Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

21-12-2021 | Vrouw | 66
levothyroxine (0,100mg)

23-11-2016 | Vrouw | 66
levothyroxine (125ug)
Ruim 20 Jr Tyrax gebruikt

11-01-2022 | Vrouw | 67
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Denk er ook over om er mee te stoppen. Ben nu onder behandeling van een Ayurvedische arts om mijn immuunsysteem weer normaal te laten werken. Ben heel benieuwd naar ervaring van mensen die inderdaad gestopt zijn

09-11-2017 | Man | 67
Trage schildklier
Gebruikte medicijnen vanwege hartritmestoornissen storingen. Een medicijn had de schildklier werking geheel stopgezet. Na ongeveer een krappe tweejaar bleek na de halfjaarlijkse controle dat de schildklier weer geheel functioneerde. Internist heeft toen voorgesteld een half jaar te stoppen en dan weer een controle. Bleek te werken en ben nu weer voor een jaarlijkse contro[lees meer...]le terug bij de huisarts. Bij de controle van oktober bleek de schildklier GOED te functioneren. Blijf de jaarlijkse controle gewoon houden, nastreven.

09-02-2017 | Vrouw | 67
levothyroxine (75)
Trage schildklier
geen bijwerkingen van de thyrax

08-02-2017 | Vrouw | 67
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Met thyrax waren mijn bloedwaarden goed . Dus daar was hemeltergend vreden mee

04-12-2016 | Vrouw | 67
levothyroxine (0,025mg)
Geen bijwerkingen

10-12-2018 | Vrouw | 68
levothyroxine (0,150mg)
Trage schildklier
In 2007 een acute virale schildklierontsteking waarna niet werkende schildklier. Start Thyrax Duotab, kwam weer op normale gewicht tot het niet meer verkrijgbaar was. Wat een drama, 3 keer veranderd van product en niets hielp. Algehele malaise, spierpijn, gewrichtspijn, in 9 maanden kwam ik 12 kg aan. Totdat het weer verkrijgbaar was, alleen maar ziek geweest. Gesta[lees meer...]rt en na 3 weken voelde ik mij weer stukken beter...nu ook weer op gewicht. Ondanks af en toe onregelmatige hartslag, geen ander middel meer. Ik hoop dat er nooit meer zo'n situatie zal ontstaan, wat een ellende.

09-11-2017 | Man | 68
levothyroxine (125ug)
Snel werkende schildklier
Ik gebruik al meer dan twintig jaar thyrax. Ik heb met dit middel nooit bijwerkingen gehad. Wel toen thyrax niet meer te krijgen was, kreeg ik plm 1,5 jaar een ander vervangeng medicijn, welke mij veel hoofdpijn gaf. nu weer terug bij af met Thyrax en geen hoofdpijnen meer. Wel wil ik als opmerking meegeven dat ik de strips niet makkelijk vind, maar het is wel hygienisch[lees meer...]. Voorheen was het kleine potje makkelijker.

24-12-2016 | Vrouw | 68
levothyroxine (0,025)
Hypothyreoïdie
Ik moest van ene op andere moment thyrax nemen. Schildklier lag stil. Instellen moeizaam. Later geen tot weinig problemen. Nu na overstap veeeeel klachten. Is niet voor gewaarschuwd.

13-12-2017 | Vrouw | 69
Schildklier verwijderd
Sinds 1975 heb ik een niet werkende schildklier , heb jaren lang thyrax gebruikt , een poos levotheraxine toen thyrax niet geleverd kon worden. Kreeg problemen met stoelgang , vaak en diaree. Nu sinds 6 december weer thyrax maar er is nog geen verbetering, met de stoelgang.

29-11-2017 | Vrouw | 70
levothyroxine (50ug)

11-09-2017 | Vrouw | 70
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik heb eerst natuurlijk schildklierhormoon geslikt zonder enige bijwerking. Toen dat niet meer mocht overgegaan op thyrax met de bijwerkingen: spierpijn, vocht vasthouden en aankomen. Van 200 ug in de loop der jaren naar 75 ug (ben nu 70 jaar).

26-08-2017 | Vrouw | 70
Schildklier verwijderd
ik heb na mijn schildklier verwijdering thyrax tabletten gekregen, en slik die nu 35 jaar zonder problemen, maar wel in de bruine potjes met een watje. de ellende begon met de nieuwe verpakking, omdat zogenaamd in de potjes er te veel zuurstof bij kwam. ten koste van de werking van de tabletten. misschien was diegene die dit verkondigt in 1986 nog niet eens op de wereld.te[lees meer...]rwijl ik ze al slikte. dus in 2014 begonnen de problemen met 350.000 mensen. met alle ellende van dien, wat ontzettend veel geld heeft gekost aan onderzoeken en lichamelijke klachten, omdat er ook door de internisten e.d werd gezegt dat het niet door de verpakking kwam. maar een kwestie van goede instelling was. terwijl meneer de uitvinder gewoon met oogkleppen voor doorging met de productie van de nieuwe verpakking. nu ik weer in na gedwongen overstap op euthyrox wat nog ergere bijwerking had terug in juli op thyrax. met goede hoop. maar dezelfde verpakking en dezelfde ellende van bijwerkingen. ik heb het nu helemaal gehad met deze mishandeling en ga stappen ondernemen om een aanklacht in te dienen en een rechtzaak te beginnen. ik hoop dat er nu eindelijk nog meer mensen zijn die met mij mee denken en ook iets gaan ondernemen om de bruine potjes weer terug te krijgen zonder gerotzooi met onze medicijnen waar wij afhankelijk van zijn, omdat we niet zonder meer kunnen leven.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Snel werkende schildklier
Thyrax eerst andere verpakking, veel bijwerkingen. Daarna uit de handel genomen. Nu tirosint.

21-11-2016 | Vrouw | 70
Trage schildklier
Bij Thyrax gebruik geen problemen maar nu ik een ander soort krijg omdat Thyrax niet meer geleverd kan worden heb ik verschillende klachten waar ik voorheen geen last van had! Is Thyrax helemaal niet meer in Nederland te verkrijgen?