levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (13 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

31-01-2017 | Vrouw | 60
levothyroxine (75ug)
Schildklier verwijderd
Jaren Thyrax gebruikt, zonder al teveel problemen. Noodgedwongen op Levothyroxine moeten overstappen. Ik heb mij deze afgelopen maanden en tot op heden verschrikkelijk rot gevoeld. Al een lagere dosis gekregen, maar helpt niet. Gelukkig begrijpt mijn man dat ik last heb van heel veel vervelende bijwerkingen, maar op mijn werk hebben ze er geen begrip voor of snappen mijn w[lees meer...]isselstemmingen niet. Ik hoop dat de thyrax weer snel op de markt komt.

31-01-2017 | Vrouw | 47
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Sinds 28 jaar gebruik ik Thyrax i.v.m. ziekte van Hashimoto (erfelijke, auto-immuunziekte). Al jaren 200 microgram per dag, voelde me prima. Per 8 januari 2017 noodgedwongen overgestapt op levothyroxine. Na ca 11 dagen voelde ik me beroerd, net alsof ik van 200 microgram naar 0 was gegaan. Symptomen die horen bij onderdosering. Direct mijn bloed laten nakijken. Bleek een h[lees meer...]ele hoge overdosering te hebben, maximaal. Huisarts was verbaasd over de symptomen die ik beschreef en die eerder horen bij een onderdosering. Maar in de praktijk waren al meer mensen geweest die hetzelfde hadden ervaren. Ik stap nu over op Euthyrox. Laten we hopen dat dat wel gaat werken en dat hier niet ook een tekort aan ontstaat. Ik vind het trouwens zonde dat je bij het overstappen naar een nieuw medicijn direct zoveel krijgt voorgeschreven (ik voor 3 maanden). Nu lever ik na twee weken het restant in bij de apotheker en ik vraag me af of ze dit opnieuw kunnen uitleveren of verplicht moeten vernietigen. Zo krijg je vanzelf tekorten... Ik wens iedereen die ook zoveel last ervaart van de overstap naar andere schildkliermedicijnen veel sterkte en hoop voor iedereen die blij was met Thyrax dat het weer snel op de markt komt. Ik hoop ook dat de minister dit leest.

28-01-2017 | Vrouw | 51
Trage schildklier
De huisarts heeft dit geneesmiddel met me besproken, omdat ik door mijn Thyrax was. Heb ook Eutyrox al uitgeprobeerd. Ook verschrikkelijk. Slik sinds kort Cytomel! Ik vind dat de huisartsen dit middel bij iedereen moeten voorschrijven. Ben weer klachtenvrij! Dus iedereen die klachten heeft vraag aan je arts Cytomel.

24-01-2017 | Vrouw | 61
Trage schildklier
Blij dat ik Thyrax nog tot november 2016 kon gebruiken. Daarna noodgedwongen over moeten stappen op levothyroxine. Waardeloos, ik reageerde (ook nog na bijstelling dosering) er heel erg slecht op. Sinds vrijdag overgestapt op Euthyrox. Alle ellende om te zoeken naar juiste medicijn en dosering begint weer opnieuw. Buiten het feit dat ik nu al weer bijna door mijn eigen bij[lees meer...]drage heen ben, moet ik weer steeds bloed afgeven. Bovendien zijn de nagels van mijn grote teen aan het af stoten. Heeft iemand hier ook last van? Ik wil mijn Thyrax terug :-).

23-01-2017 | Vrouw | 41
Trage schildklier
Zo! Welkom in realiteit 2017 Thyrax voorraden op helaas, Einde Oefening. Hoi, ik ben 41jaar, moeder van 2 kinderen heb meerdere kwalen vanaf mij 30e jaar, Chronisch ontstoken blaas, immuunaandoening, migraines, eetallergien en een te trage schildklieraandoening. Zo! dat is wel schrikken, vorige week ineens plotsklaps overstappen van thyrax naar Levothroxine. Mijn lijf kwam[lees meer...] in een soort van shock terecht. Ook vreemd.. dat je geen afbouwprogramma voorgekauwd krijgt. Aldus weer een beetje wijzer dat we als consument alles zelf moeten oplossen als het om de gezondheden gaat. Daarvoor is Google bedacht. Natuurlijk, ik had beter moeten weten. bijwerkingen van dit medicijn benauwd, druk op de borst, een hyperactief gevoel, onrustig, slecht slapen, vermoeid, helemaal uit je doen zijn... Shit, daar gaat mijn 2017. Terug naar de huisarts. Zij staan ook met hun gezichten tegen de muur gedrukt door de fabrikanten, onmacht daar gaat hiet hier om, geld en onmacht. De zorgverzekeraars bellen de apothekers op door heel Nederland om de goedkopere produkten aan de patienten aan te bieden. Dan krijg je dit,... rotzooi van de riggel af. Wat is er mis met deze maatschappij..... :( Hadden we dit niet kunnen voorkomen? Of.. hoe kunnen we dit voortaan voorkomen? Morgenvroeg nieuwe start, benieuwd hoe ik op t zusje van Levothyroxine ga reageren. Helaas ben ik te overgevoelig voor alle stofjes en deeltjes, dit weet ik in 2 dagen. Bij een druk op de borst en hartkloppingen heb ik vorige week ook nog paniekaanvallen cadeau gekregen. Heftig! Gelukkig al een verwijskaart van de lieve huisarts naar de internist gekregen voor het geval dat het niet zo goed uitpakt voor me. Wie kan me iets vertellen over Cytomel, want deze schijnt goed uit de test te komen op google. Ik ben een leek hierin, wie kan mij hierbij advies geven of mensen met ervaringen die Cytomel slikken? Is het zo dat niet iedereen het krijgt op recept, via de internist wel? Sterkte allemaal! Groetjes Roosje

18-01-2017 | Vrouw | 74
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
om 5.30 uur 's ochtends begint de hoofdpijn en om 9 uur zakt het af, evenals de misselijkheid.

18-01-2017 | Man | 60
Trage schildklier
Ik gebruik al 35 jaar Thyrax naar volle tevredenheid. Moest echter noodgedwongen begin januari overstappen op Levothyroxine. Ben begonnen met eerste dag Levothyroxine en de volgende dag een Thyrax-tablet (waarvan ik er nog 30 stuks heb) zo probeer ik de Thyrax af te bouwen in de hoop dat ik weinig bijwerkingen krijg.

14-01-2017 | Vrouw | 42
Snel werkende schildklier
Na meer dan tien jaar aan de thyrax geweest te zijn, moest ik net als zovelen overstappen op de levothyroxine. Eerst dezelfde dosering als de thyrax 175....! Binnen twee weken stond mijn leven op zijn kop. Hartkloppingen, 8 kilo erbij, extreem moe, haaruitval, enz. Eigenlijk wel bijna tien bijwerkingen... mijn leven werd kwalitatief steeds minder. Uiteindelijk wilde de hui[lees meer...]sarts mij eigenlijk naar de cardioloog sturen, maar dat heb ik geweigerd. Hoezo extra kosten maken....Dosering werd verlaagd naar 150, dat was weer ellende... alles weer van voren af aan en de huisarts staat met de rug tegen de muur. Hij weet het ook niet meer en kan me niet helpen. Nu blijk ik ook nog tics/spierkrampen in mijn gezicht heb... dus maandag maar weer met de huisarts overleggen, moedeloos word je ervan.

09-01-2017 | Vrouw | 51
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na 15 jaar zonder problemen thyrax geslikt te hebben in oktober 2016 verplicht overgestapt op levothyroxine. Ik voelde me al gauw niet fit een paar keer bloedprikken kwam er steeds uit dat ik goed ingesteld was, dus ik moest niet zeuren. Nu ben ik na vele malen bij de huisarts te zijn geweest nog geen steek verder ze geloven me niet en denken eerder aan fibromyalgie nou al[lees meer...]s ik dat lees lijken mijn klachten hier helemaal niet op. Wel kunnen ze zien dat ik na overstap vaker op het spreekuur ben geweest met onverklaarbare klachten. Ik heb vooral heel veel pijn in armen en benen, af en toe slaat het hart over ben ik moe en heb het steeds koud. Waarom worden we niet geloofd als ik zo op diverse forums lees zijn er zoveel mensen met klachten daar moet toch wat aan gedaan worden, het belemmerd je dagelijkse leven.

08-01-2017 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Na 4x bloed afnemen, eindelijk goed afgesteld. Maar voel me niet goed in mijn vel, last van spierpijn, ontstekingen, depri en 5 kg aangekomen. Zou hier niet weer voor kiezen, maar na 24 weken ben je het wel zat. Kost ook kapitalen. Wil graag de Thyrax terug straks. Heb ik 20 jaar gebruikt zonder problemen.

06-01-2017 | Vrouw | 47
levothyroxine (112ug)
Hypoparathyreoïdie
Na 14 jaar Thyrax moest ook ik in november 2016 overstappen op dit medicijn. Na 2 weken heb ik de huisarts al gebeld of ik a.u.b. weer bloed mocht prikken. Ik had hartkloppingen, verschrikkelijke hoofdpijn, zweten en ik slaap sindsdien ontzettend slecht. Ik was veel te hoog ingesteld. Maar ook de verlaging van 150 naar 137 had nauwelijks effect op mijn bloedwaarden. Nog s[lees meer...]teeds hartkloppingen en heel slecht slapen. Ondertussen functioneer ik nauwelijks meer. Na 5 weken weer een verlaging. Nu naar 112. Het is nogal wat. Van Thyrax 150/175 en nu naar 112 met dit medicijn. Daarnaast slaat mijn hart zo op hol dat ik er bètablokkers bij heb gekregen. Ik hoop dat ik snel weer ingesteld raak. :(

05-01-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (25ug)

03-01-2017 | Man | 58
Trage schildklier
Na 20 jaar tevreden thryax te hebben gebruikt, moest ook ik dit jaar overstappen op een alternatief. Via de apotheek kreeg ik Levothyroxine Teva in dezelfde dosering (150). Helaas, na een aantal weken heb ik allerhande klachten die ik hiervoor niet had: hartkloppingen, koe, kortademig. Is dat kenmerk van overdosering? Bloedonderzoek zal volgende week hopelijk uitsluitsel b[lees meer...]ieden. Of kan ik niet tegen dit specifieke middel? Als ik internet zo lees? Maar ook een veel genoemd alternatief, euthyrox, leidt tot allerhande klachten. Ik moet me denk ik maar voorbereiden op weer een lange periode van testen en instellen met middelen en dosering. En dan te bedenken waarom Thyrax niet mee leverbaar is!!

29-12-2016 | Vrouw | 64
Trage schildklier
25 jaar probleemloos ingesteld op 125 mg Thyrax Duotab, door gedwongen wisseling naar Levothyroxine teva nu geheel ontregeld! Haaruitval, moe, maagproblemen en het koud hebben.

24-12-2016 | Vrouw | 44
levothyroxine (75)
Trage schildklier
De ervaring van mijn overstap van Thyrax zag ik zonder enig probleem tegemoet, we kunnen wel van te voren problemen maken die er nog niet zijn, maar dat kost onnodige energie.. In de zomer kreeg ik het middel euthyrox dezelfde dosering als thyrax maar had al snel nare bijwerkingen die ik niet thuis kon brengen. Na menig bezoek aan de huisarts en psycholoog omdat ik zulk[lees meer...]e nare gedachten in mijn hoofd had, kwamen wij op het idee dat het wel eens van de euthyrox kon zijn. En jawel drie weken verder, was mijn hoofd een heel stuk rustiger! Wat een opluchting!! Inmiddels had ik Levothyroxine gehad. De eerste twee dagen kon ik wel een gat in de lucht springen, zo heerlijk voelde ik mij. Nu ruim een maand later, ben ik zo beroerd en belabberd, ik dacht eerst aan een griep, maar nu een week verder bedacht ik om eens op internet te speuren en jawel hoor, wat ik daar las, was een verademing! Maagzuur, misselijk, hoofdpijn enorme vermoeidheid, ja dat is wat ik heb.... Na enig gezoek zag ik dat er nog meerdere thyrax vervangers zijn, waaronder Tirosint, dit is een capsule met weinig of geen vulmiddel. Dit ga ik aan mijn huisarts vragen en hopen dat dit snel verbetering geeft, want dit is echt geen grapje!! Sterkte iedereen en beterschap met alle klachten! Goede dagen toegewenst ondanks ziekte en zorgen. Ankie

24-12-2016 | Vrouw | 68
levothyroxine (0,025)
Trage schildklier
sinds ik dit middel gebruik slaap ik nauwelijks. 's nachts veel spierkrampen. overdag zomaar hoofdpijn aanvallen. Ik kom veel aan. En naar het ziekenhuis gebracht vanwege op hartaanval lijkende klachten. Enz.enz.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum