Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (17 meningen)
Ziekte van Hashimoto (10 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (3 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

Thyrax Duotab (843 meningen)
Euthyrox (318 meningen)
Tirosint (43 meningen)
Cytomel (29 meningen)
Eltroxin (8 meningen)

31-08-2016

Schildklier verwijderd

pijn in mijn middenrif, beroerd de eerste 3 dagen , last van mijn maag. vermoeidheid en gewrichtspijn. het lijkt alsof die klachten minder worden, maar ben nog niet van mijn gewrichtspijn af.
24-08-2016

Trage schildklier

Verplicht overgestapt nadat thyrax duotab dosering niet meer geproduceerd wordt, Thyrax beviel op zich goed, toen het in glazen potjes zat wel beter dan de blisterverpakking die er later kwam . Nu tijdelijk op Levothyroxine van teva, deze bevalt mij niet, ben schijnbaar gevoelig voor de vulstoffen van de tablet, allerlei bijwerkingen, was ook iets te hoog gedoseerd. Ga [lees meer...]nu Tirosint proberen, is vloeibaar in een capsule . lees er positieve reacties over ! schijnt wel sterker te werken dus begin met lagere dosering ..
22-08-2016

Trage schildklier

Sinds 17 mei 2016 moest ook ik verplicht overstappen naar dit middel. Ik voel me beroerd, eerste weken zwaar depressief (kon niet van dit middel komen zei de doktersassistente). Lees hier, dat dit dus wel degelijk kan... Nu nog veel ups en downs. Laatste weken veel zweten, doodmoe, hartkloppingen, koud, warm. Veel last van obstipatie (zijn er meer mensen die hier last van [lees meer...]hebben..?), opgezette buik, slechte stoelgang, pijn in het middenrif. Na het begin van inname nieuwe medicijn, na 6 weken bloed geprikt , goh, mijn waardes waren helemaal goed.!? Bij Thyrax duurde dat veeeel langer. Mijn gevoel zegt steeds, dat dit middel meer fout dan goed doet. Waardes lijken bij veel mensen goed, en toch zoveel klachten. Dit zou niet mogen.! Veel sterkte mensen.
20-08-2016

Levothyroxine tabletten (levothyroxine)

Dit medicijn deugt niet. Het breekt mijn vrouw en mij op iedere dag. Geen slaap meer 's nachts vanaf 02:30 uur. Met Thyrax nooit problemen gehad van 0,025 mg!! Mijn vrouw moet dit innemen, wegens de Lithium 800 mg per dag. Zij is manisch-depressief als ziekte. Moeilijk met dit medicijn haar stabiel te houden! Schande, dat er niets gedaan wordt tegen deze fabrikant van Thy[lees meer...]rax! Zwarte bladzijde voor Nederland!
16-08-2016

Trage schildklier

Sinds mei verplicht overgestapt van Thyrax naar Levothyroxine...na 1 week begonnen de klachten. Met dezelfde dosering zit ik nu veel te hoog. Voelde mij beroerd, opgejaagd, moe, rusteloos, hoofdpijn, hartkloppingen en ernstige slapeloosheid. Dosering is verminderd...helaas de klachten niet. vooral het niet kunnen slapen gaat mij nu opbreken, ik kan bijna niet meer normaal[lees meer...] functioneren!
10-08-2016

Trage schildklier

Ik had het in ene zo koud, dat ik lag te bibberen onder mijn dekbed en had een onregelmatige hartslaghartkloppingen, verder werd ik zomaar zwaarder en was verschrikkelijk moe. Na een bloedonderzoek bleek mijn schildklier functie niet goed en veel te laag. Na weer een poosje weer prikken viel ik middenin de periode van dat gedoe met thyrax duotab, dus kreeg ik meteen al Le[lees meer...]vothyroxinenatrium. Na 2 weken al voelde ik mij stukken beter, ik kreeg het weer lekker warm en mijn hartslag werd weer normaal mijn vermoeidheid verdween, ik wilde 's middags niet meer gaan liggen. Ik ben dus heel blij met dit medicijn.
03-08-2016

Ziekte van Hashimoto

In April 2015 werd bij mijnde ziekte van Hasimoto vastgesteld door een Endocrinoloog en daarnaast een te traag werkende schildklier. Ik kreeg het medicijn levothyroxine voorgeschreven. Na 6 weken was de waarde van mijn schildklier al een stuk beter maar nog niet 'gezond'. Ik kreeg een verhoogde dosis levothyroxine. De klachten namen toe en ik voelde me een wrak: hoofdpijn[lees meer...], duizelingen, afwezig, concentratieproblemen, grote vermoeidheid en snel geïrriteerd. Tijdens mijn zomervakantie besloot ik dan ook te stoppen met het slikken en ik voelde me binnen een dag opknappen. Ik was al eerder op zoek gegaan naar alternatieve wegen voor genezing, ook omdat ik niet zomaar 'levenslang' krijg als het om medicijngebruik gaat. Ik zocht naar oorzaken van het ontstaan van Hashimoto en trof op het internet recente onderzoeksverslagen uit de VS die verbanden aantoonden tussen voedingspatronen en autoimmuunziekten zoals Hasimoto. Voor mij was dit aanleiding om mezelf op voedingsintoleranties te laten testen, ook omdat deze in mijn familie voorkomen. Ik bleek Inderdaad behoorlijk hoog intolerant voor gluten en zuivel. In augustus al paste ik mijn dieet aan en vanaf de intolerantie uitslag in oktober at ik gluten en zuivelvrij. Ook had ik via de VGNS het dierlijk schildklier hormoon ontdekt en nam dit sinds september. Dit medicijn had geen bijwerkingen heeft. Bij mijn bloedtest in december bleek mijn schildklier alweer normaal te functioneren. Ook mijn antistoffen waarde bleek gezakt van 600 naar 200. Ik besloot door te gaan met het dieet maar stopte per januari 2016 met het dierlijk hormoon. In maart was mijn bloed nog steeds goed en in juni van dit jaar ook. De Endocrinoloog heeft me achteraf gelijk gegeven met het alternatieve pad dat ik koos. Zelf kan ik nog steeds juichen dat ik me steeds sterker, fitter, en sportiever voel zonder enig medicijn te slikken. Er is denk ik vaker een weg terug baar genezing dan artsen en farmaceuten ons doen geloven. Wat mij nog het allermeest heeft verbaasd in dit proces is dat de Endocrinoloog niet wist hoe Hashimoto ontstond en hier ook geen enkele interesse in veinsde, terwijl het notabele zijn vak is en dit een van de meest voorkomende ziektes is onder vrouwen van midden 40. Mijn vraag: 'hoe kom ik aan deze ziekte? ' was duidelijk te veel gevraagd. Gelukkig voor mij, en ik vermoed voor vele anderen, wordt deze vraag ergens op deze wereld wel gesteld door een professional. Dankzij internet kunnen we delen in de kennis die sommige specialisten nog boven de pet gaat. Dit alles roept bij mij nog een vraag op: waartoe dient de medische en farmaceutische wetenschap in de allereerste plaats? Om er heel veel geld mee te verdienen of om de gezondheid en het welzijn van de mensheid te dienen?

Trage schildklier

16 mei gestart met dit medicijn i.v.m. het wegvallen van het bestaande medicijn Thyrax. Uit de handel. Iedere schildklierpatient geen andere keus om over te gaan op het nieuwe medicijn. Vanaf 1986 Thyrax gebruikt, goed ingesteld, nooit geen problemen. Na eerste bloedcontrole meteen raak. Afwijkend beeld TSH en T4. Op verzoek huisarts minder medicijnen genomen. Afwachten w[lees meer...]at nieuwe bloedcontrole aan zal geven.Hoor heel veel klachten na overstap naar het andere medicijn. Hoe is het mogelijk dat Thyrax uit handel is genomen. Argument was dat de nieuwe leverancier niet tijdig met de produktie kon beginnen, als ik goed geinformeerd ben, Duits bedrijf. Of is het weer eens een geldkwestie??Voorheen werd dit medicijn geproduceerd door Organon Oss, waar reeds diverse fusies inmiddels hebben plaatsgevonden.

Ziekte van Hashimoto

Op dit moment voel ik me erg vermoeid en ben ik niet vooruit te branden. Sinds een aantal weken ben ik overgestapt op Levothyroxine in plaats van Thyrax en wilde ik weten wat de ervaringen zijn van andere mensen. Van wat ik hier lees, word ik niet blij. Graag wil ik een ieder verzoeken deel te nemen aan het onderzoek van NIVEL naar de gevolgen van de overstap naar een ande[lees meer...]r schildklier medicijn (zie de website van SON). Ook ik was naar jaren gedurende een erg lange periode goed ingesteld. Uiteraard hoop ik zo dat de effecten gering zijn, maar zoals ik me nu voel, functioneer ik niet. Klachten; met name vermoeidheid en lusteloosheid, soms hartkloppingen, spierpijn, verminderde concentratie, gewichtstoename, droge mond en dorst. Daarnaast heb ik ineens allemaal kleine rode jeukende bultjes op mijn lichaam? Is er iemand die dit herkent?

Trage schildklier

Noodgedwongen overgestapt. Veel klachten: Benauwd op de borst, zweten, geen smaak meer bij het eten, trillen, gespannen gevoel. Bij gelijke dosis toch veel te hoge waarden. Dosering gehalveerd.
31-07-2016

Trage schildklier

Sinds 6 weken overgestapt, omdat Thyrax niet meer leverbaar was. Sindsdien meer klachten dan ooit tevoren. Hoofdpijn, extreme spierpijn (mijn fysio schrok van de spanning in mijn schouders), totaal geen energie, doodmoe, vergeetachtig, de concentratie van een goudvis, slapende/tintelende ledematen, branderig gevoel in mijn bovenbenen en zowat elke dag misselijk. De pillen [lees meer...]zijn groter en daardoor lastiger te slikken, blijven regelmatig "hangen" in mijn keel. Daardoor nog heel lang een smerige smaak. Dinsdag a.s. laat ik mijn bloed prikken. Daarna in overleg met de huisarts, want dit is geen leven. Ik moet mezelf door elke dag heen worstelen en soms heb ik het gevoel dat ik er niet helemaal "bij" ben. Als ik dan thuiskom en mijn man vraagt hoe de dag is geweest, kan ik me veel niet herinneren. Erg vervelend en eng.
29-07-2016

Trage schildklier

Erge misselijkheid, soms na t eten bijna overgeven. Met 1 tablet ging t redelijk, maar ik moest 2 tabletten en voelde me op een gegeven moment zeer onwel.
25-07-2016

Trage schildklier

Gebruik dit middel gedwongen, na de oude Thyrax in bruine potje en daarna in strip (wat mij veel jeuk gaf), nu enkele maanden. Voel mij de laatste weken opgejaagd, opgeblazen, kom nu ook aan??? ;-( voel mij daar naar van, rusteloos, prikkelbaar. meer hoofdpijn, meer transpireren. opgezwollen buik (gevoel, maar ook echt). Hou vocht vast. Hart jaagt nachts erg. Erg droge mon[lees meer...]d nachts. Drie kilo zwaarder. Ga nu een afspraak maken met mijn huisarts. De bloedwaarden blijken na het onderzoek erg goed te zijn? Ben hier absoluut niet gelukkig mee en chagrijnig!! Is er een alternatief of komen de oude in het bruine potje ooit terug?
23-07-2016

Trage schildklier

Ook ik ben gedwongen overgestapt, omdat thyrax niet meer te leveren was. In het begin dacht ik weinig verschil te merken, maar ik kreeg wel een aantal klachten die zomaar ineens zijn gekomen. Nu ik het aantal ervaringen/klachten op dit forum lees weet ik zeker dat mijn klachten dus ook een oorzaak zijn van dit medicijn. Overmatig transpireren, pijn in gewrichten zoals elle[lees meer...]boog, vingers, voeten en die vieze smaak en gewichtstoename. Ook ik verlang erg terug naar de thyrax we betalen in nederland zoveel aan premie voor de ziektekosten het lijkt mij toch stug dat thyrax niet uit het buitenland gehaald kan worden! Ik ben bang dat dit qua kosten beter bevalt en dat we kunnen fluiten naar onze vertrouwde thyrax, tja en dat we er met zijn allen ziek van worden dat zou neemt men op de koop toe!
14-07-2016

Trage schildklier

Na eerst een maand Euthyrox gebruikt te hebben met verschillende klachten zoals depressie, ernstige zweetaanvallen. Nu over op Levothyroxine van Teva. Ik had de hoop dat het beter werd maar helaas. Ook nu weer veel klachten: depressief, zweetaanvallen, gejaagd, hartkloppingen, ken mijzelf bijna niet meer. Wat een troep allemaal. Help, wanneer komt de Thyrax terug. Mijn lev[lees meer...]en is ontregeld en de huisarts maar zeggen: geduld hebben. Ga stoppen met die troep wacht wel op de Thyrax. Ook al ben je goed ingesteld en zijn je waardes goed, De Klachten Zijn er Wel.
13-07-2016

Hypothyreoïdie

Een aantal weken geleden gedwongen overgezet naar levothyrine van teva. Ik voelde me eerst erg goed en energiek maar de afgelopen vier weken voelde ik me langzaam steeds slechter worden. In combinatie met mijn werk als zelfstandig ondernemer gecombineerd met een gezin denk je eerst dat de symptomen duiden op stress/ burnout. Maar ik ga morgen bloed prikken want ik denk[lees meer...] toch dat het aan de omzetting ligt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum