levothyroxine

Trage schildklier (129 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (13 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

22-12-2016 | Vrouw | 54
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Zoals iedereen verplichte overstap op de Levothyroxine i.v.m het niet leverbaar meer zijn van de Thyrax. Ben me er toch beroerd van. Hoofdpijn, zeer moe en down gevoel. Snel geirriteerd, maagpijn en daarbij gigantisch zuurbranden, waardoor ik veel moet hoesten. Wat een ellende. En van een prettig glad klein tabletje naar 2 vele malen grotere plakkerige tabletten. Ben ''bli[lees meer...]j'' hier te lezen dat ik niet de enige ben en dus geen aansteller...je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen. Je zou toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om de Thyrax ..desnoods onder dwang van geldboetes als de sodemieter weer te gaan produceren..en dan wel precies hetzelfde als het was. Onvoorstelbaar dat tienduizenden mensen op deze manier voor ik weet niet hoe lang zich ellendig moeten voelen... en dat niemand ingrijpt en actie onderneemt. Dit doet onze gezondheid en welzijn geen goed...met alle gevolgen van dien.

29-11-2016 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Bijwerkingen: angina pectoris alsof er een olifant op mijn borst zat, onrustig, opvliegend en vooral niet mezelf zijn.

24-11-2016 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Ik gebruikte al.jaren thyrax zonder problemen en moest nu noodgedwongen overstappen op dit medicijn. al snel werd ik beroerd. Opvliegers misselijk hoofdpijn duizelingen dacht eerst aan een zonnesteek. Ging bloedprikken en mijn schildklier was in eens supersnel. Normale waarde tussen de 1 en 3 zat na 6 weken op 0.03. Ik had in eerst instantie 175 mg maar ben eerst verlaagd [lees meer...]naar 125 mg, maar na 6 weken zat ik pas op 0.2, nu verlaagd naar 112 mg. Voel me nog steeds erg beroerd, heel moe. Werk halve dagen met moeite en kan niet sporten. Voel me eerder zieker worden dan beter maar mag van mijn huisarts geen andere medicijnen proberen. Moet geduld hebben. Ben er zo klaar mee met die rotpillen.

22-11-2016 | Vrouw | 49
levothyroxine (112ug)
Hypothyreoïdie
Na akelige bijwerkingen van Euthyrox bevalt dit medicijn uitstekend.

17-11-2016 | Vrouw | 12
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Mijn dochter heeft na een jaar Thyrax te hebben geslikt , in april 2016 de overstap naar Levothyroxine Teva gemaakt. Ik was erg bang voor problemen met het weer goed instellen vd dosis etc. Gelukkig heb ik mij voor niets zorgen gemaakt; de overstap is zonder problemen verlopen!

14-11-2016 | Vrouw | 39
levothyroxine (0.175)
Trage schildklier
Al twintig jaar Thyrax geslikt. Noodgedwongen dus met Thyrax moeten stoppen. Huisarts schreef alleen maar recept uit, apotheek gaf me Levothyroxine Teva. 6 wkn geleden bloed geprikt, waardes te laag, extra pillen erbij. 0,15 nog van Thyrax. 0,025 van Levothyroxine. 6 weken later (afgelopen vrijdag) weer bloedgeprikt. Vanochtend gebeld voor uitslag, nu werkt Mn schildklier [lees meer...]te traag. Per morgenvroeg alleen nog 0,15 slikken van levothyroxine. Over vier wkn weer bloedprikken. Mijn eerste reactie op levothyroxine was van ene op andere dag zeer emotioneel. Herkent iemand mijn verhaal?

10-11-2016 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Jaren Thyrax gehad werkte prima nu het nieuwe medicijn. En ik voel me beroerd.Eerst had ik Levotyroxinenatrium 100 microg. en een tablet van 0,025 mg erbij, maar ik kreeg hartklopping en hoofdpijn 0,025 mg eraf, maar ik voel me met de dag zieker worden. Ik heb last van vermoeidheid, prikkelbaar, slecht slapen, droge huid, zweten, misselijk

07-11-2016 | Vrouw | 47
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
De eerste 3 weken na het overstappen van Thyrax op Levoxthyroxine voelde ik me super; meer energie, fitter etc. Maar daarna ging het mis; 's nachts kramp, spierpijn, slecht slapen, depressief etc. Bleek dat ik veel te hoge bloedwaardes had. Nu al 2 x de dosering naar beneden toe bijgesteld, maar geen verbetering. Vind het een schande dat Thyrax niet meer verkrijgbaar is en[lees meer...] dat dit het alternatief is, pas in december weer bloed prikken maar het kost me nu al een half jaar en ik heb niet het idee dat het met dit medicijn voor mij goed gaat komen.

04-11-2016 | Vrouw | 55
levothyroxine (75mg)
Snel werkende schildklier
Al 15 jaar ziekte van graves. Goed geregeld met thyrax moet overstappen naar levothyroxine van teva. Nu ruim drie weken bezig, wat een ellende voel sinds ruim een week zo beroerd trillen, darmklachten, depressief en algehele malaise. Over 3 weken pas prikken ben benieuwd. Zo heb ik mij lang niet gevoeld. waardeloos.

26-10-2016 | Vrouw | 52
Schildklier verwijderd
Sinds overstap van thyrax naar deze valt mijn haar uit en is heel futloos. Heb verschillende shampoos enz geprobeerd en extra vit d, maar niks helpt. Bij thyrax had ik dit niet. Ik heb geen schildklier meer. Heb op haaruitval na geen of nauwelijks probleem met overstap naar nieuwe medicijn. Zit ook een beetje in de overgang, dus weet niet of deze overstap en overgang haar[lees meer...]uitval veroorzaakt, maar vindt het wel frappant dat haaruitval paar maanden na overstap naar nieuwe medicijn begonnen is.

20-10-2016 | Vrouw | 50
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik moest ook verplicht overstappen vanwege het niet meer kunnen leveren van de thyrax duotab. Doodsbenauwd was ik na het lezen van al die klachten op internet. Ik weet niet of dit een uitzondering is, ik slik het al sinds 2 weken, tot nu toe heb ik totaal geen klachten. Ik hoop dat het zo blijft!!

17-10-2016 | Vrouw | 52
levothyroxine (50ug)
Hyperthyreoïdie
Sinds augustus wordt dit medicijn geleverd in doordrukstrips en ook zijn de tabletten iets hoger. 3 weken na het slikken van de tabletten uit de doordrukstrips ervaar ik dat het medicijn niet goed meer werkt, de bloedwaardes zijn niet goed meer en ik ervaar veel klachten. Vanaf januari 2014 heb ik dit medicijn zonder problemen geslikt.

09-10-2016 | Vrouw | 42
Trage schildklier
ook verplicht over moeten stappen van Thyrax. Jarenlang prima in balans geweest met dagelijks 175 mg Thyrax per dag. Sinds de overstap is het weer terug bij af. Nu maandenlang aan het bijstellen. Eerst 1 op 1 overgestapt naar 175 mg levothyroxine, vervolgens 25 mg minder en weer en weer.. Zit nu net op 100 mg en voel me nog slecht. Niemand begeleid je hierin. Krijg alleen [lees meer...]een assistente te spreken die de waardes doorgeeft en dat ik weer de dosis moet aanpassen. Ik probeer mezelf steeds weer op te peppen en in de veronderstelling dat het beter zal worden, maar dat wordt steeds lastiger. Ik ben net voor de overstap begonnen in een nieuwe drukke baan. M'n relatie ligt weer onder druk, ik kan vrijwel niets verdragen van de kinderen. Ik heb daarom een gesprek met de huisarts aangevraagd en die verwijst me maar door naar een specialist. Ik ga niet nog maanden mee experimenteren. Thyrax was vast niet lucratief genoeg meer. Dat komt vast niet meer terug. Waardeloos, wij zitten met de ellende. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben in ieder geval. Je begint toch weer aan jezelf te twijfelen.. :-(

08-10-2016 | Vrouw | 42
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik heb al een combi van euthyrox en thyrax. Maar omdat de thyrax niet te leveren was aan de 12,5 microgram levothyraxine Teva. Na 1 dag had ik al mijn hele gezicht onder de uitslag.

05-10-2016 | Vrouw | 62
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
sinds begin juli ook moeten overstappen van thyrax naar levothyroxine 75 mg. naast het zweten, erg moe zijn, stemmingswisselingen en darmklachten, heb ik nu opeens last van nierstenen. N.a.v. daarvan bloedonderzoek gedaan en blijkt dat ik een verhoogde calciumspiegel heb. Moet vlg. week naar internist voor onderzoek daarvan. Op google gelezen dat verhoogd calcium ook kan [lees meer...]ontstaan door gestoorde werking van de bijschildklieren en dat kan de nierstenen veroorzaken. Mijn vraag aan de gebruikers van levothyroxine: heeft iemand diezelfde klachten?

25-09-2016 | Vrouw | 28
levothyroxine (50)
Trage schildklier
Jarenlang Thyrax geslikt, ging super goed tot het gedoe van de fabrikant. Eerst kreeg ik nog wel de thyrax maar dan andere pilletje waarvan ik een halve moest hebben, prima zou je denken. Na 6 weken moest ik bloed prikken en volgens hun waren mijn waarden te hoog, terwijl ik jarenlang dezelfde dosis slik, ik had nergens last van dus ik had zoiets van vind het wel best zo. [lees meer...] Tot ik 10 dagen geleden te horen kreeg dat nu alle thyrax op zou zijn en ik over moest stappen naar levothyroxine, ik had al slechte ervaringen gehoord dus ik was niet bepaald enthousiast. En nu snap ik de slechte ervaringen, ik heb me sinds jaren nog nooit zo belabberd gevoelt, inmiddels zijn we 10 dagen verder en ik voel me een ander persoon, ik ben constant moe, ik ga moe naar bed en ik word moe wakker, alsof er mist in mn hoofd zit die niet wil opklaren, ik heb de hele dag door hoofdpijn, paracetamol slikken werkt niet, ik blijf hoofdpijn houden. Mijn humeur veranderd steeds, dan ben ik vrolijk en ineens zit ik in een dip. Nou heb ik een prikkelbare darm syndroom maar het ging ontzettend goed met mijn stoelgang, ik slik magnesium kauwtabletten van de apotheek ( correctie ook dat is tijdelijk niet leverbaar dus slikte, nu zit ik aan dure capsules van de DA) maar sinds het overstappen heb ik last van obstipatie, opgezette buik, gewichtstoename, van 57 kg naar 60 kg in nog geen twee weken tijd, ben weer terug bij af. Ik kan me slecht concentreren, mijn hoofd is een gigantische warboel, alsof er een wervelwind in mn hoofd raast. Nou weet ik dat een huisarts of apotheek er weinig aan kan doen dat de thyrax niet leverbaar is, maar ze doen zo laks, alsof het overstappen naar een andere medicijn fluitje van een cent is, ik moet over 6 weken bloed prikken maar ik vraag me af of het niet eerder kan? dit nog eens 4 weken moeten doorstaan, pfff.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum