Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

07-05-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Oude Thyrax vond ik niet zo prettig, de nieuwe valt beter. Geen diaree en pds meer

09-01-2017 | Vrouw | 51
Deze heb ik 15 jaar gebruikt zonder problemen

26-07-2021 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Oude Thyrax was uitstekend. En goed ingesteld. Nu niet meer instelbaar, heel veel bijwerkingen. Ben er zoooo klaar mee. Oude Thyrax graag weer terug!!!!!!

11-02-2020 | Vrouw | 52
Schildklier verwijderd
Ruim 10 jaar geleden is mijn schildklier verwijderd En na maanden van instellen op 200 mg van thyrax, Kon ik weer aardig leven! Gewoon 40 uur per week werken en de rest van de tijd lekker klussen op ons landje en spelen met onze paarden TOTDAT Aspen een paar jaar geleden de door druk strip bedacht had en jeetje wat een ellende heeft me dat gegeven onder tussen ben i[lees meer...]k me baan kwijt geraakt ( omdat ik uit me vel sprong tegen klanten of de baas) Emotionele buien en ben ik aan me hart geopereerd dankzij de doordrukstrip. Over gestapt naar Eltroxin maar de laatste tijd kan ik nauwelijks me ogen open houden en als ik mag slapen slaap ik slecht. Me baan heb ik gelukkig weer terug maar ik ben te moe om te genieten van onze paarden!

18-10-2017 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn lichaam. Beveel het iedereen aan.

10-11-2016 | Vrouw | 52
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Jaren Thyrax duotab gebruikt moest overstappen op nieuw medicijn en voel me beroerd.

01-11-2023 | Vrouw | 53
Trage schildklier
Heel makkelijk om in te nemen werkt goed bij mij geen last van bijwerkingen andere medicijnen geprobeerd maar daar geer goede werking van gehad

03-04-2018 | Vrouw | 53
Schildklier verwijderd
Voorheen gebruikte ik Euthyrox in combinatie met Armour en had ik ook al veel spierpijn en stijf gevoel. Ongeveer een half jaar geleden in overleg met mijn internist besloten over te stappen naar Thyrax in combinatie met Armour (zgn. ‘Natuurlijk’ schildklierhormoon). Helaas lijkt het van kwaad tot erger te gaan, nu zijn de spierklachten verergerd tot gewrichtijn en het ver[lees meer...]schieten van gewrichten, o.a. Pols, nek en ruggewervels. Herkent iemand dit?

14-09-2022 | Vrouw | 54
Ziekte van Hashimoto
tevreden over Thyrax. Toen het een tijd niet leverbaar was moest ik noodgedwongen over naar een ander medicijn wat heel veel ongemakken met zich mee bracht. Voelde me echt slecht toen. Nu weer Thyrax en dat gaat weer goed. Durf alleen niet over te stappen op een zwaardere pil omdat die weer net anders is qua samenstelling / kleurstof etc. dan die ik nu slik. Ik slik 4,75 p[lees meer...]illen van 25 mcg per dag.

10-12-2017 | Vrouw | 54
Trage schildklier
Algehele malaise, enorme gewichtstoename, vermoeid, Na algehele check Up lab onderzoek kwam trage schildklier naar voren. Ben begonnen met Thyrax 75ug, 6 maanden later verhoogd naar 100 uh. 3 maanden later naar 135 ug. Dus met instellen door goede specialist was ik al een jaar verder. Een tijd later verhoogd naar 150 ug. Effect prima. Heb geen hinder ondervonden aan ti[lees meer...]jdelijk andere fabrikant en toen weer terug naar Thyrax. Nu zou eigenlijk mijn dosering omhoog moeten. Daar wordt mee gewacht geZien mijn leeftijd en de kleine reaerve die ik hierin qua Mg nog maar heb. Tevreden

13-02-2017 | Man | 54
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Al jaren thyrax gebruikt. Zeer tevreden.

22-12-2016 | Vrouw | 54
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Thyrax een voor mij perfect middel zonder enige bijwerking of narigheid.

02-02-2022 | Man | 55
Trage schildklier
Ik ben veel kilos bij en snrl moe moilijkademen aude tyraxs was beter nu gubruik ik euytrax is heel slech veel meer bijwerking mijn vraag is aan jullie is die tyraxs nu nog verkrijgbaR ofniet fijne dag reactie graag

14-07-2021 | Vrouw | 55
Schildklier verwijderd
Dit medicijn is een lijdensweg om snel ingesteld te krijgen. De producenten zouden eens heel goed hun vele gebruikers moeten monitoren. Mensen doen er 1-2 jaar over om ingesteld te raken als ze geen schildklier meer hebben. Endocrinologen doen hun uiterste best om patiënten te begeleiden met de instelling van dit medicijn. Er kan een wereld verbeterd worden met dit medicij[lees meer...]n.

26-02-2020 | Vrouw | 55
Ziekte van Hashimoto
Heb 3 jaar Thyrax gebruikt maar voelde me er niet goed bij, bleef vermoeid met spierklachten en had ook jeuk, wss van de blauwe kleurstof. Het lukte niet om de juiste dosering te vinden met de minste klachten en ik heb van alles geprobeerd, ook nog in combinatie met cytomel. Daarna ben ik overgestapt op Euthyrox. Was in het begin ook echt heel erg vervelend. Ik heb heel e[lees meer...]rg gehyperd en ben uiteindelijk uitgekomen op 81 mcg Euthyrox. Thyrax werkt dus minder sterk dan Euthyrox. Euthyrox was voor mij echt prima en ben heel lang stabiel geweest tot onlangs dus. Euthyrox is inmiddels qua vulstoffen gewijzigd en daar heb ik helaas last van. Weer hyperen.

19-04-2017 | Man | 55
Trage schildklier
Na jodium kuur werkt mijn schildklier te traag. Na overgang van potjes pillen naar strips, lichte bijwerkingen gekregen.