Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

14-01-2017 | Vrouw | 42
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Na meer dan tien jaar aan de thyrax geweest te zijn, moest ik net als zovelen overstappen op de levothyroxine. Eerst dezelfde dosering als de thyrax 175....! Binnen twee weken stond mijn leven op zijn kop. Hartkloppingen, 8 kilo erbij, extreem moe, haaruitval, enz. Eigenlijk wel bijna tien bijwerkingen... mijn leven werd kwalitatief steeds minder. Uiteindelijk wilde de hui[lees meer...]sarts mij eigenlijk naar de cardioloog sturen, maar dat heb ik geweigerd. Hoezo extra kosten maken....Dosering werd verlaagd naar 150, dat was weer ellende... alles weer van voren af aan en de huisarts staat met de rug tegen de muur. Hij weet het ook niet meer en kan me niet helpen. Nu blijk ik ook nog tics/spierkrampen in mijn gezicht heb... dus maandag maar weer met de huisarts overleggen, moedeloos word je ervan.

09-01-2017 | Vrouw | 51
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na 15 jaar zonder problemen thyrax geslikt te hebben in oktober 2016 verplicht overgestapt op levothyroxine. Ik voelde me al gauw niet fit een paar keer bloedprikken kwam er steeds uit dat ik goed ingesteld was, dus ik moest niet zeuren. Nu ben ik na vele malen bij de huisarts te zijn geweest nog geen steek verder ze geloven me niet en denken eerder aan fibromyalgie nou al[lees meer...]s ik dat lees lijken mijn klachten hier helemaal niet op. Wel kunnen ze zien dat ik na overstap vaker op het spreekuur ben geweest met onverklaarbare klachten. Ik heb vooral heel veel pijn in armen en benen, af en toe slaat het hart over ben ik moe en heb het steeds koud. Waarom worden we niet geloofd als ik zo op diverse forums lees zijn er zoveel mensen met klachten daar moet toch wat aan gedaan worden, het belemmerd je dagelijkse leven.

08-01-2017 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Na 4x bloed afnemen, eindelijk goed afgesteld. Maar voel me niet goed in mijn vel, last van spierpijn, ontstekingen, depri en 5 kg aangekomen. Zou hier niet weer voor kiezen, maar na 24 weken ben je het wel zat. Kost ook kapitalen. Wil graag de Thyrax terug straks. Heb ik 20 jaar gebruikt zonder problemen.

06-01-2017 | Vrouw | 47
Hypoparathyreoïdie
Na 14 jaar Thyrax moest ook ik in november 2016 overstappen op dit medicijn. Na 2 weken heb ik de huisarts al gebeld of ik a.u.b. weer bloed mocht prikken. Ik had hartkloppingen, verschrikkelijke hoofdpijn, zweten en ik slaap sindsdien ontzettend slecht. Ik was veel te hoog ingesteld. Maar ook de verlaging van 150 naar 137 had nauwelijks effect op mijn bloedwaarden. Nog s[lees meer...]teeds hartkloppingen en heel slecht slapen. Ondertussen functioneer ik nauwelijks meer. Na 5 weken weer een verlaging. Nu naar 112. Het is nogal wat. Van Thyrax 150/175 en nu naar 112 met dit medicijn. Daarnaast slaat mijn hart zo op hol dat ik er bètablokkers bij heb gekregen. Ik hoop dat ik snel weer ingesteld raak. :(

05-01-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (25ug)

03-01-2017 | Man | 58
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Na 20 jaar tevreden thryax te hebben gebruikt, moest ook ik dit jaar overstappen op een alternatief. Via de apotheek kreeg ik Levothyroxine Teva in dezelfde dosering (150). Helaas, na een aantal weken heb ik allerhande klachten die ik hiervoor niet had: hartkloppingen, koe, kortademig. Is dat kenmerk van overdosering? Bloedonderzoek zal volgende week hopelijk uitsluitsel b[lees meer...]ieden. Of kan ik niet tegen dit specifieke middel? Als ik internet zo lees? Maar ook een veel genoemd alternatief, euthyrox, leidt tot allerhande klachten. Ik moet me denk ik maar voorbereiden op weer een lange periode van testen en instellen met middelen en dosering. En dan te bedenken waarom Thyrax niet mee leverbaar is!!

29-12-2016 | Vrouw | 64
Trage schildklier
25 jaar probleemloos ingesteld op 125 mg Thyrax Duotab, door gedwongen wisseling naar Levothyroxine teva nu geheel ontregeld! Haaruitval, moe, maagproblemen en het koud hebben.

24-12-2016 | Vrouw | 44
levothyroxine (75)
Trage schildklier
De ervaring van mijn overstap van Thyrax zag ik zonder enig probleem tegemoet, we kunnen wel van te voren problemen maken die er nog niet zijn, maar dat kost onnodige energie.. In de zomer kreeg ik het middel euthyrox dezelfde dosering als thyrax maar had al snel nare bijwerkingen die ik niet thuis kon brengen. Na menig bezoek aan de huisarts en psycholoog omdat ik zulk[lees meer...]e nare gedachten in mijn hoofd had, kwamen wij op het idee dat het wel eens van de euthyrox kon zijn. En jawel drie weken verder, was mijn hoofd een heel stuk rustiger! Wat een opluchting!! Inmiddels had ik Levothyroxine gehad. De eerste twee dagen kon ik wel een gat in de lucht springen, zo heerlijk voelde ik mij. Nu ruim een maand later, ben ik zo beroerd en belabberd, ik dacht eerst aan een griep, maar nu een week verder bedacht ik om eens op internet te speuren en jawel hoor, wat ik daar las, was een verademing! Maagzuur, misselijk, hoofdpijn enorme vermoeidheid, ja dat is wat ik heb.... Na enig gezoek zag ik dat er nog meerdere thyrax vervangers zijn, waaronder Tirosint, dit is een capsule met weinig of geen vulmiddel. Dit ga ik aan mijn huisarts vragen en hopen dat dit snel verbetering geeft, want dit is echt geen grapje!! Sterkte iedereen en beterschap met alle klachten! Goede dagen toegewenst ondanks ziekte en zorgen. Ankie

24-12-2016 | Vrouw | 68
levothyroxine (0,025)
Trage schildklier
sinds ik dit middel gebruik slaap ik nauwelijks. 's nachts veel spierkrampen. overdag zomaar hoofdpijn aanvallen. Ik kom veel aan. En naar het ziekenhuis gebracht vanwege op hartaanval lijkende klachten. Enz.enz.

22-12-2016 | Vrouw | 54
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Zoals iedereen verplichte overstap op de Levothyroxine i.v.m het niet leverbaar meer zijn van de Thyrax. Ben me er toch beroerd van. Hoofdpijn, zeer moe en down gevoel. Snel geirriteerd, maagpijn en daarbij gigantisch zuurbranden, waardoor ik veel moet hoesten. Wat een ellende. En van een prettig glad klein tabletje naar 2 vele malen grotere plakkerige tabletten. Ben ''bli[lees meer...]j'' hier te lezen dat ik niet de enige ben en dus geen aansteller...je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen. Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om de Thyrax ..desnoods onder dwang van geldboetes als de sodemieter weer te gaan produceren..en dan wel precies hetzelfde als het was. Onvoorstelbaar dat tienduizenden mensen op deze manier voor ik weet niet hoe lang zich ellendig moeten voelen... en dat niemand ingrijpt en actie onderneemt. Dit doet onze gezondheid en welzijn geen goed...met alle gevolgen van dien.

29-11-2016 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Bijwerkingen: angina pectoris alsof er een olifant op mijn borst zat, onrustig, opvliegend en vooral niet mezelf zijn.

24-11-2016 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Ik gebruikte al.jaren thyrax zonder problemen en moest nu noodgedwongen overstappen op dit medicijn. al snel werd ik beroerd. Opvliegers misselijk hoofdpijn duizelingen dacht eerst aan een zonnesteek. Ging bloedprikken en mijn schildklier was in eens supersnel. Normale waarde tussen de 1 en 3 zat na 6 weken op 0.03. Ik had in eerst instantie 175 mg maar ben eerst verlaagd [lees meer...]naar 125 mg, maar na 6 weken zat ik pas op 0.2, nu verlaagd naar 112 mg. Voel me nog steeds erg beroerd, heel moe. Werk halve dagen met moeite en kan niet sporten. Voel me eerder zieker worden dan beter maar mag van mijn huisarts geen andere medicijnen proberen. Moet geduld hebben. Ben er zo klaar mee met die rotpillen.

22-11-2016 | Vrouw | 49
Hypothyreoïdie
Na akelige bijwerkingen van Euthyrox bevalt dit medicijn uitstekend.

17-11-2016 | Vrouw | 12
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Mijn dochter heeft na een jaar Thyrax te hebben geslikt , in april 2016 de overstap naar Levothyroxine Teva gemaakt. Ik was erg bang voor problemen met het weer goed instellen vd dosis etc. Gelukkig heb ik mij voor niets zorgen gemaakt; de overstap is zonder problemen verlopen!

14-11-2016 | Vrouw | 39
levothyroxine (0.175)
Trage schildklier
Al twintig jaar Thyrax geslikt. Noodgedwongen dus met Thyrax moeten stoppen. Huisarts schreef alleen maar recept uit, apotheek gaf me Levothyroxine Teva. 6 wkn geleden bloed geprikt, waardes te laag, extra pillen erbij. 0,15 nog van Thyrax. 0,025 van Levothyroxine. 6 weken later (afgelopen vrijdag) weer bloedgeprikt. Vanochtend gebeld voor uitslag, nu werkt Mn schildklier [lees meer...]te traag. Per morgenvroeg alleen nog 0,15 slikken van levothyroxine. Over vier wkn weer bloedprikken. Mijn eerste reactie op levothyroxine was van ene op andere dag zeer emotioneel. Herkent iemand mijn verhaal?

10-11-2016 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Jaren Thyrax gehad werkte prima nu het nieuwe medicijn. En ik voel me beroerd.Eerst had ik Levotyroxinenatrium 100 microg. en een tablet van 0,025 mg erbij, maar ik kreeg hartklopping en hoofdpijn 0,025 mg eraf, maar ik voel me met de dag zieker worden. Ik heb last van vermoeidheid, prikkelbaar, slecht slapen, droge huid, zweten, misselijk