levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (13 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

21-09-2016 | Vrouw | 40
Trage schildklier
na jaren Thyrax gebruik verplicht moeten overstappen op levothyroxine tabletten. Ik was een gezonde vrouw, nooit ziek, nooit klachten, geen medicijngebruik alleen het gebruik van Thyrax, waar ik nooit problemen mee had. Bloedwaarden bleven keurig. Tot de deuren gingen sluiten van de Thyrax fabrikant. Het alternatief geeft vele bijwerkingen waar ik totaal niet blij mee be[lees meer...]n en op kosten gejaagd wordt gezien mijn eigen risico nu meer wordt aangesproken door herhaaldelijk bloedprikken wat bij Thyrax slechts jaarlijks was. Maar ja, wie zijn wij, maar mensen toch? Maar wie betaalt de rekeningen die op de deurmat vallen betreffende het eigen risico? Ik voel me beslist niet goed met dit alternatieve goedje. Het stofnaampje kan precies hetzelfde zijn, een mooi verhaal wat je opgespeld wordt door de apothekers, maar de waarheid is anders. De patient is zijn eigen beste dokter, alleen wordt er niet geluisterd.

20-09-2016 | Vrouw | 19
Trage schildklier
Per augustus moest ik spontaan overstappen van Thyrax op Levothyroxide Teva/natrium in verband met tekort van Thyrax (dit medicijn gebruikte ik al sinds 2007 zonder enige problemen). Sindsdien voel ik me niet prettig. Steeds vaker last van stemmingswisselingen, overmatig transpireren, lusteloos & extreem vermoeid. Met als gevolg dat elke daginvulling me erg veel energie ko[lees meer...]st & ik aan het einde van de dag totaal ben uitgeput. Helaas bestaat er voor mij ook geen mogelijkheid om over te stappen op euthyrox (andere variant van medicatie) omdat ik hiervan enorme hoofdpijn krijg. Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad & ik hoop dat er snel weer voldoende thyrax op de markt is, zodat ik weer terug kan naar het oude vertrouwde medicijn.

19-09-2016 | Vrouw | 65
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Gebruik van Thyrax nooit problemen gehad maar na de overstap op Levothyroxinenatrium alleen maar problemen. Hevige zweetaanvallen met pijn in de middenrif tegen flauwvallen aan, slapeloosheid, misselijk en ook weinig kunnen velen zeer prikkelbaar. Vind het een schande dat dit zomaar kan geschieden in deze maatschappij. Het beïnvloed je je hele gezinsleven.

18-09-2016 | Vrouw | 56
Schildklier verwijderd
Op 19/07/2016 werd mijn schildklier volledig verwijderd omdat ze enorm groot was en ik ademhalings- en slikproblemen kreeg. Moest toen beginnen met de medicatie, nl L-thyroxine 100mcg, kreeg daar hartkloppingen van en begon te hyperventileren. Omdat ik nog niet bij de endocrinoloog terecht kon, naar de HA geweest en bij hem bloed laten prikken en medicijnen verminderd naa[lees meer...]r 75 mcg. Mijn cholesterol was plots enorm gestegen naar 263 en moet daar Cholestyfol voor nemen. Na een maand weer bloed laten prikken en was die weer gezakt naar 163 én volgens de HA zijn mijn bloedwaarden wat betreft de schildklier goed. Waarom voel ik me dan nog zo ellendig ? Klachten zijn : geheugenstoornissen ( vergeten, concentratie ...) traagheid (werk) krachtverlies van linkerarm en been, stemverlies, humeurschommelingen ( nerveus, prikkelbaar , etc...) gejaagd gevoel, laag libido!!!!!; duizelig(soms) extreem zweten ( vooral bij inspanningen, zit ook in de menopauze), mijn ogen die slechter geworden zijn en heb soms zwarte vlekken voor mijn ogen ook. Op 29/09 moet ik een EMG laten doen voor dat krachtverlies. Benieuwd wat daarvan uit de bus komt. Ik dacht dat na de operatie alles goed ging zijn, niet dus !!! Ben met de hele situatie niet gelukkig en dat vreet aan mij.

14-09-2016 | Vrouw | 56
levothyroxine (200ug)
Ziekte van Graves
Moest noodgedwongen ook overstappen van thyrax naar bovengenoemd middel. Blijk nu na 7 weken veel te hoog te zitten, te veel schildklierhormoon in t bloed. Terwijl ik dezelfde dosis zou hebben als voordien bij thyrax. Thyrax slikte ik al 18 jaar na een slok jodium te hebben genomen. Ik had de ziekte van Graves. Verder, veel bijwerkingen, ook opgezette buik, wisselvallige [lees meer...]buien, voel me emotioneel, golven van hitte, opgefokt gevoel, en snel moe en buiten adem. Ik baal hier stevig van. Slik nu 200 microgram levothyroxinenatrium.

03-09-2016 | Man | 62
Trage schildklier
Vermoeidheid, geen energie, toename gewicht, hoofdpijn, totaal geen energie. Wat moet ik nog meer zeggen! Moet nu naar een internist, volgens huisarts ligt het niet aan het medicijn. Kost mij dus 385 euro extra aan eigen bijdrage (schandalig).

31-08-2016 | Vrouw | 30
levothyroxine (100ug)
Schildklier verwijderd
pijn in mijn middenrif, beroerd de eerste 3 dagen , last van mijn maag. vermoeidheid en gewrichtspijn. het lijkt alsof die klachten minder worden, maar ben nog niet van mijn gewrichtspijn af.

24-08-2016 | Vrouw | 42
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Verplicht overgestapt nadat thyrax duotab dosering niet meer geproduceerd wordt, Thyrax beviel op zich goed, toen het in glazen potjes zat wel beter dan de blisterverpakking die er later kwam . Nu tijdelijk op Levothyroxine van teva, deze bevalt mij niet, ben schijnbaar gevoelig voor de vulstoffen van de tablet, allerlei bijwerkingen, was ook iets te hoog gedoseerd. Ga [lees meer...]nu Tirosint proberen, is vloeibaar in een capsule . lees er positieve reacties over ! schijnt wel sterker te werken dus begin met lagere dosering ..

22-08-2016 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Sinds 17 mei 2016 moest ook ik verplicht overstappen naar dit middel. Ik voel me beroerd, eerste weken zwaar depressief (kon niet van dit middel komen zei de doktersassistente). Lees hier, dat dit dus wel degelijk kan... Nu nog veel ups en downs. Laatste weken veel zweten, doodmoe, hartkloppingen, koud, warm. Veel last van obstipatie (zijn er meer mensen die hier last van [lees meer...]hebben..?), opgezette buik, slechte stoelgang, pijn in het middenrif. Na het begin van inname nieuwe medicijn, na 6 weken bloed geprikt , goh, mijn waardes waren helemaal goed.!? Bij Thyrax duurde dat veeeel langer. Mijn gevoel zegt steeds, dat dit middel meer fout dan goed doet. Waardes lijken bij veel mensen goed, en toch zoveel klachten. Dit zou niet mogen.! Veel sterkte mensen.

20-08-2016 | Vrouw | 69
levothyroxine (50ug)
Dit medicijn deugt niet. Het breekt mijn vrouw en mij op iedere dag. Geen slaap meer 's nachts vanaf 02:30 uur. Met Thyrax nooit problemen gehad van 0,025 mg!! Mijn vrouw moet dit innemen, wegens de Lithium 800 mg per dag. Zij is manisch-depressief als ziekte. Moeilijk met dit medicijn haar stabiel te houden! Schande, dat er niets gedaan wordt tegen deze fabrikant van Thy[lees meer...]rax! Zwarte bladzijde voor Nederland!

16-08-2016 | Vrouw | 43
Trage schildklier
Sinds mei verplicht overgestapt van Thyrax naar Levothyroxine...na 1 week begonnen de klachten. Met dezelfde dosering zit ik nu veel te hoog. Voelde mij beroerd, opgejaagd, moe, rusteloos, hoofdpijn, hartkloppingen en ernstige slapeloosheid. Dosering is verminderd...helaas de klachten niet. vooral het niet kunnen slapen gaat mij nu opbreken, ik kan bijna niet meer normaal[lees meer...] functioneren!

10-08-2016 | Vrouw | 63
Trage schildklier
Ik had het in ene zo koud, dat ik lag te bibberen onder mijn dekbed en had een onregelmatige hartslaghartkloppingen, verder werd ik zomaar zwaarder en was verschrikkelijk moe. Na een bloedonderzoek bleek mijn schildklier functie niet goed en veel te laag. Na weer een poosje weer prikken viel ik middenin de periode van dat gedoe met thyrax duotab, dus kreeg ik meteen al Le[lees meer...]vothyroxinenatrium. Na 2 weken al voelde ik mij stukken beter, ik kreeg het weer lekker warm en mijn hartslag werd weer normaal mijn vermoeidheid verdween, ik wilde 's middags niet meer gaan liggen. Ik ben dus heel blij met dit medicijn.

03-08-2016 | Vrouw | 47
Ziekte van Hashimoto
In April 2015 werd bij mijnde ziekte van Hasimoto vastgesteld door een Endocrinoloog en daarnaast een te traag werkende schildklier. Ik kreeg het medicijn levothyroxine voorgeschreven. Na 6 weken was de waarde van mijn schildklier al een stuk beter maar nog niet 'gezond'. Ik kreeg een verhoogde dosis levothyroxine. De klachten namen toe en ik voelde me een wrak: hoofdpijn[lees meer...], duizelingen, afwezig, concentratieproblemen, grote vermoeidheid en snel geïrriteerd. Tijdens mijn zomervakantie besloot ik dan ook te stoppen met het slikken en ik voelde me binnen een dag opknappen. Ik was al eerder op zoek gegaan naar alternatieve wegen voor genezing, ook omdat ik niet zomaar 'levenslang' krijg als het om medicijngebruik gaat. Ik zocht naar oorzaken van het ontstaan van Hashimoto en trof op het internet recente onderzoeksverslagen uit de VS die verbanden aantoonden tussen voedingspatronen en autoimmuunziekten zoals Hasimoto. Voor mij was dit aanleiding om mezelf op voedingsintoleranties te laten testen, ook omdat deze in mijn familie voorkomen. Ik bleek Inderdaad behoorlijk hoog intolerant voor gluten en zuivel. In augustus al paste ik mijn dieet aan en vanaf de intolerantie uitslag in oktober at ik gluten en zuivelvrij. Ook had ik via de VGNS het dierlijk schildklier hormoon ontdekt en nam dit sinds september. Dit medicijn had geen bijwerkingen heeft. Bij mijn bloedtest in december bleek mijn schildklier alweer normaal te functioneren. Ook mijn antistoffen waarde bleek gezakt van 600 naar 200. Ik besloot door te gaan met het dieet maar stopte per januari 2016 met het dierlijk hormoon. In maart was mijn bloed nog steeds goed en in juni van dit jaar ook. De Endocrinoloog heeft me achteraf gelijk gegeven met het alternatieve pad dat ik koos. Zelf kan ik nog steeds juichen dat ik me steeds sterker, fitter, en sportiever voel zonder enig medicijn te slikken. Er is denk ik vaker een weg terug baar genezing dan artsen en farmaceuten ons doen geloven. Wat mij nog het allermeest heeft verbaasd in dit proces is dat de Endocrinoloog niet wist hoe Hashimoto ontstond en hier ook geen enkele interesse in veinsde, terwijl het notabele zijn vak is en dit een van de meest voorkomende ziektes is onder vrouwen van midden 40. Mijn vraag: 'hoe kom ik aan deze ziekte? ' was duidelijk te veel gevraagd. Gelukkig voor mij, en ik vermoed voor vele anderen, wordt deze vraag ergens op deze wereld wel gesteld door een professional. Dankzij internet kunnen we delen in de kennis die sommige specialisten nog boven de pet gaat. Dit alles roept bij mij nog een vraag op: waartoe dient de medische en farmaceutische wetenschap in de allereerste plaats? Om er heel veel geld mee te verdienen of om de gezondheid en het welzijn van de mensheid te dienen?

01-08-2016 | Vrouw | 62
Trage schildklier
16 mei gestart met dit medicijn i.v.m. het wegvallen van het bestaande medicijn Thyrax. Uit de handel. Iedere schildklierpatient geen andere keus om over te gaan op het nieuwe medicijn. Vanaf 1986 Thyrax gebruikt, goed ingesteld, nooit geen problemen. Na eerste bloedcontrole meteen raak. Afwijkend beeld TSH en T4. Op verzoek huisarts minder medicijnen genomen. Afwachten w[lees meer...]at nieuwe bloedcontrole aan zal geven.Hoor heel veel klachten na overstap naar het andere medicijn. Hoe is het mogelijk dat Thyrax uit handel is genomen. Argument was dat de nieuwe leverancier niet tijdig met de produktie kon beginnen, als ik goed geinformeerd ben, Duits bedrijf. Of is het weer eens een geldkwestie??Voorheen werd dit medicijn geproduceerd door Organon Oss, waar reeds diverse fusies inmiddels hebben plaatsgevonden.

01-08-2016 | Vrouw | 33
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Op dit moment voel ik me erg vermoeid en ben ik niet vooruit te branden. Sinds een aantal weken ben ik overgestapt op Levothyroxine in plaats van Thyrax en wilde ik weten wat de ervaringen zijn van andere mensen. Van wat ik hier lees, word ik niet blij. Graag wil ik een ieder verzoeken deel te nemen aan het onderzoek van NIVEL naar de gevolgen van de overstap naar een ande[lees meer...]r schildklier medicijn (zie de website van SON). Ook ik was naar jaren gedurende een erg lange periode goed ingesteld. Uiteraard hoop ik zo dat de effecten gering zijn, maar zoals ik me nu voel, functioneer ik niet. Klachten; met name vermoeidheid en lusteloosheid, soms hartkloppingen, spierpijn, verminderde concentratie, gewichtstoename, droge mond en dorst. Daarnaast heb ik ineens allemaal kleine rode jeukende bultjes op mijn lichaam? Is er iemand die dit herkent?

01-08-2016 | Vrouw | 55
Trage schildklier
Noodgedwongen overgestapt. Veel klachten: Benauwd op de borst, zweten, geen smaak meer bij het eten, trillen, gespannen gevoel. Bij gelijke dosis toch veel te hoge waarden. Dosering gehalveerd.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum