levothyroxine

Trage schildklier (537 meningen)
Ziekte van Hashimoto (59 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)
Schildklier verwijderd (26 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

06-06-2017 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Uiteindelijk hypothyreoïdie geconstateerd. Gestart met Thyrax. Het voordeel was dat de kou uit mijn lijf ging. Verder blijvend moe en vervelende bijwerkingen: vlekken rond de hals, hartkloppingen, slecht slapen, zweten en hartkrampen.. Weinig keuze.

17-05-2017 | Vrouw | 45
Trage schildklier
Bijwerkingen: hartkloppingen, overgewicht, vocht, spierpijn, slaapgebrek.

16-05-2017 | Vrouw | 72
Trage schildklier
Van thyrax, werkte ook niet optimaal, overgestapt op levothoroxine teva wegens niet leverbaar, ca 3 maanden zware hoofdpijn, neiging flauw te vallen zweten, duizelig, misselijk, moe, angsten, vreselijk, h.arts zei maar spanningsklachten, nee nu zijn het andere klachten dan van de thyrax, veel erger. Nu kreeg ik 2 weken geleden dus thyrax terug, nu weet ik het niet meer wee[lees meer...]r hoofdpijn, kramp, moe, kan niet meer zo moe, slaap, lusteloos. Dit is toch geen leven meer, zie overal tegen op. Waarom werkt het zo slecht?...

06-05-2017 | Vrouw | 72
Hypothyreoïdie
Sinds 10 April slik ik nu de zogenaamde ''nieuwe'' thyrax die pas weer verkrijgbaar is, maar heb nog steeds last van duizelingen, hoofdsuizingen, depri en slap gevoel. Wisselen van dosis heeft ook geen beter effect. Voor de blisterverpakking had ik 40 jaar geen problemen. Denk ook dat er duidelijk iets is veranderd in de formule en vraag me nu af wie en hoe dit medicijn ge[lees meer...]test wordt. De pillen in de blisterverpakking zien er hetzelfde uit. Alleen op het doosje en in de bijsluiter staat een nieuwe datum van 2017. Lijkt allemaal nieuw, maar na inname komen weer de problemen. Heb de afgelopen jaren ook Euthyrox en Tirosint geprobeerd, maar door overstap en verschillende sterktes geen succes. Ook minder of meer dosering helpt niet.

06-05-2017 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
21 jaren thyrax naar alle tevredenheid gebruikt. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.

03-05-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (0,1mg)
Trage schildklier
Na het niet kunnen leveren van Thyrax 0,1 mg gedwongen overgestapt naar Levothyroxine 0,1 mcgr. Van Thyrax jarenlang geen last, goede bloedwaarden. Bij Levothyroxine gelijk heel veel bijwerkingen, hoofdpijn, spierpijn, duizelig. Algehele malaise! Na een paar weken overgestapt op levotyroxine 0,88 mcgr. Geen verbetering in hoe ik me voel maar wel goede waardes!! Sinds[lees meer...] 2 weken op eigen verzoek weer overgestapt op Thyrax 0,1 mgr. Géén verbetering!! Heel veel hoofdpijn, hartkloppingen, moe.

23-04-2017 | Vrouw | 57
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Doodmoe, vergeetachtig, concentratiestoornissen, 7 kg bijgekomen, hartkloppingen, en een zeer harde hartslag. Hartoverslagen. Rillen over het hele lijf. Het voelt soms of je een zware griep hebt en dan om de paar weken. Ik heb vrijdag 21 april 2017 met de Thyraxfabriek gebeld en ik heb goed nieuws. Ze leveren de Thyrax weer vanaf 6 april. Bijna niemand weet dit. Daarom maa[lees meer...]k ik het hier bekend. Ik slik sinds een jaar Euthyrox en het schiet niet op. Word nog zieker ervan. Komende week uitslag bloedprikken. En dan ga ik aan de thyrax als mijn huisarts het goed vindt.

21-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Ik heb zeer goede ervaring met thyrax. Ik verloor gewicht en voelde me erg goed.

19-04-2017 | Man | 55
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na jodium kuur werkt mijn schildklier te traag. Na overgang van potjes pillen naar strips, lichte bijwerkingen gekregen.

19-04-2017 | Vrouw | 62
Ziekte van Graves
ziekte van graves houdt in dat de schildklier dan langzaam en dan een poosje snel en dan gewoon werkt. na extreem gevaarlijk snel heb ik een radioactief slokje gehad en toen deed de schildklier het helemaal niet meer. toen moest in thyrax gaan gebruiken en tot nu toe bevalt dit merk me het beste. de minste bijwerkingen voor mij.

02-04-2017 | Man | 65
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Na jarenlang gebruik van Thyrax moest ik in december 2016 over op Euthyrox. Zeer vervelend. Veel te hoog ingesteld, met alle klachten van dien. Hoop snel weer over te kunnen op Thyrax.

31-03-2017 | Man | 63
Schildklier verwijderd
Moest vorig jaar overstappen van Thyrax naar Euthyrox. Na problemen met boezemfibrilleren eindelijk ingeregeld. Gaat nu goed. Ga Aspen Frama Trading boycotten. Voor mij geen Thyrax meer.

14-03-2017 | Vrouw | 47
Hypothyreoïdie

07-03-2017 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Na 32 jaar Thyrax nu verplicht overgestapt op Euthyrox. Ik ben niet meer mijzelf. Hartkloppingen, emotioneel, snel geïrriteerd, slapeloosheid, ontstoken ogen, gewichtstoename, concentratieproblemen, rugklachten.

01-03-2017 | Vrouw | 48
Trage schildklier
Het duurde even voordat ik goed ingesteld was en het middel goed ingewerkt. Na die tijd ging het goed en voelde ik me weer fit en kon alles aan. Dat is altijd zo gebleven, zo lang ik dit gebruikte. In maart 2016 moest ik overstappen naar euthyrox, dit ging niet lekker, na drie maanden weer terug op thyrax maar ook toen voelde ik me wel iets beter dan met euthyrox maar nie[lees meer...]t fit. Het 4x overstappen in 9 maanden gaat ook niet goed of in je koude kleren zitten. Wat een drama.!!

27-02-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, over moeten stappen op levothyroxine. Heel veel nadelige bijwerkingen, bloedwaardes schoten omhoog en ik probeer na 4 weken minderen van de bijwerkingen af te komen maar dat lukt vooralsnog niet.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum