Thyrax Duotab

levothyroxine

zeer veelgeen

Trage schildklier (534 meningen)
Ziekte van Hashimoto (58 meningen)
Snel werkende schildklier (43 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)
Schildklier verwijderd (24 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

Pagina 7 van 7
volgende > >>
16-08-2016

Trage schildklier

Met dit medicijn ben ik begonnen, omdat ik mij meer dan normaal moe voelde. Met een bloed test werd duidelijk dat ik medicijnen moest gebruiken. na enkele keren de dosering aanpassen kwam ik uit op 0.125 mg. Sinds februari is dit 0.150 geworden. het medicijn is effectief, neemt makkelijk in en smaakt niet vies of iets dergelijks. Een alternatief heb ik geprobeerd van een a[lees meer...]nder merk maar dat werkte totaal niet. gelukkig mocht ik weer Thyrax Duotab gebruiken.
16-08-2016

Trage schildklier

thyrax werkte bij mij prima!
02-08-2016

Trage schildklier

De eerste bijwerkingen gewrichspijn en spierpijn verdwenen na 3,4 weken. Daarna lichte hyper met de bekende klachten. Toch voel ik me over het geheel genomen beter met Eutyrox. Sneller opstarten meer energie en stabieler.
01-08-2016

Trage schildklier

Gebruik van 1986, een jaar geduurd voor ik goed ingesteld was, daarna ging het goed. Uiteraard zijn er wel enkele bijwerkingen, maar niet in verhouding met het nieuwe medicijn.
01-08-2016

31-07-2016

Trage schildklier

Werkte altijd prima. Geen bijwerkingen en voelde me snel beter.
26-07-2016

Trage schildklier

Begin 1982 werd een vertraagde schildklier ontdekt en heb toen via de internist Thyrax voorgeschreven gekregen, het gaf natuurlijk even instelproblemen, maar toen ik de juiste hoeveelheid slikte knapte ik snel weer op. Heb Thyrax t/m juni 2016 geslikt en moest toen helaas overstappen op Euthyrox en de problemen beginnen weer.
25-07-2016

Schildklier verwijderd

Nadat ik met Thyrax, om de bekende reden, moest stoppen ben ik inmiddels +/- 6 weken ingesteld op Euthyrox. Bij het inleveren van mijn 1e herhaalrecept kreeg ik vandaag te horen dat mijn ziektekostenverzekering (Zilveren Kruis) alleen merkloze "Euthyrox" volledig vergoedt. Ik heb aangegeven: dat had de ziektekostenverzekering dan bij de eerste afgifte kenbaar moeten maken[lees meer...] en niet nadat ik ingesteld ben; ik accepteer dat dan ook niet.
23-07-2016

Trage schildklier

Na mijn eerste zwangerschap en de geboorte van mijn nu 26 jarige dochter kreeg ik problemen met mijn schildklier. Ik ben zelfs behandeld met een slok en lsn een aantal dagen daarvoor in het ziekenhuis. Daarna kreeg ik van de internist thyrax voorgeschreven, welke ik tot aan afgelopen mei 2016 heb gebruikt. Over thyrax was ik best tevreden al heb ik wel altijd te maken geha[lees meer...]d met het gewicht wat enorm is toegenomen, en ik was snel moe en lusteloos. Maar goed mee te leven.
13-07-2016

Hypothyreoïdie

13-07-2016

Trage schildklier

de ervaringen met Thyrax zijn geweldig, dankzij dat medicijn kon ik weer functioneren omdat mijn schildklier niet meer werkte, opvolger Euthyrox geeft alleen maar ellende
12-07-2016

Trage schildklier

deze medicijnen waren niet meer te verkrijgen. of de voorraad apotheek was beperkt. zijn blauw van kleur. en erg moeilijke te breken.
11-07-2016

Trage schildklier

Van thyrax had ik beetje onrust in mijn lijf en volgens mij ook iets meer opvliegers
09-07-2016

Ziekte van Hashimoto

Ik was goed gewend aan Thyrax, kon ermee lezen en schrijven. Soms wat aanpassingen door veranderingen(zwangerschap, bevalling, stoppen met anticonceptiepil, leeftijd - overgang), maar nooit problemen.
08-07-2016

06-07-2016

Trage schildklier

Ik was ingesteeld op Thyrax 88 mg.Ging prima. 3 jaar geleden kreeg ik van mijn nieuwe huisarts Euthyrox in plaats van Thyrax. Ik had steeds aflopende of oplopende waarden van mijn TSH. 75 mg was te weinig en 88 was te veel.Het wisselde steeds. Op mijn verzoek kreeg ik 6 maanden geleden Thyrax en was ik zeer gelukkig,geen klachten, super . Maar nu is geen Thyrax meer [lees meer...], ik kan levothyroxine sodium van TEVE gebruiken. Is dat hetzelfde als Thyrax ? Ik wil geen Euthyrox meer ! HELP ! Wat moet ik doen
Pagina 7 van 7
volgende > >>

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!