levothyroxine

Trage schildklier (537 meningen)
Ziekte van Hashimoto (59 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)
Schildklier verwijderd (26 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

06-04-2018 | Vrouw | 64
Hyperthyreoïdie
Goed ingesteld, totdat medicijn niet meer verkrijgbaar was. Nu weer een ander merk met niet duidelijke verschijnselen. (Onrust)

03-04-2018 | Vrouw | 53
Schildklier verwijderd
Voorheen gebruikte ik Euthyrox in combinatie met Armour en had ik ook al veel spierpijn en stijf gevoel. Ongeveer een half jaar geleden in overleg met mijn internist besloten over te stappen naar Thyrax in combinatie met Armour (zgn. ‘Natuurlijk’ schildklierhormoon). Helaas lijkt het van kwaad tot erger te gaan, nu zijn de spierklachten verergerd tot gewrichtijn en het ver[lees meer...]schieten van gewrichten, o.a. Pols, nek en ruggewervels. Herkent iemand dit?

25-03-2018 | Vrouw | 56
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Toen ik begon kreeg ik het direct daarna zeer koud,last van mijn hart,tintelingen in tong en lippen,overal spierpijn,pijnlijke knieen,last van mijn ogen en slecht zien,concentratie problemen,motoriek probleem,net of ik steeds omval. Ik slik het nu vanaf juni 2017 maar na elke pil krijg ik dezelfde symptomen.Eutyrox geprobeerd,maar had ik helaas nog ergere hartklachten van[lees meer...],ik dacht bij deze pil dat ik echt dood zou gaan,zeer ernstige hartkloppingen en ademhaling probleem,na 1 dag direct gestopt.

28-01-2018 | Vrouw | 45
Trage schildklier
Dit was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen! Kreeg binnen een paar dagen alle klachten die ik nooit had, ik kon op een gegeven moment niet meer hardlopen , niet fietsen, mijn hart klopte twee keer sneller, ik mocht de dosering niet verlagen ivm [lees meer...]lage waardes van schildklier hormoon. Na twee jaar moets ik weer overstappen naar Thyrofix 25mcg 3 tab per keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Nu kan ik berg op zonder enkel moeite. Gistermiddag heb ik mijn med opgehaald bij apotheek en wat een verassing!!! Weer die verschrikkelijke ThyraxDuotab in streepjes! Dit wil ik echt niet meer slikken! Wat moet ik er doen om weer Thyrafix te krijgen?

13-12-2017 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Sinds 1975 heb ik een niet werkende schildklier , heb jaren lang thyrax gebruikt , een poos levotheraxine toen thyrax niet geleverd kon worden. Kreeg problemen met stoelgang , vaak en diaree. Nu sinds 6 december weer thyrax maar er is nog geen verbetering, met de stoelgang.

10-12-2017 | Vrouw | 54
Trage schildklier
Algehele malaise, enorme gewichtstoename, vermoeid, Na algehele check Up lab onderzoek kwam trage schildklier naar voren. Ben begonnen met Thyrax 75ug, 6 maanden later verhoogd naar 100 uh. 3 maanden later naar 135 ug. Dus met instellen door goede specialist was ik al een jaar verder. Een tijd later verhoogd naar 150 ug. Effect prima. Heb geen hinder ondervonden aan ti[lees meer...]jdelijk andere fabrikant en toen weer terug naar Thyrax. Nu zou eigenlijk mijn dosering omhoog moeten. Daar wordt mee gewacht geZien mijn leeftijd en de kleine reaerve die ik hierin qua Mg nog maar heb. Tevreden

29-11-2017 | Vrouw | 70
levothyroxine (50ug)

11-11-2017 | Vrouw | 60
levothyroxine (175ug)

10-11-2017 | Vrouw | 78
Trage schildklier
In febr 2015, grote problemen a.g.v. wijziging van verpakking (flesjes naar strips). Na veel onderzoeken bij cardioloog , neuroloog etc. overgegaan naar Euthyrox 50 mg, nu naar 25 mg. Nooit meer terug naar Thyrax DuoTab, Als je op zo'n manier behandelt wordt.

10-11-2017 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Nooit meer terug naar de thyrax vanwege de onbetrouwbaarheid van de fabrikant.

09-11-2017 | Man | 64
levothyroxine (175ug)
Schildklier verwijderd
Medio 2016 gedwongen over te stappen naar een ander schildkliermedicijn 1 op 1. Ik gebruikte 0.225mg. Eind Oktober een enorme hypo gekregen met angst en paniekaanvallen. Gestopt met werken. Huisarts schreef Oxazepam voor. Specialist schroeft de dosis terug naar 0.150mg. 3 maanden later weer omhoog naar 0.175mg. Inmiddels verhoogd naar 0.188mg. maar de echte verbazing komt [lees meer...]als verneem via een patienten forum dat de Thyrax duo tab alweer 3 maanden leverbaar is en niemand aan de bel trekt. De apotheek niet de huisarts niet en de specialist niet. Slordig.

09-11-2017 | Man | 67
Trage schildklier
Gebruikte medicijnen vanwege hartritmestoornissen storingen. Een medicijn had de schildklier werking geheel stopgezet. Na ongeveer een krappe tweejaar bleek na de halfjaarlijkse controle dat de schildklier weer geheel functioneerde. Internist heeft toen voorgesteld een half jaar te stoppen en dan weer een controle. Bleek te werken en ben nu weer voor een jaarlijkse contro[lees meer...]le terug bij de huisarts. Bij de controle van oktober bleek de schildklier GOED te functioneren. Blijf de jaarlijkse controle gewoon houden, nastreven.

09-11-2017 | Vrouw | 76
Trage schildklier
wel leveringsproblemen meegemaakt; ik kon wel bij andere apotheek enige voorraad opslaan, omdat ik dit medicijn al heel lang slik. Er zijn enorm veel klachten geweest, omdat Organon overging naar aspen, die een andere verpakking hanteert en die naar de mening van velen sterker werken, dus moet de dosering regelmatig aangepast worden. Verder wel tevreden met thyrax. Ik heb [lees meer...]ook nog nooit enig ander middel gebruikt.

09-11-2017 | Vrouw | 72
Schildklier verwijderd
In 2004 is bij mij de ene helft van mijn schildklier verwijderd, daarom slik ik de thyrax duotab, toen die niet meer beschikbaar was, kreeg ik de vervanger...maar ik was er niet blij mee, en meteen toe de thyrax weer beschikbaar was ben ik meteen weer over gestapt, en ik ben er heel erg blij mee...want ik moet ze toch mijn verdere leven blijven slikken.

09-11-2017 | Man | 68
Snel werkende schildklier
Ik gebruik al meer dan twintig jaar thyrax. Ik heb met dit middel nooit bijwerkingen gehad. Wel toen thyrax niet meer te krijgen was, kreeg ik plm 1,5 jaar een ander vervangeng medicijn, welke mij veel hoofdpijn gaf. nu weer terug bij af met Thyrax en geen hoofdpijnen meer. Wel wil ik als opmerking meegeven dat ik de strips niet makkelijk vind, maar het is wel hygienisch[lees meer...]. Voorheen was het kleine potje makkelijker.

09-11-2017 | Man | 82
Snel werkende schildklier
Ik heb meer dan 30 jaar Thyrax gebruikt. Ik had een te snel werkende schildklier, die na een (radioactieve) jodiumbehandeling is stilgelegd. Ik werd ingesteld op 0,150 mg ( anderhalve tablet van 0, 100 mg) Thyrax Duotab. In de waarden hebben zich geen wijzigingen voorgedaan. Ik heb nooit bijwerkingen gehad en voelde mij altijd uitstekend. Van 23 dec. 2016 tot 20 april 20[lees meer...]17 moest ik overstappen op Levothyroxinenitraat, omdat Thyrax niet meer te verkrijgen was. Toen Thyrax weer op de markt kwam ben ik direct weer teruggekeerd naar dit merk. Levothyroxine nitraat beviel mij niet. Ik had een paar maal duizelingen. Nu gaat alles weer perfect.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum