Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (534 meningen)
Ziekte van Hashimoto (58 meningen)
Snel werkende schildklier (43 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)
Schildklier verwijderd (24 meningen)

Euthyrox (324 meningen)
Levothyroxine tabletten (178 meningen)
Tirosint (43 meningen)
Cytomel (30 meningen)
Eltroxin (8 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

06-08-2017

Trage schildklier

Sinds 3weken weer terug op Thyrax Duotab 0,1 en een half tabletje 0,025. Of het toeval is of niet, ik kreeg migraine, spierkrampen en griep. Sinds een paar dagen slaap ik heel slecht en heb toch wel redelijk veel hoofdpijn. Of dit nu door de nieuwe Thyrax komt? Ik weet het niet. Doordat de Thyrax een tijd niet verkrijgbaar was eerst over op de Euthyrox, dat beviel echt tot[lees meer...]aal niet , ik werd heel erg depressief. Toen over op de Levotyroxine Teva, dat ging een stuk beter, alleen kon ik niet goed meer tegen warmte en was veel transpireren het gevolg. Nu de twijfel of ik toch niet tegen de Thyrax kan omdat ik de klachten die ik heb genoemd ik al bij eerder gebruik van de Thyrax had. Toch maar weer over op Levotyroxine Teva?
18-07-2017

Thyrax Duotab (levothyroxine)

Waardeloos! Ga nu naar Spanje en koop het bij Sanofil.
17-07-2017

Trage schildklier

Thyrax heeft mij meer pijn gedaan dan dat t mij lief is.. continu hartkloppingen, zelfs snachts. Zo kwam nooit aan mijn slaap toe en werd ik overdag heel kribbig, weinig energie en uiteindelijk durfde ik niet meer te gaan slapen, wegens de hartkloppingen.. Na een mallemolen van bloedtesten en ziekenhuisbezoeken ging ik over naar de euthyrox... geweldig spul!!
16-07-2017

Trage schildklier

Voel me zo slecht met nieuwe thyrax, eerst slecht op de levothyroxine, daardoor overgestapt terug op thyrax, ze werken anders, ben doodop, kom geen werk uit mijn handen, voel me suf, wil liefst naar bed, pfffff. Bloed goed. tsh 0,6 ft4 17.2. Hoe kan dit, ik moet juist hyperen, niks hoor. Hopeloos dit gedoe.
11-07-2017

Hypothyreoïdie

Slik reeds 35 jaar Thyrax zonder problemen. Nu met de nieuwe Thyrax uit de productielocatie in Duitsland zijn mijn waardes ontregeld. Met dezelfde dosering als ik altijd had ben ik nu hyper, mijn TSH is 0,06 terwijl dit altijd rond de 1 bleef. Nu ben ik aan het minderen van 0,125 mg naar 0,112 mg. (De blauwe door de helft). Kijken of deze vermindering voldoende is anders t[lees meer...]erug naar 0,100 mg. Er zit duidelijk een hogere dosis Levothyroxine in de nieuwe tabletten Thyrax wat de ontregeling veroorzaakt. Enkele microgrammen kunnen het verschil maken en ervoor zorgen dat je je zo beroerd gaat voelen. Niet fijn.
10-07-2017

Snel werkende schildklier

Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.
14-06-2017

Schildklier verwijderd

Werkt uitstekend. Wegens niet beschikbaarheid tijdje overgetapt op Eurthyrax, wat echt een drama was. Thyrax voldoet voor mij uitstekend.
09-06-2017

Trage schildklier

Werkt stukken beter dan de vervanger levothyroxinenatrium
06-06-2017

Trage schildklier

Uiteindelijk hypothyreoïdie geconstateerd. Gestart met Thyrax. Het voordeel was dat de kou uit mijn lijf ging. Verder blijvend moe en vervelende bijwerkingen: vlekken rond de hals, hartkloppingen, slecht slapen, zweten en hartkrampen.. Weinig keuze.
17-05-2017

Trage schildklier

Bijwerkingen: hartkloppingen, overgewicht, vocht, spierpijn, slaapgebrek.
16-05-2017

Trage schildklier

Van thyrax, werkte ook niet optimaal, overgestapt op levothoroxine teva wegens niet leverbaar, ca 3 maanden zware hoofdpijn, neiging flauw te vallen zweten, duizelig, misselijk, moe, angsten, vreselijk, h.arts zei maar spanningsklachten, nee nu zijn het andere klachten dan van de thyrax, veel erger. Nu kreeg ik 2 weken geleden dus thyrax terug, nu weet ik het niet meer wee[lees meer...]r hoofdpijn, kramp, moe, kan niet meer zo moe, slaap, lusteloos. Dit is toch geen leven meer, zie overal tegen op. Waarom werkt het zo slecht?...
06-05-2017

Hypothyreoïdie

Sinds 10 April slik ik nu de zogenaamde ''nieuwe'' thyrax die pas weer verkrijgbaar is, maar heb nog steeds last van duizelingen, hoofdsuizingen, depri en slap gevoel. Wisselen van dosis heeft ook geen beter effect. Voor de blisterverpakking had ik 40 jaar geen problemen. Denk ook dat er duidelijk iets is veranderd in de formule en vraag me nu af wie en hoe dit medicijn ge[lees meer...]test wordt. De pillen in de blisterverpakking zien er hetzelfde uit. Alleen op het doosje en in de bijsluiter staat een nieuwe datum van 2017. Lijkt allemaal nieuw, maar na inname komen weer de problemen. Heb de afgelopen jaren ook Euthyrox en Tirosint geprobeerd, maar door overstap en verschillende sterktes geen succes. Ook minder of meer dosering helpt niet.
06-05-2017

Schildklier verwijderd

21 jaren thyrax naar alle tevredenheid gebruikt. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.
03-05-2017

Trage schildklier

Na het niet kunnen leveren van Thyrax 0,1 mg gedwongen overgestapt naar Levothyroxine 0,1 mcgr. Van Thyrax jarenlang geen last, goede bloedwaarden. Bij Levothyroxine gelijk heel veel bijwerkingen, hoofdpijn, spierpijn, duizelig. Algehele malaise! Na een paar weken overgestapt op levotyroxine 0,88 mcgr. Geen verbetering in hoe ik me voel maar wel goede waardes!! Sinds[lees meer...] 2 weken op eigen verzoek weer overgestapt op Thyrax 0,1 mgr. Géén verbetering!! Heel veel hoofdpijn, hartkloppingen, moe.
23-04-2017

Trage schildklier

Doodmoe, vergeetachtig, concentratiestoornissen, 7 kg bijgekomen, hartkloppingen, en een zeer harde hartslag. Hartoverslagen. Rillen over het hele lijf. Het voelt soms of je een zware griep hebt en dan om de paar weken. Ik heb vrijdag 21 april 2017 met de Thyraxfabriek gebeld en ik heb goed nieuws. Ze leveren de Thyrax weer vanaf 6 april. Bijna niemand weet dit. Daarom maa[lees meer...]k ik het hier bekend. Ik slik sinds een jaar Euthyrox en het schiet niet op. Word nog zieker ervan. Komende week uitslag bloedprikken. En dan ga ik aan de thyrax als mijn huisarts het goed vindt.
21-04-2017

Trage schildklier

Ik heb zeer goede ervaring met thyrax. Ik verloor gewicht en voelde me erg goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum