijf is ontzettend aangekomen het afgelopen jaar rondom haar buik en bovenbenen en in haar gezicht. Pas toen ik hoorde dat thyrax weer op de markt was, viel het kwartje; deze medicatie heeft gewoon niets voor haar gedaan. Ze werd steeds weer opgehoogd maar zonder resultaat. Toen direct gezegd dat ik weer terug wilde naar thyrax, endocrinoloog had nog[lees meer...] geen andere patiëntjes teruggezet. Apotheek bevestigde echter onmiddellijk dat veel meer patiënten hier last van hadden. Ik hoop dat mijn dochter nu snel weer in juiste verhouding komt en weer beter kan bewegen daardoor. Het is gewoon zielig zo bol. :(

17-05-2017 | Vrouw | 45
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Bijwerkingen: spierpijn, gewrichtspijn, vocht vasthouden, vergeetachtig, hoofdpijn.

16-05-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (12,5)
Trage schildklier
bij mij is een te trage schildklier vastgesteld. De dokter is met een lage dosis begonnen, namelijk 12,5 mg. Ik let al een tijdje op mijn eten, veel beweging etc, maar val niks af, kom eerder bij!! Dus nu mijn hoop dat dit me gaat helpen. Iemand hier ook ervaring mee? En hoelang duurt t voordat t medicijn gaat werken? Alvast bedankt, mvg marlie

04-05-2017 | Vrouw | 31
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.

26-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na een 3 kwart jaar ellende, volhardend eisen om een ander middel, eindelijk gehoord. En toevallig: Hoera!!! de thyrax is terug. En Mensen, na 2 wk ben ik mijzelf weer. Volg je gevoel en eis de thyrax...

26-04-2017 | Man | 48
Schildklier verwijderd
Geachte lezers, Dit is voor mij een super slechte vervanger gebleken voor de Thyrax duotab die ik al tien jaar gebruikte. Klachten in de 1e week: huiduitslag borst/schouders. 2e week: huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug. 3e week : huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug, heupen en knieën. 4e week : huiduitslag borst/schouders,[lees meer...] vermoeid, gewricht klachten rug heupen en knieën, stijfheid en samentrekken van spieren, concentratieproblemen. Ben met spoed weer teruggezet op thyrax en nu weer aan het herstellen van de schrik en van deze medische misser. Allergie voor een bepaald bestanddeel misschien?, ....ik weet het niet! Bij mij ging het verschrikkelijk mis, en wil deze pil en periode zo snel als mogelijk vergeten.

23-04-2017 | Vrouw | 72
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Ruim 9 weken geslikt, 9 weken zware hoofdpijn, misselijk, niks kunnen doen, depri werd ik ervan na overstap van thyrax naar levothyroxine. nu is thyrax weer terug, dus huisarts gaf thyrax terug iets minder slikken geen 100 mcgr, maar 75 mcgr. Ik blij, maar de eerste dag... hoofdpijn, maagpijn, misselijk, huilerig, angstig, durfde niet naar buiten, tweede dag, diarree erbij[lees meer...], buikpijn, pffff. weer ellende. Moe. Ben nu echt moedeloos, kan er niet mee werken, steeds bloed prikken, weg eigen bijdrage, aspen moet dit maar vergoeden aan ons. Varkenshormoon slikken? Dan maar eens naar natuurarts, dit is geen oplossing.

21-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Met thyrax bijna nooit klachten, nu veel klachten! Elke dag hevig spierpijn, altijd moe zijn. Flinke gewichtstoename . Ik verslik me regelmatig en kan soms erg hyper zijn.

20-04-2017 | Man | 69
Te weinig bijschildklierhormoon
Medicijn met veel bijwerkingen die invloed heeft op mijn dagelijks functioneren.Na 1/2 uur hoofdpijn, maagpijn, draaierigheid ... In combi met andere medicijnen ivm astma, hart en vaatproblemen is dit medicijn af te raden.

19-04-2017 | Man | 55
Trage schildklier
Na jodium kuur werkt mijn schildklier te langzaam. Gebruikte thyrax en moest over op dit medicijn. Mijn klachten had ik nog niet gekoppeld aan dit medicijn omdat ik van thyrax nagenoeg geen bijwerkingen had verwachtte ik geen verandering. Ik was zo naïef dat je een goede vervanger krijgt. Omdat de klachten zeer vervelend zijn heb ik maar is gekeken of de oorzaak van mijn k[lees meer...]lachten aan dit medicijn te koppelen is. Blijkbaar is dat de verklaring als ik de klachten van iedereen zo lees hier.

16-04-2017 | Vrouw | 48
Hypothyreoïdie
Mijn schildklier is door radioactief jodium kapotgemaakt. Gebruikte al jaren Elthyrone 100 microgram. Twee jaar terug is de formule verandert en ook de naamgeving L-Thyroxine. Geen bijwerkingen gehad.

05-04-2017 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Sinds december 25 ug tot nu 75 ug nog steeds keelpijn en een naar slikgevoel [slecht slapen] Groet, wilma

31-03-2017 | Vrouw | 59
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Ben noodgedwongen over gegaan, naar dit merk. Ben erg moe , spierpijn, alsof ik flink gesport heb, opvliegers, aangekomen, 3kg in 6 weken. Het gevoel alsof er strak elastiek om mijn kuit zit. Snel opgebrand....

26-03-2017 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Sinds december 2016 begonnen met 25ug nu 75ug levotyraxine [sinds 3 weken]. In het begin was ik erg duizelig, griepgevoel. Sinds twee weken keelpijn, net of mijn keel dicht geknepen wordt. Ik slaap veel minder, toch een beetje een watten gevoel in mijn hoofd en branderige ogen. Niet aangekomen ook niet afgevallen! Graag een reactie!! Bedankt, Wilma

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum