Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

03-06-2021 | Vrouw | 31
levothyroxine (0,1mg/ml)
Schildklier verwijderd
Ik heb enorme last van mijn benen door thyrax en heftige vermoeidheid daarbij ben ik neerslachtig. Ik ben wel goed ingesteld verder en ik slik de 100 mg. De verpakking is ook echt onduidelijk! Het had beter geweest als er net als bij de pil dagen bij stonden en een kartonnen verpakking om medicatie eruit te halen ipv alminium.

27-05-2021 | Vrouw | 47
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
100 mg per dag Al 3 kilo kwijt Voel mij heel fit en awake Last van kortademigheid Brok in de keel

17-05-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

16-03-2021 | Vrouw | 33
levothyroxine (0,1mg/ml)
Trage schildklier
Werkt geweldig! Ik slik dit medicijn nu zo een 2 jaar en ik voel me er een stuk beter door. Ook heb ik hier geen enkele bijwerking van gehad.

18-02-2021 | Vrouw | 30
Trage schildklier
Hyperklachten, maar tegelijkertijd ook moe. Verder ook buikkrampen en kon mezelf niet goed aanvoelen als ik in een ander lichaam bewoonde. Kon niet sporten

24-09-2020 | Vrouw | 50
Trage schildklier
Begonnen met euthyrox, overstapt op thyrax ivm gezwollen ogen. Ontzettend last van hartkloppingen, duizelig, moe. Weer terug naar euthyrox en hopen dat de oogklachten los staan van de medicatie.

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

22-08-2020 | Vrouw | 75
Ziekte van Hashimoto
Sinds een nieuwe producent Van thyrax Mijn klachten zijn veel erger geworden

30-07-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (150ug)
Niet in te stellen, hyperklachten, duizelig,spierpijn,hoofdpijn,vermoeidheid, maag/darmklachten,koud/warm,gewrichtspijn,humeurig,gewichtstoename etc etc

18-07-2020 | Vrouw | 43
levothyroxine (200ug)
Schildklier verwijderd
Ivm schildklierkanker werd Thyrax Duotab voorgeschreven. Op gewrichtsklachten na beviel dat redelijk goed. Tot het moment dat de fabrikant besloot over te gaan van potjes op doordrukstrips. De tabletten leken veel sterker te werken dan voorheen, mijn bloedspiegel raakte verstoord en het duurde lang voordat ik weer goed ingesteld was. In 2015 ging de fabriek verhuizen maa[lees meer...]r er bleek geen voorraad te zijn aangelegd. De Thyrax raakte op, en ik moest verplicht overstappen op een ander middel. (Euthyrox)

14-07-2020 | Vrouw | 63
levothyroxine (92,5)

07-05-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Oude Thyrax vond ik niet zo prettig, de nieuwe valt beter. Geen diaree en pds meer

26-02-2020 | Vrouw | 55
Ziekte van Hashimoto
Heb 3 jaar Thyrax gebruikt maar voelde me er niet goed bij, bleef vermoeid met spierklachten en had ook jeuk, wss van de blauwe kleurstof. Het lukte niet om de juiste dosering te vinden met de minste klachten en ik heb van alles geprobeerd, ook nog in combinatie met cytomel. Daarna ben ik overgestapt op Euthyrox. Was in het begin ook echt heel erg vervelend. Ik heb heel e[lees meer...]rg gehyperd en ben uiteindelijk uitgekomen op 81 mcg Euthyrox. Thyrax werkt dus minder sterk dan Euthyrox. Euthyrox was voor mij echt prima en ben heel lang stabiel geweest tot onlangs dus. Euthyrox is inmiddels qua vulstoffen gewijzigd en daar heb ik helaas last van. Weer hyperen.

11-02-2020 | Vrouw | 52
levothyroxine (200ug)
Schildklier verwijderd
Ruim 10 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd En na maanden van instellen op 200 mg van thyrax, Kon ik weer aardig leven! Gewoon 40 uur per week werken en de rest van de tijd lekker klussen op ons landje en spelen met onze paarden TOTDAT Aspen een paar jaar geleden de door druk strip bedacht had en jeetje wat een ellende heeft me dat gegeven onder tussen ben i[lees meer...]k me baan kwijt geraakt ( omdat ik uit me vel sprong tegen klanten of de baas) Emotionele buien en ben ik aan me hart geopereerd dankzij de doordrukstrip. Over gestapt naar Eltroxin maar de laatste tijd kan ik nauwelijks me ogen open houden en als ik mag slapen slaap ik slecht. Me baan heb ik gelukkig weer terug maar ik ben te moe om te genieten van onze paarden!

13-01-2020 | Vrouw | 63
levothyroxine (112ug)